KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 23:29

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
PostPosted: 01 Dec 2010, 23:10 
Klubbdirektør

Selv om det sportslig sett ikke har vært den beste sesongen, synes jeg vi har fått til mye bra på tribuna dette året. De flest har vel sett alt av bilder og videor som har florert og vært linket til rundt omkring, men for de "spesielt interesserte" tenkte jeg at jeg kunne slenge ut noen ekstra bilder fra året som har vært, samt litt tekst med info ;)

1.runde borte mot Godset: Røde og hvite kasteruller samt megaflagg og småflagg. Mellom 3-400 KIL-supportere på plass.
Image

2.runde hjemme mot Odd: Røde og hvite ark som mosaikk, samt 3 store OH`er (overheads) av stoff på henholdsvis 9x15, 9x20 og 9x15 meter med teksten: 10 ÅR I DVALE - SKOGENS KONGER - ER TILBAKE. Rekordtidlig seriestart får ta mye av skylden for at selve mosaikken ikke helt fungerte da folk ikke møtte opp.
Image

3.runde borte mot Tromsø. Representert med rundt 20 pers og en grevling ;)
Image

5.runde borte mot Hønefoss. Ca.250 "skogvoktere" på plass. Nok en gang røde og hvite kasteruller/serpentiner samt småflagg og megaflagg. Det skal også finnes en video av dette, eller hva Bergseter? :)
Image

7.runde borte mot Stabæk. Bortekampen som samlet flest KIL-supportere (rundt 400) dette året. Ingen organisert tifo, men bra visuelt sett.
Image

11.runde hjemme mot enga. Tifoen som gikk til helvette ble en svart dag! Jobbing natt og dag gikk i dass, men heldigvis hadde vi mekka bannere (egentlig tenkt til 2.omgang) som svar på klanen sine retta mot Elisabeth Holm. Teksten var: "Noen tar en regelsjekk, andre tar en Kuvicek". VG skrev etter kampen: "1-0 i kreativitet til Hedmarkingene" :)

12.runde borte mot Start. 16.maikamp som samlet godt over 100 personer fra Vinger til det blide sørland. Til tider herlig stemning i regnværet. Masse småflagg, megaflagg og ikke minst masse nye tostangsflagg :)
Image

14.runde borte mot RBK. Ikke så værst oppmøte med opp mot 150 bortesupportere. Gustavsson hadde takket ja til å trene KIL ut året og det ble hengt opp et banner med "Tack, Tony!". Noen tok bilder av dette, men aner ikke hvem.

17.runde borte mot enga. Det klart pinligste oppmøte i år. Når vi klarte rundt 600 borte mot Skeid i fjor burde vi ha klart det samme mot enga. I stedet møtte det bare rundt 150 rød-hvite opp i hovedstaden. Når det i tillegg var en lørdagskamp blir det bare flaut. Dette bildet sier vel det meste:
Image

19.runde borte mot LSK. Nok en kamp hvor det møtte opp alt for få KIL-supportere. Dette var også en lørdagskamp og jeg mener vi burde ha fylt opp hvertfall halve svingen. Desverre var vi ikke mere enn rundt 230 gubbs:
Image

22.runde borte mot ODD. Den dårlige trenden fortsatte, og for første gang i år måtte bussturen innstilles til en så kort tur. Labert oppmøte, men creds til alle de som dro på eget initiativ (ca.30 stykk).

23.runde hjemme mot Sandefjord. Tifoen som var tenkt mot RBK ble brukt for å støtte KIL da det blåste som værst. En OH av plast på 28x10 meter med hjerte og skrift "KIL 1892" samt et banner med teksten "KJÆRLIGHET I RØDT & HVITT" på 28 x 1 meter:
Image

25.runde hjemme mot Stabæk. Tifo til ære for Kai-Olav Ryen som da akkurat så smått nærmet seg førstelaget igjen. OH av plast på ca.4x9 meter fargelagt med sprittusj(!). Tekst: KONG KAI OLAV - SNART TILBAKE
Image

26.runde borte mot Molde. Rundt 15 personer dro til Molde med bannere, småflagg og megaflagg. Ikke dårlig med tanke på avstand, tidspunkt og ikke minst hvordan det så ut for KIL i denne perioden:
Image

29.runde hjemme mot RBK. Vi bestemte oss for å pøse på med konfetti, serpentiner og masse flagg og tostangs i et såkalt kaostifo (minus bluss som NFF ikke godtar). Tifoen ble okay, men det fikk ikke den effekten det kanskje ville gitt i dagslys. Heller ikke særlig gøy å stå å rake og koste opp små konfettibiter i over en time i den kulda etter kampen heller ;)
Image

30 og siste serierunde. KIL var klare for nedrykk. Allikevel dro en gjeng til Stavanger og støtta gutta. At KILspillerne takket hver enkelt supporter etter kampen sier vel det meste:
Image

I tillegg bør vel cupkampen borte mot Oldenburg og Riseths testimonial nevnes. Sistnevnte med banner med teksten: ÈN HEDERSMANN - ÈN VIDAR RISETH, samt 30 bluss og 6 hvite røykbomber og masse småflagg rundt Vidar Riseth tostangsflagget:
Image
Image
Image

Helt til slutt vil jeg bare takke alle sammen som har lagt med så masse tid på tifomekking, gjennomføring, banneropphenging, flaggveiving, flaggbæring, sying, matlaging, maling, teiping, idèer, kjøring til bortekamper og alt annet jeg sikkert har glemt. Uten dere hadde aldri dette gått!

Jeg synes vi har fått til utrolig mye bra i år og jeg mener vi har tatt ganske mange viktige og ikke minst riktige steg videre i riktig retning. Supportermessig ser jeg ikke på 1.divisjon som en stor nedtur. Vi har sjansen til å vise at vi er blant de beste i divisjonen og i medgang (forhåpentligvis) vil flere og nye slenge seg på og gjøre oss enda større og bedre. Får vi "banka" inn enda litt mer supporterkultur og mentalitet blant tilskuerne på Lunden tror jeg vi kan nå langt.

Jeg gleder meg til fortsettelsen!
Vel møtt neste år! :)

Mvh
Tifo-/tribunekulturansvarlig

Profile  

PostPosted: 01 Dec 2010, 23:34 
Kaptein

Flotte bilder ! Har vøri masse morro tross nedrøkk , meiner vi fortsatt er altfor få syngende supportere. Borte mot Oldenborg var jo bare pinlig, meeeeeen gleder meg tel neste år ja . Forza !

Profile  

PostPosted: 02 Dec 2010, 00:18 
Klubbdirektør

Herlige bilder fra tribunen :D Supporterklubben har framstått på en helt utrolig bra måte denne sesongen. Gøy å være med da!

Alle som er med på å lage tifo legger ned en kjempejobb. Takk til dem og til deg A4Tech for at du lager så fine presentasjoner av herlighetene. :D

Profile  

PostPosted: 08 Dec 2010, 18:57 
Kaptein

Flotte bilder!

Profile  

PostPosted: 09 Dec 2010, 21:37 
Kaptein

A4Tech wrote:
5.runde borte mot Hønefoss. Ca.250 "skogvoktere" på plass. Nok en gang røde og hvite kasteruller/serpentiner samt småflagg og megaflagg. Det skal også finnes en video av dette, eller hva Bergseter?

Er det mulig å få se denne videoen noen steder? :)

Profile  

PostPosted: 12 Dec 2010, 12:34 
Klubbdirektør

HeiHei wrote:
Er det mulig å få se denne videoen noen steder? :)

Sikre kilder bekrefter at denne videoen finnes og at de har sett den ;)

Desverre så skjer det noe feil når videoen forsøkes lastes over til data så vidt jeg har forstått :(

Profile  

PostPosted: 12 Dec 2010, 21:54 
Reserve

Den kommer :)

Profile  

PostPosted: 12 Dec 2010, 22:25 
Kaptein

Erik B wrote:
Den kommer :)

det er bra :)

Profile  

PostPosted: 12 Dec 2010, 22:42