KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 01:07

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Hvor har alle blitt av?
PostPosted: 26 Aug 2006, 23:12 
Grævling

I ren frustrasjon over årets elendige oppmøte på bortebane så må jeg bare spørre......hvor har alle fra "de gode tider" gjort av seg?

I år har supporterklubben prøvd å sette opp busser til alle bortekamper på østlandet. Årets første bortekamp gikk i Sarpsborg, og her var det vel nesten full buss.....deretter har det stupt totalt!

Vi kjørte også bussen til Drammen, selv om den knapt var halvfull, slik at vi faktisk tapte penger på denne reisen.

Ellers så har vi blitt nødt til å avlyse turene til Ski (Follo - Lørdagskamp av alle ting, og 6-7 påmeldte), Moss (10-11 påmeldte) og nå da også til Hønefoss (8 påmeldte)......Det er altså ikke nok folk til at vi kan kjøre en minibuss en gang?.....så TV2 dreit seg faktisk kraftig ut med den "gøyale" kommentaren etter årets bortekamp mot Moss......ja ja, det er vel kunn vi, Kongsvingerfolket, som driter oss ut.

Av planlagte bussturer så gjennstår kampene mot MS og Pors, men det er vel bare å gi opp....... Halvparten av alle som så langt har vært med på bussen bor jo i Oslo, så vi kan vel ikke regne med at de/vi er klar for å betale ca 100 kroner for en busstur fra Oslo S til Bislett. Hvis jeg hadde trodd at vi plutselig skulle klare å fylle opp en buss til Porsgrunn langt utpå høsten, så er det vel det samme som å tilstå jeg tror på julenissen. Huff....det er rett og slett tragisk :evil:

Men....hva er egentlig problemet? Er prisene for høye? Er folk allergiske mot Buss? Er det flaut å innrømme at du er engasjert i klubben? Blir folk mobba på arbeisdplassen/skolen hvis det blir kjent at de bruker tid på å følge favorittlaget?

Det er jo alltid slik at noen helst kjører selv på bortekamer, vi har vel også en del supportere som velger denne løsningen, men i år har det vel egentlig vært lite å se av dette også. Men uansett.... må dere på død og liv kjøre selv? Hadde det ikke vært mer gøy å bli med på en buss sammen med andre folk som også brenner for klubben? Tar muligens litt lenger tid å komme seg hjem, og kanskje vil det bli noen kroner dyrerer, men dette tror jeg folk kan klare. Neste år har vi vel fortsatt planer om å sette opp busser, men noe må skje. Har store planer om å jobbe mer mot å hente inn sponsorer til bussturene, slik at det blir så rimelig som mulig......men for å være helt ærlig.....selv om bussen til Hønefoss hadde vært gratis, så tror jeg ikke det hadde vært noen flere påmeldt. Vi må rett og slett få disse bussturene til å bli en sosial happening.....du skal ha lyst til å bli med på bussen, du skal ha lyst til å tilbringe noen timer i buss sammen men likesinnede som elsker klubben. Hva er vel bedre enn å sitte sammen med en haug av KIL supportere på vei hjem etter å ha tatt sterke seiere på bortebane og synge om at Fremming er verdens beste midtbanespiller? Skulle vi ha fått ræva full og storsmell så kan det kanskje også være godt å sitte sammen med de samme folka å få ut litt aggro....så slipper kjærringa og ungene å få huden full når du kommer hjem (Best er det selvfølgelig om du tar disse med på bussen).

I tillegg må vi helt klart få med yngre folk i "gjengen". Det eksisterer ikke lenger......vi har vel en del folk i 15-16 år alderen som heldigvis henger med. Men hvor blir det av folk under denne alderen? Er det foreldrene som nekter dem inngang på Gjemselund og/eller bussturene? Husker selv tiden med bussturene med "de store gutta" på 80-tallet......var jo fantastisk gøy å være med på disse turene, selv om enkelte av dem var rimelig skumle.... En annen ting som er totalt fraværende er familier som prioriterer å ta en søndagstur for å følge KIL på bortebane.....dette var det mye av tidligere. Til og med Besteforeldrene mine var med på turer til bortebane, med tog til Bergen og Kristiansand eller bussturer rundt hele østlandet. Ikke pga at de var så veldig intr. i fotball.....men det var da enkelt og greit noe hyggelig å finne på en helg. Var også masse andre på min egen alder som hadde med seg halve slekta ut på tur.

Hva skal til for å få tilbake noe av denne interessen? Helt klart tror jeg KIL må jobbe mot barn i Kongsvinger. Supporterklubben kan sikkert bidra den også, men vi trenger folk..... det er lett å slenge ut masse ideer om hva som skal/kan gjøres....men noen må også utføre oppgavene. Jeg har etterhvert blitt helt rådvill, men ved å få påvirket den yngre garde i byen, så vil vi i hvert fall fort kunne få en del mere folk på våre kamper, både hjemme og borte......en unge som griner i 3 dager pga at han ikke har fått lov til å gå på KIL kamp er det vel ingen foreldre som vil ha i hus, så da blir det for mor og far og ta med seg tassen på fotball ;-)

Nå er det selvfølgelig ikke bare de yngre som savnes, det er jevnt over elendig oppmøte fra alle alderstrinn. De av oss som fortsatt holder ut kjenner jo sikkert til en hel haug av folk som tidligere var "hardcore" supportere, men nå har funnet en ny mening med livet. Hvis vi jobber litt mot disse folkene så kanskje det kunne blitt en del fler av oss etterhvert. Litt av problemet i dag er vel at vi er så jævlig få at det rett og slett ser helt patetisk ut (gjelder forøvrig både hjemme og borte). Når det bare er 10-12 stk som møter opp på bortekamper så er det sikkert ikke så veldig fristende å hive seg med for folk som ikke kjenner noen av oss personlig. Hadde vi bare kunnet bli en gjeng på 40-50 stk, som stort sett prioriterte å stille opp, både hjemme og borte, så hadde sikkert flere kommet til, bare de hadde fått sett at det faktisk var mulig å lage litt liv.

haff.....ja ja....da har jeg vel fått ut lit frustrasjon på en lørdagskveld. For å prøve å komme i litt bedre humør (også resultater fra premier league er med på å kødde med humøret i dag) så tok jeg meg en tur inn i arkivet på http://www.kil.no:

"Det er fortsatt ca. 35 ledige seter i fly 2 til Bodø. Vi er avhengige av fullt fly for å reise. Flyets kapasitet er på 120 seter og har du ikke meldt deg på ? Gjør det nå!!"

Det ble altså smekk fullt før det dro fra Gardermoen....ca 250 Kilsupportere i Bodø, men ikke mer enn 8 stk ville med til Hønefoss!!!

Begrepet "Medgangssupporter" lever i aller høyeste grad i Kongsvinger!!!

"Etter kampen takket gutta de fremmøtte supporterne og delte ut effekter i hytt og pine. I dag var det virkelig trøkk fra KILs supportere, og velkomsten gutta fikk da de ankom Bodø lufthavn varmet skikkelig. Da sto supporterne i andre etasje og sang KILsanger og takket for en fin sesong. Flott og imponerende gjort."

....det var dager det gitt!!!

Uansett.....lykke til i Hønefoss, for de som tar turen!!

Profile  

PostPosted: 27 Aug 2006, 13:08 
www.kilsk.com

Raggen wrote:

I tillegg må vi helt klart få med yngre folk i "gjengen". Det eksisterer ikke lenger......vi har vel en del folk i 15-16 år alderen som heldigvis henger med. Men hvor blir det av folk under denne alderen?

Dessverre så er det en del unge 13-14-15 år som foretrekker av alle ting Vålerenga. Ser stadig en eller annen nisse gå rundt i denne blåfargede drakten på skolen og t.o.m på gjemselund...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Aug 2006, 23:59 
Grævling

Fantastisk.....i gamledager hadde disse fått seg en tur i glåmma :evil:

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]