KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 00:12

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: 26 Mar 2009, 18:08 
Reserve

Hei alle stående syngende supportere av KIL. (Gjelder de som sitter og synger også) :wink:

Da har vi opprettet en sanggruppe som skal ha ansvar for å dra i gang og lage nye sanger.

Vi har hatt et møte allerede hvor vi har laget 4 nye sanger. Men vi trenger fler og vi trenger flere forslag.

Derfor har vi gleden av å innkalle til et nytt møte LØRDAG 28.03.09 kl 14 på Grafen.

Her vil vi ta en gjennomgang av de nye sangene og vil gjerne høre flere forslag fra de som har noe å bidra med. Er du som meg og bare har det i kjeften er du velkommen til å lære de nye sangene.

Har du ikke mulighet denne helgen vil vi ta en gjennomgang av ALLE sanger før kampen mot SKAMMA, hvor det også vil bli delt ut et tekst og forklaringshefte.

Så er du en syngende KIL supporter MØT opp kl 14. på Telegrafen LØRDAG 28.03.09! :D

Profile  

PostPosted: 26 Mar 2009, 18:55 
Forumlegende

Strålende tiltak!

Profile  

PostPosted: 26 Mar 2009, 20:47 
Kaptein

Kanon, kanin og harepus ! Flotte saker ! Har dere brukt noen gamle slagere og eller landplager som basis, eller har dere laga melodi og alt fra skrætsj ?

Profile  

PostPosted: 27 Mar 2009, 11:12 
Reserve

Vi har ikke laget melodiene selv, men det er melodier som er lett å lære seg. Noen blir brukt av supporterklubber i Norge, noen blir bare brukt av supportere i det store utland.

Generelt kan jeg si at ALLE supportere i Norge har kopiert melodier og ideer fra utlandet, i hvert fall de beste. Men alt låter selvfølgelig nytt og best med Kongsvinger tekster. :wink:

Men som sagt vi trenger flere forslag, gjerne på PM hvis du ikke vil legge det ut her. Og da gjerne med en link til melodien, litt lettere å få "feelingen" da.

Merk at det som skal synges skal være sånn at alle kan stå for det de synger. Derfor lurt å styre unna de værste ordene. Og vi støtter KIL, nidviser om andre lag kan vi ta når vi har fått på plass sanger til eget lag.

Skamma har vi nok drit om... (alt er relativt) :wink:

Profile  

PostPosted: 27 Mar 2009, 14:04 
Klubbdirektør

Kl 14 passa jo jævelig dårlig da....

Profile  

PostPosted: 27 Mar 2009, 14:07 
Reserve

Får å komme litt i fotball stemnig vil landskampen gå på stor skjerm samtidig

Profile  

PostPosted: 27 Mar 2009, 14:09 
Reserve

1892 wrote:

Hvorfor det?

Profile  

PostPosted: 27 Mar 2009, 15:20 
Reserve

Litt dårlig tidspunkt kanskje, men landskampen går jo på storskjerm og KIL er vel viktigere enn privatlandskamp? :wink:

Vil alltid kræsje med et eller annet i en helg, men er åpen for å begynne kl 16 jeg hvis det passer bedre for alle....

Perfekt vors spør du meg, lære nye KIL sanger og se nye DRILLO's knuse Sør-Afrika.

Profile  

PostPosted: 27 Mar 2009, 17:19 
Klubbdirektør

Alex wrote:
1892 wrote:

Hvorfor det?

Passa jævelig dårlig for mitt vedkommende :) men kommer innom litt seinere bare :)

Profile  

PostPosted: 27 Mar 2009, 17:21 
Reserve

1892 wrote:
Alex wrote:
1892 wrote:

Hvorfor det?

Passa jævelig dårlig for mitt vedkommende :) men kommer innom litt seinere bare :)

IKKE BRA

Profile  

PostPosted: 30 Mar 2009, 12:07 
Reserve

Da har vi fått på plass 5 nye sanger som vi skal bruke i år og det er BRA!!

Har noen forslag som fortsatt er til vurdering, men sier aldri nei takk til flere...

SØNDAG 05.04.09 VIL ALLE SANGENE BLI SUNGET PÅ VÅRES PUB, TELEGRAFEN!

ER MAN USIKKER PÅ TEKST SKAL VI DELE UT ET TEKST "HEFTE". Som forklarer hvordan, hvem og når.

Og merk at i år er det KUN 2 stk som skal dra i gang. Vi er en supporterklubb og må fremstå som samlet. Derfor vil sanger startet av andre enn de 2 som er utnevnt på kamp bli mottat med stillhet. Forsangere i år er 1892 og undertegnede.

Profile  

PostPosted: 30 Mar 2009, 12:27 
Materialforvalter

Erik B wrote:
Og merk at i år er det KUN 2 stk som skal dra i gang. Vi er en supporterklubb og må fremstå som samlet. Derfor vil sanger startet av andre enn de 2 som er utnevnt på kamp bli mottat med stillhet. Forsangere i år er 1892 og undertegnede.

Alt i alt et bra tiltak, men det med mottakelse med stillhet, er noe av det dummeste jeg har hørt. Greit nok at man skal ha to faste forsangere, men har noen andre lyst til å starte en sang, så må de da få lov til å gjøre det........

Profile  

PostPosted: 30 Mar 2009, 12:39 
Forumlegende

Erik B wrote:

Veldig bra. Og dette er helt sikkert ikke for å tråkke på noen. Men disse to har med hell vært igangsettere også tidligere. De kan dette faget og har en strålende timing. Skal alle følge alle så blir det gjerne som det har blitt noen ganger at man brenner kruttet med en gang. Disse to forstår godt når man bør ta en pust i bakken og når det er passende å synge og hva som bør synges.

Så jeg synes dette er måten å gjøre det på, ha lojalitet til forsangerne. På den måten blir KIL supporterne best mulig. Man må strebe etter å bli best mulig her også, dette er veien å gå. Og de beste supporterklubbene i landet har spesielt utvalgte forsangere. Så dette er intet nytt fenomen.

Last edited by Karlsen on 30 Mar 2009, 12:40, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 30 Mar 2009, 13:26 
Klubbdirektør

Neumanns Hagehansker wrote:
Erik B wrote:

Alt i alt et bra tiltak, men det med mottakelse med stillhet, er noe av det dummeste jeg har hørt. Greit nok at man skal ha to faste forsangere, men har noen andre lyst til å starte en sang, så må de da få lov til å gjøre det........

Skjønner at du reagerer.
men dette er ikke for å tråkke på noen som starter, men det er for å "forhindre" at:

*Flere sanger synges samtidig
*Sangene passer ikke helt inn i kampbildet / situasjon
*Fulle folk starter sanger og presterer å synge feil melodi eller tekst, eller begge to på en gang (dette medfører et kutt i mitt eget alkohol inntak før kampene ;) )
*At flere hatsanger synges istede for klubbsanger.

Så det er kun for å organsiere litt. Og jeg/vi tar konstruktiv kritikk meget godt, så ikke vær redd for å si ifra om dere ikke er fornøyde ;)

Profile  

PostPosted: 30 Mar 2009, 13:32 
Grævling

Det vil nok kjøre seg til etter hvert skulle jeg tro :-)

Godt å se at det er ting på gang nå, men et lite ønske må jeg nesten få kommet med i denne sammenheng (mulig dette er diskutert allerede), håper det er mulig å få dratt med seg folk inn dørene litt tidligere enn det som har vært vanlig.

Laget fra skogene spilles ca 15 minutter før avspark, da bør folk flest være på plass og klare med skjerfene!

NFF som setter krav til at det ikke skal spilles klubb-relaterte låter nærmere avspark, SLIK ÆR DET BÆRE :-)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]