KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 12 May 2024, 01:37

All times are UTC + 1 hour [ DST ]




Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: Minner fra 2006-sesongen
PostPosted: 21 Dec 2006, 18:10 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 04 May 2005, 21:36
Posts: 1030
Location: Vangen
Tar oppfordringen til Lars Erik Fremming i spillerbloggen og lager denne tråden hvor vi kan poste våre beste/dårligste minner fra 2006-sesongen.

Lars Erik skriver forøvrig følgende i sin oppfordring:

Quote:
En liten oppfordring til dere på supportersidene forresten : Hva husker DU best fra sesongen 2006?
Avskjeden til Vegard? Målene til Gundersen? Turen til Tromsdalen? Beinbruddene til Gerhardsen? Salget av Nystuen? Opphentingen mot Aafk? Hva som helst….


Personlig er det vel dessverre avgangen til Vegard Skogheim som komme til å huskes best fra 2006. Jeg mener et lite, men alikevel stort og stolt kapittel i KIL's historie ble avsluttet med hans avgang. Han tok oss opp fra søla i 2. divisjon og stabiliserte oss som et slagkraftig førstedivisjonslag. All ære til han for det.

Dette er nok det som huskes best fra 2006 ja!

Forhåpentligvis kan vi om noen år se tilbake på Thomas Berntsens periode med samme stolthet. Det virker i alle fall som om det er noe stort på gang i klubben nå. Siden denne tråden ble startet etter en oppfordring fra L.E. Fremming kan jeg jo avslutte med en nytt sitat fra bloggen:
Quote:
Det som er viktig i alle klubber, er ikke fortid, men fremtid. Og KIL anno 2007 ser ut til å bli et slagkraftig og godt lag


http://www.kil.no/spiller-blog/vis.php?id=17[/url]


Last edited by Rød Jævel on 21 Dec 2006, 20:03, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 21 Dec 2006, 18:54 
Offline
Trener
User avatar

Joined: 04 May 2005, 20:34
Posts: 870
Husker selvfølgelig siste kampen. En annen kamp som jeg husker godt, var bortekampen mot Sogndal. Var tilstede, og fikk se laget snu den vonde trenden. Vi tapte 2-0, men gutta viste stor fremgang. Ha en riktig god jul til dere/oss alle. 8)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 21 Dec 2006, 19:02 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 09 Apr 2005, 14:47
Posts: 2722
Location: Oslo
Avskjeden til Vegard Skogheim. På den litt mer postive siden så var det selvfølgelig kampen som Aalesund ledet 3-0. Men KIL ville det annerledes, og utlignet raskt til 3-3.. En kanonopphenting, noe som ikke er ukjent KIL :wink:

_________________
Always red and white


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 21 Dec 2006, 19:23 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 10 May 2005, 16:02
Posts: 2667
Location: Kongsvinger
Vegard Skogheims avgang, desverre.

Men ser ut til at ting skal gå bra, "læll" ;)

Og da det gjelder bloggen, så sier jeg meg enig i dette og;


Turbo wrote:
(Ørjan, hvis du leser dette, kom deg til Vinger nå:-)

_________________
Image


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 21 Dec 2006, 19:56 
Offline
Forumlegende

Joined: 27 Mar 2005, 11:54
Posts: 4419
Location: Gjemselund
Hyllesten til Skogheim siste kampen

MS Oslo på Bislett. KIL supporterne eide "hele" Bislett!!

Lekinga med Godskij hjemme på Gjemselund.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 21 Dec 2006, 20:45 
Offline
Trener

Joined: 28 Aug 2005, 19:27
Posts: 787
Godt at spillerbloggen er oppdatert igjen :)

Og på tide å få denne tråden over "Britney spears n u d e movies"-tullet som dukket opp her. (Hvor kommer slike ting fra, forresten? Sett mye av det samme på andre supporterfora i det siste. Men bare .com-forum. Hva er sjansen for å kapre kilsk.no?)

Minnene er vel dessverre Skogens farvel. Men jo lengre tid som går, og jo bedre spillerjakten går, så er det mulig at det var riktig. Begynner etter hvert å tro at dette var en variant av Morgan Andersen vs. Knut Thorbjørn Eggen, men som ble håndtert på en vanvittig mye bedre måte. Tror personlg det var veldig viktig å få inn Åge som sportssjef, og dessuten har jeg et godt inntrykk av Berntsen.

Dessuten er Bislett-kampen minneverdig. Ikke minst en viss aldrende svenske sin kommentar til Gundersen om det var mulig å få låne Bislett som "hemma-plan".

Turbo wrote:
(Ørjan, hvis du leser dette, kom deg til Vinger nå:-)


Utrolig enig... Evt. kan jo Turbo tipse Ørjan om å lese Ørjan-tråden her på forumet, så kan han se at han er i hvert fall mer ønsket her enn i SF og HamKam... Og trenger han haik fra Oslo til kamp så står i hvert fall ikke det på supporterne....

Ellers vil jeg vel bare si at vi glemmer jo ikke "traverne" våre. Ryen og Stormoen m.fl. (inkl. fremming) får jo positive innlegg på forumet innimellom. Naturligvis ikke så mye utenfor sesongen, da det mest spennende nå er spillere inn/ut. Det hadde vært mer på sin plass å rette en pekefinger mot de som roper opp om grådighet og illojalitet når klubber som Stabæk og Viking melder sin interesse. (Eller var dette et indirekte stikk til dem, ved å påpeke at lojaliteten til nevnte spillere heller burde hylles?)

Hadde noen tilbudt meg x antall ganger mer i lønn for å bytte jobb til en mye mer utfordrende jobb med mer potensiale, og i tillegg ville gi min tidligere arbeidsgiver y antall millioner som kompensasjon for å head-hunte meg, så ville jeg takket ja på flekken, og ikke likt å bli kalt illojal, grådig, høy på pæra etc. av kolleger/kunder....


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 21 Dec 2006, 21:04 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6462
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
Sessomgen 2006 kommer jeg til å huske som en sessong med mange gode KIL øyeblikk, men kommer nok ikke til å ende opp i historiebøkene.

Vegard Skogheims avskjed i hallen kommer til å stå igjen som et tårevått øyeblikk i min tid som KIL supporter. Vegard takk for alt du ga.

En del kamper har bitt seg inn i hukommelsen, det var en sur og kald tur til Sarpsborg tidlig på våren, en artig og "dramatisk" cup kamp på Myhrer mot Eidsvoll Turn, hjemme husker jeg når vi skulle ha avansert mot FFK og var jevngode mot serievinner Godset både borte og hjemme. En langtur til Bryne som heller ikke var så mye å skrive hjem om og en SMS fra onkelen min på Vestlandet om at Aalesund ledet 3-0 til pause, for så å kunen jekke ham ned med en ny SMS kun 15 min senere.

De gammle traverne på laget fortjener absolutt en honør, Ryen, Fremming, Eriksen, Stormoen, ikke minst Olaussen som må gi seg.
Av de nye gutta fikk jeg fort sansen for Ørjan og Rønning og håper vi får se de i KIL drakt enda lenger.

Neste sessong blir spennende med tanke på alle nye spillere og som vanlig er jeg optimist helt til siste serierunde. God jul til alle spillere, ansatte og supportere av KIL toppfotball.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 21 Dec 2006, 21:06 
Offline
Trener

Joined: 28 Aug 2005, 19:27
Posts: 787
mikeb wrote:
Neste sessong blir spennende med tanke på alle nye spillere og som vanlig er jeg optimist helt til siste serierunde. God jul til alle spillere, ansatte og supportere av KIL toppfotball.


Er ikke det litt tidlig? Du skal vel innom forumet i morgen og overmorgen og :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 21 Dec 2006, 21:07 
Offline
Forumlegende
User avatar

Joined: 24 Jun 2005, 00:25
Posts: 6462
Location: Bor i Oslo, er fra Eidsvoll.
DV wrote:
mikeb wrote:
Neste sessong blir spennende med tanke på alle nye spillere og som vanlig er jeg optimist helt til siste serierunde. God jul til alle spillere, ansatte og supportere av KIL toppfotball.


Er ikke det litt tidlig? Du skal vel innom forumet i morgen og overmorgen og :lol:


er nok innom i morgen, men i overmorgen kommer jeg til å sitte i bil til Stockholm hele dagen :?

men det er vel uansett ikke så tidlig, har sendt de fleste andre julekort for lenge siden ;)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 21 Dec 2006, 21:13 
Offline
Trener

Joined: 28 Aug 2005, 19:27
Posts: 787
mikeb wrote:
DV wrote:
mikeb wrote:
Neste sessong blir spennende med tanke på alle nye spillere og som vanlig er jeg optimist helt til siste serierunde. God jul til alle spillere, ansatte og supportere av KIL toppfotball.


Er ikke det litt tidlig? Du skal vel innom forumet i morgen og overmorgen og :lol:


er nok innom i morgen, men i overmorgen kommer jeg til å sitte i bil til Stockholm hele dagen :?

men det er vel uansett ikke så tidlig, har sendt de fleste andre julekort for lenge siden ;)


*ler* sant nok. God tur til Stockholm. Ta med en venstreback på veien hjem :mrgreen:

Venter selv med "julekortene". Moblitelefon er en fin oppfinnelse :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 22 Dec 2006, 11:36 
Offline
Klubbdirektør

Joined: 28 Mar 2005, 18:28
Posts: 1648
Location: Oslo/Kongsvinger
Dette husker jeg best fra 2006-sessongen.

Det desidert største øyeblikket fant sted i en sofa i Colletsgate i Oslo. Satt og så på sporten og hadde gleden av å se HamSkam rykke til helvete ned. Lenge siden jeg har følt noe så godt. Det var stort og er fremdeles stort.

Ellers husker jeg, som Karlsen, kampen på Bislet mot MS. Etter 8 timers flytur fra USA, uten søvn, reiste jeg rett fra flyplassen til Bislet. Tenkte at her kunne det ikke være mye supportere, så det var greit å stille opp for å lage litt leven. Men for en overraskelse; Vi rula hele Bislet, og KIL supporterne var det mange av!

Ellers var borteturen til Hønefoss en høydare. Vi har alltid slitt der, og det var utrolig godt å reise tilbake til Oslo med tre poeng og 3 plussmål. Faktisk kunne vi vunnet denne kampen med langt flere mål.

Det er to STORE nedturer fra sessongen jeg dessverre ikke klarer å glemme. Første bortekamp mot Sparta. Dette var pinlig. JEg satte meg på supporterbussen og gledet meg til tre nye poeng, og full pott etter de to første kampene. Slik gikk det ikke 0-3 i ræva, og jeg har skjeldent vært så skuffet før.

0-5 tapet mot Ålesund var jeg heldigvis ikke på. Men ble oppdatert av en kollega fra Ålesund. For å slukke trøsten ble det rotfyll i Romania den dagen.

Gleder meg allerede til neste år. Det skal bli wn sessong med mange gode minner. God jul til alle sammen på forumet!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: 22 Dec 2006, 15:36 
Offline
Klubbdirektør
User avatar

Joined: 28 Jun 2005, 00:28
Posts: 1116
Location: Meymaneh, Afghanistan
Det som virkelig har brent seg fast må vel være Skogen sin avgang!

_________________
eer du fra vinger du æl?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group