KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 01:11

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: 30 Jul 2006, 21:11 
Grævling

Moss er liksom ikke verdens ende.....og rett ved Oslo, hvor det bor en haug av folk jeg trodde var i stand til å dra seg på en slik kamp.....i tillegg er det vel ikke verdens lengste tur å ta fra Kongsvinger!

Det er jo snakk om prioriteringer, rart at det snart ikke er noen som prioriterer å støtte gutta lenger :-(

Dette er faen meg skammelig!!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Jul 2006, 21:32 
Klubbdirektør

Kan ikke få sagt meg mer enig! Hvor er folkene som var med bussen til Sarpsborg. Og hvor er folkene som sitter i styret? For en som har vært med og fulgt KIL borte som hjemme i 20 år, er det tragisk å se hvilken vei dette har godt. JEg forlanger ikke at det skal være like mange på bortekamper som det var mens KIL herjet i toppen av eliteserien. Men 10 personer er helt jævlig dårlig, og jeg er utrolig skuffet. Skuffet er jeg også over at det bare er Raggen av de i supporterstyret som møter opp, hver gang. Litt bedre enn dette må vi kunne forvente. Jeg vet at det ikke passer for alle alltid, men når det sitter folk høyt opp i supporterklubben som jeg ALDRI eller nesten aldri ser på bortekamper, ja da begynner jeg og lure.

Å kjøre fra Kongsvinger til Moss tar et par timer. Fra Oslo til Moss tar det en time. At folk ikke prioriterer KIL er så deprimerende at jeg ikke finner ord.

KIL trenger vår støtte, og den støtten får de ved at vi er på kamper, ikke ved at vi sitter og skriver mer eller mindre informative meldinger på disse debattsidene.

Jeg forventer ikke at vi skal fylle opp et fly til Tromsdalen, eller en buss til Sogndal. Men jeg forventer en del supportere når vi spiller kamper i Moss, Drammen, Sarpsborg, Grenland og Follo.

At folk er i utlandet på ferie er greit, og hyggelig er det at man sitter i Italia og Spania og følger kampen på nettet. Det lukter supportere og kjærlighet for klubben av slikt. Bra, fortsett med det!! Men alle de andre som er i Norge, men ikke gidder og reise til Moss, ja....

Nå må noe gjøres snart for å få opp aktivitetsnivået. Det er ikke lenge siden noen av oss som bor i Oslo vurderte å starte opp noe selv her for å forsøke å få med folk. Og mitt ønske om det blir bare større av slikt.

Men nok en gang takk til Raggen, for at han møter opp. Uten han er det ikke mange bortekamper som supporterklubben hadde vært represensentert på.

Vi får ta litt tak alle. For dette var tragisk, og direkte flaut å vise mossefansen at Kongsvinger ikke har supportere.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Jul 2006, 21:44 
Klubbdirektør

....Det var da voldsomt... :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Jul 2006, 21:52 
Klubbdirektør

ja og i tillegg modererte jeg meg. Kunne væt mye mye verre. Skam

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Jul 2006, 21:59 
Klubbdirektør

Spilte Norway Cup i dag, og hadde meldt meg på bussen. Desverre hadde ikke de jeg satt på med mulighet til å swippe meg innom Melløs, og jeg ville ikke en gang spørre. Hadde det blitt en buss hadde jeg vært med men.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Jul 2006, 22:02 
Grævling

Det bør i hvert fall være mulig å ha en aktivitet på tribuna, både hjemme og borte, som overgår aktiviteten her inne!

Er utrolig mye folk som skriver her inne, egentlig langt over hva mann skulle tro når du ser på tilskuertallet på Gjemselund......men hvis vi på en måte skal definere de som skriver her inne som litt mer "hard core" supportere enn "folk flest"....så er det bemerkelsesverdig lite folk som møter opp på bortekampene i "nabolaget"......men også på Gjemselund er det i overkant magert på midten av ståtribuna.

Det er bare å møte opp og bidra...... skal spandere lollipopp på dere alle sammen ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Jul 2006, 22:36 
www.kilsk.com

Raggen wrote:

Det er bare å møte opp og bidra...... skal spandere lollipopp på dere alle sammen ;-)

Flott Raggen, sees på søndag ;D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Jul 2006, 22:51 
www.kilsk.com

skulle gjerne vært med jeg, men norway cup folka endra kamptidene i siste liten, så kunne ikke komme.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Jul 2006, 23:26 
Grævling

Joeman wrote:
Flott Raggen, sees på søndag ;D

Tilbudet gjelder "NYE"......de som til vanlig bruker å møte opp har vel forstått "greia" allerede.....og klarer å ta seg til midten av tribuna uten "ekstrahjelp"!

Så.......du må nok bli med å spleise på is til de som eventuellt skulle hoppe på tilbudet ;-)

Ellers så registrerer jeg også at TV2's kommentator har det moro på vår bekostning.......men......det har han vel sin fulle rett til også!!

Maxi-Taxi hjem??? VI KLARER FAEN MEG IKKE Å FYLLE EN MAXI-TAXI EN GANG!!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Jul 2006, 23:41 
Forumlegende

Å ha en sånn forsanger som Mosse supporterne har kan være en god ide for å få mer lyd på Gjemselund, selv om det kom en del rare gloser fra han som ledet MFK gjengen så var han ihvertfall med på å dra opp stemningen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Jul 2006, 23:51 

Dette er vel en ting som er diskutert og noe som kommer til å bli diskutert i lang tid fremover. Dette blir jo det samme med lite folk på Gjemselund, midten av ståtribuna osv.. Og det er tidligere skrevet mye om hva som må til for at folk skal dra ræva ut av godstolen for å se KIL kamper -> At Kil vinner kamper. Dessverre frykter jeg at dette kan være en medvirkende årsak til at det er lite folk på Gjemselund, eller at folk ikke gidder å reise til f.eks Moss. Tror veldig mange har de to siste kamper med tap i hodet, kanskje også hvordan KIL har slitt med Moss på Melløs de siste sesongene. Tenk hvis vi hadde vunnet mot Sogndal for en uke siden? Tror det hadde vært mange flere med på tur da.

Når dette er sagt, og hvis dette stemmer, så er det som jeg har sagt meget beklagelig og synd.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 31 Jul 2006, 00:00 
Grævling

mikeb wrote:
Å ha en sånn forsanger som Mosse supporterne har kan være en god ide for å få mer lyd på Gjemselund, selv om det kom en del rare gloser fra han som ledet MFK gjengen så var han ihvertfall med på å dra opp stemningen.

Ja......spørsmålet er vel om noen gidder å stille seg opp som "apekatt" foran 10 stk supportere på Gjemselund......det har heller ikke noe poeng. Først må folk begynne å møte opp og bidra!

Det er en del folk som sitter tett opptill folka som holder til på midten, men de er heller sjeldent de kaster seg med hylekoret.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 31 Jul 2006, 00:14 
Grævling

Glomma-Gjedda wrote:
Dette er vel en ting som er diskutert og noe som kommer til å bli diskutert i lang tid fremover. Dette blir jo det samme med lite folk på Gjemselund, midten av ståtribuna osv.. Og det er tidligere skrevet mye om hva som må til for at folk skal dra ræva ut av godstolen for å se KIL kamper -> At Kil vinner kamper. Dessverre frykter jeg at dette kan være en medvirkende årsak til at det er lite folk på Gjemselund, eller at folk ikke gidder å reise til f.eks Moss. Tror veldig mange har de to siste kamper med tap i hodet, kanskje også hvordan KIL har slitt med Moss på Melløs de siste sesongene. Tenk hvis vi hadde vunnet mot Sogndal for en uke siden? Tror det hadde vært mange flere med på tur da.

Når dette er sagt, og hvis dette stemmer, så er det som jeg har sagt meget beklagelig og synd.

Kan lure på mye når det gjelder Kongsvinger og mentaliteten til folk fra byen, men en ting tror jeg snart noen får vurdere seriøst.....for å sitere noe en Amerikaner som dro inn årene i Dallas sa for noen år siden:

"Ask not what your country can do for you, ask what you can do for your country!"

Bytt ut "country" med "club" hvis det ikke skulle være forstålig!!

......det er bare å møte opp å bidra, værre er det ikke, bare å se på folka fra Ålesund.......de reiser fra hytter og hus, hele familier, landet rundt!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 31 Jul 2006, 01:43 
Kaptein

Location: Hvem leder, Og hvordan leder man gutta til seier!!!
Og hvor er folkene som sitter i styret? Skuffet er jeg også over at det bare er Raggen av de i supporterstyret som møter opp, hver gang. Litt bedre enn dette må vi kunne forvente. Jeg vet at det ikke passer for alle alltid, men når det sitter folk høyt opp i supporterklubben som jeg ALDRI eller nesten aldri ser på bortekamper, ja da begynner jeg og lure.
-------------------------------------------------------------------------------------

Men nok en gang takk til Raggen, for at han møter opp. Uten han er det ikke mange bortekamper som supporterklubben hadde vært represensentert på.
-------------------------------------------------------------------------------------
Forstår godt din frustrasjon Neil, men å si at det bare er Raggen som representerer styret i Supporterklubben på bortekampene til KIL blir kanskje litt feil. Har ikke sittet i styret alt for lenge, men har jammen vært på en del bortekamper å representert KIL. Hvor var f.eks Kilsupporterne å styremedlemmene da vi hadde kamp på den forblåste øya ulsteinvik å Hødd i vår. ikke vet jeg. jeg var der hvertfall. Prøver å få med meg laget i mitt hjerte så ofte jeg kan. Men som sagt forstår frustrasjonen din godt. ikke mye gøy å representere KIL alene/nesten alene på bortekampene. Jeg stiller i bergen 13.august så får vi se hvor mange vi blir. styremedlem eller ei. :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 31 Jul 2006, 10:25 
Klubbdirektør

Joda bra at du møtte opp der. Jeg har sett noen av de i styret på enkelte bortekamper. Men generelt sett så synes jeg flere av dem bør møte opp litt oftere, særlig når kampene går i østlandsområde.

Det er ikke meningen og henge ut noen, men en sterk anbefaling om å prioritere KIL litt sterkere. For det er i høyeste grad prioritering det er snakk om.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]