Saturnus wrote:
Raggen wrote:
Jeg tror at så og si alle som vil på kampen kommer til å få billett.... faktisk

Hvis dette stemmer er det på en måte bra, men samtidig også ganske trist.
KIL-Ull/Kisa i 2003 drar 5024 tilskuere i en 2.divisjonskamp, men vi tror ikke vi klarer å selge mer enn 6700 til en cup-finale?
Jeg har, helt sikkert i likhet med flere, undret meg over hvor disse tilskuerne i kampen mot Ull/Kisa den gangen "forsvant". Vi hadde riktignok ca 4000 i kampen mot Lillehammer det året, som var den siste kampen den sesongen. Og da tror jeg også at opprykket vel var sikret før kampen?
Vi har tross alt spilt mange interessante og viktige kamper etter den gang også. Blant annet kom vi jo tilbake til Tippeligaen og spilte der i 2010 sesongen. Og da var det bare en kamp hvor i var over tilskuerantallet i Ull/Kisa kampen og det var mot Vålerenga. Men det var det jo veldig mange bortesupportere også...
I den siste og avgjørende kvalikkampen mot Sarpsborg sesongen 2009, der opprykket til tippeligaen ble sikret, samlet 2750 tilskuere.... fortsatt langt opp igjen til det antallet som var på Ull/Kisa kampen i 2003.
Men uansett hvordan denne sesongen her ender, da det nå er fokus på kvalikkamper og cupfinale så føler jeg at det er i ferd med å bygge seg opp en ny boost. Vi så det i Drammen der det reiste flere busser, mange kjørte på egenhånd og vi er i ferd med å oppleve det samme til cupfinalen. Der siste nytt er at det er ordnet med eget tog også.
Så får vi håpe og tro at KIL selger ut alle sine billetter til Ullevaal