Berntsen wrote:
Det er kanskje flaut og si det, men jeg var på Lillestrøm i går. Ikke for å gå på fotballkamp, men jeg og dama hadde et ærend der.
Da vi parkerte bilen klokken 11.30 og gikk mot de foretningene vi skulle i, oppdaget jeg at det var fotballkamp. Der ble det nemlig flagget fra flere leiligheter, serveringsstedene hadde supportereffekter hengende framme, og i den gaten som leder mot Åråsen, var det stort sett farget gult og svart.
Samenligner vi med når vi har hjemmekamp, må nok en som ikke følger like mye med som vi kanskje spørre om når det er kamp. Det er ikke lett å se på byen at det er noe som skal skje.
Jeg vet ikke om det på grunn av dette engasjementet møtte opp over 8000 tilskuere i går, mot når vi hadde tilsvarende kamp i 1998 kun møtte opp 356 tilskuere.
Nå vet jeg at det er forskjell på motstanden de to lagene fikk i andre runde av intertotto cupen, men man burde vel klare å lokke mer en 350 tilskuere når man møter et lag som FC Twente.
Man burde kanskje gå sammen med boretslag, spisesteder og andre for å prøve å skape noe lignende på vinger...
Tenk om vi kunne se at Shell og Taverna flagget med KIL flagg, og en hvit plakat med rød skrift: "20% rabatt om du kan vise kampbillett!" Eller at den nederste blokkrekka på Langeland var like flinke til å flagge med KIL flagg på kampdag, som de er til å flagge 17. mai med det norske flagg.
Det er mye som kan gjøres dette er bare tanker, men noen må jo tenke tanken før det skjer noe. Selv er jeg flink til å tenke ut ideer, men dårlig til å sette dem ut i live, kom gjerne med synspunkter.
Du trenger ikke være flau unge Berntsen. Så flere gutter fra Kongsvinger dre jeg. Men få lederen i sup klubben til å ta kontakt med Arild Myklebust ( leder i kanari fansen), er sikker på at han har kjempe mange nyttige tips å ta med seg. Kanari fansen har ikke alltid vært som den er nå (best i landet;). Lykke til