KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 14 May 2024, 23:38

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: Byåsen - KIL, 2. mai
PostPosted: 26 Apr 2015, 22:42 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Noen som har tenkt seg på denne kampen? Vi er 5 stk som til nå er klare for å ta bil oppover på lørdag. Er det flere som vil med så skrik ut :-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 30 Apr 2015, 14:12 
Offline
User avatar

Joined: 17 Apr 2015, 17:01
Posts: 7
Location: Kongsvingerdalen
Etter to svært middelmådige motstandere får vi nå en vanskeligere utfordring og en motstand jeg tror blir mer vanlig å møte i denne avdelingen – i forhold til de to første kampene. Det blir spennende. Jeg håper vi klarer å fortsette i samme spor.

For selv om vi har møtt to svake lag, skal vi være fornøyd med måten vi har fremstått så langt. Vi har scoret seks mål på de to første kampene og ikke sluppet motstanderen til en eneste sjanse. Ja, vi kan ergre oss litt over unødvendige gule kort på slutten og perioder med litt mindre kontroll, men likevel. Dette er sterkt.

Sammenligner vi med i fjor virker vi å ha langt mer defenisv trygghet i laget, men også et bedre samspill, bedre moral og bedre angrepsspill. Jeg var skeptisk da Luis Pimenta skulle ta over, etter hva han gjorde i Hønefoss sammen med Roar Johansen, men det er ingen tvil om at portugiseren har gjort en god jobb så langt. Espen Nystuen skal ha kreditt for at han viste handlekraft og noe overraskende tidlig sendte Bergdølmo ut portene på tampen av fjorårets sommer.

Med unntak av at Pimenta ikke ville uttale seg i Glåmdalen etter forrige kamp, syns jeg også han uttaler seg godt i media. Han snakker om klubbtilhørighet, samhold og laget. I fjor ble det litt mye one-man-show med for eksempel Bajram Ajeti. Nå jobber alle knallhardt for hverandre. Vi er tømmerhøggerbøndere fra hedmarks dype skoger, og det er slik vi skal fremstå. Som et godt lag. Et godt kollektiv. Et lag som blør for drakten og logoen på kassa. Det er gledelig å se.

Luis Pimenta har gjort en god jobb der siden han tok over. Han har samlet laget og fått gruppa til å tro på hans ideer. I tillegg virker han å være langt mer dedikert til arbeidet med å skape et godt fotballag og føre oss tilbake i toppfotballen enn hva Bergdølmo var i fjor.

Det er bare spilt to kamper (tre med cup), og vi skal være veldig forsiktig med applausen. Vi har masse masse arbeid igjen.

Men jeg mener det er klare tegn på at klubben vår er på rett vei igjen (også sportslig), etter noen (mange) år med mye rart. Og det skal vi glede oss over.

Forza Vinger! Jobbe på!

_________________
Jeg foretrekker frittvoksende løvverk fremfor ingjerdede velstelte plener.

Ble KIL-supporter den høsten jeg vandret fra Mummidalen til Kongsvinger i '92.

Slår gjerne av en trall på munnspillet.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 May 2015, 11:22 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 12 Apr 2010, 18:27
Posts: 1450
Location: Elverum
snusmumrikken wrote:
Etter to svært middelmådige motstandere får vi nå en vanskeligere utfordring og en motstand jeg tror blir mer vanlig å møte i denne avdelingen – i forhold til de to første kampene. Det blir spennende. Jeg håper vi klarer å fortsette i samme spor.

For selv om vi har møtt to svake lag, skal vi være fornøyd med måten vi har fremstått så langt. Vi har scoret seks mål på de to første kampene og ikke sluppet motstanderen til en eneste sjanse. Ja, vi kan ergre oss litt over unødvendige gule kort på slutten og perioder med litt mindre kontroll, men likevel. Dette er sterkt.

Sammenligner vi med i fjor virker vi å ha langt mer defenisv trygghet i laget, men også et bedre samspill, bedre moral og bedre angrepsspill. Jeg var skeptisk da Luis Pimenta skulle ta over, etter hva han gjorde i Hønefoss sammen med Roar Johansen, men det er ingen tvil om at portugiseren har gjort en god jobb så langt. Espen Nystuen skal ha kreditt for at han viste handlekraft og noe overraskende tidlig sendte Bergdølmo ut portene på tampen av fjorårets sommer.

Med unntak av at Pimenta ikke ville uttale seg i Glåmdalen etter forrige kamp, syns jeg også han uttaler seg godt i media. Han snakker om klubbtilhørighet, samhold og laget. I fjor ble det litt mye one-man-show med for eksempel Bajram Ajeti. Nå jobber alle knallhardt for hverandre. Vi er tømmerhøggerbøndere fra hedmarks dype skoger, og det er slik vi skal fremstå. Som et godt lag. Et godt kollektiv. Et lag som blør for drakten og logoen på kassa. Det er gledelig å se.

Luis Pimenta har gjort en god jobb der siden han tok over. Han har samlet laget og fått gruppa til å tro på hans ideer. I tillegg virker han å være langt mer dedikert til arbeidet med å skape et godt fotballag og føre oss tilbake i toppfotballen enn hva Bergdølmo var i fjor.

Det er bare spilt to kamper (tre med cup), og vi skal være veldig forsiktig med applausen. Vi har masse masse arbeid igjen.

Men jeg mener det er klare tegn på at klubben vår er på rett vei igjen (også sportslig), etter noen (mange) år med mye rart. Og det skal vi glede oss over.

Forza Vinger! Jobbe på!



Meget godt oppsummert Snusmumrikken!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 May 2015, 13:27 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6462
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Håper ingen sponser de gule kortene i denne kampen, skulle jo tro dommeren fikk betalt for hvor mange ganger han dro det opp forrige helg.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 May 2015, 19:21 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 12 Apr 2010, 18:27
Posts: 1450
Location: Elverum
Synd at Edvardsen blir hjemme pga sykdom i familien. Han har vært veldig god i kampene til nå.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 01 May 2015, 21:53 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
OK, folkens. Edvardsen ute. Hvem spiller defensiv midtbane i morgen? Tipper Yabre.


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 May 2015, 19:18 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 22 Apr 2005, 13:20
Posts: 1372
Location: Auli, Nes
Godt resultat, men 4 gule kort kan bli kostbart i lengden.

_________________
"Hånda i været, midterste finger
Den er til alle som ikke er Vinger"

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no


Top
 Profile  
 
PostPosted: 02 May 2015, 22:05 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6462
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Veldig bra


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 May 2015, 02:51 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Nå har vi spilt 270 minutter fotball i serien uten å slippe til en eneste stor sjanse til motstanderen.... makan, det må da snart nærme seg verdensrekord :-)

Dagens kamp blir på nytt preget av at vi tar ledelsen tidlig, som mot Træff. I tillegg tørr ikke motstanderen flytte opp nok folk til å skape noe selv, i frykt for å bli kontret i senk. Vi har alvorlig bra fart på topp om dagen, så jeg tror de vi møter kommer til å være sjanseløse i alle kamper hvor vi tar ledelsen. Steike det er gøy om dagen... jeg kan egentlig ikke se hvordan dette skal gå galt, og vi har altså Edvardsen, Røyrane og Ovlien ute i tillegg! Mektig imponert, og gleder meg stort til fortsettelsen :-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 May 2015, 17:13 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 09:45
Posts: 1223
Location: Oslo
Jeg hadde tippet Byåsen som en liten outsider ved siden av Hedmarkslagene denne sesongen. Derfor synes jeg det er sterkt å slå dem 3-0 borte!

Jeg har tidligere tatt mange gleder på forskudd med KIL, men dette året tror jeg virkelig kan bli et morsomt år! En reprise av 2003-sesongen hadde vært enormt :)

_________________
KJÆRLIGHET I RØDT & HVITT
http://www.youtube.com/watch?v=mxUWbiPtVRM
http://www.youtube.com/watch?v=ZVlipIPLxLs


Top
 Profile  
 
PostPosted: 03 May 2015, 21:38 
Offline
Grævling
User avatar

Joined: 12 Apr 2005, 00:24
Posts: 10489
Location: Kongsvinger
Tror vi har avgjort serien lenge før siste serierunde denne sesongen :-)

_________________
FORZA VINGER!


Top
 Profile  
 
PostPosted: 04 May 2015, 10:54 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 09:45
Posts: 1223
Location: Oslo
Hehe...ja, det håper jeg også!

Med reprise fra 2003-sesongen, så tenkte jeg mer på at vi gikk ubeseira gjennom hele sesongen, og ikke minst hvor mange mennesker som kom på kampene på slutten. Interessen og optimismen var stor da, husker jeg!

Vil gjerne at vi tar like mange poeng, men IKKE at serien blir like jevn som i 2003 ;)

_________________
KJÆRLIGHET I RØDT & HVITT
http://www.youtube.com/watch?v=mxUWbiPtVRM
http://www.youtube.com/watch?v=ZVlipIPLxLs


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group