KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 14 May 2024, 14:16

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 133 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Next
Author Message
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 14 Jun 2017, 19:10 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1124
Location: Vinger
ivo wrote:
Ifølge Glåmdalen (betalingsartikkel) er visst Strømsgodet i prat med Ellingsen.
Han og hans agent er observerte i Drammen.
Nystuen bekrefter visst at Godset har grønt lys å prate med ham.

Vi må vel regne med at han forsvinner nå i vinduet.


Han kommer uansett ikke til å skrive ny kontrakt og Ellingsen fortjener å flytte på seg. Spørs bare hvor mye vi får i sommervinduet. Høsten blir i hvertfall ikke lettere uten han, forhåpentligvis vil dette åpne opp for Vinjor, han kan ikke råtne bort på benken.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 14 Jun 2017, 20:58 
Offline
Trener

Joined: 17 Dec 2007, 12:06
Posts: 851
Location: Oslo
Helt åpenbart at Ellingsen forsvinner siden KIL ikke klarer å rykke opp i år etter de fatale feilgrepene til Nystuen. Vinjor har fått mye spilletid og rotner ikke på benken.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 14 Jun 2017, 22:19 
Offline
Reserve

Joined: 01 Sep 2009, 20:30
Posts: 162
Det er bare å selge!

Det må bli slutt på at KIL går glipp av penger for spillere som går gratis ved kontraktslutt. Selvfølgelig er vi avhengig av Ellingsen i høstsesongen dersom vi skal håpe på å henge med i toppen etter hvert. Men jeg mener det bedre å tjene penger på Ellingsen og dyrke Vinjor i rollen. KIL må tenke langsiktig. Så lenge vi ikke rykker ned til 2. divisjon, da... Men den risikoen må vi ta.

At Martin Linnes gikk gratis i sin tid var ikke annet enn en skandale! Håper og tror at KIL har lært. Jeg har tillit til at Espen Nystuen har kontroll på dette.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 14 Jun 2017, 22:44 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1124
Location: Vinger
Jeg deler ikke synet om at konsekvensen av et salg nå vil føre til at vi ikke henger med i toppen i løpet av høstsesongen, jeg er mer bekymret for hvordan et salg vil påvirke oss i bunnstriden.

Vi har vel uansett rett på utdanningskompensasjon her? Spørsmålet er hvor mye vi kan forvente utover utdanningskompensasjon ved et salg nå. Jeg tipper at det ikke dreier seg om mange hundre tusen.

Ellers er jeg enig i at vi bør dyrke Vinjor som arvtager til Ellingsen.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 15 Jun 2017, 00:33 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 846
Ellingsen forsvinner garantert til en eller annen eliteserieklubb......alt ligger til rette for det nå. Om ikke Godset så blir det nok en annen klubb.
Er det bra for KIL rent sportslig?
Nei.
Men er det krise?
Nei.

Det frigjør vel noen midler til og hente nye spillere.......også har vi jo allerede spennende spillere som kan komme inn og gjøre en jobb. Vinjor er nevnt......Røyrane er vel forhåpentligvis også på vei tilbake.
Kanskje dukker det opp en ny Pinto i sommer? Hvem vet.

Ellingsen fortjener sjansen.....vi får ønske han lykke til og håpe at han kommer tilbake en dag. Også får vi håpe han gir jernet de siste kampene.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 15 Jun 2017, 08:40 
Offline
Trener
User avatar

Joined: 12 May 2009, 19:05
Posts: 778
Location: Tråstad
Faen så surt. Visste det ville skje, men hadde jo det lille håpet.

Ellingsen er god nok til å gå rett inn i en 11er hos de fleste Eliteserie lag, og vil nok dominere midtbaner i øverste divisjon om få år.

Selvfølgelig skulle jeg ønske han skrev ny 5 års kontakt å tok ett år eller 2 til før man solgte, men gutten har ambisjoner som de fleste andre og vil sikkert 3 doble lønna si, spille med og mot de beste på de største stadionene i landet. Og han har vært trofast mot KIL, aldri skadet og alltid blant de beste. Vil nok høre mye om Mr Ellingsen i årene som kommer også.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 15 Jun 2017, 11:29 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6462
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Syns Ellingsen fortjener å spille på ett høyere nivå. Vi må uansett bite tenna sammen og kjempe for poengene og det må vi gjøre uansett spillere i stallen. Tror Vennberg kan spille på plassen til Martin selv om han nok ikke fyller skoa, men Martin blir selvfølgelig savna, en av de beste i general rollen på midtbanen vi har hatt siden Karlsrud og Riisnæs. Lykke til Martin!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 15 Jun 2017, 23:37 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 23:43
Posts: 617
Det blir spennende om Martin blomstrer opp igjen mer når han får nye utfordringer. Vi har jo blitt ganske bortskjemt av at han har et jevnt høyt nivå og (som Drublic påpekte) nesten aldri er skadet. Det skal man ikke undervurdere.


I KIL er han selvskreven og spiller nesten alltid gode kamper. Jeg har likevel på følelsen av at han har enda mer inne og det blir spennende å se hvordan han takler nivåforskejllen.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 21 Jun 2017, 22:09 
Offline
Kaptein
User avatar

Joined: 27 May 2007, 01:09
Posts: 731
Location: Oslo/Sør-Odal'n
https://www.glomdalen.no/kil-toppfotbal ... -19-331303

_________________
Audere est Facere.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 21 Jun 2017, 22:34 
Offline
Spiller

Joined: 23 Jun 2005, 20:06
Posts: 356
Ja er ikke overraskende lesning dessverre. Men dette har vi supportere vært klar over en god stund. Han har jo ikke skrevet under ny kontrakt som har blitt tilbudt ham ved tidligere anledninger. Så at han forsvinner er ingen bombe.

Selvfølgelig meget kjedelig å miste ham men sånn er fotballen. Vi har faktisk vært veldig heldige som har fått beholde ham så lenge som vi har. Jeg er ikke redd for dårlig spill av Ellingsen de 2 siste kampene (eller ut resten av sesongen). Han har vært og er en meget profesjonell type. Et stort savn blir det uansett når han går. Spørsmålet er vel om vi bør la han gå nå i sommer sånn at vi kan få noe for ham? Jeg heller mot den løsningen ettersom vi sannsynligvis ikke blir å se i playoff kampen utover høsten.

Tiden vil vise oss. Uansett skal Ellingsen ha en stor takk for sin herlige innsats i klubben i våres hjerter <3


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 22 Jun 2017, 15:54 
Offline
Forumlegende

Joined: 19 Apr 2006, 12:33
Posts: 4670
Location: kongsvinger
Per Pärlan Ericsson er ute mellom 6 til 12 måneder, skriver Glåmdalen nå.
De skriver også at Mame Niang nå har trent med KIL.

Apropos Ellingsen.
Han vil ikke skrive under på ny kontrakt.
Da ville jeg benke ham og la andre spille seg inn.
En vurdering sikkert ikke alle er enige i ,men...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 22 Jun 2017, 18:02 
Offline
Trener

Joined: 12 Oct 2009, 12:31
Posts: 846
ivo wrote:
Per Pärlan Ericsson er ute mellom 6 til 12 måneder, skriver Glåmdalen nå.
De skriver også at Mame Niang nå har trent med KIL.

Apropos Ellingsen.
Han vil ikke skrive under på ny kontrakt.
Da ville jeg benke ham og la andre spille seg inn.
En vurdering sikkert ikke alle er enige i ,men...



Jeg skjønner hva du mener.
Men de to neste kampene nå (Elverum og Åsane) tror jeg blir nøkkelkamper, og derfor håper jeg han spiller.
La oss håpe han ønsker og avslutte på best mulig måte og at han gnistrer til i de siste kampene i KIL-trøya.

At han ikke vil skrive under på ny kontrakt er vel naturlig........både Ellingsen, KIL og vi supportere vet at det neste naturlige skrittet for gutten er og få prøve seg i Eliteserien, og jeg håper vi kan gi han en verdig avslutning.
Også satser vi på at han ønsker og ta på seg den røde KIL-drakten igjen en dag :-)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 22 Jun 2017, 21:41 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 24 Jun 2005, 20:24
Posts: 1124
Location: Vinger
Synd med Ericsson, det virker som han er forfulgt av skader og trøbbel. Det frigjøres jo midler som kan brukes på forsterkninger, da er det vel mest nærliggende å tenke leiemarkedet. De siste sesongene har ikke leieavtalene vært all verden for oss, så det er et sjansespill.

Jeg kunne gjerne tenkt meg en boksspiller som Samuelsson eller Erntson, slike vokser desverre ikke på trær. Niang scora et par viktige mål for oss i fjor, bl.a hjemme mot Strømmen, litt usikker på hva jeg tenker om en eventuell retur nå.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 22 Jun 2017, 22:15 
Offline
Spiller

Joined: 23 Jun 2005, 20:06
Posts: 356
Hva med å kaste seg inn i kampen om Péter Kovács? Vet Jerv og Arendal er ute etter ham. Fyren er 39 år men en skikkelig boks spiller deluxe. Leie ham ut sesongen bør ikke koste all verden.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: KIL anno 2017
PostPosted: 23 Jun 2017, 10:46 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6462
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Nedrykkskongen er en spissformulering basert på det faktum at han har vært med på nedrykk en del ganger.
Vandrende katastrofe er ikke en spesielt konstruktiv beskrivelse.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 133 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group