DV wrote:
1: Lindau har et veldig godt fotballhode, noe resultatene med Halmia viser.... Opprykksplass i svensk 2. divisjon og i tillegg har endel på forumet ment å vite at han styrte tankegangen for det offensive spillet i fjor. Dette tror jeg så gjerne, etter å ha sett Lindau mange ganger på banen.
2: Vi har tilnærmet de samme spillerne som i fjor, vi trenger mer en "sjef" som kan lede de, noe Lindau er både på banen og benken...
3: Lindau kjenner/liker klubben og spillerne.
4: Vi får en spiller vi sårt savner.... Vi har ennå ikke fylt Lindau-rollen, så hvem kan fylle den bedre enn nettopp Lindau.
5: Han har humor og kan gi et psykologisk løft til spillerne og lang erfaring. (Og, hvem glemmer ikke kommentaren til TAG etter en Bislett-kamp hvor KIL-supporterne eide stadion; "Du, Gundersen, tror du vi kan låna den der Bislett som hemmaplan?

)
Blir det noe til overs så spiller jo ikke Jaakko særlig mye for Bryne, så vi kunne evt. prøve oss på et lån. Med de to tilbake så tror jeg sesongen hadde vært reddet....
Men med andre ord så vil jeg ikke ha en spiller for pengene. Jeg vil ha en trener, en spillende en....
1) Godt hode er jeg enig i. At han styrte mye i forrige sesong, kanskje litt mot treners vilje er nok sant.
Derfor han uforklarlig havnet på benken fra start mot Sogndal hjemme (2-4)?
2) Nja.
Borte er:
Karmark - fikk en del pepper, men var stabil og holdt etter min mening et snittlig fint nivå...var undervurdert av mange
Smolinski - spilte brukbart en stund i alle fall og spilte 20 kamper
Lindau - som man nevner
Pelu - sier seg selv
Stormoen - spilte tross alt 25 kamper
Førsund - solid nivå i 13 kamper
Så:
Torp - selvsagt satt tilbake lenge grunnet mononukleosen
Sylling - ???
Halve forsvaret , nesten hele midtbanen, bindeleddet, vingen...
Kan sikkert diskuteres, men mye av kvaliteten er borte...
Utover dette er det vanskelig å være uenig...