KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 07:40

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: KIL - Sparta - kamptråd
PostPosted: 28 Oct 2007, 19:50 
Forumlegende

Første gang jeg har opprettet en kamptråd etter at kampen er ferdig. Var alle på plass på Gjemselund i dag? Var jo kun litt over 500 mann der så noen må da ha fulgt med på nettet ogs?

Fikk fort inntrykk av at vi skulle ta grep om denne kampen, de første minuttene minte meg litt om kampen mot Hønefoss i sommer, men etterhvert fikk Sparta komme litt med og hadde et par farlige sjanser. En som havnet i kassa, men som ble annulert, jeg så at ballen kom til å havne i mål i det den skrudde inn i feltet, men så ikke hva som forårsaket annulleringen? Vansklige spilleforhold med bløt bane og mye vind gjorde at kampen ikke ble like elegant som når vi feide over Hønefoss, men litt feiing ble det i denne kampen også. Sparta viste at de ikke har det som skal til for å holde seg i 1. div. Vi vant 3-0 og har tatt poeng fra nesten samtlige lag i serien og viser at vi absolutt fortjener plassen i motsetning til hva mange eksperter mener.

Syns Carl Erik Torp var banenes beste i dag, tett fulgt av Guiomar og Ryen, Kamark og Nilsen gjorde en hederlig innsats, men noe smårusk. Samuellson putter på et av Pelus mange perfekte innlegg, tenkt om Samuelsson hadde vært like god med beina som på hodet, da hadde vi hatt enda fler mål og muligens også fler poeng. Pat sleit litt i dag og burde ha putta to, resten av laget spilte på det jevne. Lindau hadde en hederlig avsluttning på sin KIL karriere og er en spiller det skal bli vansklig å erstatte. Takk også til Odden, kommer nok til å få med meg et par kamper med deg i Turn trøye neste sessong.

Da er det bare Hønefoss igjen og godt er det for når kampene begynner så tidlig at man må ha vintertid for å komme seg opp i tide og høstmørket og kulda kommer krypende på vei hjem er det greit å kose seg med litt Premier League på TV.

Profile  

PostPosted: 28 Oct 2007, 20:01 
Klubbdirektør

mikeb wrote:
Første gang jeg har opprettet en kamptråd etter at kampen er ferdig. Var alle på plass på Gjemselund i dag? Var jo kun litt over 500 mann der så noen må da ha fulgt med på nettet ogs?

Joda, satt og fulgte kampen på nettradio og live på glomdalen.no :twisted:

Men av en eller annen grunn ble det aldri laget en kamptråd. Kunne vel ha noe å gjøre med at jeg stort sett var den eneste her på forumet. Så liksom ikke noe poeng i å diskutere med meg selv :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Oct 2007, 21:25 
Forumlegende

Synes vel kampen som sådan var mer publikumsvennlig enn Hønefoss-kampen.

Alle bør ha godkjent. Torp synes å kunne bli "den midtbanespilleren" laget har manglet. Han er rett og slett god! Har ballkontroll, god fordeling av fornuftige pasninger og bra taklinger også og god løpskapasitet.

Ja, Samuelsson er meget god på hodet og iblant en rotekopp med beina. Får han bedret sine skudd fra klar posisjon gjør han mange neste år. Mange går innenfor stolpene, men over tverrliggeren. Bedring her og han blir en flott avslutter. Dessuten viser han alltid god moral.

Sparta-treneren mener Månsson skulle ha vært utvist og med straffe til Sparta. http://www.sa.no/sport/fk_sparta_sarpsb ... 086462.ece

Kanskje var det en straffe????

Patrick skulle puttet to?
Rent regnemessig ja - men filosofisk og i virkeligheten - nei...

Om kampen slutter 0-0 og du har blokknotert 7 kjempesjanser så kan de sjansene bare gi 1 mål. Scorer man på f.eks. nr 3 så vil ikke de siste 4 oppstå. Kanskje andre og endog større, men ikke de samme. Og hvem vet hva som da hadde skjedd...
Jeg er enig at han burde puttet "før"....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Oct 2007, 21:49 
Forumlegende

ivo wrote:

Ja, Samuelsson er meget god på hodet og iblant en rotekopp med beina. Får han bedret sine skudd fra klar posisjon gjør han mange neste år. Mange går innenfor stolpene, men over tverrliggeren. Bedring her og han blir en flott avslutter. Dessuten viser han alltid god moral.

Da er det jo elemetært, lær ham å lene overkroppen fremover i det han skyter så treffer han under tverrliggeren også ;)

ivo wrote:

Om kampen slutter 0-0 og du har blokknotert 7 kjempesjanser så kan de sjansene bare gi 1 mål. Scorer man på f.eks. nr 3 så vil ikke de siste 4 oppstå. Kanskje andre og endog større, men ikke de samme. Og hvem vet hva som da hadde skjedd...

Jeg holder meg til å diskutere fotball og ikke meningen med livet her inne, det første er mye viktigere enn det. :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Oct 2007, 21:57 
Forumlegende

mikeb wrote:
Jeg holder meg til å diskutere fotball og ikke meningen med livet her inne, det første er mye viktigere enn det. :roll:

Jo, men det er lov å tenke lenger enn å telle om man diskuterer fotball også. Ser man ikke følger av hendelser blir det bråstopp...

Man kan nok [enig i det] diskutere sjanser slik det gjøres som en klassifisering av enkeltspillere, det er greitt nok, men i alle fall ikke selve kampresultatet...
Fotball handler ikke om å skape sjanser, men å sette dem i mål.

Slik er hver dag ellers i livet - så også på fotballbanen.

Men, men...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Oct 2007, 22:09 
Klubbdirektør

Hadde Kil scoret på alle de sjansene de har hatt gjennom hele året hadde Kil ledet serien suverent. Da skulle Kil ha vunnet 4-5 null i dag. Man sløser litt for mye, men sånn er det vel med andre lag også.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Oct 2007, 22:16 
Forumlegende

Janko wrote:
Hadde Kil scoret på alle de sjansene de har hatt gjennom hele året hadde Kil ledet serien suverent. Da skulle Kil ha vunnet 4-5 null i dag. Man sløser litt for mye, men sånn er det vel med andre lag også.

Her har du et meget godt og viktig poeng - nemlig bedre utnyttelse av sjanser - i praksis betyr dette at man ofte har hatt for mange brente sjanser før målet kom... bedres dette ser det veldig lovende ut før neste år...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Oct 2007, 22:27 
Reserve

ivo wrote:

Filosofien din er helt feil, om kampen slutter 0-0, så vil ikke de 7 kjempesjansene kunne gi mer enn 0 mål.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 Oct 2007, 00:20 
Forumlegende

Janko wrote:

Ingen lag scorer på alle sine sjanser, Drillo nevnte vel 1 av 4 som bra uttelling og det er klart at uttelling på sjansene henger direkte sammen med tabellposisjon. Vi skaper bra med sjanser og kan bli enda bedre på å sette de.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 Oct 2007, 00:36 
Grævling

Borte scorer vi på 70% og hjemme på 20%......hadde vi hatt samme flyt foran kassa hjemme som borte så hadde vi vært klar for opprykk...eller minst kvalifisering!

Gøy på bortekamp med andre ord.....neste år søker vi om å få spille alle kampene borte? Møter jo ikke opp folk på Gjemselund uansett ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 Oct 2007, 00:49 
www.kilsk.com

men jaggu kan man si det er ganske greit oppmøte på bortekampa sammenlikna med feltet lengst bort på gjemselund annenhver søndag;D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 Oct 2007, 00:50 
Grævling

Jo da....og jaggu forsvinner det også folk i pausa ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 Oct 2007, 08:38 
Forumlegende

McAroni wrote:
ivo wrote:

Filosofien din er helt feil, om kampen slutter 0-0, så vil ikke de 7 kjempesjansene kunne gi mer enn 0 mål.

Ble dette så vanskelig å forstå?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 Oct 2007, 11:12 
Forumlegende

ivo wrote:
McAroni wrote:
ivo wrote:

finnes det ikke allerede en filosofi tråd på diverse forumet?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 Oct 2007, 12:05 
Forumlegende

mikeb wrote:
ivo wrote:
McAroni wrote:
ivo wrote:

Ok, men merkelig så rare man er her om det er noe man ikke akkurat "liker"... Her skal det tydeligvis sies etter trukne linjer, men sikkert bedre å være ensporet enn avsporet. :cry:

La oss ta noen slagord???

Skrives når neste sesong nærmer seg :D

finnes det ikke allerede en filosofi tråd på diverse forumet?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]