Lupus wrote:
En pussig betrakning etter 4 serierunder, både i 1 og 3 divisjon, samt etter en runde NM, er at hver gang Kim Deinoff er på banen så vinner KIL! I tillegg holder laget nullen! Selvfølgelig kan man aldri sammenlikne kamper og motstandere, men er dette noe av det KIL mangler? En nestor som har erfaring fra over 300 kamper i norsk toppfotball, og som vet at motgang kan snus til medgang - samt at kamper ofte varer over 90 minutter? At han dirigerer, roper og av og til gjør "publikumsvennlige" feil kan sikkert være til irritasjon for noen, men at han som alle andre keepere ikke stopper alt som kommer må man kanskje leve med. Det å inspirere og "spille andre gode" er også en egenskap for en lagspiller. Heia KIL og heia Kim!
Først: Helt enig; Heia KIL og heia Kim!
Men... Tobias har stått alle kampa i 1.div. så langt, så det var han som holdt nullen i første serierunde (selvom det er riktig at Kim ikke har sluppet inn mål i 1. divisjon i år heller). Og uansett kan jeg ikke huske at noen av målene har vært keepertabber (heller ikke "publikumsvennlige" feil, hva nå det er).
Og det å dirigere og rope er da ikke irriterende faktorer ved en keeper (men mulig jeg misforstod deg der), tvert i mot viktige faktorer for en keeper. Der syns jeg begge keeperne våre er brukbare. Eneste sammenlikningsgrunnlaget jeg har (der keeperne stod hver sin omgang) var treningskampen mot LSK. Der syns jeg (faktisk) Tobias var enda mer ropende og dirigerende enn Kim. Men i seriekampene og cupkampen er egentlig inntrykket at det er Førsund som står for ropinga og dirigeringa.
I sum syns jeg det er riktig av KIL å satse på Tobias som førstekeeper da han har framtida foran seg. Samtidig er jeg veldig glad for å ha en så rutinert 2. keeper som kan pushe og lære bort ting til Tobias på trening, og også steppe inn og gjøre en knalljobb hvis Tobias blir skada/opplever formsvikt.