Teori kan bli virklighet, men vi har et par handicap i kampen om kvallikplassen. Vi har ingen mulighet til å ta igjen målforskjellen til Bodø Glimt og Bryne så vi må få fler poeng enn dem dersom vi skal kunne klare kvallikplassen. Vi har også vært ganske ustabile, men det er vi ikke alene om, se bare i går hvor alle "topplagene" tapte poeng mot de som kjemper om nedrykk og kampen om nedrykk får nok flere av disse lagene til å kjempe med nebb og klør om poengene i de siste kampene.
Her er en oversikt over de kampene som står igjen for alle lag som kjemper om kvallikplassen:
Aftenpostens tabellkalkulator kan forøvrig hjelpe deg med å regne ut hvordan slutttabellen vil se ut:
http://fotball.aftenposten.no/eliteseri ... e65195.ece
Bodø Glimt:
Har igjen: Pors (h), Tromsdalen (b), Aalesund (h), Sogndal (b), Moss (h)
Bryne:
Har igjen: Tromsdalen (h), Aalesund (b), Sogndal (h), Moss (b), Sparta (h)
KIL:
Skal møte: Haugesund (h), Pors (b), Tromsdalen (h), Aalesund (b), Sogndal (h)
Sogndal:
Har igjen: MS (b), SIF (h), Bryne (b), Glimt (h), KIL (b)
Hønefoss:
Har disse kampene: Sparta (h), Løv Ham (b), Hødd (h), Haugesund (h), Follo (b)
Tør ikke begynne å tippe utfallet i disse oppgjørene, men vi har fler bunnlag enn topplag igjen å møte, og det kan jo slå begge veier.
Sogndal skal møte fler av de andre lagene som også kjemper om kvallik så de har den tøffeste jobben på papiret.
Uansett så blir det er mer spennende sessonginnspurt enn jeg hadde forestilt meg. Synd jeg skal ut å reise noen uker nå, men skal hvertall få med meg kampen mot Tromsdalen og Sogndal og håper det er litt spenning igjen til de kampene.