KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 30 Apr 2024, 00:01

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: Kongsvinger - Okka by.
PostPosted: 14 Apr 2024, 23:23 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
Det blir hyggelig med et nytt bekjentskap, men jeg vet ikke helt hva som møter oss.
Egersund kan variere vanvittig i prestasjonene (virker det som).
De vant første runde mot (et noe tynt) Sandnes Ulf. Siden har de hatt pause i serien.

For Kongsvinger sin del må Holmé stå over. Jeg aner ikke helt hvordan forsvaret kommer til å se ut, eller om noen av nykommerne er klare til 90 min.
Vi er kanskje noe stabile i 4-4-2. Men vi ser farligst ut når vi får til kombinasjonsspillet i 3-5-2.
Langrekken er god offensivt men noe passiv defensivt.
Han v-vingen på Egersund var god første serierunde (skåret 2)......så dette er jeg spent på.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Apr 2024, 07:34 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1370
Location: Auli, Nes
Blir spennende med nytt bekjentskap (en kamp jeg mister grunnet jobb). Et lite banan-skall dette. Virker som om de er gode på kontringer, så her gjelder det å få hull på byllen offensivt.
Håper Joel Nilsson er klar for å starte snart. Han ser bra ut på vingback, og Langrekken passer ikke helt der etter min mening.

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Apr 2024, 11:10 
Offline
Saftblander
User avatar

Joined: 21 Feb 2017, 23:20
Posts: 23
Location: Tomteberget
Tenker kun på 3 poeng i kveld. Det trenger ikke være vakkert, velspilt eller særlig imponerende nå i sesongstarten. KIL trenger å få med seg flest mulig poeng fra de fem første serierundene mot antatt dårligere lag. Dette vil gi de en plattform å bygge videre på når nye spillere skal fases inn i et system som Wennberg mener skal være offensivt dominerende.

Antar følgende startellever (4-4-2):
Agge,
Ludde - Gerson - Lysgård - Dansken,
Haren - Holter - Taylor - Nico,
Vinjor - Moberg

Kamptips: KIL kuker det til, og vi får med oss to poeng for lite. 2-2

_________________
Gutta trenger jubelbrus for å få seiersrus


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Apr 2024, 21:13 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 774
Location: Tråstad
... please Holtan, bli frisk snart. Det laget her trenger en spiss.

Og Mbow imponerte meg mer på sine knappe 15 min enn både Gerson å Lysgård til sammen i dag.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Apr 2024, 21:41 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1119
Location: Vinger
Deilig med utligning på overtid, men føler vi skulle hatt alle poengene. Mye nervøst bakover i dag, og de to første måla til Egersund skal unngås.

Kult med Sandstad og Mbow, sistnevnte redder oss med supertaklinga innafor 16 metern. Holter, Taylor og Moberg var bra i dag, selv om Moberg buede satt minst et mål til. Güven med kunstverk av et mål.

Jeg venter også på Holtan, rart det tar så lang tid.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 15 Apr 2024, 23:17 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
Det er nesten rart hvor mye vi klarer å skape i en så temposvak kamp.
Nykommerne er åpenbart ikke i form og trenger tid.
Stopper-paret i dag var virkelig dårlige.

Jeg er kanskje mest lei av hvor lang tid vi bruker på å få ballen oppover. Både når vi ligger under OG når vi jager mål på slutten.
Dessuten er det mye pent å si om Holter/Taylor.......men å spille ballen fremover er ikke deres styrke.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 Apr 2024, 09:36 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6462
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Så allerede på oppvarmingen at Egersund ville tøffe seg, mens vi sto og lekte med ballen kjørte de god gammel løping. Og i starten av kampen så det ut som om de ville mer i denne kampen, de løp raskere og trøkket til i duellene, selv om det var vi som skapte mest i starten og hadde to skremmeskudd som keeperen til Egersund måtte ut i full strekk på.
Men så fort Egersund begynte å angripe ble det fullt kaos bak hos KIL, synes ikke den nye bekken fra Danmark kom særlig godt ut av det. Første målet til Egersund kom etter at Heine Larsen parkerte hele KIL forsvaret i løpsduell og satte ballen kontakt bak Stømberg.
Resten av omgangen bar preg av at vi ikke var helt med, andre omgang starter bra, men så roter vi det til igjen med å slippe til to scoringer. På 1-3 fikk jeg nok av å heie på lag som slipper inn for mye baklengst og i tilegg til kulda gjorde at jeg gikk og satte meg i bilen og heller hørte på Radio Kongsvinger. Var mer stemning på radio og plutselig var det 3-3. Hørtes ut som om Guven sin scorning var av det vakre slaget. Nok en gang redder vi poeng sent i kampen, men vi kan ikke fortsette sånn, skal vi kjempe om opprykk må vi være med fra start.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 Apr 2024, 11:49 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 22:42
Posts: 3647
maggot wrote:
Det er nesten rart hvor mye vi klarer å skape i en så temposvak kamp.
Nykommerne er åpenbart ikke i form og trenger tid.
Stopper-paret i dag var virkelig dårlige.

Jeg er kanskje mest lei av hvor lang tid vi bruker på å få ballen oppover. Både når vi ligger under OG når vi jager mål på slutten.
Dessuten er det mye pent å si om Holter/Taylor.......men å spille ballen fremover er ikke deres styrke.

Tayler liker seg ikke når han må spille defensiv mitdbane. De gangen han for spille offensiv blir det farlig vær gang. Skjønner ikke hvorfor dem ikke bruker han der.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 16 Apr 2024, 15:55 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 843
Janko wrote:
maggot wrote:
Det er nesten rart hvor mye vi klarer å skape i en så temposvak kamp.
Nykommerne er åpenbart ikke i form og trenger tid.
Stopper-paret i dag var virkelig dårlige.

Jeg er kanskje mest lei av hvor lang tid vi bruker på å få ballen oppover. Både når vi ligger under OG når vi jager mål på slutten.
Dessuten er det mye pent å si om Holter/Taylor.......men å spille ballen fremover er ikke deres styrke.

Tayler liker seg ikke når han må spille defensiv mitdbane. De gangen han for spille offensiv blir det farlig vær gang. Skjønner ikke hvorfor dem ikke bruker han der.


Kanskje nettopp fordi han ikke spiller ballen fremover :roll: ?
Vi har allerede spillere der fremme som kun dribler, uten å spille ballen fremover.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 33 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group