KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 17:27

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: 03 May 2011, 16:48 

En pussig betrakning etter 4 serierunder, både i 1 og 3 divisjon, samt etter en runde NM, er at hver gang Kim Deinoff er på banen så vinner KIL! I tillegg holder laget nullen! Selvfølgelig kan man aldri sammenlikne kamper og motstandere, men er dette noe av det KIL mangler? En nestor som har erfaring fra over 300 kamper i norsk toppfotball, og som vet at motgang kan snus til medgang - samt at kamper ofte varer over 90 minutter? At han dirigerer, roper og av og til gjør "publikumsvennlige" feil kan sikkert være til irritasjon for noen, men at han som alle andre keepere ikke stopper alt som kommer må man kanskje leve med. Det å inspirere og "spille andre gode" er også en egenskap for en lagspiller. Heia KIL og heia Kim!

Last edited by Lupus on 03 May 2011, 16:54, edited 2 times in total.

Profile  

PostPosted: 03 May 2011, 17:30 
Reserve

Lupus wrote:
En pussig betrakning etter 4 serierunder, både i 1 og 3 divisjon, samt etter en runde NM, er at hver gang Kim Deinoff er på banen så vinner KIL! I tillegg holder laget nullen! Selvfølgelig kan man aldri sammenlikne kamper og motstandere, men er dette noe av det KIL mangler? En nestor som har erfaring fra over 300 kamper i norsk toppfotball, og som vet at motgang kan snus til medgang - samt at kamper ofte varer over 90 minutter? At han dirigerer, roper og av og til gjør "publikumsvennlige" feil kan sikkert være til irritasjon for noen, men at han som alle andre keepere ikke stopper alt som kommer må man kanskje leve med. Det å inspirere og "spille andre gode" er også en egenskap for en lagspiller. Heia KIL og heia Kim!

Først: Helt enig; Heia KIL og heia Kim!

Men... Tobias har stått alle kampa i 1.div. så langt, så det var han som holdt nullen i første serierunde (selvom det er riktig at Kim ikke har sluppet inn mål i 1. divisjon i år heller). Og uansett kan jeg ikke huske at noen av målene har vært keepertabber (heller ikke "publikumsvennlige" feil, hva nå det er).

Og det å dirigere og rope er da ikke irriterende faktorer ved en keeper (men mulig jeg misforstod deg der), tvert i mot viktige faktorer for en keeper. Der syns jeg begge keeperne våre er brukbare. Eneste sammenlikningsgrunnlaget jeg har (der keeperne stod hver sin omgang) var treningskampen mot LSK. Der syns jeg (faktisk) Tobias var enda mer ropende og dirigerende enn Kim. Men i seriekampene og cupkampen er egentlig inntrykket at det er Førsund som står for ropinga og dirigeringa.

I sum syns jeg det er riktig av KIL å satse på Tobias som førstekeeper da han har framtida foran seg. Samtidig er jeg veldig glad for å ha en så rutinert 2. keeper som kan pushe og lære bort ting til Tobias på trening, og også steppe inn og gjøre en knalljobb hvis Tobias blir skada/opplever formsvikt.

Profile  

PostPosted: 03 May 2011, 18:00 
Klubbdirektør

Uten å egentlig ha bestemt meg for hvem av de to keeperne våre jeg vil ha som førstevalg, så må jeg allikevel nevne at jeg hørte ikke Kims stemme èn eneste gang i cupkampen

Profile  

PostPosted: 04 May 2011, 00:32 
Forumlegende

I treningskampen mot LSK før sessongstart så var Tobias hakket vassere enn Kim. Kim sto en kjempekamp mot Fjelhamar selv om de ikke var verdens vanskligtse motstand så stoppet han tre 100% sjanser fra dem. Holder fortsatt en knapp på Tobias som førstekeeper, men vil ikke være veldig nervøs om han er ute med skade eller karantene med tanke på Kim som erstatter.

Last edited by mikeb on 04 May 2011, 00:33, edited 1 time in total.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]