KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 01:08

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Skjærvold
PostPosted: 17 Jul 2006, 14:51 
Klubbdirektør

Han har etter at han kom til KIL trent seg opp gjennom vår sesongen. Han har fått svært lite sjanser (Hvis vi ser bort ifra noen innhopp), før han fikk starte mot Pors. Ikke bare scoret han, men man kan lese på kil.no at han ellers gjorde en god kamp. Han fikk starte mot Fredrikstad i Cup`n, kampen etter Pors seieren. Her ble han byttet ut ved pause etter en svak 1.omgang av KIL.

Var denne dårlige kampen mot FFK, nok til at han ikke fikk spille etter det? Synes det er litt rart at en spiller som Skjærvold ikke har fått flere sjanser etter FFK kampen.. Midtbanen til KIL i går, var vel ikke så bra??

Nå skal det understrekes at jeg ikke fikk med meg kampene mot Pors eller FFK.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Jul 2006, 17:12 
Klubbdirektør

Mot Pors var han knallgod mot FFK var han elendig.
Mot Tromsdalen ble han vraket for en Lindau som hadde ett fantastisk innhopp mot FFK. Ser på det som ett større mysterium at Lindau ble vraket i går. Uten tvil, KILs beste offensive spiller denne sesongen. Nesten hver gang han kommer innpå er han den som greier å holde på ballen, gi en genial passning osv. Uten han spiller KIL rett og slett elendig angrepsfotball. Nei. Faen heller. For å komme tilbake til Skjærvold, EN kamp er kanskje ikke nok til å overbevise. Kommer han derimot i en stabil form og presterer, så tror jeg han kan spille seg inn. Han er litt sånn type som Berg Hansen, bare hakket dårligere.

Det skal også sies at indreløperplass kanskje er KIL best befolkede plass i laget. Det blir konkurranse nå Lindau, Fremming, Berg-Hansen og Skjærvold skal slåss om startplass. Desverre er det kun 2 som kan starte og mot Sogndal synes jeg de bør hete Ørjan og Peter. Ørjan med de fleste egenskapene til Fremming + ett bedre teknisk bein offensivt. Lindau har jeg beskrivet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Jul 2006, 20:02 
Klubbdirektør

Skjærvold bør få starte noen kanper snart. Var ikke så dårlig i den omgangen mot Fredrikstad. Se hvor mange kamper Stormoen har spilt. Han skulle ha hvert på benken for lenge siden. Men han er jo kaptein så da er det vel enklere ser det ut som. Patrick har heller ikke hvert god. Ser ut som om noen har klippekort i år.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2006, 07:03 
Forumlegende

sett opp en 4-4-2 for Sogndalkampen:

Eriksen
Karmark-Ryen-Rønning-Wibe
Berg Hansen-Lindau-Stormoen-Fremming
Gundersen-Olausson

så kan paul ligge helt oppe så har man noen å slå lange løpeballer på.

NB
KIL er laget som har scoret nest minst mål i 1.div i år.........selv om man sier seg å ha x antall spisser / løpere i kampene.tøysprat....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2006, 09:18 
Grævling

Stort sett det samme laget jeg selv vil se mot Sogndal......men når er det egentlig Byfuglien har spilt seg ut av laget?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2006, 09:56 
Saftblander

Eriksen
Wibe-Lund,Ryen,Rønning,Byfuglien
Gundersen,Skjærvold,Fremming,Berg Hansen
Rødfoss, Olausson.

Dette vil gi oss en meget god duellspiller, og en med sin forse i bakrommet på de to spissplassene. Rødfoss går i døden for å stusse ballene videre i bakrommet, mens Paul utnytter sjansene som byr seg. På midten har vi løpskraft, teknikk og hodestyrke (Gundersen).

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2006, 11:15 
Forumlegende

Raggen,
når Byfuglien spilte seg ut, spør du om.......

for å si det på en annen måte så mener jeg at begge de andre vil være bedre for laget......selv om den ene da må spille på en venstreside som de ikke er vante med.

litt mer direkte så synes jeg venstrebackplassen stort sett er lagets svake punkt i de fleste kampene.....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2006, 11:20 
Klubbdirektør

Kanskje Byfuglien hadde spilt seg ut hvis Gerhardsen hadde vært frisk?
Ellershar vi vel ingen ren venstreback selv om Wibe kan spille der.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2006, 11:30 
Forumlegende

Byfuglien har utvilsomt gode egenskaper og talent, men synes han sover seg bort. dessuten virker han ukonsentrert på sine dødballer og framspillene. han har et flott venstrebein, men synes han virker for tafatt iblant. han stopper oigså for ofte opp npr han kan gå framover, snurrer litt og spiller støtte til midtstopper.

det beste var om han skjerpet seg og brukte sitt talent slik han gjorde i begynnelsen av 2004-sesongen. i åpningskampen hjemme mot Skeid det året synes jeg han lagets beste spiller! da var han veldig bra synes jeg.

ellers er det nok ikke pent å si han er "det svake punktet", det kan også være på andre plasser i blant, men jeg tror kanske et bytte kunne være på sin plass. vet han tidligere har skjerpet seg med "kniven på strupen".

Profile  

Post subject:
PostPosted: 18 Jul 2006, 12:04 
Grævling

Ja ja....jeg mener nå fortsatt at vi er avhengig av gutten, og at han fortjener plassen, men han hadde kanskje hatt godt av å fått seg en tur ut på benken.....men....nå syns jeg faktisk han har kommet seg de siste kampene. Mot Tromsdalen var han faktisk lagets beste spiller.....i hard kamp med Stormoen og Fremming.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 19 Jul 2006, 10:50 
Forumlegende

jeg har også "ventet på" Skjærvold. han er en fin spiller og viste det særlig inne mot Follo i 2.omgang i vinter da han kom inn. bra skudd har han også.

men......gutten må jo få anledning til å spille...med anlednin gmenes at man iekke er ute av laget, nesten i skyggen, om en kamp ikke går så godt.
det sistnevnte synes å være et problem i KIL-stallen framover på banen. i alle for enkelte av spillerne.

er man i ferd med å hente for mange uten at det hentes KLARE KLARE valg....minner litt om Houllier i Liverpool på sitt værste.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]