KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 01:13

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 50 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next
Author Message
PostPosted: 01 Sep 2006, 10:28 
Forumlegende

lei artikkel i avisa idag...se http://www.glomdalen.no

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Sep 2006, 10:46 
www.kilsk.com

hva er det politikera tenker med?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Sep 2006, 11:18 
Grævling

"– Hvis vi for eksempel flytter friidrettsbanen til Brandval, og får tribunene nærmere banen, blir det både mer intimt og rom til næringsdrift. Området er ikke regulert til næringsformål, men jeg mener Gjemselund bør være en del av diskusjonen rundt sentrumsplanen, og at dette må være mulig å få til, mener Skogheim."

Ja.......det er vel snart på tide å få tatt opp denne diskusjonen for alvor!!

Nå bygges det ut i stort spekter litt lenger bort i gata.....disse forretningene kunne like godt ligget på Gjemselund, bygd inn i tribuner rundt fotballbanen.

Vi var vel første, og eneste klubb som faktisk var i nærheten av å bli slått konkurs i 2001....skal vel også klare å bli første klubb som faktisk ikke klarer å få på plass en bane med tilfredsstillende fasiliteter i dette landet.....FAEN TA :-(

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Sep 2006, 11:30 
www.kilsk.com

hvis gjemselund er den eneste arenaen som ikke holder mål i førstedivisjon, så svirrer det litt.. nå er ikke jeg akkurat den største groundhoppern, men når jeg var i(eller på) hønefoss vart jeg sjokkert over hvor liten og dårlig stadion det var.. de holdt heller ikke mål for egene tribuner kiosk dass osv for bortesupportere, og nå har vel hønefoss vært i 1. divisjon en stund... de lever vel ikke på disp i flere år vel??

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Sep 2006, 11:48 
Forumlegende

det bør jo snart komme ett samarbeid mellom kommune, klubb og private interesser for å få på plass en skikkelig stadion, Kongsvinger som fotballlag drar folk til bygda som ellers aldri ville ha kommet og dette fører jo med seg inntekter

selv hadde jeg aldri reist til Kongsvinger om det ikke hadde vært for å se fotball og man legger jo igjen noen kroner de gangene man er innom

Men det er ikke kommunens ansvar alene, det greier de neppe, men de kan bli med på dugnadsjobben som må til.

Kongsvinger blir et ganske grått og kjedelig sted uten fotballen, det mest spennede som skjer der ellers er vel at folk klatrer på storhaller og brostolper ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Sep 2006, 13:53 
Forumlegende

Kommunen er ikke ansvarlig her nei.

Det første som må skje nå er at KIL Toppfotball går ut med en spenstig målsetning, nemlig å få KIL tilbake i Tippeligaen. Når man viser ambisjoner og får blest om ambisjonene er jeg 100% sikker på at det finnes bemidlede enkeltpersoner og bedrifter her i disktriktet som vil være med på å realisere målet/drømmen.

I stedet for å syte i avisa over hvor fælt alt er må man hele veien være offensiv og positiv.

Selv om kommunen setter seg på bakbeina (forståelig nok) er jeg ikke bekymret for framtida til KIL Toppfotball om dem trekker i de rette trådene. Interessen for KIL er såpass stor her i distriktet, samtidig som KIL er den beste måten man kan markedsføre regionen på.

Alt det ovennevnte bunner ut i en ting: VILJE! Vil KIL Toppfotball satse?
Isåfall, hvis de viser det på en positiv måte vet jeg at det sitter folk med penger klare til å bli med på laget.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Sep 2006, 14:12 
Spiller

I en annen tråd diskuteres det vel hvordan men utnytter ressursene, og det koker vel ned til at det ikke er så ille. Så da er spørsmålet til Karlsen: Hva skal man satse med?? Sist man gikk ut med en spenstig målsetting (det var vel i 2000) ble jo KIL latterliggjort.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Sep 2006, 15:34 
Trener

Og nå skal visst tippeligaen ( i følge tv2 tekst) utvides til 16 i lag i løpet av noen år.. Da er det større muligheter for å bli m i det gode selskap!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Sep 2006, 16:07 
Forumlegende

det viktigste for KIL er at man får en edruelig men offensiv satsning foran neste sessong samtidig som man går ut med ett klart mål om hvor lang tid det skal ta før KIL spiller i Tippeliagen igjen. En naturlig målsettning er jo å kjempe om plass når den øverste divisjonen utvides til 16 lag.

Bra at KIL ikke har kastet seg inn i kampen om nye spillere nå siden muligheten til opprykk i år er liten. Sats på kontinuitet blant de spillerne som utgjør stammen i laget og kjøp nytt på de plassene der vi er dårligst dekket (spissplass) (kreativ midtbanespiller) (muligens en ekstra stopper/bekk som kan steppe inn ved skader og skape konkuranse om plassene bak). Ser gjerne at Skogheim tegner ny kontrakt og er med på denne satsingen fremover.
Når Åge Steen kommer inn som sportssjef så forsøk å få til et godt samarbeid med tidligere KIL profiler som nå har posisjoner i andre norske toppklubber for å forsøke å låne / kjøpe spillere fra disse som kanskje utvikles bedre av å spille i 1. div enn å slite benken i tippeligaen. Begynner jo å bli noen KIL profiler som slår seg frem også som trenere, Bjørnebye i Start, Brogeland som nr. 2 i Lyn, I tilegg så bør samarbeidet med NTG satstes maksimalt på slik at man får frem nye talenter som både kan være med å styrke KIL sportslig og økonomisk ved at man kan selge de videre med fortjeneste.

Ingen enkel utfordring, men som Karlsen sier med vilje kan man få til dette. Det viktigste er å få med de rette folka på laget for å få til en slik satsning, hadde jeg hatt noen hundre millioner på bok skulle jeg gjerne brukt de på dette ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Sep 2006, 16:19 
Forumlegende

Haraball wrote:
I en annen tråd diskuteres det vel hvordan men utnytter ressursene, og det koker vel ned til at det ikke er så ille. Så da er spørsmålet til Karlsen: Hva skal man satse med?? Sist man gikk ut med en spenstig målsetting (det var vel i 2000) ble jo KIL latterliggjort.

Hva skal man satse med?
Vel..første må man markedføre klubben positivt utad. Tørre å ha store visjoner og mene det. Samtidig som man lufter store mål og visjoner må man også påpeke at det er fullt mulig å nå målet, men da er man avhengig av en ting: At Kongsvinger og omegns befolkning vil ha et tippeligalag. Får befolkningen og bedrifter denne invitasjonen av noen som virkelig mener det er jeg sikker på at mange blir med. Ikke minst pengesterke krefter i regionen. Så hva skal vi satse med? Jo, det lokale engasjementet som må vekkes til live. Penger kommer inn fra investorer, flere folk kommer på kamp, ting vil skje rundt klubben.

Nå har jeg satt meg i en situasjon der det står "supporter" stempla i panna mi med den konsekvens at jeg ofte ikke kan bevege meg ned i sentrum av Vinger uten at man iblant dumper borti folk jeg nesten ikke kjenner som begynner å prate om KIL. Man treffer på folk som ikke har sett KIL på år og dag men som venter på noe positivt. Man treffer på småbedriftseiere som nærmest står klare til å støtte KIL, men venter til noen kommer opp med noen mål og en vilje til å få KIL tilbake til Toppfotballen. Ingen gidder å støtte en klubb som er sjeleglad over å karre seg fast i 1. divisjon som har en ledelse med målsetning om å holde hodet over vannet økonomisk også denne måneden. Og som kun er i avisa når man griner over hvor ille alt er økonomisk.

Jeg vet at det finnes profilerte personer i Kongsvinger som mener at "den nye tribuna kan dem starte å bygge i morgen om dem bare trekker i de rette trådene".

Nei, jeg har ikke svaret på alt. Nei jeg kjenner ikke alle. Men Kongsvinger er såpass lite at når man henger på supporterknaggen i folks verden, så får man signaler. Et faktum er at "alle" her på Vinger bryr seg om KIL ser det ut til. Som sagt, folk som ikke har vært på Gjemselund på mange år prater KIL uansett. KIL ligger virkelig rotfesta i sjela til folk her. Men alle husker jo selvfølgelig de glade Tippeligaår. Og vil oppleve det igjen.

Jeg er overbevist om at et "prosjekt Tippeliga" vil det bli bra oppslutning rundt. Jeg håper inderlig noen tør å ta utfordringen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Sep 2006, 18:24 
Spiller

Ikke uenig i de tankene du skisserer her Karlsen, men noe av det høres litt teit ut (ikke fra deg), men hvis folk uttaler at de er villige til å satse bare KIL kommer og spør pent nok eller sier der er villig til å satse så regner jeg det for bullshit. Da får de folka dra ræva si ned på Gjemselund og si hva som skal til for at de spytter inn kroner. Skal vedde nesa mi på at ingen møter opp. Høres ut som Tavernabullshit :-)

At KIL ofte fremstår som negative/sytete i avisa er vel mest journalisten sin skyld, og det mest negative om KIL finner man vel strengt tatt inne på denne sida her? :shock:

Det er like lett å si at KIL skal satse som å be en blakk kompis bli med på sydentur. Eneste forskjellen er vel at KIL aldri vil få lån i en bank, men det kan trolig den blakke kompisen. :-)

Uansett så er jeg enig at en felles satsing med KIL, supportere, private og komunen må til for å ta et steg videre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Sep 2006, 18:33 
Klubbdirektør

mikeb wrote:
det bør jo snart komme ett samarbeid mellom kommune, klubb og private interesser for å få på plass en skikkelig stadion, Kongsvinger som fotballlag drar folk til bygda som ellers aldri ville ha kommet og dette fører jo med seg inntekter

selv hadde jeg aldri reist til Kongsvinger om det ikke hadde vært for å se fotball og man legger jo igjen noen kroner de gangene man er innom

Men det er ikke kommunens ansvar alene, det greier de neppe, men de kan bli med på dugnadsjobben som må til.

Kongsvinger blir et ganske grått og kjedelig sted uten fotballen, det mest spennede som skjer der ellers er vel at folk klatrer på storhaller og brostolper ;)
Har hvert med på dugnad for å få ferdig vip- etg på gjemslund i 1 uke nå. Det er 3-4 stk av oss der nesten hver dag. Har spurt mange , men ingen gidder å bli med på dugnad for Kommunen. Hvorfor kan ikke kommunene bare selge gjemslund tilbake til Kil for den krona de ga. Tror det hadde kommet mange fler hvis kil hadde eid hele annlegget.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Sep 2006, 18:36 
Forumlegende

Det er ikke mannen i gata som må ta initiativ. Det er KIL Toppfotball. Det er de som har matchball. Hvorfor ikke prøve? Greit, er det bare store ord fra mannen i gata så vil jo det vise seg.

Men å vente at folk som husker Tippeligadagene skal "ta ansvar" og dra ræva si ned på Gjemselund er for mye for langt så lenge man ikke er like hekta på KIL som oss som vanker her inne.

KIL Toppfotball har et produkt å selge. Produktet "overleve" i Adeccoligaen hangler og går, men noen økonomiske smeller og lite tilskuere. Det er rett og slett et produkt som ikke selger. Arrangement som KIL-Pors eller KIL-Follo er ganske håpløse arrangementer å markedsføre mot de om ikke lever og ånder for fotballen.

Et produkt som retter seg mot "tippeligaen 2010" eller noe i den duren, hvorpå det da vil inkludere arrangementer som KIL-RBK og KIL-Brann fenger mye mer selvfølgelig.

Man har to valg, sitte på ræva og vente til kommunestyret vedtar oss en divisjon ned. Ellers sette i gang et prosjekt NÅ som viser at KIL Toppfotball skal ha et toppfotballag, helst i øverste divisjon. Det må da være mulig å prøve ihvertfall? Hvis folk likevel skulle gi balffen, ja da får hele byen og folket som de ber om.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Sep 2006, 18:39 
Forumlegende

Janko wrote:
Har hvert med på dugnad for å få ferdig vip- etg på gjemslund i 1 uke nå. Det er 3-4 stk av oss der nesten hver dag. Har spurt mange , men ingen gidder å bli med på dugnad for Kommunen. Hvorfor kan ikke kommunene bare selge gjemslund tilbake til Kil for den krona de ga. Tror det hadde kommet mange fler hvis kil hadde eid hele annlegget.

tror også det, de har vel også fått tilbud av kommunen om dette, men her har vel KIL vært litt redde for å ta over stadioen siden de frykter at det er mer utgifter enn inntekter med å eie den

Profile  

Post subject:
PostPosted: 01 Sep 2006, 19:54 
Reserve

Nå bør det være mulig for supporterne her og stå frem med synet sitt også. Det er ting vi kan gjøre her for å påvirke og jeg reiser gjerne opp hver helg for å hjelpe til. Alle tiltak hjelper fra små ting til å drive underskriftkampanjer osv.

Litt initiativ skader ikke, men skal alle bare sitte her inne å sture så skjer det ikke noen ting. Innkall til et møte supportere imellom og kom med noen forslag og ikke minst gå ut i media med dette. Det hadde nok hjulpet endel med rekrutteringen også tenker jeg.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 50 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]