Det er mange debatter på gang, det tyder på at vi som engasjerer oss i klubben, er villig til å vende på hver stein. Styret sier de også er villig til det. Helt til det kommer til det punktet om å evaluere seg selv, å evt. å vende på seg selv. Styreleder klarer kunsstykket å gå ut i media å forklare at de ikke har kommet lengre i prosessen grunnet FERIEAVVIKLING!!! Hadde det skjed i en seriøs bedrift, så ville det blitt gjort grep med en gang! Det må det ikke herske noen tvil om. Hadde Elle gjørt sin dagelige gesjeft i grøften, så måtte hun gått.. Men dette er på ingen måte nytt, det er slik at styrene i de forskjellige klubbene i norge, er faktisk de som sitter tryggest. Styret har også varslet at de IKKE kommer til å gå av også. Så den ballen er i utgangspunktet død. Elle går også ut å ber om arbeidsro og støtte... Dere har hatt 4 mnd. på dere til og skaffe trenere... Arbeidsro har dere hatt nok av! Hva synes dere er lenge nok Elle? Når vi er i 2. div...? Vi er ganske få som ønsker det skjønner du Elle, du har med lidenskap å gjøre, kanskje vi er noen feite tosker, som ikke har peil... Men det er vi som dukker opp på kampene og betaler for å bli "underholdt" Men dette er vår største lidenskap, det er dette vi brenner for! Mer enn det du aner Elle! Fotball er faktisk ett spill som er viktigere enn liv og død! Vi er villige til og offre deg til fordel for en kynisk bilselger! For vi kan se og høre i stemmen hans, at han er full av lidenskap! Det selger mye mer enn ferieavviklinger og dårlige bortforklaringer. Mohn har gjort sitt forsøk her, ett tappert forsøk, men la oss stille han litt opp mot veggen, for jeg ønsker denne mannen inn i klubben. Men... 1.) Når mann går ut i media som Mohn gjorde, å "avsatte" de på direkten, å stiller seg til disposisjon, da håper jeg du har gode kort på hånda, samt en joker i ermet. Mann kan ikke gå ut på den måten ellers. Han bør faktisk ha så gode kort, at en kanon av en trener bør pressenteres nesten samtidig som han slipper til, har du dette Mohn? Å det bør ligge utrolig mye mer i potten i de 5000 kronene du har gitt klubben fra egen lomme, samt de 20.000 kronene som firmaet spyttet inn, det koster langt mer enn 25.000 kroner å redde denne klubben.
2.) Du snakker også varmt om en invest gruppe, som skal være med å kjøpe spillere. Jeg kunne også sagt at det hadde vært gunstig, det koster ingen ting, å igjen, når du gir styret fyken, så bør du være langt i denne prosessen Mohn, for styret har sikkert ett ønske om en slik gruppe selv. Men ikke fått det til. Har du disse personer og midler klart Mohn? Denne gruppen må inn med 10-15 mill omgående, det må 5-7 nye spillere inn, en ny trener som har opp mot en mill. i lønn, pluss at det må til en hver tid være 10-15 mill disponibelt, så mann har noe handlefrihet. Hvis ikke, så har du bare pratet svada... Men dog... Du har i allefall blåst opp debatten, å det er også vel og bra.
3.) Handlingsplan, jeg regner med at når du har en trener og finas i orden, så bør det også ligge en handlingsplan på bordet! For hvordan skal vi komme oss ut av dette, på kort, å lang sikt. For det hjelper ikke bare å redde plassen i år. Det blir like mange kamper til neste år. Hvordan skal vi klare oss da? Klubben taper penger for hver plass de rykker nedover tabellen. Det vil si ennå mindre middler enn det dagens styre har å rutte med...
4.) Er du like interisert i å hjelpe klubben med alle disse middlene du snakker om ved ett evt. nedrykk?? Dette er viktig å vite... Klubben trenger stabilitet, ikke en halshugger, men noen ganger må hodene rulle, som Napolion sa..
5.) Er du villig til og støtte klubben med dagens styre? Hvis ikke.. Gi oss en handlingsplan, vis oss finans gruppen, vis oss treneren, så skal vi hjelpe til med og legge ett ennå mer usakigpress press på dagens styre!
Trenerene... De har også fått kjørt seg her... Jeg vil ikke sparke dem, jeg vil ha de inn i sine vante roller, keeper trener og spillerutvikler. Men som hovedtrener må de bort. De har bevist at dette er for tøft for dem, å hvem kan klandre dem? Når en trener av Nordlies kaliber 2-3 ganger på rad klarer å kjøre ett lag i grøffta året etter medalje fangst, da sier det litt om hvor tøff denne jobben er. De var også forspeilet ett mye korttere opphold som hovedtrenere... Men jeg tror ikke de lå på rygg med beina i kors og nektet som ett lite helvete da de ble spurt!
Spillerene... Når dere står å pusser tenna før dere legger dere....Spørr dere selv: Hva har JEG gjort for å bli en bedre spiller i dag? Tok jeg tak på treninga i dag? Ga jeg alt på trennga i dag? Har jeg utfordret meg selv i dag? Eller går dere i samme tempo...i den vesle bobbla deres? Hvor er stoltheten deres?! Det flyger hundrevis av smårollinger rundt på Gjemselund som faktisk drømmer om å spille på A-laget!! Dere gjør det faen meg minst en gang i uka!! Nyt det!! Hvorfor skal dere ha disse skuldra langt oppover øra!!! Ballen er vel ikke farlig? Dere har er nøtt til og ta tak selv gutter! Det er dere som er på trening, det er dere som spiller kampene! Men jeg er redd det er mange som er mer opptatt av å finne seg nye klubber... Kontrakten går ut ved sessongslutt, å 2.div er dere for gode for...? er det ikke sånn...? Men det er dere som spiller dere dit, ingen andre... Sandnes/ULF spiller bedre enn dere!! Å da må dere skjerpe dere!! Dere er en fin gruppe med masse talent....lett for meg å si dette, men gløden må tilbake!! Gå å se på noen smårollings kamper, se den ekte gleden;o)
Glomdalen... Hvordan kan de la en mann som Mohn, som har spyttet inn 5000 kr av egen lomme, kappe huet av styreleder? Jeg ser han ikke er ansvarlig for bilde, men han gjorde det verbalt også..
For meg viser det at han har en possisjon i byggda...Det kan jo ikke være negativt i seg selv...
"Vi er først i mål når gressmatta på gjemselund er det største problemet vi har å skrive om her. Hadde det vært det største problemet i dag, så hadde vi vært høyt oppe på tabellen.."
_________________ NAV
------------------------------ "Vi er først i mål når gressmatta på gjemselund er det største problemet vi har å skrive om her...
Last edited by NilsArneVang on 26 Aug 2008, 10:31, edited 3 times in total.
|