KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 01:15

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: STYRET
PostPosted: 27 Sep 2006, 14:30 
Klubbdirektør

Disse fantastiske sitter i styret i KIL Leder: Hans Erik Fremming
Nestleder: Rudolf Hansen
Styremedlemmer:
Hans Erik Fremming
Inger Veiby
Ingrid Løfshus
Henning Kjøk
Kjell Øystein Torp
Kent Inge Waaler

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2006, 14:39 
Reserve

Noen passende kandidater som kan representere supporterne ved neste valg?

Da tar jeg selvsagt forbehold om at det ikke flasker seg med en trener av Skogheim-kvalitet og endel andre faktorer.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2006, 15:02 
Trener

Ikke noe i veien for at vi kan melde oss in i KIL TF og møte op på årsmøtet all-mass. Da får vi i hvertfall muligheten til å påvirke hvem som velges.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2006, 16:17 
Forumlegende

Meld dere inn i KIL Toppfotball ved å sende mail til kilpost@kil.no eller ring 62888510!

Supporterklubbens styre burde saumfare kompetansen til supporterne og plukke ut forslag til folk som bør bankes inn i styret i KIL Toppfotball ved neste korsvei. Finn fram til egnede kandidater og oppfordre dem til å melde seg inn i KIL Toppfotball. Og møt opp mannsterke på årsmøte.

Jeg vet det er mye kompetanse blant supporterne, både næringslivsfolk, politikere, LO organiserte, folkevalgte, offentlig administrasjon og folk med god utdannelse. Og viktigst av alt: Hjerte for klubben!! Dette er vel ikke noe å vente på? Det ser ut til å være et skrikende behov for utskiftinger i styret...

Profile  

Post subject: Re: STYRET
PostPosted: 27 Sep 2006, 17:51 
Reserve

Janko wrote:
Disse fantastiske sitter i styret i KIL Leder: Hans Erik Fremming
Nestleder: Rudolf Hansen
Styremedlemmer:
Hans Erik Fremming
Inger Veiby
Ingrid Løfshus
Henning Kjøk
Kjell Øystein Torp
Kent Inge Waaler

Ingen av disse vil KIL noe vondt. Denne avgjørelsen virket uforståelig for oss som ikke vet hva som har blitt sagt mellom partene, men vi vet alle at Skogheim vil det beste for KIL, akkurat slik som styret. Dette har ikke skjedd fordi de vil gjøre ting vanskelig for KIL, det vet dere veldig godt! Rull inn sytinga deres, vent heller med å fordømme det til dere vet at det har skjært seg.

Og ikke missforstå meg, all respekt til Skogheim, han er en mann som har imponert meg, og jeg kommer til å savne han, hadde det ikke vært for han ville KIL fortsatt kravle i møkka langt nede i divisjonene. Men trenere kommer og går, det er dessverre slik fotballen er.

Jeg vil bare prøve å stanse svertingen av styret litt. Tenk dere om før dere snakker. Det som har skjedd er uforståelig men ikke uoverkommelig. Styret har nok tenkt seg godt om før dette ble det endelige utfallet av saken, og det har nok Skogheim også. Om endringen i klubben blir totalkatastrofe så kan dere klage over det om det endelig blir et faktum.

Dessuten er det faktisk sant det Skogheim sier; om vi skal håpe på opprykk en gang, så burde neste sesong mest sannsynlig bli brukt på at den nye, og forhåpentligvis suksessfulle, treneren blir kjent med laget osv. slik at de kan være klare for å jobbe opp mot opprykk sesongen etter, enn at en ny trener må begynne helt på nytt om to år. Altså siden Skogheim ikke skulle fortsette likevel. Kanskje snakk om utålmodighet her.

Skogheim har hatt et tøft år, og tror han kan ha godt av å ta det litt rolig fremover, det er virkelig ikke bare bare å være fotball trener om dagen. Jeg skjønner godt at om det ikke var særlig tillit fra styret så mister han motet. Tror dette kan være det beste faktisk for han..
Men vi er jo ikke noe mindre glad i han da! Vil jo bare det beste for mannen...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2006, 18:17 
Reserve

Karlsen wrote:
De som sitter i styret gjør sikkert sitt beste og alt det der. Og den nye styreledern skal få muligheten til å bli varm i trøya, jeg er fortsatt positivt til han. Utover det er jeg ikke helt enig solstråla. Det blåser på toppene. Veldig mange mener styret har tatt en feil avgjørelse. Vi gutter gir også mer faen i følelser og det med å synes synd på folk. Følelser er irrasjonelt, objektive fakta og kun det teller. Dog snakker vi med hjertet på vegne av vårt kjære KIL.

Fakta er at supporterne i stor grad er uenige med styret. Derav reaksjonene. Og derav ønsket om at flest mulig supportere melder seg inn i KIL Toppfotball.

Du er ikke seriøs?? "Vi gutter gir også mer faen i følelser og det der med å synes synd på folk. Følelser er irrasjonelt." Jaha, hør nå: det handler faktisk ikke om at jeg er jente og syns synd på folk og sitter å griner hele tia osv.
Jeg bryr meg akkurat like mye om klubben som det du gjør, eller noen annen kar, kanskje tilogmed hakket mer! For meg virker det som om det er dere gutter, eller bare deg, som sitter med følelser. Jeg har bare den evnen som kalles EMPATI. Jeg har også noe annet som du kan kalle forståelse. Det er du som er sint på styret, lei deg for at Skogheim går, og du er fortvila og bekymra over fremtia til klubben. Dette kalles følelser min gode mann. Sier ikke at jeg ikke har følelser, for det har jeg. Men IKKE fordi jeg er jente! Fordi det er naturlig. Men man må da være litt rasjonell også?
Vi har da klart oss gjennom et trenerbytte før!

Og til slutt, at du kan vinkle det innlegget dit dithen at jeg ikke snakker med hjertet på vegne av KIL, som du så pent beskrev det? Du aner ikke hvor mye klubben betyr for meg... Ganske frekt... :?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2006, 18:19 
Forumlegende

solstråla wrote:
Karlsen wrote:
De som sitter i styret gjør sikkert sitt beste og alt det der. Og den nye styreledern skal få muligheten til å bli varm i trøya, jeg er fortsatt positivt til han. Utover det er jeg ikke helt enig solstråla. Det blåser på toppene. Veldig mange mener styret har tatt en feil avgjørelse. Vi gutter gir også mer faen i følelser og det med å synes synd på folk. Følelser er irrasjonelt, objektive fakta og kun det teller. Dog snakker vi med hjertet på vegne av vårt kjære KIL.

Fakta er at supporterne i stor grad er uenige med styret. Derav reaksjonene. Og derav ønsket om at flest mulig supportere melder seg inn i KIL Toppfotball.

Du er ikke seriøs?? "Vi gutter gir også mer faen i følelser og det der med å synes synd på folk. Følelser er irrasjonelt." Jaha, hør nå: det handler faktisk ikke om at jeg er jente og syns synd på folk og sitter å griner hele tia osv.
Jeg bryr meg akkurat like mye om klubben som det du gjør, eller noen annen kar, kanskje tilogmed hakket mer! For meg virker det som om det er dere gutter, eller bare deg, som sitter med følelser. Jeg har bare den evnen som kalles EMPATI. Jeg har også noe annet som du kan kalle forståelse. Det er du som er sint på styret, lei deg for at Skogheim går, og du er fortvila og bekymra over fremtia til klubben. Dette kalles følelser min gode mann. Sier ikke at jeg ikke har følelser, for det har jeg. Men IKKE fordi jeg er jente! Fordi det er naturlig. Men man må da være litt rasjonell også?
Vi har da klart oss gjennom et trenerbytte før!

Og til slutt, at du kan vinkle det innlegget dit dithen at jeg ikke snakker med hjertet på vegne av KIL, som du så pent beskrev det? Du aner ikke hvor mye klubben betyr for meg... Ganske frekt... :?

Jeg sletta mitt eget innlegg, det du siterer. Var litt på kanten der, sorry. Men jeg støtter uansett all motstanden mot styret.

Jeg betviler ikke dine følelser for KIL.

Jada, tøff i trynet er jeg, men jaggu er jeg litt ydmyk også. Langt der inne:)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2006, 18:21 
Reserve

Hmm.. Skeptisk til folk som deg, det blir liksom litt for mye mann. Men fint du tar til fornuft, ville blitt for dumt ellers.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2006, 18:43 
Spiller

Familie/slekt i styret?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2006, 19:37 
Reserve

Solstråla,
Jeg tror det er få av oss som tror at styret vil KIL vondt. Men noen og enhver stiller seg veldig undrende til hva som har skjedd, og styret er faktisk eneste part i saken som ikke har uttalt seg. Det skaper grobunn for mye rart.

Du gir jo inntrykk av at styret har tenkt seg grundig om, altså at de har hatt en plan med det hele. Det samme vil jeg gjerne tro. Presumtivt oppegående mennesker bør forventes å handle rasjonelt. Men hvorfor er det eneste signalet gitt at man ikke ønsket at Skogen skulle sitte som trener lengre enn 5 år? Det er et argument som ikke er i nærheten av å holde vann

Jeg har selv tatt til orde for at supporterne bør sørge for at de får noen av "sine" med i styret. Det gjelder på generell basis. Dersom det skulle vise seg at man her har agert på en tåpelig måte, mener jeg at supporterne må ta affære også ved første korsvei. Men selvsagt skal man ikke hogge hodet av styret før man vet hva som er gjort, tenkt, og hvilken vei man har staket ut. Jeg skriver i preteritum, ettersom jeg forventer at en vei er staket ut allerede, ikke at man skal gjøre det nå. Men igjen; det er styret som har ballen, og den må de ta med seg ut på banen. Til nå har de vært i klubbhuset, og da er det klart misnøyen oppstår og vokser.

Men en ting av det du skriver er jeg virkelig sterkt uenig i. "Om endringen i klubben blir totalkatastrofe så kan dere klage over det om det endelig blir et faktum. " Du har skrevet det på flere måter flere ganger, så det er ingen tvil om at du mener det. Tenk deg isåfall om. Er det riktig at supporterne skal sitte med nevene i fanget og holde kjeft til katastrofen eventuelt er et faktum? Mange av oss har vært med på opp- og nedturer med klubben, og vi har sett klubben vår sportslig sett stå opp fra de nærmest døde. Må vi forholde oss i taushet inntil vi igjen farer ned til fotballens dødsrike? Kan man ikke forlange at ledelsen av klubben vi følger i tykt og tynt kommuniserer bittelitt av sin strategi, deler sine tanker med oss, og tar oss med på råd? Hvorfor skal man ha en så usvikelig autoritetstro at man lojalt følger med helt til alt har gått rett til helv...., for så å kunne si "vi hadde rett"? FOR DET HJELPER SÅ INDERLIG LITE Å HA RETT NÅR DET ER FOR SENT Å GJØRE NOE!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2006, 20:21 
Klubbdirektør

Tenk hvis det hadde fantes noe på kil.no som: "Styret blogg".. :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2006, 20:28 
Reserve

TaigerVudds wrote:
Men en ting av det du skriver er jeg virkelig sterkt uenig i. "Om endringen i klubben blir totalkatastrofe så kan dere klage over det om det endelig blir et faktum. " Du har skrevet det på flere måter flere ganger, så det er ingen tvil om at du mener det. Tenk deg isåfall om. Er det riktig at supporterne skal sitte med nevene i fanget og holde kjeft til katastrofen eventuelt er et faktum? Mange av oss har vært med på opp- og nedturer med klubben, og vi har sett klubben vår sportslig sett stå opp fra de nærmest døde. Må vi forholde oss i taushet inntil vi igjen farer ned til fotballens dødsrike? Kan man ikke forlange at ledelsen av klubben vi følger i tykt og tynt kommuniserer bittelitt av sin strategi, deler sine tanker med oss, og tar oss med på råd? Hvorfor skal man ha en så usvikelig autoritetstro at man lojalt følger med helt til alt har gått rett til helv...., for så å kunne si "vi hadde rett"? FOR DET HJELPER SÅ INDERLIG LITE Å HA RETT NÅR DET ER FOR SENT Å GJØRE NOE!

Det eneste jeg mente da jeg sa dette var at det ser ut til at det er mange som tviler på styret (eks. "styret må gå" i diskusjonen på glomdalen.no), og det er ingen poeng i å gå etter styret allerede nå. Det er tross alt ikke 24 timer engang siden dette skjedde, og det er klart store beslutninger tar tid. Folk må være tålmodige og ikke slippe ut raseriet sitt mot styret her i vilden sky. Har man noe så intenst på hjertet kan man da heller si det til styret selv. Det på forumet her begynner å minne sterkt om god gammaldags baksnakking, og det syns jeg vi skal holde oss for gode til å drive med.
Jeg har også sett det samme som deg opp igjennom åra, ingen her burde våge seg på å fortelle meg hva de har gjort for klubben, hvor tillitsfull man er osv. Vi er i samme båt, atter engang gjentar jeg meg selv. Men man har tillit til klubben, uansett, til spillerne og til treneren. Da burde dette også gjelde styret. La dere bli hørt for all del, men ikke denne baksnakkinga..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2006, 20:39 
Forumlegende

solstråla wrote:

Det eneste jeg mente da jeg sa dette var at det ser ut til at det er mange som tviler på styret (eks. "styret må gå" i diskusjonen på glomdalen.no), og det er ingen poeng i å gå etter styret allerede nå. Det er tross alt ikke 24 timer engang siden dette skjedde, og det er klart store beslutninger tar tid. Folk må være tålmodige og ikke slippe ut raseriet sitt mot styret her i vilden sky. Har man noe så intenst på hjertet kan man da heller si det til styret selv. Det på forumet her begynner å minne sterkt om god gammaldags baksnakking, og det syns jeg vi skal holde oss for gode til å drive med.
Jeg har også sett det samme som deg opp igjennom åra, ingen her burde våge seg på å fortelle meg hva de har gjort for klubben, hvor tillitsfull man er osv. Vi er i samme båt, atter engang gjentar jeg meg selv. Men man har tillit til klubben, uansett, til spillerne og til treneren. Da burde dette også gjelde styret. La dere bli hørt for all del, men ikke denne baksnakkinga..

mye fornuftig i innleggene dine her, men det jeg reagerer mest på og også en del andre her inne er at ingen kan komme med en fornuftig begrunnelse for den besluttningen som ble tatt i styret i går, og dette fører til en del spekulasjoner og frustrasjoner mot netopp styret,
det som er vanskligst å forstå er at en person som har gjort en god jobb i 4 år og som har levert resultater over det de fleste har forventet ikke får fortsette i en jobb han er villig til å fortsette i, skulle likt å se at et bedriftsstyre i næringslivet gjorde noe tilsvarende :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2006, 20:54 
Reserve

Mulig du oppfatter det som baksnakking, Solstråla, jeg ser det ikke slik. Ihvertfall ikke på dette forumet. Jeg har ikke lest forumet på Glåmdalen, mulig det er annerledes der. Det var sikkert mer behagelig for folk i styre og stell før nettforaene og bloggene kom, og man slapp å bli konfrontert så lett med ting man gjorde (og ikke gjorde).

Som mikeb skriver; alt vi ber om foreløpig er jo en redegjørelse for hvorfor man gjør som man gjør, og om hva man har planlagt fremover. Hittil har vi ikke sett snurten av det. Synes du det å be om noe sånt er baksnakking? Mistillit? Jeg synes vi har krav på det.

Forøvrig er tillit noe man gjør seg fortjent til, og som skapes og mistes over tid. Treneren har gjort seg fortjent, og har tillit. Det samme må man vel kunne si om spillergruppa. Styret får også den tilliten de gjør seg fortjent til. Når de velger å holde kjeft i denne saken, så bryter de ned tilliten. Eventuelt frem til de viser hva de har tenkt, handler og demonstrerer at de hadde rett. Verre er det ikke.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2006, 21:01 
Reserve

TaigerVudds wrote:
Mulig du oppfatter det som baksnakking, Solstråla, jeg ser det ikke slik. Ihvertfall ikke på dette forumet. Jeg har ikke lest forumet på Glåmdalen, mulig det er annerledes der. Det var sikkert mer behagelig for folk i styre og stell før nettforaene og bloggene kom, og man slapp å bli konfrontert så lett med ting man gjorde (og ikke gjorde).

Som mikeb skriver; alt vi ber om foreløpig er jo en redegjørelse for hvorfor man gjør som man gjør, og om hva man har planlagt fremover. Hittil har vi ikke sett snurten av det. Synes du det å be om noe sånt er baksnakking? Mistillit? Jeg synes vi har krav på det.

Forøvrig er tillit noe man gjør seg fortjent til, og som skapes og mistes over tid. Treneren har gjort seg fortjent, og har tillit. Det samme må man vel kunne si om spillergruppa. Styret får også den tilliten de gjør seg fortjent til. Når de velger å holde kjeft i denne saken, så bryter de ned tilliten. Eventuelt frem til de viser hva de har tenkt, handler og demonstrerer at de hadde rett. Verre er det ikke.

Man burde gi dem litt tid uansett.. 24 timer er ikke nok for styret til å kunne samle seg å gi en ordentlig begrunnelse, de må jo ha litt samsvar ikke sant. Den kommer nok, fortvil ikke, bare gi dem litt tid! Syns nå det MINNER litt om baksnakking når det skrives om her på DETTE forumet. Har ingen problemer med hva dere mener så lenge det blir formidlet direkte til styret. Det blir det ikke. Få her inne som har til intensjon å fortelle styret hva dere mener, en del av dere sitter bare her å synser.
Merk at jeg sier EN DEL AV dere, mener ikke på langt nær alle.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 23 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]