Veldig artig at Skogen kaster seg på i debatten. Han er en prinsippfast kar som vet hva han vil. Som alle gode trenere.
Som trener "lærling" synes jeg det er veldig givende å få slike argumenter fra folk med mer erfaring og høyere trenerutdanning.
Jeg tror det er viktig som med Skogen, at en trener har 100% tro på sine ideer og er urokkelig i debatter. Det finnes jo som kjent ikke fasitsvar i fotballen, men det finnes ideer og visjoner. Skulle likt å se den som klarte å snu Drillo for eksempel.
Samtidig synes jeg det er fint at supportere og hobbytrenere også har krystallklare meninger om det som skjer på banen. Engasjement og meninger er en av faktorene som gjør fotball så unikt.
Vegard Skogheim har jeg 100% tillit til. Han vil gjøre alt han kan for at KIL skal bli best mulig. Og da mener han 4-3-3 er best. Det skal han få lov til å mene. Men ikke faen om jeg er enig! Som trener blir man bitt av basillen og blir mer og mer trassig på sine ideer ettersom man lærer mer og mer. Derfor, jeg står beinhardt mot bedre vitende: 4-4-2 er det mest riktige for KIL!
PS: Er helt enig med Skogen at innsats er det viktigste uansett! Mangel på innsats er den eneste godkjente grunnen til å klikke på sidelinja som trener, eller klikke på tribuna som supporter! Dårlig innsats er rett og slett uakseptabelt!!!