KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 02 May 2025, 11:52

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
PostPosted: 27 Mar 2006, 23:47 
Grævling

Det nærmer seg avspark, så da tenkte jeg det var på tide å komme i gang med litt info om årets uhøytidlige tippekonk her inne på forumet.

Først av allt.....i år ser det ut til å bli premier til de beste, ingen ting er 100% avklart, men vi snakker om ting som Sesongkort på ståtribuna for 2007, signert KIL trøye (Altså signert av KIL's spillere på A-Laget, ikke av meg, modern og bestemoder'n!!), halvårs-sesongkort for 2007, og annet snacks som måtte dukke opp utover året!!

Reglene er som tidligere, det skal tippes på KIL's resultater i alle seriekamper gjennom året. Du får 1 poeng for riktig tegn (H-U-B), og 1 bonuspoeng hvis du klarer å tippe helt riktig resultat. Den som etter siste serierunde har mest poeng totalt, kan da trolig vente seg en finfin premie.....trolig vil det da også bli premier til folk litt nedover på resultatlista :-)

Bare slik at det er avklart en gang for alle.....frist for å legge inn tips er før kampene sparkes i gang, og da følger vi klokka her inne på forumet.....skal kampen starte kl. 18.00 må tips senest være inne på forumet til kl. 17.59 samme dag. I tillegg skal tips legges inn her på forumet, i fjor fikk jeg levert noen "nød-tips" på sms, eller muntlig på Gjemselund før kampstart....dette aksepteres ikke denne sesongen, så det gjelder å huske å levere tips før hver runde.

Rundene vil bli lagt ut ca 1 uke før kampen skal spilles......under sommerferien vil en del runder bli lagt ut litt tidligere, ettersom folk ofte er en del borte. Hvis du ellers ser at du vil bli borte i en fremtidig runde, og denne runden enda ikke er lagt ut, så kan du legge inn tips til denne runden på den siste runden som er lagt ut.

Egentlig kunne jeg vel like godt lagt ut alle rundene med en gang, men litt av poenget er at folk skal bli "tvunget" til å logge seg inn på sida litt ofte.....så kanskje vi også klarer å lure flere med i diskusjonene som vil komme til å "rase" på sida i året som kommer ;-)

En annen ting dere bør gjøre underveis i konkurransen er å sjekke at jeg har rettet riktig. Legger ut en egen tråd for resultater som blir oppdatert etter hver runde. Jeg har bare en vanlig "menneskenøtt" mellom ørene....som de fleste av dere andre, så det er mulig at jeg drar til med en feil innimellom......i så fall er det lov å gi beskjed ;-)

Første tråd, med årets første runde, legges ut om ca 1 uke.... Så sant det da ikke blir avklart at Gjemselund i stedet skal bli brukt til et siste verdenscup i langrenn eller noe slikt om 13 dager ;-)

Håper på STOOOORT oppmøte i konkurransen denne sesongen!!!

....det begynner så smått å krible i "Go-foten" nå!!

LYKKE TIL :-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2006, 00:31 
Grævling

...og en ekstra liten opplysning:

Skulle folk som kjemper om premier ende likt etter fullført serie, så foreslår jeg at vi foretar en liten straffesparkkonkurranse på Gjemselund etter siste seriekamp mot Sogndal 5. november :-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2006, 12:10 
Klubbdirektør

Bra tiltak dette! Premier og greier er jo absolutt ikke å kimse av!

Men er det lov å komme med et lite forslag til poenggivning? I en tippekonk på kil-forumet på hattrick kjører vi nemlig en tilsvarende konkuranse, men da med denne poenggivningen:

5 poeng: Helt riktig resultat
4 poeng: Riktig tippet uavgjort
3: poeng: Riktig tippetegn og riktig antall mål til et av lagene
3 poeng: Riktig tippetegn og måldifferanse
2 poeng: Riktig tippetegn
1 poeng: Riktig antall mål til et av lagene

Dette er bare et forslag, men det gir i alle fall litt mer bonus for de som tipper riktig! Dessuten blir det litt større avstander mellom folk slik at det blir mindre sjanse for at folk ender likt mot slutten av sesongen..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2006, 12:46 
Grævling

Forslag er det selvfølgelig lov å komme med....men jeg har nok veldig lyst til å holde poenggivningen på samme måte som i fjor. Først og fremst blir det enklere å "administrere"....driver en del konkurranser også på andre forum, tar mye tid, så jeg må prøve å begrense meg litt.

Ellers syns jeg det stort sett er enkelt og greit at det bare er "to ting" å forholde seg til, altså poeng for riktig tegn, og bonuspoeng for riktig resultat..... Har egentlig ikke så mange andre gode argumenter for det ene eller andre.....men skulle mange ønske endringer på "poengsystemet" så skal jeg nok kunne gå med på en endring ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2006, 13:03 
Klubbdirektør

Skjønner at det er enklere å holde styr på det slik det er nå.

Kan jo eventuelt se det an og forandre underveis dersom det skulle være behov for det.

F.eks. mot slutten av sesongen kan det være greit å ha et system som gir mer enn max 2 poeng, slik at ikke noen kan "safe" inn en seier ved å kopiere andre og så videre.

Går også an å dele på rettingen, dersom det blir fryktelig mange deltakere og mye stress for deg..

Bra tiltak som sikkert kommer til å fostre masse aktivitet på forumet utover sesongen!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2006, 15:29 
www.kilsk.com

Hmm, Rød Jævel... Denne kjenner ikke jeg til...?
Quote:

Ettersom det er jeg som retter på hattrick så kan jeg vel si at det nok hadde blitt litt mye jobb ved rettinga med slik poenggivning vi har.
Hos oss er det maks 10 stk per runde....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2006, 16:54 
Grævling

Rød Jævel wrote:
Skjønner at det er enklere å holde styr på det slik det er nå.

Kan jo eventuelt se det an og forandre underveis dersom det skulle være behov for det.

F.eks. mot slutten av sesongen kan det være greit å ha et system som gir mer enn max 2 poeng, slik at ikke noen kan "safe" inn en seier ved å kopiere andre og så videre.

Går også an å dele på rettingen, dersom det blir fryktelig mange deltakere og mye stress for deg..

Bra tiltak som sikkert kommer til å fostre masse aktivitet på forumet utover sesongen!

Rettingen skal jeg nok klare å ta meg av, bare jeg slipper unna Gilmores Groin ;-)

Har ikke så lyst til å endre i konkurransen underveis, litt av poenget er at det skal være rettferdig....og hvis det plutselig blir endringer som gjør at du kan score mye mer poeng mot slutten av konkurransen, så syns jeg ikke dette vil være rettferdig ovenfor de som er i teten mot slutten.

Du har ellers et godt poeng når det gjelder det å "safe" ved å tippe likt som motstanderen(e) mot slutten av konkurransen...... Det jeg da ser for meg er at de som kjemper om premieplasseringer på slutten kan sende inn tips til meg på mail eller PM, så blir disse tipsene lagt ut etter at kampene har startet. Skulle jeg være så heldig å være en av de som selv er med å kjemper i toppen, så får jeg bare finne en annen "hederlig sjel" vi kan sende tipsene til.

Når det gjelder rettingen så er det selvfølgelig fritt fram for de fleste å bidra de gangene jeg skulle være borte......noe som allerede skjer i 2. runde mot Sparta. Har tydelig prioritert helt feil denne påskehelga, befinner meg i England for å se Everton-Spurs, Spurs-ManU og Snooker-VM ;-)

....så etter kampen mot Sparta kan godt noen ta seg av rettingen..... Det samme kan vel også folk gjøre de gangene jeg har vært på bortekamp langt vekk fra pc'n.......det tar meg også litt tid å komme meg hjem til Oslo og på nett etter hjemmekamper på Gjemselund....så det er selvfølgelig lov å ta ansvar...for de som gidder ;-)

.....jeg kommer uansett til å sjekke at de som retter har gjort jobben riktig, og det samme forlanger jeg av andre når jeg har rettet :-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2006, 21:57 
Klubbdirektør

Hmm, Rød Jævel... Denne kjenner ikke jeg til...?

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Ettersom det er jeg som retter på hattrick så kan jeg vel si at det nok hadde blitt litt mye jobb ved rettinga med slik poenggivning vi har.
Hos oss er det maks 10 stk per runde....

Er vel maks 5 poeng pr runde i tippinga vår? Nå har ikke jeg fulgt med 100% på hvordan du retter, men vi kan da ikke ha missforstått hverandre såpass? Det med måldifferanse er vel noe nytt som har blitt brukt i en annen tippekonk.

Raggen: Bare gjør det på din måte du. Blir helt sikkert en artig konkurranse dette!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Mar 2006, 22:18 
www.kilsk.com

Det jeg mente med 10 stk, var at det sjelden er mer en 10 stk som tipper, og da klarer jeg å rette med vårt poengsystem.
Men så mange som tipper her så tror jeg Raggen vil få mye ekstra jobb.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]