KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 02 May 2025, 22:50

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: 07 May 2006, 10:54 
Grævling

Nordstrand - KIL 2

Man. 8. mai kl. 1845 - Nordstrand kunstgress

Noen utflytta "tømmerhøggere" som tar turen? Kan jo være en fin mulighet til å få sjekka ut Mile og de andre som kjemper om plass på A-Laget!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2006, 10:48 
Forumlegende

Noen som vet hvor Nordstrand kunstgress ligger? Mulig jeg tar en tur siden jeg gikk glipp av A-kampen i går.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2006, 18:27 
Grævling

Stikker straks.....må bare få opp en kartreferanse først ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 May 2006, 21:43 
Grævling

B-gjengen slo i kveld Nordstrand 3-1 fullt fortjent!

Nordstrand best igang ved å ta ledelsen med 1-0 etter at et skudd fra ca 18 meter sneik seg inn ved stolperota. Dette var deres første sjanse, og det ble vel bare totalt 2 sjanser til hjemmelaget på hele kampen.

KIL var like langt ca halvveis i omgangen da Leistad fikk dytta inn en ball etter litt klabb og babb på Nordstrand's 5-meter....også Rødfoss var med på balubaen før ballen ble satt inn.
Litt senere ble Mile sendt i bakken innenfor 16-meteren....lokale helter på "tribuna" mente det var vinden som hadde tatt tak i gutten, og det var vel kanskje like greit at det ikke ble straffe......den fikk han uansett fiksa litt senere når han ble lagt ned bakfra på vei mot mål. Rødfoss la ballen på plass....men det gikk like bra som for Sheringham mot Spurs i går....altså.....keepern gikk rett vei, og ballen ble på utsiden av målet.....dermed tok de pause på 1-1.....og mer er det vel ikke å si om den omgangen.....ble vel forresten gitt ut 1 gult kort til Rødfoss for å være "overpyntet".....gullkjedet måtte av.....og slikt er som kjent mer alvorlig enn høye albuer og taklinger bakfra....Fy skamme seg Rødfoss ;-)

Pausen ble benytta til å besøke kiosken, selv om jeg måtte traske tverrs over bana for å komme meg til kiosken så var det ingen hjemmesupportere som følte trang til å starte noe leven.....enda godt....i den varmen hadde jeg ikke klart å gitt noe motstand uansett. Fra tidligere KIL-blekker hvor "pølsetest" var en obligatorisk greie, så kan jeg rapportere at pølsa i kiosken på Nordstrand kunstgressbane er helt ok.... Fin lengde, bøy, og "knekk-lyd" på pølsa, rund lompe med størrelse og tykkelse som holder seg greit innenfor EU-standarden, og ketchup og sennep som hold fin konsistens både fremover og bakover i sikk-sakk.....cola'n var som forventet....kald og fin, men den ble naturligvis steike varm etter bare 2 minutter ute av kjøleren!! Det mest dramatiske ved kioskbesøket var når gubben bak kassa prøvde å lure på meg en kopp kaffe.....for en kar som ikke har drukket mer en en halv kopp kaffe (var på fest i trønderlag) på 32,5 år, så skal det ikke stort til for at nervene begynner å krølle seg, når du som ensom huligan blir tilbudt kaffe i 47 graders varme!

Men men....gubben i kassa var heldig, så han var fortsatt i live også når dommeren blåste igang 2. omgang. Denne omgangen ble bedre av KIL, vi skapte flere sjanser, og til slutt klarte vi å ta ledelsen når luftens baron (les: Fremming) fikk løpe fritt inn i feltet på bakerste stolpe og skalle inn et meget fint innlegg fra.......tja.....en eller annen....(jeg var vel opptatt med å drikke varm cola på dette tidspunktet). Vi fortsatte å ha kontroll.....Mile fikk en del gode baller å jobbe med ute på kanten, noen ganger snurra han rundt med Nordstrand gutter slik at jeg nesten helt glemte både sola i øya og varmen....men det var også en del ganger hvor han kjørte seg helt fast og stoppa meget gode muligheter.....men......han fikk i hvert fall deltatt på vår siste skåring.......en fin bal ble spilt ut på kanten av 16-meteren hvor Mile kom i full fres...hans skudd ble redda med nød og neppe av Nordstrands gode keeper.....men på returen var Rødfoss på plass og dytta inn dagens siste mål. Mot slutten av kampen ble det satt inn en del flere juniorspillere, og disse tok tak slik at det ble noen underholdende sluttminutter. Spes var det en liten rakker med snodig hår som gikk på mange fine løp ute på høyreflanken.....kom seg flere ganger ned til kortlinja og fikk lagt inn brukbare innlegg som det dessverre ikke ble noe mer ut av.....men men....spennende unggutter på gang også bak våre mer "etablerte" unggutter.

Så da...3-1 til KIL i en kamp hvor det i starten er rimelig jevnt, men hvor KIL-B etterhvert maler seg frem til sjanser og har total kontroll. Skal jeg kåre noen til "Banens Beste" så må det vel bli Herman Odden....bortsett fra en liten feilpassning i 2. omgang, så har han steinkontroll i midtforsvaret sammen med Tungen. Ellers var det vel ingen som "spillte seg inn" på A-Laget etter denne kampen....men det var stort sett solid spill over hele linja.

Ellers får jeg bare si at det er gledelig at B-laget dette året har havnet i en pulje med flere lag fra Oslo.....litt enklere for oss utflyttere å få med seg bortekamper....så jeg håper det blir flere som tar seg noen turer utover sommeren.

.......og husk nå for guds skyld å melde dere på bussen til Follo :D

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]