KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 23:19

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 02 Jul 2012, 21:07 
Forumlegende

Kort først om lokale talenter:
Harald Holter valgte Stabæk. Fredrik Mani Pålerud velger Tromsø. Kent Håvard Eriksen, som kun er 21, er etablert i 11ern til Elverum som gjør det bra i 2. divisjon og får stadig forespørsler fra polsk proffotball om prøvespill. Tre lokale talenter som kunne og burde vært i KIL. Personlig har jeg pr e-post foreslått to av disse fra ett til to år tilbake i tid. Klubben har altså hatt god oversikt.

Så om ståa på rekrutteringssida pr i dag:
KIL Toppfotball stiller med eget G16 lag. En innertier. Og teft hadde de da de hentet tre spillere fra Galterud som jeg den gang selv så på nært hold som Galterud trener den gangen. En titt på G19 laget til Giffarna hadde også gjort seg, talenter der også. Foreslått til KIL Toppfotball av undertegnede.
KIL Toppfotball G19 er dessverre ute av interkrets etter noe som kunne minne om "styrt avvikling" med nedrykk i fjor. Det eneste som gjelder på det nivået er selvsagt interkrets. Flere av beste G19 spillerne lokalt er dessverre ikke på dette laget.
KIL 2 i 3. divisjon bør da selvsagt alltid vinne 2. divisjon med tanke på at a-laget kan rykke opp til TL. Nå rotes det rundt i 3. divisjon, og nedrykk er vel ikke tema?

KIL Toppfotball skusler altså vekk muligheten til at lokal talenter kan få etablere seg lokalt. Ikke bare er det god økonomi i egen talentutvikling, det er også "stas" med local lads på laget. Samt at de nevnte over selvsagt burde vært i KIL og at man slett ikke er gode nok på det med lokale talenter.

Synd disse talentene forsvinner eller er andre steder allerede. Men dæven ta jeg håper disse lykkes med sine karrierer. All mulig hell og lykke til disse. Så får KIL T bare innse at gode nok lokale talenter forsvinner. Og da må styret i klubben gå dette etter i sømmene.

mvh
Finn Erik Karlsen

Profile  

PostPosted: 02 Jul 2012, 21:21 
www.kilsk.com

Karlsen wrote:
Harald Holter valgte Stabæk.

Ja han er i det Anti-KIL miljøet i Grue som består av Skamma, Vålerenga og Lillestrøm supportere. Han har vært i både Rosenborg og Stabæk med kameraten sin. (Han valgte Rosenborg) Så fra tidenes morgen har jeg alltid vist at KIL ikke var noe alternativ.

Profile  

PostPosted: 02 Jul 2012, 21:33 
Forumlegende

Cisse wrote:
Karlsen wrote:
Harald Holter valgte Stabæk.

Ja han er i det Anti-KIL miljøet i Grue som består av Skamma, Vålerenga og Lillestrøm supportere. Han har vært i både Rosenborg og Stabæk med kameraten sin. (Han valgte Rosenborg) Så fra tidenes morgen har jeg alltid vist at KIL ikke var noe alternativ.

Holter hadde tilbud fra KIL som ikke var godt nok. Jeg støtter hans avgjørelse selvsagt og unner han som talent den beste utvikling han kan få i Stabæk. KIL er problemet, ikke han.

Profile  

PostPosted: 02 Jul 2012, 21:36 
Klubbdirektør

Men Holter skriver vel og redigerer litt for kil.no om jeg ikke blander navn. Så så anti-kil kan han ikke være. Men ja jeg stusser når lokale talenter velger Tromsø og ikke minst Elverum, Stabæk og Sundet.

Profile  

PostPosted: 02 Jul 2012, 21:38 
www.kilsk.com

Det er en annen Holter. Henrik Holter heter han. Han er fra Kongsvinger, men detsom topper banan, bløte og maripankaka tilsammen er at broren til Harald Holter som er talentet heter også Henrik Holter... :P

Profile  

PostPosted: 02 Jul 2012, 22:20 
Klubbdirektør

Men han sier jo selv at Stabekk var mest ivrigst på å få han, så da må jo det si at Kil gjør en slett jobb i å få talentene hit. Jeg vil kalle de amatører.

Profile  

PostPosted: 02 Jul 2012, 22:52 
Klubbdirektør

Takk for avklaringen. Er ikke lett med disse navnene, og særlig ikke når navnet Holter ikke er veldig utbredt.

Men jeg leste da et intervju i Glåmdalen om at KIL hadde strukket seg langt. Godt mulig at Stabæk har mer penger enn KIL, og de har tidligere vist at de bruker penger de knapt nok har.

Jeg synes det er greit at KIL ikke strekker seg lenger enn de har råd til. Hadde fyren vært motivert for KIL så hadde han gått til oss selv med et lavere tilbud.

Hadde KIL sett litt utover brakka på Gjemselund for noen år siden og satset på unge og ikke minst distriktene rundt hadde valget til denne Holter kanskje vært noe annet. Men husk at han vokste opp i en tid (noen år siden) da KIL ikke gjorde enset distriktsfotballen annet enn å si at de gjorde det. Dette er arbeid som tar tid og som jeg har forstått det dit hen nå at man satser på å følge opp klubbene rundt.

Vi kan liksom ikke få gjort all verden når spillere ikke har hjerte for KIL. Vi kan da ikke kjøpe dem denne KIL-gløden. Engasjementet og hjertet for KIL må bygges opp over tid.

Det er her KIL ikke har vært gode nok.

Profile  

PostPosted: 02 Jul 2012, 23:13 
Forumlegende

Neil Lennon wrote:
Hadde KIL sett litt utover brakka på Gjemselund for noen år siden og satset på unge og ikke minst distriktene rundt hadde valget til denne Holter kanskje vært noe annet. Men husk at han vokste opp i en tid (noen år siden) da KIL ikke gjorde enset distriktsfotballen annet enn å si at de gjorde det. Dette er arbeid som tar tid og som jeg har forstått det dit hen nå at man satser på å følge opp klubbene rundt.

.

Dette arbeid tar ikke tid. Det er bare å sette folk til å speide talenter. Lokale trenere, kretslagssamlinger og et ellers oversiktlig lokalt fotballmiljø gjør jobben enkel. Og det var muligens et par KIL Toppotball representanter tilstede da Sander jr banket KIL Topfotball 5-1 for et par-tre år siden også som et eksempel. I bunn og grunn er det vel bare for KIL Toppfotball å gidde å følge opp talentene lokalt, det er en enkel jobb og kan settes i gang fra nå. Uten planlegging. Så får man bare utvikle seg etterhvert på det med talentoppfølging, talentspeiding og nettverksbygging.

Gudene vet hva som finnes av talenter over grensen i Sverige by the way. En stk talentspeider der og man kan få noen Värmlandska talanger også??

Profile  

PostPosted: 03 Jul 2012, 13:15 
Klubbdirektør

KIL "strakk seg langt" ved å være villige til å betale NTG for han. Stabæk betaler både NTG og hybel, i tillegg til at de har vist stor interesse lenge. Snakket med han selv og gutten sa han hadde vært på 4 treninger med Tom som trener, og aldri fått ett ord fra Tom. Med tanke på hvor håpløs Nordlie er med unge spillere (spør stallens unggutter hva de egentlig synes) så er det ikke rart han ikke valgte KIL heller. Var mest der det lå, ikke på pengene. For han tror jeg det var ett godt valg å gå til Stabæk. De bygger ett nytt ungt lag, og vil sannsynligvis få sjansen hurtigere der enn han hadde fått under Tom i KIL.

De eneste dette er synd for er KIL, som ikke har vist nok vilje til å signere en spiller som KUNNE ha gitt millioner i kassa om noen år.

Når det er sagt synes jeg det er veldig positivt med g16-laget KIL TF har laget. De har hatt en kjempesesong så langt og vi har jo blant annet Garib Gerkondani som har vært på Statoils talentsamling med Brede Hangeland nylig. Landets 25 beste 98-modeller. Når g16 laget til KIL gjør det så bra som de har gjort hittil vil kanskje dette trekke yngre talenter fra Grue, Eidskog, Sander, etc tidligere til klubben.

Nå må de vel kanskje vurdere å gå inn hardere for å lokke Adrian Ovlien (97 mod) fra Eidskog.

Profile  

PostPosted: 03 Jul 2012, 15:55 
www.kilsk.com

Spilt kamper mot Adrian fra Eidskog selv jeg, og han er en meget god spiller. Samtidig bør de også holpe på Garib som spiller på G16 laget. Begge to kan nå langt dersom de blir tatt vare på og brukt der det er best for dem. Samtidig kan de få nyttig lærdom av å jobbe tett sammen med flere av spillerene som spiller på KIL sitt A-Lag. Garib kan sikkert lære mye av Olav, Andreas, Magnus M og ikke minst Lester når han kommer. Adrian har som jeg har sett spilt mye som sentral midtbane og midtstopper. Har kan han lære mye av Arnar og Henry. Midtbaneferdighetene kan jo bli bedre av å lære av Dosso eller Aleksander (Han er ikke like rutinert, men har sikkert noe å lære bort)

Samtidig bør Tom endre seg. Liker selvfølgelig tilnærmingen hans med at han bruker rutine fremfor talent, men er samtidig litt uenig også. Talenter har vi ikke så veldig mange av i de nermeste klubbene. Kent Håvard Eriksen på Elverum er ikke like ung, men et talent de bør se mer på. Harald Holter og Espen Fjeld fra Grue har de vært for slappe med. Men begge er i det Skamma miljøet i Grue. Hadde KIL gitt de tilbud litt før kunne det kanskje ha hendt at minst én av dem hadde blitt rød og hvit. Fra Eidskog har vi Adrian Ovlien. Vis interesse for han nå med en gang! Har trua på at han en dag er å se på Gjemselund. Fra Fu/Vo har jeg ingen talenter jeg vet noe særlig om. Åsnes har heller ingen stor talenter jeg vet om akkurat nå.

En ting som kanskje er litt uaktuelt er stortalentet fra Hamar. Thomas Lehne Olsen er et meget bra talent som er god i Adecco. Broren hans også er en meget god spiller. Har potensiale og viljen til å nå langt innen fotballen. På Nybergsund sitt G16 lag spiller det også en som heter Eivind Fallet. Han er også et spennende talent. Har plass i A-Stallen til Nybergsund. Men de tre sistnavnte er ikke så veldig lokale.

Profile  

PostPosted: 03 Jul 2012, 23:33 
Klubbdirektør

Christian Røer er født i 96 tror jeg og har startet de fleste kampene til Sander i årets tredjediv.

Profile  

PostPosted: 04 Jul 2012, 09:33 
Klubbdirektør

Hvorfor nevner alle Kent Håvard Eriksen? Nå har han hvert i Polen to ganger uten å få kontrakt. Og hvis han er så god så hadde han vel ikke spilt på Elverum. Han har trent med Kil også, men det ble ikke mer en det. Er stor forskjell å score i 2-3 div en i adeccoen og eliteserien. Se bare på Dixon det. Var god i 3 div men falt helt i gjennom på a laget. Noen klarer nivået og noen klarer den ikke.

Profile  

PostPosted: 04 Jul 2012, 10:32 
Forumlegende

Janko wrote:
Hvorfor nevner alle Kent Håvard Eriksen? Nå har han hvert i Polen to ganger uten å få kontrakt. Og hvis han er så god så hadde han vel ikke spilt på Elverum. Han har trent med Kil også, men det ble ikke mer en det. Er stor forskjell å score i 2-3 div en i adeccoen og eliteserien. Se bare på Dixon det. Var god i 3 div men falt helt i gjennom på a laget. Noen klarer nivået og noen klarer den ikke.

Vel, på generelt grunnlag: 21 åringer kapper man ikke hodet av med det første nei. Kan fint ta nye steg to tre fire år til. Potensialet er der. Særlig de som velger å satse. Topplag i 2. div er høyt nivå. 3. divisjon har også en del talenter som kan ta nye steg. Om de velger å satse. 25 årige 3. divisjonsspillere gidder man kanskje ikke å satse på. Hvor gamle var hitene Melgavis og Aas forresten da de kom til KIL? Og fra hvilket nivå kom de?

Men går man ikke på NTG eller har de rette familiebåndene rundt KIL miljøet er det værre å gå gradene der til tider. Dette har vært og er pussig nok selv nå om dagen muligens fortsatt tonen. Men det løsner vel slik at alle lokale talenter snart får samme muligheter til utvikling, uansett hva de heter. Det er bare å forholde seg objektivt rasjonelt til ferdigheter og potensiale til talentene og følge de opp bedre fra yngre alder.

Profile  

PostPosted: 04 Jul 2012, 12:26 
Klubbdirektør

Aas har til gode å få ut potensialet sitt. Han skulle jo være så teknisk bra, men det har ikke jeg sett så mange ganger enda. Synd egentlig. Jeg for min del tror ikke Kent Håvard har den innstillingen som Linnes har. Da hadde han prøvd mer. Er du 21 år kan man ikke vente og vente på at han skal slå til. Svindal Larsen var jo talent helt til han gikk av. :) Det er riktig det du sier om Kil miljøet. Bare å se på navnene til spillerne det. På g 16

Profile  

PostPosted: 04 Jul 2012, 12:46 
Forumlegende

Ja KIL toppfotball G16 har mange gode spillere og talenter. Men ikke samtlige av distriktets beste 96ere er i KIL T foreløpig. Vet om 3-4 stk umiddelbart som er gode nok for det laget. Så KIL T bør være bevisst at alle disse følges av KIL T. Men da får man bare skaffe enda bedre oversikt i framtida.

Det man har gjort nå med eget G16 lag er et meget godt trekk for videre utvikling av talenter.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 27 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]