Jeg må tygge litt lengre på denne, men lager en liten oppsumering av hvilke inntrykk jeg har fått av KIL stallen i år for å hjelpe meg å tenke og som det kanskje kan bli litt diskusjon rundt.
Eriksen
Den spilleren på A-laget som har utviklet seg mest i år, kan fortsatt bli en bedre keeper både i feltet og til å sette i gang spillet raskere, men har vokst enormt i trygghet bakerst. Er reaksjonssterk, flink til å bokse og flink til å gi tilbakemeldinger til resten av laget. En av mine kandidater til årets spiller siden han har vært relativt trofast KIL spiller i flere sessonger. Hvis vi ser bort fra rotet i fjor vår.
Kamark
Føyer seg inn i rekken av høyrebacker de siste årene som har vært jevnt gode men har ikke briljert, har hatt noen svake kamper, men for det meste hatt grei kontroll på sin side. Ikke kandidat til årets spiller slik jeg ser det.
Fremming
Mr.KIL som er villig til å blø for drakta, tøff midtbanespiller som er en meget viktig brikke i laget, i likhet med flere andre spillere på laget har prestasjonene i år vært variable, men løftet seg veldig i løpet av sessongen og har hatt flere flotte kamper. Har blitt en bedre spiller i løpet av sessongen og biddrar til fine gjennomspill og angrep på kanten. Vil vurdere Fremming som årets spiller på bakgrunn av innstillingen hans til laget.
Linstad
Har fått for lite spilletid til å kunne vurderes som årets spiller.
Berg Hansen
Er desverre bare på lån fra Sandefjord, men er den midtbanespilleren som har imponert meg mest i år. En terrier som ikke gir opp en ball, bidrar veldig mye defensivt og får til gode brudd i spillet til motstandern som også skaper muligheter fremover. Er den som ligger nærmest å få min stemme til årets spiller, men siden han kun er på lån er jeg litt usikker. Dersom han rykker ut i avisa og sier at han gjerne tar noen år til i den røde drakta så har han sikra seg en stemme.
Har mye likheter med Kula og Gullerud i spillestilen, men jeg syns han er hakket bedre enn disse, når ikke helt opp til Myggen og Strømstad som også er samme type spillere.
Byfugllien
Hadde trengt sterkere konkuranse om plassen på venstrebacken for jeg syns han er den spilleren som har variert mest i prestasjonene i år. Fra å være meget god til å være rundingsbøye, men sett gjennom hele sessongen har han hodt ok nivå. Tok litt tid før han fant ut hvordan han slår den perfekte corner'n, men har etterhvert funnet ut av det.
Skjærvold
Har fått for lite spilletid til at jeg vil uttale meg for mye om han, men er med på å skjerpe konkuransene om plassene på midtbanen og bidrar dermed til at denne lagdelen er KIL's beste. Har putta 2 mål til tross for lite spilletid og det er et pluss.
Olaussen
Meget viktig brikke i laget og skader har ødelagt litt for ham i år, men teknisk god og skaper mange sjanser når han kommer rundt på kanten. Har utviklet seg veldig fra første gang jeg så han i KIL drakt da han også var teknisk, men ofte tråklet seg fast med de fintene som han lykkes med i dag.
Lindau
Teknisk god, og fungerer overraskende bra i den rollen han har hatt i det site ved at han holder på ballen og får spilt igjennom kantspillerne. Har også klart å dytte inn 4 mål som er nest mest etter Gundersen. Fungerer ikke like bra mot alle motstandere, men bidrar helt klart til de resultatene vi har oppnådd i år.
Wibe Lund
Fikk det meste av vårsessongen ødelagt av skader, noe som er veldig synd siden han hadde en meget god forsessong. God konkurent til Kamark på høyrebacken og jeg syns de er omtrent jevngode.
Holtet
Har fått mye spilletid, men har ikke imponert. Har kvaliteter i godt skuddbein og harde innlegg, men trenger fortsatt å heve seg for å forsvare plassen på laget. Vi har etterhvert fått mange gode kantspillere så Holtet må legge seg i harddtrening. Han har ikke vært direkte dårlig, men heller ikke blant de som fortjener tittelen årets spiller.
Ryen
Tryggheten selv i bakerste rekke, holder seg overraskende skadefri. Begge midtstopperne våre har etterhvert så høyt nivå i alle kamper at jeg kun legger merke til hvis de gjør feil. Klar kandidat til årets spiller sammen med makkern.
Rønning
Jeg trodde vi skulle få store problemer når Jakko forsvant til Bryne, men så kom Rønning og redda sessongen. Er som Ryen en sikker stopper uten klare mangler, han bidrar også mye offensivt og har scora 3 mål. Vanskelig å komme utenom Rønning når årets spiller skal kåres.
Odden
Har fått for lite spilletid, men klarte seg bra mot Glimt.
Stormoen
Stormoen skuffa stort i innledningen til sessongen, tydelig at langt skadeavbrekk hadde hatt innvirkning på formen til Stormoen. Han var langt under det nivået som kjenntegnet Stormoen tidligere. Men har etterhvert løftet seg mer og mer og får han en skadefri oppkjøring i vinter tror jeg vi har en god gammel Stormoen tilbake neste sessong. Er en meget viktig brikke i det defensive spillet til KIL og bidrar til at stopperne fremstår i så godt lys, men offensivt har jeg savna de presiese fremspillene jeg husker ham for og skuddfoten må han justere mange hakk for den har ikke vært innskutt i år.
Mile
Har fått for lite spilletid, og mulig dette ikke holder til ny arbeidtilatelse, men er en kjapp teknisk spiller som kan bli veldig god, men trenger å bedre fysikken for å hevde seg på dette nivået.
Gundersen
Tok lang tid før jeg sysn Gundersen fortjente en plass på laget i år, men etterhvert har målene begynt å renne inn. Og 2-0 scoringen mot Glimt i helga viste at han kan score fra de merkligste posisjoner. 12 mål er bra og det kommer nok flere i år, så Gundersen snuser nok litt på min stemme til årets spiller, men det er tøff konkuranse om den stemmen
Trenger å utvikle seg litt i duell en mot en og bli sikrere i avsluttningene når han kommer alene med keeper, men på hodet begynner han å nærme seg konge.
Pelu
Meget spennende spiller som KIL burde kjøpe dersom han vil fortsette i KIL drakt, bra rykk, utrolig bra mottak og teknikk, bra skuddfot selv om det ikke er like bra som en her på forumet rapporterte fra hans første trening (7 av 10 baller skulle vist gå inn

)
Kan nok bli årets spiller neste år, men andre som har imponert mer i år.
R. Koffeld
Fått sessongen ødelagt av skade, men imponerte i noen av de kampene han fikk i år, virka sterk og god med mann i rygg, men trenger å utvikle seg videre så jeg håper ryggskaden slipper taket slik at han kommer tilbake og blir klar for neste sessong
Rødfoss
Returnerte til Turn etter å funnet ut at han ikke var klar for dette nivået, får neppe prøve seg på dette nivået med Turn neste år heller da de ligger 6 poeng bak Raufoss med 3 kamper igjen å spille. Burde hatt en Eidsvolling i KIL drakt, men dere får sende over Janssen om et par sessonger
Tror jeg har huska alle som har fått A-kamper da, Thomsen har jo ikke fått noe spilletid på A-laget som jeg har sett, og det jeg så av ham i treningskamper i vinter holder ikke til å nomineres til årets spiller.