KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 00:58

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 10 Nov 2006, 22:31 
Forumlegende

På oppfordring fra solstråla flytter jeg denne over i en annen tråd, for jeg syns det er en viktig diskusjon.

Quote:
:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Jada-jada:

Hvor havnet vi på tabellen i år og 2005 mikeb? fornøyd?

Det er ikke jeg og har man ikke høyere forventninger til laget sitt så syntes jeg dette faktisk er veldig trist...

Det er egentlig tull å si at vi har vært i toppen i år grunnet "en helg" vi teoretisk kunne ta kvalikk... samt vi var ikke i nærheten i 2005...

Det bør være fremsteg for vært år, og at vi var på kvalikkplass i 2004 bør si deg alt...

Stabilt i toppen med "tesje" til de som trenger dette er da helst som nr 1 eller 2 når sesongen er over, men selfølgelig greit med kvalikk og opprykk også.
--------------------------------------------------------------------------------

Vi har holdt oss på øvre halvdel av tabellen omtrent hele sessongen, stor sett alle eksperter og en del supportere skrek høyt om nedrykk foran sessongen.

Det er forskjell på forventniger og forhåpninger, forventninger bør stå i forhold til hva laget faktisk kan prestere. Jeg sa foran sessongen at jeg forventa en plass midt på tabellen. Hadde de gjort det bedre hadde jeg blitt positivt overrasket, og hadde de havna lengre ned hadde jeg blitt skuffa. Med realistiske forventinger slipper jeg å bli skuffa og hyle om krise hver gang vi taper en kamp mot Hødd eller Sparta.

Å bygge opp igjen KIL er en lang prosess p.g.a som vi har nevnt et utall ganger begrensede ressurser, klart jeg er sulten på suksess, men jeg går ikke ut foran hver sessong og krever opprykk for da er muligheten ekstremt stor for at jeg blir skuffa.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Nov 2006, 22:45 
Grævling

Forventningene før neste sesong skal jeg komme med 1 uke før seriestart........det avhenger vel av hva vi får inn av folk.

Pr. dags dato inneholder stallen 0 keepere...det blir ikke lett uten keeper i mål ;-)

Vi har mistet venstrebacken som har vært fast de siste årene, i tillegg blir trolig Wibe borte, dessverre.

På midtbana håper jeg alle fortsetter, dvs at vi får med Ørjan videre....også Skjærvold kan slå til i fremtiden.

På topp mangler vi pr dags dato en masse flankespillere. Pelu er usikker, Olausson er....tja...noen som vet hva det blir til?.....og hva skjer med Pat?
Gundersen fungerer både som flanke og som spiss, og her kan vi jo håpe fremgangen fortsetter.......

Ja.....det var noen av gutta, og noen vil kanskje prøve å hente noen av dem! Rønning, Ørjan, Pelu og Gundersen er i hvert fall gutter som andre klubber sikkert vil snuse på. Stormoen og Ryen håper jeg nå har "grodd-fast" på Vinger ;-)

Så......skal jeg nå ta utgangspunkt i hvordan situasjonen faktisk ser ut, så må jeg dessverre tippe nedrykk....hvem faen skal stå i mål? Arnfinn Engerbakk?

Men.......skal jeg så tro blindt på det som kommer fra Åge Steen, så skal jo alt bli bedre, bedre spillere skal hentes......så ja......da blir det vel å kjempe i toppen da?

...time will show ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Nov 2006, 22:53 
Klubbdirektør

Huff det er farlig å ha forventninger skulle man tro?

Vel det var vel litt spesielt i år da vi mistet 3 av våre beste spillere og egentlig ikke viste hvor gode de nye kom til å bli...

Alikevel forventet jeg som minstekrav at vi skulle havne midt på tabellen noe vi gjorde men jeg sitter ikke i lykkerus etter denne sesongen for det.

Mulig jeg begynner å bli gammel men jeg var vant til at Kil spilte mot Lillestrøm og Rosenborg samt Hamkam var et lite møkkalag lenger inn i Hedemark....

De siste årene virker det for meg at man skal være fornøyd med å overleve i 1 Div "ikke faen heller" jeg er slett ikke fornøyd med dette, jeg vil og håper at vi skal i det minste yppe oss mot de beste i denne divisjonen neste sesong.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Nov 2006, 22:59 
Reserve

Jeg syns det er fint å høre at det skal bli litt mer struktur rundt KIL. KIL er jo absolutt ikke et dårlig lag, og har da like mye livets rett i TL som f.eks Bryne og Sogndal. Selv om de kanskje har litt mer $$ enn hva KIL har.
Spillerne har potensiale, men jeg syns det burde være noe mer ved treninga dems, og som tidligere sprinter ser jeg absolutt ingen fart i noen av spillerne! Kunne ønske de hadde det. Veit det er vanskelig å ha høy fart på ca 30-40 meter, men tren opp eksplosiviteten til f.eks Gundersen, som i utgangspunktet er rask. Eller en av forsvarerne. Det kan hjelpe. For som vi sleit mot den raske spissen til, var det Godset? usikker... Men som Raggen sier, forventningene burde vi ikke lage oss før noen dager før sesong start, når vi veit åssen ting i KIL ser ut :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Nov 2006, 23:01 
Forumlegende

Raggen wrote:
Forventningene før neste sesong skal jeg komme med 1 uke før seriestart........det avhenger vel av hva vi får inn av folk.

Helt enig i at det er for tidlig å spå neste sessong, med denne tråden ville jeg sette fokus på det at en del alltid går ut og krever opprykk.

Selv jobber jeg en del med forventningsstyring, og veldig enkelt så er det slik at om man demper forventningene og leverer mer enn folk forventer så oppfattes prosjekter ofte som suksess. Går du ut med brask og bram og lover gull og grønne skoger og ikke klarer å innfri vil du oppleve tidenes mageplask og en del vender deg ryggen.

Men det jeg ville frem til er at det nok er forskjell på fotball og innføring av nye IT-systemer. Fordi dersom du ikke virker ambisiøs nok så er det nok en del som faller fra av den grunn også og lar være å møte opp fordi de mister trua på klubben fordi klubben ikke virker villig til å satse. I fjor fokuserte Skogheim på realisme, de allerfleste forventa ikke all verden av sessongen og reaksjonene var litt blanda på resultatene vi fikk, men her inne svingte det fra hyling om nedrykk til at man var sikre på å rykke opp.
Du Raggen tilhører vel de som har en realistisk tilnærming til klubben, men likevel drømmer om å komme tilbake som en "storhet" i norsk fotball. Men veldig mange her inne klarer ikke å akseptere at KIL ikke bør være i stand til å være et stabilt førstedivisjonslag, men forventer at neste sessong alltid skal overgå den forrige, det er det svært få om noen fotballklubber som klarer derfor tror jeg det er feil strategi for KIL.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Nov 2006, 23:04 
Forumlegende

Jada-jada wrote:

Vel det var vel litt spesielt i år da vi mistet 3 av våre beste spillere og egentlig ikke viste hvor gode de nye kom til å bli...

Alikevel forventet jeg som minstekrav at vi skulle havne midt på tabellen noe vi gjorde men jeg sitter ikke i lykkerus etter denne sesongen for det.

Mulig jeg begynner å bli gammel men jeg var vant til at Kil spilte mot Lillestrøm og Rosenborg samt Hamkam var et lite møkkalag lenger inn i Hedemark....

De siste årene virker det for meg at man skal være fornøyd med å overleve i 1 Div "ikke faen heller" jeg er slett ikke fornøyd med dette, jeg vil og håper at vi skal i det minste yppe oss mot de beste i denne divisjonen neste sesong.

jeg sprudler da heller ikke av glede av en 8.plass, men jeg henger heller ikke med hue. Tror ikke du helt forstår hva jeg mener jada jada, om du gjør det så proof me wrong ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Nov 2006, 23:07 
Reserve

mikeb wrote:
Raggen wrote:

Helt enig i at det er for tidlig å spå neste sessong, med denne tråden ville jeg sette fokus på det at en del alltid går ut og krever opprykk.

Selv jobber jeg en del med forventningsstyring, og veldig enkelt så er det slik at om man demper forventningene og leverer mer enn folk forventer så oppfattes prosjekter ofte som suksess. Går du ut med brask og bram og lover gull og grønne skoger og ikke klarer å innfri vil du oppleve tidenes mageplask og en del vender deg ryggen.

Men det jeg ville frem til er at det nok er forskjell på fotball og innføring av nye IT-systemer. Fordi dersom du ikke virker ambisiøs nok så er det nok en del som faller fra av den grunn også og lar være å møte opp fordi de mister trua på klubben fordi klubben ikke virker villig til å satse. I fjor fokuserte Skogheim på realisme, de allerfleste forventa ikke all verden av sessongen og reaksjonene var litt blanda på resultatene vi fikk, men her inne svingte det fra hyling om nedrykk til at man var sikre på å rykke opp.
Du Raggen tilhører vel de som har en realistisk tilnærming til klubben, men likevel drømmer om å komme tilbake som en "storhet" i norsk fotball. Men veldig mange her inne klarer ikke å akseptere at KIL ikke bør være i stand til å være et stabilt førstedivisjonslag, men forventer at neste sessong alltid skal overgå den forrige, det er det svært få om noen fotballklubber som klarer derfor tror jeg det er feil strategi for KIL.

Nå har vel ikke KIL lovet gull og grønne skoger akkurat. Berntsen har jo bare sagt at han skal gjøre alt i sin makt for at KIL skal heve seg, og at det jobbes hardere enn noen gang rundt og i KIL. Syns det virker lovende, fordi det har vel aldri vært en slik attitude i KIL? I så fall er det lenge siden nå. Nå lover alle å jobbe hardt for dette laget, så mye de overhodet klarer og har mulighet til. I de foregående sesongene har på en måte engasjementet sluttet samtidig som treninga, og det delvis fordi Skogen bodde langt unna og ikke hadde muligheten til å engasjere seg noe mer. Tror det blir veldig annerledes med en trener som faktisk holder til i Kongsvinger.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Nov 2006, 23:11 
Grævling

Jada-jada wrote:

....hvor "gammel" er du egentlig? ;-)

Skulle ønske flere kunne lært seg å sette pris på Adeccoligaen. Det at folk husker "the glory days" er vel og bra, men på Vinger er det en hel haug av mennesker som husker disse dagene litt for godt, og trolig ikke har tenkt å få ræva ut av sofaen før disse dagene kommer tilbake.

Tilskuertallet på Gjemselund er under enhver kritik, og det er vel trolig minnene om RBK, Engen, LSK osv. som får ta hovedskylden. tenk om vi kunne fått øket snittet på gjemselund til 2000.......noe som burde vøre fullt mulig.......da hadde vi lett dratt inn nok penger til å lønne 3-4 ekstra spillere av høy kvalitet!!

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.....blir forbanna når jeg starter å tenke på årets tilskuertall og Vinger-befolkningens "gi-faen-holdning"......generellt irritert, altså ikke på deg ;-)

....men.....nå sporer vel dette også av litt her!!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Nov 2006, 23:15 
Klubbdirektør

mikeb wrote:
Jada-jada wrote:

jeg sprudler da heller ikke av glede av en 8.plass, men jeg henger heller ikke med hue. Tror ikke du helt forstår hva jeg mener jada jada, om du gjør det så proof me wrong ;)

Jeg skjønner godt hva du mener at man skal ha forventninger i forhold til stallen/økonomi etc etc...

Jeg depper ikke etter denne sesongen jeg heller men jeg håper og tror at vi skal bli bedre fremover.

Jeg har stor tro på valget av vår nye trener og vår sporstlige sjef så får vi håpe at både økonomi og gode spillere kommer skikkelig på plass fremover.

PS- 38 år gammel Raggen "veldig gammel"

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Nov 2006, 23:21 
Kaptein

2003: Fantastisk sesong. Langt over forventningene.
2004: Fantastisk sesong. Langt over forventningene.
2005: Alt i alt en skuffelse. Under forventningene basert på de to foregående sesongene.
2006: Omtrent som forventet. Bedre enn i 2005, men fortsatt et godt stykke unna toppen.

2007: Jeg har faktisk en del forventninger til neste år. Vi mister noen spillere, men det ser ut som om de viktigste fortsetter. I tillegg tror jeg unggutta vil fortsette fremgangen. Jeg er ganske sikker på at Berntsen og Steen vil klare å få tak i gode erstattere for de som forsvinner. Jeg forventer en topp 6 plassering neste år. Urealistisk?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Nov 2006, 23:22 
Forumlegende

solstråla wrote:
Nå har vel ikke KIL lovet gull og grønne skoger akkurat. Berntsen har jo bare sagt at han skal gjøre alt i sin makt for at KIL skal heve seg, og at det jobbes hardere enn noen gang rundt og i KIL. Syns det virker lovende, fordi det har vel aldri vært en slik attitude i KIL? I så fall er det lenge siden nå. Nå lover alle å jobbe hardt for dette laget, så mye de overhodet klarer og har mulighet til. I de foregående sesongene har på en måte engasjementet sluttet samtidig som treninga, og det delvis fordi Skogen bodde langt unna og ikke hadde muligheten til å engasjere seg noe mer. Tror det blir veldig annerledes med en trener som faktisk holder til i Kongsvinger.

Nå er det ikke det jeg forsøker å si heller, men enkelte her inne gir utrykk for at det er det KIL bør gjøre. Jeg syns det er bra det KIL nå har gjort og sagt at tippeliga innen 2009 er målet og at man nå skal satse og bli bedre enn i fjor. Håper da for all del at vi blir bedre enn 8. plass neste år.
Men Raggen hadde et veldig godt poeng, vi vet enda ikke hvordan stallen ser ut enda og da kan man ikke som jada jada og noen andre gjør gå ut å si at man nå er piss lei av 1. div og at det minste man må kunne forvente er at man overgår 2004 sessongen. (Ja, vet at jeg tolker innleggene dine litt lang nå jada jada, forsøker bare å sette ting litt på spissen for å få frem et poeng)

Når det er sagt så har man hatt trenere før som har gjort som Berntsen, Skogheim gjorde det før 2004 sessongen og Brogeland gjorde det internt i laget i 92, men dempet forventningene ut i media. Det er ikke noe fasitsvar på hvordan man skal gjøre dette, men en interesant debatt.

Tror en grunn til at KIL har blitt en populær klubb i hele landet, hvis vi ser bort fra xxx hatet fra klanen, er at vi gang på gang har klart å levere over forventningene til folk, og skal man klare det er det viktig å legge forventningene på et nivå man kan overgå, og som sagt før det er litt tidlig å gå ut med de foran neste sessong.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Nov 2006, 23:27 
Reserve

Jeg mener at KIL trenger litt mer "hype" rundt seg... Og jeg støtter Berntsen allerede. Det er jo ikke for ingenting at folk svikter til kampene. Det er jo fordi de tror at det går drit dårlig, fordi KIL er et møkkalag uansett. Tror det er lurt å skape litt mer morro og forventninger rundt KIL, det skjer jo mye i klubben om dagen. Absolutt er det feil å skape seg høye forventninger alt nå, men assa... det er jo en 4-5 stykk her inne som har høye forventninger og mange tusen i en hel by som gir f***.. Hva er verst? Det er jo en sjanse man må ta mener nå jeg. Enten vinner man masse på det, ellers taper man et par halv-seriøse supportere... :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Nov 2006, 23:31 
Grævling

mikeb wrote:

Jeg prøver i hvert fall å ha et realistisk syn på tingenes tilstand. I tillegg husker jeg så alt for godt årene i 2. divisjon....... Det siste året var jo selvfølgelig gøy, men det første året var som å vandre rundt i dødens dal. Fra å ha reist rundt på Lerkendal, Åråsen, Ullevål osv....så satt du plutselig og så fotball på en stubbe i en gjørmeskråning mot Grindvoll, på en mørklagt elendig kunstgressbane på stovener mot et B-lag, og langt inne i tjukkeste skauen litt sør for Trysil, hvor folk har heng opp et elghode på supportertribuna.....altså, HALLO!!!

Greit nok......Adeccoligaen er på langt nær det samme som tippeligaen......men fy faen hvor mye værre det kan få blitt!!

Det er jo bare 2 år siden vi egentlig var på nippet til å rykke opp til Tippeligaen......hadde gutta klart nok et mirakel oppe i Bodø så hadde vi altså vært der. Dette viser jo at det selvfølgelig er mulig, og det skulle faktisk ikke mer til en noen seiere på hjemmebane mot Sparta, Hødd, FKH og TUIL før vi hadde fått muligheten i år også.....så jeg ser selvfølgelig at det er mulig.....også for en klubb uten de største økonomiske resurssene.

....dermed vil det alltid være mulig å håpe på opprykk. Men det er en del ting som først skal på plass før jeg begynner å kreve det.

En annen ting........lurer på hvordan situasjonen hadde vært i dag hvis vi hadde klart oss i bortekampen mot Bodø. Da hadde vi fått 1 sesong i TL i året før de store pengene fra tv-avtalen starta og rulle inn. Selvfølgelig ville vi fått mer ut av egne sponsorer, men hva tror dere vi kunne ha forventet oss av sesongen rent sportslig? Og hva tror dere tilskuertallene hadde blitt på Gjemselund?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Nov 2006, 23:32 
Grævling

Jada-jada wrote:

;-)

.....bare barnerumpa jeg da gitt :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 10 Nov 2006, 23:43 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
Jada-jada wrote:

;-)

.....bare barnerumpa jeg da gitt :D

Ja du er i grunn det :wink: Jeg krever ikke Raggen jeg håper...

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]