KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 01:14

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: 12 Sep 2006, 07:16 
Forumlegende

Selvsagt er fint at folk har mot til å komme med sine meninger, og det skal man ha lov til. Det er flott!

Men hva i all verden er Vegard Skogheim's problem. Leser man Glåmdalen i dag 12.9.2006 så er det hans samme gamle vise om igjen, nemlig hvor håpløse folk i Kongsvinger er. Det kan vanskelig tolkes på noen annen måte, i så fall må man legge mer enn velvilje til.

Det er vel ganske spesielt at en trener så klart som Skogheim er nedlatende overfor innbyggerne i den byen han trener byens stolhet.

Sitater fra dagens artikkel, da med forbehold om korrekt gjengivelse:

"Så får vi håper at publikum får opp øyene for det som skjer i KIL for tiden."

"– Alt er veldig svart-hvitt i Kongsvinger. Da vi klarte kvalik i 2004, forventet folk at vi skulle rykke opp året etter. Da vi ikke klarte det ble folk skuffet og kom ikke på kamp lenger. Det virker nesten som folk sitter og vente på en ny Pellerud/Tomteberget-generasjon, sier Skogheim. "

"– Jeg snakker med mye folk rundt omkring i landet, og folk utenfor Kongsvinger er mye mer imponert over KIL enn det våre egne er, sier Skogheim."

Han levner ikke oss vanlige innbyggere i byen (i denne sammenheng de som ikke er innbarkete supportere) særlig stor tenke- eller skjelneevne.
Det er jo heller ikke første gangen dette gjengis i Glåmdalen.
Kanksje er vi helt borte i tåka? Eller er kanskje trener Skogheim som ikke helt klarer å forstå eller kanskje helt ut akseptere at ikke folk reagerer slik han mener de bør???????

Nei, slike utsagn fra en trener blir for dumme rett og slett!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 12 Sep 2006, 08:52 
Reserve

Jeg vil heller si at Skogheim er den eneste som virkelig tør å snakke "rett fra levra" i denne saken.
Det er en kjennsgjerning at kongsvinger/glåmdals-folket er svært kresne. Det er kun et fåtall (antagelig 3-400) trofaste tilskuere. Men når KIL er på toppen soper vi sammen over 5000 for å se toppkamp i 2.divisjon.

Når KIL sikra kvalik-plassen i 2004, siste seriekamp mot Haugesund...kom det 1867 tilskuere....

Målt opp mot hvernadre sier dette egentlig litt om at "vi" i distriktet trenger vanvittige prestasjoner for å vekke lysten til å gå på kamp.

At da Skogheim kommer med disse utspillene synes jeg er helt greit. Alle de som går i seg selv vet at vi har store forventninger. Det er jo en del av å være supporter.

ÆRE VÆRE KIL.....Folkens....tenk 4 år tilbake i historien: X antall kr i gjeld, langt ned på tabellen i 2.div...Nå er vi med og kjemper om kvalik for andre gang av 3 mulige. ÆRE VÆRE SKOGHEIM.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 12 Sep 2006, 08:59 
Forumlegende

Skogheim har isolert sett helt rett. Men er det taktisk med sånne utspill? Er det sånne utspill som drar flere folk til Gjemselund? Neppe.

Profile  

PostPosted: 12 Sep 2006, 09:21 
Klubbdirektør

ivo wrote:
Selvsagt er fint at folk har mot til å komme med sine meninger, og det skal man ha lov til. Det er flott!

Men hva i all verden er Vegard Skogheim's problem. Leser man Glåmdalen i dag 12.9.2006 så er det hans samme gamle vise om igjen, nemlig hvor håpløse folk i Kongsvinger er. Det kan vanskelig tolkes på noen annen måte, i så fall må man legge mer enn velvilje til.

Det er vel ganske spesielt at en trener så klart som Skogheim er nedlatende overfor innbyggerne i den byen han trener byens stolhet.

Sitater fra dagens artikkel, da med forbehold om korrekt gjengivelse:

"Så får vi håper at publikum får opp øyene for det som skjer i KIL for tiden."

"– Alt er veldig svart-hvitt i Kongsvinger. Da vi klarte kvalik i 2004, forventet folk at vi skulle rykke opp året etter. Da vi ikke klarte det ble folk skuffet og kom ikke på kamp lenger. Det virker nesten som folk sitter og vente på en ny Pellerud/Tomteberget-generasjon, sier Skogheim. "

"– Jeg snakker med mye folk rundt omkring i landet, og folk utenfor Kongsvinger er mye mer imponert over KIL enn det våre egne er, sier Skogheim."

Han levner ikke oss vanlige innbyggere i byen (i denne sammenheng de som ikke er innbarkete supportere) særlig stor tenke- eller skjelneevne.
Det er jo heller ikke første gangen dette gjengis i Glåmdalen.
Kanksje er vi helt borte i tåka? Eller er kanskje trener Skogheim som ikke helt klarer å forstå eller kanskje helt ut akseptere at ikke folk reagerer slik han mener de bør???????

Nei, slike utsagn fra en trener blir for dumme rett og slett!

Synes du det hadde vært bedre om Skogen hadde sitti å ljugd og sagt det motsatte?

Synes han har rett i mye jeg, dog, det kanskje ikke bør komme fra en trener.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 12 Sep 2006, 09:39 
Forumlegende

Karlsen wrote:
Skogheim har isolert sett helt rett. Men er det taktisk med sånne utspill? Er det sånne utspill som drar flere folk til Gjemselund? Neppe.

Tror det trengs annen lut for å lokke mer tilskuere til Gjemselund ja, men jeg syns det er greit at noen fyrer av litt krutt i denne debatten.

Dette går jo mye på det samme om hvilken filosfi man skal bruke for å gi spilelrne ekstra tenning, skal man bruke ris eller ros for å få de til å prestere, og jeg tror nok folk flest trenger mer ros (og gullerot) enn ris for å krype tilbake til Gjemselund. Det beste for tilskuertallet var om vi høvla over Godset til helga for det skal sjelden mer til enn en god kamp mot ett avtopplagene for at entusiasmen skal begynne å blomstre igjen.

Profile  

PostPosted: 12 Sep 2006, 09:49 
Grævling

ivo wrote:
- Selvsagt er fint at folk har mot til å komme med sine meninger, og det skal man ha lov til. Det er flott!

- Nei, slike utsagn fra en trener blir for dumme rett og slett!

......nå får du bestemme deg!!!

Så lenge han har bortimot 100% rett i alt han sier så kan jeg virkelig ikke se problemet!!

At vi ikke klarer å dra mer enn 400-1000 tilskuere på Gjemselund er tragisk, spes med tanke på at tilskuere strømmer til banene rundt i landet som aldri før. I tillegg har vi mere lokale gutter på laget enn stort sett alle andre, men de er kanskje utlendinger folk på Vinger heller vil se? Jeg fatter det ikke!!!

I tillegg virker det som om det skal være KIL's oppgave å "lure" folk ned på Gjemselund.....greit, det er sikkert mer som kunne vært gjort, men stort sett dreier det seg om at hver enkelt individ i byen får ta en runde med seg selv og vurdere om de selv ønsker å bidra til å beholde et fotballag i byen mann kan være stolt av......beste måte og støtte opp om dette er ved å møte opp og vise at mann bryr seg. Dette gir støtte til gutta på banen psykologisk, og støtte til klubben økonomisk ved at mann betaler billett for å komme inn!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 12 Sep 2006, 10:20 
Forumlegende

Raggen,
det er IKKE noen motsetninger i det jeg sier. alle må jo få lov til å si sin mening --- likevel forandrer ikke det på det faktum, slik jeg er det, at det hele var nok en "dumt" utsagn fra ham når det gjelder Kongsvingerfolks tenke- og skjelneevne. det står jeg ved.

leser man intervjuet (med forbehold om korrekt gjengivelse) så sies detat folk her ikke er så særlig oppegående i forhold til byens lag. det er vel ikke første gang heller dette!!??

vi håper jo på mange til helga og godt spill etc, men liksom å beskrive folk som treige etc. bare fordi de ikke fullt ut deler vår / ens egen interesser i slike stor grad som oss selv, bidrar ikke med noe særlig, synes jeg.

at en trener "refser" byens befolkning slik, er selvsagt noe han må få lov til, men er det lurt? er det GOD dømmekraft?...........

Profile  

Post subject:
PostPosted: 12 Sep 2006, 10:34 
Grævling

Det er kanskje på tide at folk får seg et tupp i ræva?

Så lenge det faktisk er slik at folk strømmer til banene de fleste andre steder i landet, og fotball intr. generelt har eksplodert, så er det kanskje lov å sette fokus på hvorfor folk i Vinger ikke følger strømmen?

Om det var lurt av Skogheim? Tja....på sist hjemmekamp var det 400 tilskuere i regnværet....særlig mye dårligere får det ikke blitt......så det er vel ikke stort å "tape" på å komme med slike meninger!

Det er opp til folk i Vinger å "avgjøre" om de vil ha et lag med i toppfotballen her i landet!

Profile  

Post subject: ikke Skogheims problem
PostPosted: 12 Sep 2006, 10:38 
Materialforvalter

Dette er faktisk Kongsvingers problem og ikke Skogheims, for problemet vil vedvare lenge etter at Skogen har gitt seg som trener for KIL. Han påpeker bare fakta og det er at folk i byen er utrolig trege og uinteresserte.
Quote:
Eller er kanskje trener Skogheim som ikke helt klarer å forstå eller kanskje helt ut akseptere at ikke folk reagerer slik han mener de bør???????

Problemet er vel helst at folk ikke reagerer - ikke i det hele tatt! Det er liksom bare dødt. Hadde man enda hatt noen sterke meninger i den ene eller andre retning, men folk er jo rett og slett bare apatiske og uinteresserte. Livet som fotballsupporter er en berg-og-dalbane som Kongsvingerfolk flest ikke gidder å løse billett til. Det er så mye lettere å la være å engasjere seg, for da slipper man jo å bli skuffet når det ikke går så bra.

Jeg tror dessverre at problemet stikker langt dypere enn mangel på lojalitet til et fotballag. Jeg tror faktisk at den lave interessen omkring KIL bare er et symptom på at det står dårlig til med lagfølelsen generelt i byen og at vi ikke føler at vi har mye å være stolte av her ute i skauen - helt feilaktig, selvfølgelig!

Det er uansett for sent å snyte seg når nesa er vekk, så jeg støtter Vegard Skogheim i ethvert forsøk på å vekke Kongsvingers borgere.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 12 Sep 2006, 10:54 
Grævling

Velkommen til forumet og TAKK! Enig i hvert eneste ord!

Ett av de beste åpninginnleggene som er levert her.....dessverre får jeg vel si :-(

Profile  

PostPosted: 12 Sep 2006, 11:27 
Forumlegende

Pulverheksa wrote:
Dette er faktisk Kongsvingers problem og ikke Skogheims, for problemet vil vedvare lenge etter at Skogen har gitt seg som trener for KIL. Han påpeker bare fakta og det er at folk i byen er utrolig trege og uinteresserte.
Quote:
Eller er kanskje trener Skogheim som ikke helt klarer å forstå eller kanskje helt ut akseptere at ikke folk reagerer slik han mener de bør???????

Problemet er vel helst at folk ikke reagerer - ikke i det hele tatt! Det er liksom bare dødt. Hadde man enda hatt noen sterke meninger i den ene eller andre retning, men folk er jo rett og slett bare apatiske og uinteresserte. Livet som fotballsupporter er en berg-og-dalbane som Kongsvingerfolk flest ikke gidder å løse billett til. Det er så mye lettere å la være å engasjere seg, for da slipper man jo å bli skuffet når det ikke går så bra.

Jeg tror dessverre at problemet stikker langt dypere enn mangel på lojalitet til et fotballag. Jeg tror faktisk at den lave interessen omkring KIL bare er et symptom på at det står dårlig til med lagfølelsen generelt i byen og at vi ikke føler at vi har mye å være stolte av her ute i skauen - helt feilaktig, selvfølgelig!

Det er uansett for sent å snyte seg når nesa er vekk, så jeg støtter Vegard Skogheim i ethvert forsøk på å vekke Kongsvingers borgere.

Da burde absolutt fotball laget være noe som bidro til noe man kunne samles rundt å være stolt over for det KIL har prestert legges merke til langt utenfor de dype skoger, sto på Lillestrøm stadion i går og overhørte ett par hardbarka LSK supportere uttale seg at de var positivt overrasket over hva KIL hadde fått til i år

Profile  

Post subject:
PostPosted: 12 Sep 2006, 11:29 
Forumlegende

Klart at folk her trenger en tupp eller ti i ræva. Men det jeg lurer på er om man klarer det ved å gå i konforntasjon med det potensielle publikum? Konfrontasjon skaper ofte opposisjon.

Men som sagt. Skogen har HELT rett. Og det kan jo faktisk hende jeg tar feil og at det funker å si sånne ting? Det er jo sannheta som kommer fram

Profile  

Post subject:
PostPosted: 12 Sep 2006, 11:35 
Reserve

Men for å snu på tankene.....Hva kan vi bidra med for at det blir mer eksklusivt å gå på kamp? Folk kjøper jo kulepenner for x antall kroner....

Det betyr: det finnes potensiale her. Men så lenge vi bare graver oss ned i at "slik er det" og "slik har det alltid vøri", kommer vi ikke særlig lenger.

Jeg slenger ut noen baller, så kan noen forsøkøe å ta det videre, komme med flere, eller ta de ned:

- En supporterklubb med god informasjon, happenings før kamp (f.eks i telt), kjøre opp stemningen, servering whatever
- Medlemsblad som gjøres interessant for medlemmene
- Aktiv vervekampanje
- Underholdning før kampen/i pausa/etter kampen
- litt mer "show"

Tja, noen flere??

Profile  

Post subject:
PostPosted: 12 Sep 2006, 11:43 
Klubbdirektør

Skogheim har jo helt rett ! Kongsvingers befolkning burde vite å verdsette hvilke prestasjoner som faktisk blir utført på Gjemselund år etter år med tanke på hvilke ressurser (eller mangel på sådane) som klubben har. Dog er jeg litt enig med Karlsen om det er lurt å kritisere den potensielle tilskueren for dette. Vil det pushe ham/henne til å komme på neste kamp?
Men hedmarksfolk trenger jo generelt et tupp i ræva, så hvorfor ikke? Fra mitt ståsted i Oslo så snakker jeg med mange som er imponert over hva vi får til med små midler. Nå håper jeg snart Vingersfolket snart også innser dette. Klarer vi å komme blant de 8 beste vil det være meget bra (og også kjærkomne penger i kassa). Jeg hadde håpet at ved å ansette en markedssjef i klubben, så ville positive ting skje, men det kan jeg ikke si jeg har sett så mye til. (Noen som følger klubben tettere enn meg vil kanskje hevde noe annet, hva vet jeg). Uansett så håper jeg alle drar i samme retning og at vi møter mannssterke opp til helga. Vi har jo meget bra tak på Godskij på Gjemselund !

Profile  

Post subject:
PostPosted: 12 Sep 2006, 11:44 
Forumlegende

Superspiss wrote:
Men for å snu på tankene.....Hva kan vi bidra med for at det blir mer eksklusivt å gå på kamp? Folk kjøper jo kulepenner for x antall kroner....

Det betyr: det finnes potensiale her. Men så lenge vi bare graver oss ned i at "slik er det" og "slik har det alltid vøri", kommer vi ikke særlig lenger.

Jeg slenger ut noen baller, så kan noen forsøkøe å ta det videre, komme med flere, eller ta de ned:

- En supporterklubb med god informasjon, happenings før kamp (f.eks i telt), kjøre opp stemningen, servering whatever
- Medlemsblad som gjøres interessant for medlemmene
- Aktiv vervekampanje
- Underholdning før kampen/i pausa/etter kampen
- litt mer "show"

Tja, noen flere??

Drar opp igjen ideén om anderace og forkamp med gammle KIL helter for å få litt mer show. Kom jo fler for å se showkampen i vinter enn på fler av seriekampene i år.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]