KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 01:04

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: Observerte noe i går
PostPosted: 23 Jul 2006, 15:23 
Trener

Det er kanskje flaut og si det, men jeg var på Lillestrøm i går. Ikke for å gå på fotballkamp, men jeg og dama hadde et ærend der.

Da vi parkerte bilen klokken 11.30 og gikk mot de foretningene vi skulle i, oppdaget jeg at det var fotballkamp. Der ble det nemlig flagget fra flere leiligheter, serveringsstedene hadde supportereffekter hengende framme, og i den gaten som leder mot Åråsen, var det stort sett farget gult og svart.

Samenligner vi med når vi har hjemmekamp, må nok en som ikke følger like mye med som vi kanskje spørre om når det er kamp. Det er ikke lett å se på byen at det er noe som skal skje.

Jeg vet ikke om det på grunn av dette engasjementet møtte opp over 8000 tilskuere i går, mot når vi hadde tilsvarende kamp i 1998 kun møtte opp 356 tilskuere.

Nå vet jeg at det er forskjell på motstanden de to lagene fikk i andre runde av intertotto cupen, men man burde vel klare å lokke mer en 350 tilskuere når man møter et lag som FC Twente.

Man burde kanskje gå sammen med boretslag, spisesteder og andre for å prøve å skape noe lignende på vinger...

Tenk om vi kunne se at Shell og Taverna flagget med KIL flagg, og en hvit plakat med rød skrift: "20% rabatt om du kan vise kampbillett!" Eller at den nederste blokkrekka på Langeland var like flinke til å flagge med KIL flagg på kampdag, som de er til å flagge 17. mai med det norske flagg.

Det er mye som kan gjøres dette er bare tanker, men noen må jo tenke tanken før det skjer noe. Selv er jeg flink til å tenke ut ideer, men dårlig til å sette dem ut i live, kom gjerne med synspunkter.

Profile  

PostPosted: 24 Jul 2006, 23:46 
Reserve

Berntsen wrote:
Det er kanskje flaut og si det, men jeg var på Lillestrøm i går. Ikke for å gå på fotballkamp, men jeg og dama hadde et ærend der.

Da vi parkerte bilen klokken 11.30 og gikk mot de foretningene vi skulle i, oppdaget jeg at det var fotballkamp. Der ble det nemlig flagget fra flere leiligheter, serveringsstedene hadde supportereffekter hengende framme, og i den gaten som leder mot Åråsen, var det stort sett farget gult og svart.

Samenligner vi med når vi har hjemmekamp, må nok en som ikke følger like mye med som vi kanskje spørre om når det er kamp. Det er ikke lett å se på byen at det er noe som skal skje.

Jeg vet ikke om det på grunn av dette engasjementet møtte opp over 8000 tilskuere i går, mot når vi hadde tilsvarende kamp i 1998 kun møtte opp 356 tilskuere.

Nå vet jeg at det er forskjell på motstanden de to lagene fikk i andre runde av intertotto cupen, men man burde vel klare å lokke mer en 350 tilskuere når man møter et lag som FC Twente.

Man burde kanskje gå sammen med boretslag, spisesteder og andre for å prøve å skape noe lignende på vinger...

Tenk om vi kunne se at Shell og Taverna flagget med KIL flagg, og en hvit plakat med rød skrift: "20% rabatt om du kan vise kampbillett!" Eller at den nederste blokkrekka på Langeland var like flinke til å flagge med KIL flagg på kampdag, som de er til å flagge 17. mai med det norske flagg.

Det er mye som kan gjøres dette er bare tanker, men noen må jo tenke tanken før det skjer noe. Selv er jeg flink til å tenke ut ideer, men dårlig til å sette dem ut i live, kom gjerne med synspunkter.

Du trenger ikke være flau unge Berntsen. Så flere gutter fra Kongsvinger dre jeg. Men få lederen i sup klubben til å ta kontakt med Arild Myklebust ( leder i kanari fansen), er sikker på at han har kjempe mange nyttige tips å ta med seg. Kanari fansen har ikke alltid vært som den er nå (best i landet;). Lykke til :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Jul 2006, 00:01 
Saftblander

Det med flagging før kamp har vært en lang tradisjon på Lillestrøm.Den lange aleen mot Åråsen er alltid i kledd i gult og svart.Dette er deilig å se,slik at man veit det er kamp,får opp stemningen før kampen.
det hadde vært noe for Konsvinger,ikke koster det noe særlig med penger heller.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Jul 2006, 00:01 
Grævling

Er ikke så lett dette......nok av folk som kan klage på både klubb og supportere i denne byen.....samtidig er det bare 5% av de som feks skriver her inne som også står på midten under hjemmekamper!

Kunne bare alle ta seg selv i nakken og møte opp på supporterfeltet på tribuna....så kunne det kanskje etterhvert blitt noe å bygge videre på.

Jeg var forresten på Åråsen på Lørdag....håper det går greit, i tillegg til å være KIL supporter, så er jeg også generellt en "fotballsupporter"!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Jul 2006, 00:03 
Forumlegende

Raggen wrote:

Jeg var forresten på Åråsen på Lørdag....håper det går greit, i tillegg til å være KIL supporter, så er jeg også generellt en "fotballsupporter"!

bare du ikke holdt med LSK så ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Jul 2006, 00:05 
Grævling

Holdt med dommer'n ;-)

....kampen var forøvrig så jævlig elendig at det meste av tida etterhvert gikk med på å se på lettkledde damer ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Jul 2006, 00:13 
Reserve

Så utrolig mange brukere det er på denne siden, så er det jaggu rart det er så få på kampene. Ell...? Har selv kun sett en KIL kamp i år, mot Aalesund. Men det er av den enkle grunn at de som regel koliderer med LSK`s hjemmekamper... Hva er galt da? Gidder ikk folk gå på kamp? Var på Telegrafen før Aalesund matchen. Og der var kun Martin og Finn Erik av KIL sup. Det er for dårlig. Til sammenligning var Martins (lsk bula) helt stappa. Selv om det var lørdag, midt i felles ferien og 10000 varme grader ute. Og Martins var ikke bare full pga stor fint besøk fra Newcastle. Den er full før HVER match. Alle i gult og svart. Jenter som guttre. Damer som menn. Så her må det skjerpings til gutter;) Dere kan hvis dere vil/gidder!!!

Hilsen kanari fansen Kongsvinger, ved Ronny.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Jul 2006, 00:22 
Grævling

Tja.......vi er jo noen som har litt arbeidsoppgaver på Gjemselund før kamp....dermed går det ikke å være på Telegrafen dessverre. I tillegg er det nok en del som drar tilbake til Oslo etter kamp, og dermed ikke kan fylle på med pils......dessverre!!

Haff.....kan noen gi meg en godt betalt jobb i Kongsvinger?? ;-)

Men.......når jeg ser folkehavet dere klarer å samle på supporterfeltet på Åråsen så blir jeg litt matt.... Vi har selvfølgelig ikke grunnlag for å klare noe slikt.....men å få samla 50-60 stk burde jaggu være mulig!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Jul 2006, 08:22 
Forumlegende

Mye interessant i denne tråden og noe å ta tak i ja.

Når det gjelder Telegrafen før kamp så har jeg forståelse for det Raggen sier med at en del av de i styret som regel har noe å gjøre før kamp på stadion. Men da et forslag: Det er jo sånn for tida at vi trekker ca 718 tilskuere i snitt. Da er det ikke akkurat horder av folk der før nærmere en halvtime før kampstart. Hva med om supporterklubben hadde en representant på stadion frem til ca en halvtime før kamp og resten kom på Telegrafen? Flagg, bæring, lemping og sjauing og alt annet praktisk som må gjøres kan jo gjøres klart før dere drar på puben. Svinge nedom Gjemselund på vei til puben, gjøre ting klart og dra videre på puben. Salgsbiten kan en mann klare aldeles utmerket fram til en halvtime før kampstart.

Men det holder jo ikke med deler av styret og et par andre for å skape liv. Alle her inne kan se seg selv i speilet og gidde å være med å skape en ramme rundt matchen ved å svinge innom puben. Alle her inne er trolig sosiale vesner som kjenner en hel haug med KIL supportere og andre tilhengere som de kan dra med seg innom puben. Nei man trenger slett ikke drikke øl på puben for å være med på å skape litt liv på puben før kamp. Puben kan også by på både brus og vann for de tørste.

I samme slengen kunne man gjort en del for å farge puben i rødt før kampstart. Henge opp flagg etc som man napper med seg ned på Gjemselund når det drar seg mot kampstart.

Ellers når det gjelder poenget i startinnlegget i denne tråden: Farge opp byen. Tror vel det blir værre. Men får jo nesten påklistret en diagnose ved å vandre rundt i KIL drakt dager det ikke er kamp her på Vinger. Befolkningen her har mange psykiske sperrer på det å "ta av". (Og på en hel haug andre ting..)

Men får vi i det misnte fylt opp puben med folk, at folk som kommer på puben kler seg i rødt og at man farger puben litt rød med noen flagg ville ihvertfall vært et stort framskritt.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]