KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 15:48

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 09 Mar 2007, 17:00 
Grævling

....denne gangen kan den rapportere om en midtstopper som er på vei, i hvert fall for en liten periode:

Lasse Bergan-Foss skal ha blitt lånt ut fra LSK frem til 30. juni i første omgang. Dette har jeg ventet på en stund nå. Tror det har stått mellom denne unggutten (18 år) og Eirik Bertheussen. Noen vil sikkert si at det ville vært bedre med Bertheussen, men jeg har nå fått meldinger fra LSK supportere som mener at denne gutten er bedre, så dette kan bli bra :-)

...så får vi bare håpe Gjedda har rett ;-)

Profile  

PostPosted: 09 Mar 2007, 17:41 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
....denne gangen kan den rapportere om en midtstopper som er på vei, i hvert fall for en liten periode:

Lasse Bergan-Foss skal ha blitt lånt ut fra LSK frem til 30. juni i første omgang. Dette har jeg ventet på en stund nå. Tror det har stått mellom denne unggutten (18 år) og Eirik Bertheussen. Noen vil sikkert si at det ville vært bedre med Bertheussen, men jeg har nå fått meldinger fra LSK supportere som mener at denne gutten er bedre, så dette kan bli bra :-)

...så får vi bare håpe Gjedda har rett ;-)

Stemmer nok bra dette http://www.lsk.no/?did=9084020

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Mar 2007, 18:11 
Forumlegende

Bra at vi får til et slike ordninger med andre klubber i distriktet, slik at talenter fra eliteserieklubbene får prøve seg i 1. div.

Selvfølgelig litt synd at han kommer fra LSK, men gjør han sakene sine bra i KIL klarer jeg nok å se bort i fra det ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Mar 2007, 18:12 
Klubbdirektør

Hmmm.. Ikke hørt så mye om denne gutten, men en 18-åring som holder høyt nivå i 2. div er selvsagt spennende! Litt spesielt at han skal trene med lsk 3 ganger i uka under låneperioden også. Føler kanskje Kongsvinger gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å utvikle unge spillere for andre klubber, da de selv har et uttalt mål om å rykke opp til tippeligaen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Mar 2007, 18:21 
Forumlegende

Rød Jævel wrote:
Hmmm.. Ikke hørt så mye om denne gutten, men en 18-åring som holder høyt nivå i 2. div er selvsagt spennende! Litt spesielt at han skal trene med lsk 3 ganger i uka under låneperioden også. Føler kanskje Kongsvinger gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å utvikle unge spillere for andre klubber, da de selv har et uttalt mål om å rykke opp til tippeligaen.

Tror det blir vanskelig for en klubb som KIL å rykk eopp dersom man ikke får til denne type ordninger med andre klubber om lån av spillere.

Dessuten melder han vel overgang når KIL rykker opp og LSK ned ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Mar 2007, 19:06 
Spiller

Nja,skeptisk! Ærevære at vi får inn et talent...men på lån?? Må da væra bedre å skaffe en spiller vi kan eie! Å være farmer klubb for det drittlaget liker jeg ikke i det hele tatt :twisted: menmen, må man så må man...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Mar 2007, 00:54 
Klubbdirektør

mikeb wrote:
Rød Jævel wrote:

Tror det blir vanskelig for en klubb som KIL å rykk eopp dersom man ikke får til denne type ordninger med andre klubber om lån av spillere.

Dessuten melder han vel overgang når KIL rykker opp og LSK ned ;)

Greit nok at det styrker våre sjanser til å rykke opp, men hva om vi da rykker opp og har flere spillere som plutselig ikke skal spille for klubben lenger? Når du sier "en klubb som kil" regner jeg med at du tenker på at vi er en klubb med små ressurser. Litt av poenget da er vel at vi må utvikle egne spillere. Å la en talentfull 18-åring på lån fra lillestrøm få spilletid fremfor egne unge spillere er etter min mening, som jeg sa tidligere, en bjørnetjeneste for klubben.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Mar 2007, 15:10 
Forumlegende

Rød Jævel wrote:
mikeb wrote:
Greit nok at det styrker våre sjanser til å rykke opp, men hva om vi da rykker opp og har flere spillere som plutselig ikke skal spille for klubben lenger? Når du sier "en klubb som kil" regner jeg med at du tenker på at vi er en klubb med små ressurser. Litt av poenget da er vel at vi må utvikle egne spillere. Å la en talentfull 18-åring på lån fra lillestrøm få spilletid fremfor egne unge spillere er etter min mening, som jeg sa tidligere, en bjørnetjeneste for klubben.

Det er klart at man må i all hovedsak satste på å utvikle egne spillere, men urealisitisk å tro at man kan utvikle nok spillere på egenhånd til å kjmpe i toppen av norsk seriefotball. Så jeg tror at det er nødvendig å supplere med spillere på lån fra andre klubber på fleksible låneavtaler inntil man har fått stablet nok ressurser på banen til å ha 22 mann på fulltidskontrakt i egen klubb.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Mar 2007, 22:20 
Forumlegende

Gjedda.........

hva sikter det til her på forumet?

hilsen
den uinnvidde

Profile  

Post subject:
PostPosted: 11 Mar 2007, 23:27 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Gjedda.........

hilsen
den uinnvidde

Glåmdalsgjedda er en stor fisk som gir tips om ting innen for KIL.....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2007, 17:44 
Trener

I følge en kanaris-supporter har vi gjort et varp. Han er visst det største lokale talentet i klubben og han trodde ikke det kom til å bli permanent.

Han er visst alt for god for 2.div, men ikke helt på Tippeliganivå enda.. Blir spennedne å følge han!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 12 Mar 2007, 19:13 
Grævling

Mmm....også hørt mye skryt fra "lokale-helter". De rangerer han før Bertheussen....så da må han være god :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Mar 2007, 05:30 
Trener

Er det noen klausul om kjøp inne i bildet her? Kan ikke helt se noe annet. I det siste har alle som vi har lånt endt opp i KIL permanent (Ørjan, Pelu). Og Åge har jo vist seg som en mester i å holde kortene tett til brystet, jfr Nås, som visstnok ikke var aktuell etter prøveperioden, men fikk kontrakt en uke eller noe etter det...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Mar 2007, 05:33 
Trener

ivo wrote:
Gjedda.........

hilsen
den uinnvidde

Gjedda vet alt, og sier at KIL skal signere en spiller en uke eller mer før vi faktisk gjør det, og er den mest pålitelige kilden vi som supportere har for overgangsrykter. "Når gjedda taler, står glomdalen stille", gammelt ordtak fra de dype skogene...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 16 Mar 2007, 11:09 
Forumlegende

DV wrote:
ivo wrote:
Gjedda.........

hilsen
den uinnvidde

Gjedda vet alt, og sier at KIL skal signere en spiller en uke eller mer før vi faktisk gjør det, og er den mest pålitelige kilden vi som supportere har for overgangsrykter. "Når gjedda taler, står glomdalen stille", gammelt ordtak fra de dype skogene...

"Når gjedda taler, står Glomma stille" er vel mer passende ;)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 16 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]