KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 13:44

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Synne Stolpe gir seg
PostPosted: 27 Oct 2011, 10:27 
Klubbdirektør

http://www.glomdalen.no/kil/article5785271.ece

Profile  

Post subject: Re: Synne Stolpe gir seg
PostPosted: 27 Oct 2011, 11:04 
Klubbdirektør

Jaja... Stabilitet i denne klubben skal ikke vise seg å være enkelt. Kom vel ikke som en overraskelse dette, selvom det var litt overraskende likevel...

Profile  

PostPosted: 27 Oct 2011, 11:08 
Reserve

Dette er enda et eksempel på KILs manglende evne til å ha kontinuitet. Hva er det som skjer, egentlig? Stolpe er selvfølgelig i sin fulle rett til å si opp stillingen sin, men det er beklagelig. Dette er så typisk. Man starter med blanke ark hver eneste gang med flinke folk og sprudlende entusiasme. Etter ett år eller to, så sier vedkommende opp stillingen. Same old story.

Jeg velger å anta at arbeidsbelastningen blir for høy og at man derfor velger å si opp. Dette er et problem! Styret er nødt til å ta dette problemet seriøst når det skal budsjettere med årsverk og økonomi. Her må det tas grep! KIL forvitrer dersom trenere og daglige ledere skal fungere i toårssykluser.

Mvh
Petter Nord

Profile  

PostPosted: 27 Oct 2011, 11:27 
Reserve

http://www.glomdalen.no/kil/article5785271.ece

Årsaken var som forventet. Jeg vil berømme Stolpe for å være ærlig.
KIL trenger en realitetsavklaring og en forventningsavklaring og den må være brutalt ærlig! Så kan vi supportere si hva vi vil om manglende ambisjoner og satsing.
Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen: Er det ikke penger, så er det ikke penger. Så enkelt er det. Da må man heller øke innsatsen for å skaffe penger.

Dag Arnesen har forresten et bra innlegg på sin blogg: http://www.kongsvinger.no/5555/kil-og-tom-nordlie-engasjerer/
Her treffer han spikeren på hodet opptil flere ganger! Jeg tror nøkkelen er merkevare- og identitetsbygging. Samtidig som man må ha kontinuitet, selvsagt...

Hvor lenge sitter neste daglige leder?

Profile  

PostPosted: 27 Oct 2011, 11:50 
Klubbdirektør

Kari Andreassen blir vel den neste. Hu skal vel jobbe i Oslo, så det spørs om hu klarer å jobbe der å være med i styret samtidig. Så da må man begynne på nytt igjen. Og har vi ikke råd til å være i toppen som Stolpe sier, hvordan skal man da få til det TN vil ha da??? Nei dette ser ikke bra ut i mine øyne.

Profile  

PostPosted: 27 Oct 2011, 12:44 
Grævling

Det er snart på tide at noen setter på blinklyset og styrer klubben ut av rundkjøringa den har svimet rundt i de senere årene :-(

Profile  

PostPosted: 27 Oct 2011, 12:59 
Klubbdirektør

Kom ikke som noen bombe i det hele tatt, og jeg vil tippe at nestemann inn også får rundt ett år. Jobben er for krevende til å kombineres med annen jobb, og uten særlig mye tilbake igjen. Det er vel nesten mer overaskende at noen takker ja til jobben. Den største grunnen, og den jeg tror mange har "utnyttet", er at det ser bra ut på CV`n

Profile  

PostPosted: 27 Oct 2011, 13:15 
Klubbdirektør

Synne Stolpe har da vel ikke hatt noen jobb ved siden av?

Profile  

PostPosted: 27 Oct 2011, 14:12 
Kaptein

Location: Hvem leder, Og hvordan leder man gutta til seier!!!
Tom for argumenter.. rett å slett. Fotballklubben vår skal bare ikke fungere den. :cry:
Hviler en jævla forbannelse over Gjemselund. :?:

Profile  

PostPosted: 27 Oct 2011, 14:55 
Klubbdirektør

Libra wrote:

Riktig. Hun har jobbet full tid.

Profile  

PostPosted: 27 Oct 2011, 15:29 
Forumlegende

Janko wrote:
Libra wrote:

Riktig. Hun har jobbet full tid.

Hun har vel vært eier i ViaTravel Jessheim, er jo ofte litt jobb i forbindelse med å være eier.

Men skal KIL være i toppen må vi i hvertfall ha råd til å ha 3-4 personer i administrasjonen. Man må ikke bygge en kjempestadion på Fornebu og ansatte samme antall som en middels stor bedrift, men man må være litt mer enn en til å håndtere den daglige driften av klubben.

Profile  

PostPosted: 27 Oct 2011, 19:17 
Forumlegende

Fordi hun trekker seg og gir en begrunnelse så betyr da ikke det nødvendigvis at hun har rett.
Det kan også være at hun ikke er dyktig nok.

Uten at jeg har innsikt nok til å konkludere noe.
Men som en mottanke til amen-ropene som lar lytt om at hun faktisk vurderer korrekt eller ikke.

Profile  

PostPosted: 27 Oct 2011, 19:29 
www.kilsk.com

Syntes at det er dumt å trekke seg nå.

Det er jo nå de kan satse med klubben. Med TN bak rattet kan man faktisk med hell etablere seg igjen i Tippeligaen!

Profile  

PostPosted: 27 Oct 2011, 20:02 
Reserve

Cisse wrote:

Det er jo nå de kan satse med klubben. Med TN bak rattet kan man faktisk med hell etablere seg igjen i Tippeligaen!

Vel, det er kanskje det vi ikke kan? Og at det er omgivelsenes tilsvarende krav til klubbens ledelse, kombinert med de faktiske rammebetingelsene, som gjør at daglig leder har tatt det valget hun har gjort?

Det sies at fotballsupportere har veldig dårlig hukommelse. Det gjelder åpenbart også rundt KIL, for denne sommeren og høsten har vist at vi glemmer utrolig fort. Her skal det signeres med nye spillere, Nordlie skal knyttes til klubbene for årevis, og det skal satses på opprykk. For hva? De tre foregående sesongene har vi vært marginer unna konkurs og den evige bortebane for vår stolte og tradisjonsrike klubb. Redningsaksjoner, tiggerferder og kommunal hjelp har vært tvingende nødvendig for å unngå skifteretten. Det virker som endel her inne mener det er helt ok å risikere klubben vår for et nytt kortlevet opphold i Tippeligaen. Vel, jeg stemmer mot!! Om jeg kan få velge mellom Adeccoliga+traurig men grei satsing og et høyrisikofyllt opprykksprosjekt finansiert med lekebudsjetter, da velger jeg det første. Det var neiggu ikke så mye mer morro med Viking, Ålesund og Odd her ifjor.

Profile  

PostPosted: 27 Oct 2011, 20:09 
Trener

TaigerVudds wrote:
Cisse wrote:

Vel, det er kanskje det vi ikke kan? Og at det er omgivelsenes tilsvarende krav til klubbens ledelse, kombinert med de faktiske rammebetingelsene, som gjør at daglig leder har tatt det valget hun har gjort?

Det sies at fotballsupportere har veldig dårlig hukommelse. Det gjelder åpenbart også rundt KIL, for denne sommeren og høsten har vist at vi glemmer utrolig fort. Her skal det signeres med nye spillere, Nordlie skal knyttes til klubbene for årevis, og det skal satses på opprykk. For hva? De tre foregående sesongene har vi vært marginer unna konkurs og den evige bortebane for vår stolte og tradisjonsrike klubb. Redningsaksjoner, tiggerferder og kommunal hjelp har vært tvingende nødvendig for å unngå skifteretten. Det virker som endel her inne mener det er helt ok å risikere klubben vår for et nytt kortlevet opphold i Tippeligaen. Vel, jeg stemmer mot!! Om jeg kan få velge mellom Adeccoliga+traurig men grei satsing og et høyrisikofyllt opprykksprosjekt finansiert med lekebudsjetter, da velger jeg det første. Det var neiggu ikke så mye mer morro med Viking, Ålesund og Odd her ifjor.

Det er vel ingen som ønsker en reprise av 2010 sesongen. Det var vel å håpe at klubben klare å skape et bedre fundament denne gang, men det er selvsagt avhengig av støttespillere, les. en investorgruppe som er villig til å ta på seg den risiko som klubben ikke kan ta en gang til. Hvis den ikke finnes, er det høyst sannsynlig ikke Adeccoligaen som er alternativet for 2013, men 2. divisjon.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]