Jeje wrote:
Etter å ha fått refs av å ikke kunne nevne noe om KIL sine spillere i et annet emne, får jeg starte opp en ny en. Jeg synes det må være lov å komme med egne meninger. Det her er et fritt forum, der alle skal få si det dem vil. Men nok om det. La oss heller se litt på noen av de fotballspillerne KIL har :
Kjetil Kamark : Uinteressert, slapp , ukonsentrert og tung. Se på stilen han når han spiller. Det er liksom : " Uff, nå må jeg løpe ". Det virker som han ikke bryr seg noe særlig om hva som skjer utpå der, mener jeg da. Han dasser litt frem en gang hver kamp.( Eller han var ikke med opp en gang mot Bodø - Glimt ). Jeg har vanskelig for å se at han skal få spille når Giuomar er fit for fight. Sorry, men Kamark, du holder desverre ikke mål.
Fremming : Ok, det er greit. Her er det en Kongsvingergutt som jobber og sliter som ingen andre utpå der. Men hva hjelper det, når man ikke verken har teknikk, spillerforståelse eller blikk for spillet? Men kan se hva som skal skje 10 sek før han skal gjøre det. Se på Gattuso, løper og sliter mer enn noen annen i hele verden. Men her har vi i tillegg fotballforståelse og teknikk. Du skulle nok satset på hockey`n, Fremming!
Holtet : Han var BRA før! Men nå går årene fort og det går sakte men sikkert nedover for Flisa gutten. Han har en ekstremt bra fot, men det hjelper liksom ikke så mye når man trenger ganske så mye annet i fotball. Hurtigheten, teknikk, dribleegenskaper som kantspiller? Det skulle vært lov å bytte så ofte som mulig, da kunne Holtet vært en nyttig man for KIL med alle dødballer og frispark.
Wijk eller Wjik : Jeg skjønner greit at Thomas Berntsen vil være snill mot bestekompisen nærmere Oslo. Faren til Wijk er bestekompisen til Berntsen. Men å hente inn en så dårlig keeper, i forhold til å ta opp en lokal om ikke bedre keeper i Jan Martin Knashaug er for meg jævlig dårlig gjort av KIL. I dørene på KIL blir det sagt at man skal satse på lokale unge talenter, men hvor er satsingen? Hvilke unge gutter i KIL får sjansen? Det er ikke noe kjøp KIL har gjort, det her er noe Berntsen har bestemt, mye pga. bestekompisen sin. Å etter de ryktene jeg hører fra folk på Lillestrøm, så dette et innmari dårlig kjøp av KIL. De skjønner ikke hva KIL driver med ved å hente inn en så dårlig keeper. Men Berntsen? BRA JOBBA! Vennskap, framfor lokale og bedre gutter.
Samuelsson : 2. div er nok bra nok for deg, Peter. Men her tror jeg ikke KIL har gjort noe bra kjøp. Greit, du scorte nå sist mot Glimt, men det virker ikke som han er på hugget i det hele tatt. Og etter å ha lest avisen i dag, hvor det står : "Nå tror og håper jeg det løsner for meg fremover". Hmm, ja, løsner? 3.div? Der kan du få fortsette å banke inn mål på mål, men det skulle bare mangle også, om du skal få plassen til Lindau. Lindau som FAKTISK er den eneste, sammen med Pelu som har teknikk på KIL.
KIL : Før sesongen ble det sagt at den nye treneren som KIL skulle skaffe seg, måtte være bosatt på Kongsvinger, ikke sant? Berntsen bor hjemme på Lørenskog. KIL sier dem skal satse på talenter? Neida.. den gangen det skjer i Kongsvinger at eksempel en 18 - åring får spille, da er det nesten skjedd et under på Gjemselund. Når sist skjedde det?
Noe som gjør meg også litt mektig irritert er valget av hovedtrener før denne sesongen. Trond Amundsen var lovet jobben som KIL trener. Men fikk han den? Nei. Her det folk som har gått bak ryggen og sagt ting til andre som dem ikke mener. Morten Kristiansen er et meget godt eksempel : Han og Trond ledet Juniorlaget til enorm suksess. Var gode kompiser og snakke mye sammen. Når det skulle stemmes over trener var ikke Morten Kristiansen snauere enn å stemme på alt annet enn Trond. Morten hadde sagt at Trond skulle få hans stemme i tillegg.
Men det å hente inn en trener som ikke har peiling på taktikk er jo et smart valg av KIL. Vi får se hvor lenge det holder.
Kanskje Ivar Hoff har rett : KIL rykker ned til 2.div!
Det var da fælt da. Her er noen bitre. Ikke lenge sida vi hadde han bitre Ruben fra nord til å spre eder og galle her inne. Nå er det en slik en igjen.
Greit, konstruktiv kritikk av spillere kan vi alle leve med, men å spre dritt for å spre dritt er ikke noe særlig. Jeg skal faktisk ikke være "barnehagetante" med det første og stenge denne tråden. Jeg regner med at alle de konstruktive debattantene som elsker KIL og fotball ikke finner noe interessant i denne tråden uansett.
Regner med alle blir med og lar denne tråden dø ut av seg selv. La oss bruke tid på konstruktiv kritikk. På saklig måte.
Og uansett hvor dårlig dag KIL har på banen, VI STØTTER DE 11 RØDE UANSETT!!