Haraball wrote:
I en annen tråd diskuteres det vel hvordan men utnytter ressursene, og det koker vel ned til at det ikke er så ille. Så da er spørsmålet til Karlsen: Hva skal man satse med?? Sist man gikk ut med en spenstig målsetting (det var vel i 2000) ble jo KIL latterliggjort.
Hva skal man satse med?
Vel..første må man markedføre klubben positivt utad. Tørre å ha store visjoner og
mene det. Samtidig som man lufter store mål og visjoner må man også påpeke at det er fullt mulig å nå målet, men da er man avhengig av en ting: At Kongsvinger og omegns befolkning vil ha et tippeligalag. Får befolkningen og bedrifter denne invitasjonen av noen som virkelig mener det er jeg sikker på at mange blir med. Ikke minst pengesterke krefter i regionen. Så hva skal vi satse med? Jo, det lokale engasjementet som må vekkes til live. Penger kommer inn fra investorer, flere folk kommer på kamp, ting vil skje rundt klubben.
Nå har jeg satt meg i en situasjon der det står "supporter" stempla i panna mi med den konsekvens at jeg ofte ikke kan bevege meg ned i sentrum av Vinger uten at man iblant dumper borti folk jeg nesten ikke kjenner som begynner å prate om KIL. Man treffer på folk som ikke har sett KIL på år og dag men som venter på noe positivt. Man treffer på småbedriftseiere som nærmest står klare til å støtte KIL, men venter til noen kommer opp med noen mål og en vilje til å få KIL tilbake til Toppfotballen. Ingen gidder å støtte en klubb som er sjeleglad over å karre seg fast i 1. divisjon som har en ledelse med målsetning om å holde hodet over vannet økonomisk også denne måneden. Og som kun er i avisa når man griner over hvor ille alt er økonomisk.
Jeg vet at det finnes profilerte personer i Kongsvinger som mener at "den nye tribuna kan dem starte å bygge i morgen om dem bare trekker i de rette trådene".
Nei, jeg har ikke svaret på alt. Nei jeg kjenner ikke alle. Men Kongsvinger er såpass lite at når man henger på supporterknaggen i folks verden, så får man signaler. Et faktum er at "alle" her på Vinger bryr seg om KIL ser det ut til. Som sagt, folk som ikke har vært på Gjemselund på mange år prater KIL uansett. KIL ligger virkelig rotfesta i sjela til folk her. Men alle husker jo selvfølgelig de glade Tippeligaår. Og vil oppleve det igjen.
Jeg er overbevist om at et "prosjekt Tippeliga" vil det bli bra oppslutning rundt. Jeg håper inderlig noen tør å ta utfordringen.