KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 28 Mar 2024, 14:34

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 65 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject: Design av Hettegenser!
PostPosted: 18 Nov 2009, 01:47 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Som kjent er vi utsolgt for hettejakka, i over et år..... men det er helt tydelig at vi kunne ha solgt mange fler av denne.

Nå er planen å få på plass en hettegenser til seriestart i 2010, og her kan vi godt trenge litt hjelp til design.

Eneste krav fra meg er at genseren skal ha en rød basisfarge. Kom gjerne med forslag på hvordan vi ellers skal designe genseren.

- Forslag til tekst på genseren?
- Årstall? 1892, hvor plassert?
- Logo til Klubben og/eller supporerklubben? Hvor plassert?
- Annet?

Dette blir et ganske kostbart prosjekt, vi skulle gjerne hatt råd til å lage genseren uten reklame, men blir det veldig dyrt blir vi nok nødt til å dra med en sponsor, som da får logoen plassert ett eller annet sted på genseren, men dette må vi vurdere.

Så.... kom med forslag på hvordan denne bør designes, og som alt annet, det haster, er under 4 mnd til seriestart :-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 Nov 2009, 12:42 
Offline
Reserve
User avatar

Joined: 10 Nov 2009, 12:56
Posts: 124
Location: Eidsvoll Verk
Jeg tror det kan være mer fornuftig med en mørk genser/jakke som den gamle, fordi en helrød genser er veldig synlig hvis du skjønner.. På kamp er dette selvfølgelig fint, men sånn i det dagelige så er min oppfatning at folk letere går med klær som er mer annonyme.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 Nov 2009, 13:24 
Offline
Materialforvalter
User avatar

Joined: 29 Sep 2009, 10:37
Posts: 59
Jeg syns vi skal profilere den røde og hvite fargen sterkere. Dette er jo KIL-fargene. Syns det ser unødvendig svart ut på tribuna med de gamle hettejakkene.

Har en slik gammel hettejakke sjøl, og må innrømme at det er sjelden jeg bruker den "i sivil". Den tas stort sett fram til kamp.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 Nov 2009, 15:14 
Offline
Reserve
User avatar

Joined: 10 Nov 2009, 12:56
Posts: 124
Location: Eidsvoll Verk
Ser den dersom den blir mest brukt på kamp.
Det beste hadde sikkert vært å fått laget en kolleksjon av klær. Gensere, Jakker, Luer, Skjerf, Vanter, nøkkelringer og smånipps. Men er klart det koster fryktelig mye penger å lage opp masse sånt da. Men da kunne man evt. hatt etpar forskjellige valg, slik at friheten blir større :) Da er det i så fall viktig å være kritisk til antallet man trykker opp, slik at det ikke blir altfor mye, ofte er jo oppstartspriser osv. dyrere første gangen man trykker dersom man forholder seg til samme trykkeri. Da kan man jo evt. lage flere eks. til billigere priser dersom etterspørselen er stor. Men dette blir jo en diskusjon om penger alt sammen da.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 18 Nov 2009, 15:31 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Basisfargen på denne hettegenseren SKAL VÆRE RØD! Ferdig diskutert ;-)

Jakka er sort, så nå må vi få på plass noe som viser klubbens farger i større grad. Men kom gjerne med innspill på hvordan den ellers bør se ut.

Ellers er det ingen tvil om at det burde vært mer av det meste, men vi må være klar over at vi er KIL SK, og ikke Klanen, vi har ikke sjans til å ta inn litt av alt som er å oppdrive, så vi blir nødt til å ta inn det som er mest salgbart. I tillegg må vi samarbeide med klubben slik at vi ikke tar inn samme produkter som dem. Ingen poeng i å konkurrere mot hverandre på det lille markedet vi allerede har.

Men.... det kommer garantert til å ta av på slagsfronten det neste året, så en del ting må vi bara få på plass.

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 22 Nov 2009, 23:00 
Offline
Saftblander
User avatar

Joined: 09 May 2009, 18:38
Posts: 37
Location: Kongsvinger
Starter med litt forslag :lol:


Attachments:
Hettegenser.png
Hettegenser.png [ 8.69 KiB | Viewed 29337 times ]
File comment: Supporter logo på ryggen
SUPORTER LOGO.jpg
SUPORTER LOGO.jpg [ 24.01 KiB | Viewed 29353 times ]

_________________
Laget fra skogene !
Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 Nov 2009, 00:33 
Offline
Reserve

Joined: 14 May 2009, 11:01
Posts: 188
Mitt forslag:
Attachment:
KIL genser.jpg
KIL genser.jpg [ 81.25 KiB | Viewed 29322 times ]


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 Nov 2009, 01:13 
Offline
Spiller

Joined: 02 May 2005, 14:58
Posts: 419
Location: Under Isen :D
likte den siste der men kanskje med Tippeligaen 2010 og ti bak og kanskje Kongsvinger foran stort på midten?

_________________
R.I.p Jokke


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 Nov 2009, 01:49 
Offline
Reserve

Joined: 14 May 2009, 11:01
Posts: 188
Ja, det er fullt mulig at det er bedre :)


Top
 Profile  
 
PostPosted: 23 Nov 2009, 12:24 
Offline
Reserve
User avatar

Joined: 10 Nov 2009, 12:56
Posts: 124
Location: Eidsvoll Verk
Hva med å ha den som den er foran, skrive "Vi Tar Røkla I År" bak også Kongsvinger IL på armene?

Trenger jo ikke å stå ei novelle på den genser`n heller :P

evt: "Vi Tar Røkla I År" foran aleine, også KILSK logo`n stort på ryggen? blir billigere å trykke også det uten farger.

Også en liten KIL logo oppå armen ytterst på ermet (Det syns jeg hadde blitt fint) Jeg skal lage et forslag i kveld :D


Last edited by Brurud on 23 Nov 2009, 12:29, edited 2 times in total.

Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Nov 2009, 12:56 
Offline
Reserve
User avatar

Joined: 10 Nov 2009, 12:56
Posts: 124
Location: Eidsvoll Verk
Her følger to eks. på hettegenser

og en artig t-skjorte: tenkte tekst bakpå: Tippeligaen 2010


Attachments:
File comment: T-skjorte foran
t-skjorte.jpg
t-skjorte.jpg [ 17.04 KiB | Viewed 29172 times ]
File comment: hettegenser bak
hettegenserutkbak.jpg
hettegenserutkbak.jpg [ 14.37 KiB | Viewed 29169 times ]
File comment: hettegenser foran
hettegenserutkforan.jpg
hettegenserutkforan.jpg [ 12.35 KiB | Viewed 29170 times ]
Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Nov 2009, 14:00 
Offline
Saftblander
User avatar

Joined: 07 Jun 2009, 20:33
Posts: 48
Location: Vinger
T-skjorta får kudos fra meg hvertfall! :twisted:

Hvorfor ikke bare ta utgangspunkt i den forrige hettegenseren bare rød i stede for blå? Likte stripa langs ermene, det gjorde genseren litt utenom det vanlige liksom.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Nov 2009, 14:05 
Offline
Materialforvalter
User avatar

Joined: 29 Sep 2009, 10:37
Posts: 59
Syns Bruruds forslag til genser er bra! Men fjern anførselstegnene. De er helt unødvendige. Faktisk er de helt unødvendige på alt supportermateriell!

Når det gjelder t-skjorta syns jeg den er litt artig for det fins ingen lag jeg misliker mer enn HamKam. Nettopp derfor bør den ikke trykkes. Det er på tide å droppe mindreverdighetskomplekser for det andredivisjonslaget nå. Det er vi som er det toneangivende laget i Hedmark igjen. (Håper for øvrig av samme grunn å slippe "Den som ikke hopper er hamarkam" under kamp neste år).


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Nov 2009, 14:20 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Nilsen wrote:
T-skjorta får kudos fra meg hvertfall! :twisted:

Hvorfor ikke bare ta utgangspunkt i den forrige hettegenseren bare rød i stede for blå? Likte stripa langs ermene, det gjorde genseren litt utenom det vanlige liksom.


Nåja, alle andre har jo også slik jakke, og stort sett alle har en variant med noe tilsvarende nedover armene. Ellers så er den sort, ikke blå.... klanen sin er blå, og litt for lik jakka vår egentlig. Når vi var i Ålesund samtidig med klanen i fjor var det ingen som så forskjell på oss :-)

Det går mot ny hettegenser med stor lomme på magen slik forslagene her inne også viser, det jeg tror det ender opp med er en rød genser med hvite elementer. Dvs, hetten blir hvit innvendig, samt at det blir en del hvite sømmer rundt hele jakka, muligens noen hvite felter under armene.

- Stor supporterlogo på ryggen
- Klubblogo på lommen foran
- 1892 stort på brystet på fremsiden
- KONGSVINGER i litt mindre skrift under årstallet 1892
- Eventuelt en liten logo for en sponsor

I utgangspunktet vil jeg helst ha en genser uten logo til sponsor, men dette avhenger av kostnadene. Vi må opp i produksjon av mist 250 stk av denne genseren, noe som vil si ca 60.000 kr i kostnad, avhengig av hvor mange merker vi trykker. Flere farger på trykkene øker også kostandene drastisk. Men jeg ønsker å ha kvalitet på både genseren og merkene, så det blir nok en del broderte merker, eller stoffbokstaver som sys på genseren. Får vi med en sponsor som går med på å bidra uten å få alt for stort merke på genseren så må vi nok muligens gå for dette.

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 24 Nov 2009, 14:32 
Offline
Reserve
User avatar

Joined: 10 Nov 2009, 12:56
Posts: 124
Location: Eidsvoll Verk
Trenger det å være så veldig mye logoer og skrift overalt da?
Personlig liker jeg at det er rent hvis du skjønner, ha nå heller en tekst om det er Vi Tar Røkla I År, eller Kongsvinger IL eller hva det nå er foran da. Trenger jo ikke å sauses ned, da er det jo nesten bedre å sjekke mulighetene for å lage en ny senere evt.

E no mi mening

Er ikke akkurat jeg som bestemmer, men kjøper begge jeg :P


Last edited by Brurud on 24 Nov 2009, 14:33, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 65 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group