KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 18:42

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 94 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
PostPosted: 28 Jul 2008, 22:02 
Trener

Jepp, nå som det diskuteres i det vide og brede om mer eller mindre mulige og umulige signeringer her, så vet jeg igjen hva jeg ønsker meg for kronene som blir samlet inn, og som tråden sier så vil jeg ikke ha Ronaldo til KIL, Kaka tar heller ikke plassen på topp på min ønskeliste.

Bruk pengene til å kjøpe Lindau fri fra Halmia og få han hit som spillende trener.... Evt. kan vi gjerne slenge med enten Pat, Fremming, Moen eller Eriksen i en byttehandel for å få Lindau inn. Argumentene er som følger:

1: Lindau har et veldig godt fotballhode, noe resultatene med Halmia viser.... Opprykksplass i svensk 2. divisjon og i tillegg har endel på forumet ment å vite at han styrte tankegangen for det offensive spillet i fjor. Dette tror jeg så gjerne, etter å ha sett Lindau mange ganger på banen.

2: Vi har tilnærmet de samme spillerne som i fjor, vi trenger mer en "sjef" som kan lede de, noe Lindau er både på banen og benken...

3: Lindau kjenner/liker klubben og spillerne.

4: Vi får en spiller vi sårt savner.... Vi har ennå ikke fylt Lindau-rollen, så hvem kan fylle den bedre enn nettopp Lindau.

5: Han har humor og kan gi et psykologisk løft til spillerne og lang erfaring. (Og, hvem glemmer ikke kommentaren til TAG etter en Bislett-kamp hvor KIL-supporterne eide stadion; "Du, Gundersen, tror du vi kan låna den der Bislett som hemmaplan? :lol: :lol: )

Blir det noe til overs så spiller jo ikke Jaakko særlig mye for Bryne, så vi kunne evt. prøve oss på et lån. Med de to tilbake så tror jeg sesongen hadde vært reddet....

Men med andre ord så vil jeg ikke ha en spiller for pengene. Jeg vil ha en trener, en spillende en....

Profile  

PostPosted: 28 Jul 2008, 22:46 
Klubbdirektør

Lindau reiste pga. av en jobb han skulle ta over. Var noe med familie bedrift.

Profile  

PostPosted: 29 Jul 2008, 01:38 
Grævling

Ja ja, men nå har det seg slik at KIL er viktigere enn familien ;-)

Profile  

PostPosted: 29 Jul 2008, 07:56 
Klubbdirektør

Enig der ja. Hvis han er sjef er det jo bare å ta permisjon. :) Å tjene noe lommepenger på si er vel gøy.

Profile  

PostPosted: 29 Jul 2008, 10:15 
Reserve

Hva med Kjetil Ruthford Pedersen som er løst fra kontrakten med MK ?

Han har en mnd igjen av oppsigelsetiden men man økonomiske problemer så han får sikkert komme med engang hvis de dermed slipper å betale lønna hans i august.

Økonomi er også grunnen til at de har sagt ham opp. Verdt å prøve ? Og en billig løsning i forhold til mye annet kanskje ?

Profile  

PostPosted: 29 Jul 2008, 10:54 
Klubbdirektør

Leste i Fædrelandsvennen i sommer at Mandalskameratene må kvitte seg med mange spillere. Flere er allerede blitt sagt opp, inkl treneren. Jeg vet ikke hvor god trener han er. Men Lindau som trener er jo en god idé. Om han flyttet på grunn av en familiebedrift, ja vel, la oss kjøpe den også. Legg den ned og få fyren til Vinger igjen.

Profile  

PostPosted: 29 Jul 2008, 11:40 
Reserve

Neil Lennon wrote:
Leste i Fædrelandsvennen i sommer at Mandalskameratene må kvitte seg med mange spillere. Flere er allerede blitt sagt opp, inkl treneren. Jeg vet ikke hvor god trener han er. Men Lindau som trener er jo en god idé. Om han flyttet på grunn av en familiebedrift, ja vel, la oss kjøpe den også. Legg den ned og få fyren til Vinger igjen.

Og hvor kommer pengene til å kjøpe ham og bedriften da ?
Sponser du dette eller har du andre ideer på hvordan få tak i gryna ?
Han flyttet av en grunn og en retur allerede nå er vel neppe høy aktuelt.

Profile  

PostPosted: 29 Jul 2008, 18:47 
Trener

albert wrote:
Neil Lennon wrote:

Og hvor kommer pengene til å kjøpe ham og bedriften da ?
Sponser du dette eller har du andre ideer på hvordan få tak i gryna ?
Han flyttet av en grunn og en retur allerede nå er vel neppe høy aktuelt.

Vet ikke hvor dyr den familiebedriften er, men det var vel faren hans som hadde drevet den på "overtid", så bør jo være mulig å få ham til å vikariere litt til i en periode....

Profile  

PostPosted: 29 Jul 2008, 21:26 
Forumlegende

DV wrote:
1: Lindau har et veldig godt fotballhode, noe resultatene med Halmia viser.... Opprykksplass i svensk 2. divisjon og i tillegg har endel på forumet ment å vite at han styrte tankegangen for det offensive spillet i fjor. Dette tror jeg så gjerne, etter å ha sett Lindau mange ganger på banen.

2: Vi har tilnærmet de samme spillerne som i fjor, vi trenger mer en "sjef" som kan lede de, noe Lindau er både på banen og benken...

3: Lindau kjenner/liker klubben og spillerne.

4: Vi får en spiller vi sårt savner.... Vi har ennå ikke fylt Lindau-rollen, så hvem kan fylle den bedre enn nettopp Lindau.

5: Han har humor og kan gi et psykologisk løft til spillerne og lang erfaring. (Og, hvem glemmer ikke kommentaren til TAG etter en Bislett-kamp hvor KIL-supporterne eide stadion; "Du, Gundersen, tror du vi kan låna den der Bislett som hemmaplan? :lol: :lol: )

Blir det noe til overs så spiller jo ikke Jaakko særlig mye for Bryne, så vi kunne evt. prøve oss på et lån. Med de to tilbake så tror jeg sesongen hadde vært reddet....

Men med andre ord så vil jeg ikke ha en spiller for pengene. Jeg vil ha en trener, en spillende en....

1) Godt hode er jeg enig i. At han styrte mye i forrige sesong, kanskje litt mot treners vilje er nok sant.
Derfor han uforklarlig havnet på benken fra start mot Sogndal hjemme (2-4)?

2) Nja.
Borte er:
Karmark - fikk en del pepper, men var stabil og holdt etter min mening et snittlig fint nivå...var undervurdert av mange
Smolinski - spilte brukbart en stund i alle fall og spilte 20 kamper
Lindau - som man nevner
Pelu - sier seg selv
Stormoen - spilte tross alt 25 kamper
Førsund - solid nivå i 13 kamper

Så:
Torp - selvsagt satt tilbake lenge grunnet mononukleosen
Sylling - ???

Halve forsvaret , nesten hele midtbanen, bindeleddet, vingen...

Kan sikkert diskuteres, men mye av kvaliteten er borte...

Utover dette er det vanskelig å være uenig...

Profile  

PostPosted: 30 Jul 2008, 02:03 
Trener

ivo wrote:
1) Godt hode er jeg enig i. At han styrte mye i forrige sesong, kanskje litt mot treners vilje er nok sant.
Derfor han uforklarlig havnet på benken fra start mot Sogndal hjemme (2-4)?

2) Nja.
Borte er:
Karmark - fikk en del pepper, men var stabil og holdt etter min mening et snittlig fint nivå...var undervurdert av mange
Smolinski - spilte brukbart en stund i alle fall og spilte 20 kamper
Lindau - som man nevner
Pelu - sier seg selv
Stormoen - spilte tross alt 25 kamper
Førsund - solid nivå i 13 kamper

Kamark er borte, ikke at han var så fantastisk, og når Guiomar har tatt over plassen hans mener jeg vi burde ha en bedre høyre back enn i fjor. Kamark gjorde en grei jobb, men han har vel ikke fått mange sekundene i start, har han?

Smolinski spilte greit, men det gjorde søren meg Nilsen også. Smolinski var jo suspendert omtrent hele høstsesongen når vi virkelig kastet oss inn i kampen om kvalik, og da var det Nilsen som spilte i stedet.

Lindau er nevt, som du sier ;)

Pelu har faktisk fått en god erstatter i Tuelo. Og som Pelu er han jaggu like ofte strekkskadet....

Stormoen var i ferd med å havne på benken ifjor... Men for all del en god spiller gjennom mange år.

Førsund var med på den "dårligste" delen av sesongen vår i fjor. Vi var betraktelig bedre mot høsten enn på våren når førsund var her.

Så jeg står fortsatt på at vi har et minst like godt lag som i fjor, men vi må ha en kar som Lindau til å få det til å fungere....

Profile  

PostPosted: 30 Jul 2008, 07:58 
Klubbdirektør

Anthony Annan fra Start kanskje. Har vert utleid til Stabekk til 1 august, men har ikke fått en eneste kamp der der. Er hvist overflødig i Start sammen med Kamark.

Profile  

PostPosted: 30 Jul 2008, 08:33 
Forumlegende

DV wrote:
Så jeg står fortsatt på at vi har et minst like godt lag som i fjor, men vi må ha en kar som Lindau til å få det til å fungere....

Det spørs på hvilket grunnlag man vurderer.
Navn og gårsdagen og teoretiske muligheter eller nåtidens prestasjoner...

Minst like godt?
Følgene av ditt utsagn er at verken spillerne eller trener(e) er voksne i det hele tatt...
Du mener det sikkert ikke slik, men det er faktisk den eneste konklusjonen...
Særlig når man tar og betrakter spennet fra topp til jumbo.
Hadde man ligget på 10-12 poenmg mer og liksom ikke fått det ut hadde det vært greit.

Men nå er det så langt i alle fall total kollaps.
Da er ingen av dem voksne etter "din konklusjon"...
Mulig det...

Profile  

PostPosted: 30 Jul 2008, 08:42 
Klubbdirektør

Dette minner meg om det året Kil rykket ned fra eliteserien. Spillerne virket like slappe da som nå. Ikke innsats eller vilje til å prøve heller. Det at trenerne ikke er voksne nok er vel ikke langt unna sannheten. De har jo så og si ingen erfaring fra å være trenere. Og da er det ikke enkelt å komme inn og skal redde et lag fra å rykke ned.

Profile  

PostPosted: 30 Jul 2008, 10:01 
Reserve

Janko wrote:
Anthony Annan fra Start kanskje. Har vert utleid til Stabekk til 1 august, men har ikke fått en eneste kamp der der. Er hvist overflødig i Start sammen med Kamark.

Annan gjorde sine saker veldig bra i Afrikamesterskapet og ble leid ut fra Start til Stabæk for å få vise seg frem på høyeste nivå i Norge slik at sjansene for å få solgt ham til utlandet i dette overgangsvinduet skulle øke betraktelig.

Han har spilt masse kamper for Stabæk sammen med Somen T. på midtbanen der. Så å låne/leie ham ut til oss tror jeg er like aktuelt som å selge sand til sahara. Start ønsker enten å leie ham ut videre til ett elitelag og da står nok stabæk langt framme i køen, eller å selge ham til utlandet for å tjene pengene.

Profile  

PostPosted: 30 Jul 2008, 11:02 
Forumlegende

Janko wrote:
Dette minner meg om det året Kil rykket ned fra eliteserien. Spillerne virket like slappe da som nå. Ikke innsats eller vilje til å prøve heller. Det at trenerne ikke er voksne nok er vel ikke langt unna sannheten. De har jo så og si ingen erfaring fra å være trenere. Og da er det ikke enkelt å komme inn og skal redde et lag fra å rykke ned.

Jeg kjenner ikke så særlig til de 2 årgangene, men flere sier noe av det samme ja.

Bare ikke innsamlingsmidlene blir en sovepute.
Man venter på 1 eller flere som nå skal "redde laget".

Det kan faktisk også virke destruktivt på spillerne i dag.
De kan se seg stemplet som sekunda.
Helt lag får man vel heller ikke.
Faren er jo at mange spillere er utenfra og de flrste vil ikke som enkeltspilklere ha problemer med ny klubb om KIL rykker ned.

Det er en psykologisk bit i det hele...
En overeksponert "redningsaksjon" kan slå begge veier.

Kanskje DV er inne på noe, at pengene burde gå til 'nødtrener'....
Mulig det gitt...

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 94 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]