KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 18:27

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Tom Nordlie sitater
PostPosted: 09 Dec 2008, 13:02 
Sjef

Tom Nordlie kommer til stadighet med noen gullkorn. Synes vi bør samle disse på et område.

Drister meg til å komme med to stykker her:

Du er ikke akkurat noe fruktfat du heller!
Som svar på Skeid-supporters tilrop: - Sett deg Keiko, du skygger for sola.

Du er heldig du, som kan fly gratis til alle bortekampa.
Sagt til en tilskuer med store ører som slang dritt om vekta til Nordlie.

Profile  

Post subject: Re: Tom Nordlie sitater
PostPosted: 09 Dec 2008, 14:58 
Spiller

"Jeg har hatt 10000 hisssige supportere som skjelte meg ut i eliteserien. Da takler jeg 40 bønder fra Hamar"
Fra før møtet med Ham-Kam når han var Sandefjord-trener

Profile  

PostPosted: 09 Dec 2008, 15:52 
Kaptein

"Når du ikke er god nok som fotballtrener lenger, får du jobb som ekspert på TV."

Profile  

PostPosted: 16 Dec 2008, 12:54 
Sjef

Ikke for å være frekk, men det er vel ikke akkurat traktorer det er mangel på her på Kongsvinger.

Dette sa Tom Nordlie da han fikk høre at stadiontraktoren var ødelagt, og at dekket på Gjemselund ikke kunne utbedres før en hjemmekamp.

Trur du Arve Tellefsen øver med gitar på fredag og speller konsert med fiolin på søndag?

Profile  

PostPosted: 16 Dec 2008, 18:45 
Trener

Eller hva med dette som le sagt da vi spurte på Radioen om han kunne regne ut sansynligheten for at KIL berget plassen i adeccoligaen:

Det kan jeg ikke, for jeg fikk bare toer i matte... :D

Profile  

PostPosted: 29 Jan 2009, 17:34 
Forumlegende

Har fått sett noen treninger og har jo ikke bare lært masse, men også flirt godt av en del kommentarer. Mannen er en ordkunstner. Og de virkemidlene tror jeg er veldig effektfulle ute på feltet. Skal ikke begynne å ramse opp her men må ta med en, gjengitt nesten ordrett, essensen i dette er ihvertfall korrekt:
"Dere speller faen meg som om noen har kasta non-stop på taktikktavla!"

En stor pedagog mr Nordlie.

Last edited by Karlsen on 29 Jan 2009, 17:35, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 30 Jan 2009, 12:42 
Reserve

"Jeg var geni i november, idiot i juli og frelser i september. Men for å sitere dama som ringte til Viking: 'Det fins bare én frelser'. Og da mente hun ikke meg".

"Spillerne på benken mente jeg burde ta en twist. Først trodde jeg de mente godteri, men så skjønnte jeg de mente en sånn dans."

"Jeg lyttet til magen, og den er større enn hodet hos meg."
Tom Nordlie om at han valgte LSK framfor Viking som ny arbeidsgiver (RB 16.11.2006).

Profile  

PostPosted: 14 Mar 2009, 03:57 
Grævling

Tom Nordlie kommenterer laget på årets Kick-off:

Fredrik Nilsen
– Har hatt 1,5 bra sesong i KIL. Men fikk pepper i Glåmdalen og var sliten da jeg kom i høst. Har tatt et stort steg i vinter og har fast plass på laget hvis damene får bestemme. Men har ikke fått med seg at vi har gratis frisøravtale.

Edier Frejd
– Har enorm fysikk og oppfylte to kriterier da han kom hit før sesongen: Han har sosial kompetanse og er enda brunere enn meg og Jonas (Johansen). Han er vår svensk, colombianske afroamerikaner.

Jonas Johansen
– Er en virkelig kulturbærer når det gjelder treningskultur, og tar 100 prosent vare på kropp og karriere. Er nok den sammen med spillerutvikler Øyvind Eide som har best drag på damene.

Ørjan Berg Hansen
– En viktig spiller, men litt distré. Jeg husker han ville ha plaster på et sår ved øyet, for det var så ubehagelig i vinden. Han hadde glemt at vi trente i Kongsvingerhallen. En annen gang ble vi enige om at Henry (Brennas) forslag om å bruke vaskepose var smart. Ett minutt seinere rakk Ørjan opp hånda å lurte på om ikke bruk av vaskepose hadde vært en god idé.

Johan Nilsson Guiomar
– Trodde vi var smittet av klamydia i fjor høst, men det viste seg å være bekkenløsning. Fikk en salve som luktet sterkt av mais etter legebesøket, og vi fikk SMS fra han om at han var bekymret for hva slags sekt han var utsatt for. Er brukt som høyreback i sesongoppkjøringen.

Magnus Sylling Olsen
– Uansett hva slags diagnose fysioterapeuten eller andre stiller, så har Magnus en som er bedre. Bidrar sterkt både på humørsiden og når det gjelder treningskultur.

Glenn Atle Larsen
– Skal sørge for underholdsbidraget på La Manga. Trakter etter det jeg forstår fire eller fem instrumenter. Men hvorfor har du da klippet deg kort, Glenn Atle? Slitt mye med skader, men har hatt bra framgang i vinter.

Sverre Digerud
– Har ei mor som er sjukepleier, og har i likhet med Sylling Olsen som regel en diagnose klar. En muskelbunt som endelig har begynt å bruke musklene. En spiller jeg forventer meg mye av.

Olav Tuelo
– Er knoll, mens Ørjan (Berg Hansen) er tott. Hentet dem begge til Sandefjord i 2003, og her er vi igjen. Olav er god råvare. Jeg får prøve som Arne Brimi; å gjøre råvaren om til en lekker rett.

Steinar Strømnes
– Har blitt onkel-Steinar, og er de unge spillernes talsmann. Forventer mye av gutten som tross sin unge alder er en av fire i kapteinsgruppa vår.

Patrick Holtet
– En av de mest positive og optimistiske bidragsyterne i lokalmiljøet. Han har begynt å jobbe i KIL-administrasjonen, men jeg håper ikke han ender som oss; som er litt for glad i mat og sitter mye i stolen. Pat er fem kilo unna matchvekta. Det er det samme jeg skal gå ned bare i ansiktet på en måned.

Kai Olav Ryen
– Ikke lett å finne på noe tull om denne bautaen. Har vært trofast i KIL, og derfor bør bortskjemte spillere som sliter med å stå opp klokka ni ta en prat med Kai Olav. Skjønner fortsatt ikke hvordan han greier å være blid og positiv absolutt hele tiden.

Andreas Moen
– Har også klipt seg siden jeg kom, og er en av dem som er så fin på håret at jeg og Risholt-brødrene får komplekser. Har hatt en formidabel utvikling de siste månedene.

Randall Brenes
– Da jeg kom hit hørte jeg en navnet Randall Brenes. Jeg trodde det var en fra odalen, og ikke han fra Bodø/Glimt. Visste lenge bare om en veg i fotballen, og det var offensivt. Nå kan han begge vegene, og bidrar enormt også defensivt. Herlig at en gutt fra Costa Rica flytter til landet med familien, lærer seg norsk – og trives på Kongsvinger.

Kristian Jahr
– Trodde jeg var en lovende lokal fotballspiller. Men så viste det seg at han har flyttet hjemmefra i ung alder. Å komme fra Valdres, gå på skole og siden leve på minimumslønn fra KIL, kan ikke ha vært enkelt. Nå har han til mer enn nudler, og jeg forventer at han ikke lenger er fornøyd med bare å være en del av stallen.

Roger Risholt
– Var på vei til Start det året vi tok sølv i Tippeligaen, men så ble han skadet. Noe som irriterte oss begge. Nå får han drømmerollen som sentral midtbanespiller i 4-3-3. Har faktisk mindre hår enn meg.

Carl-Erik Torp
– Er en livsnyter med erfaring fra fotballen i Uruguay. Han fått livet snudd opp ned etter at jeg kom. Før spiste han frokost klokka to, mens nå er det trening tidlig om morgen. Har tatt skikkelig tak i seg sjøl, og er en spennende individualist.

Lars Kristian Krogh Gerson
– Har a-landskamper for Luxembourg, og nå er det på tide han spiller seg til fast plass i KIL. Men ikke noe galt om Luxembourg, vi røk ut mot et lag derfra i UEFA-cupen med Lillestrøm. Det var en baker som ble matchvinner.

Conny Månsson
– Hebbe-Lille er med i kapteinsgruppa vår, og er en skikkelig humørspreder. Har slitt mye med skader. Unngår han dem, holder Conny etter min mening tippeliganivå.

Kai Risholt
– Er en intelligent gutt som blant annet spiller sjakk. Men han har nok fått et litt ufortjent stempel som dum. Var med i en konkurranse med Start da spørsmålet om hvem som skrev bokhandleren i Kabul kom. Alternativene var Egner, Tolkien og Seierstad. Kameratene på laget øynet seier, men Risholt svarte: Eg trur det er eit lurespørsmål – og svarer gamle Egner.

Olav Dalen
– Er dama di her? Nei vel, da kan jeg avsløre at jeg har meldt han på i Jakten på kjærligheten. Olav kommer nemlig fra en gård på Dokka. Han har spilt i Ull/Kisa. Men han trente under meg i Lillestrøm og viste såpass at jeg visste han ville bli en konkurrent til Conny (Månsson).

Tom Nordlie
– En stille og rolig mann som gjør så godt han kan.

:mrgreen:

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]