KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 01:11

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: Vi ligger på topp....
PostPosted: 24 Aug 2006, 01:18 
Grævling

......i fair-play:

http://fotball.vg.no/bors/kortprlag.php?sesong_id=323

Kanskje det egentlig er et tegn på at vi er for "snille" i år?

Greit at vi drar på oss lite kort, ser ut til at det merkes på flere plan at Nystuen er borte ;-)

Ja ja....tar heller mer mål og mer kriging selv om det måtte medføre flere kort :!:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Aug 2006, 07:41 
Forumlegende

Leste et eller annet sted at det nærmest uten unntak er slik at de snilleste lagene til en viss grad sliter sportslig. De styggeste lagene plukker som regel med seg pokaler.

Holdningen i et fotballag på høyt nivå bør være at alle midler skal tas i bruk for poeng! Selvfølgelig er det dumt å dra på seg rødt kort. Men noen gule kort er det ingen som har "daua" av.

Jepp, kortsanker Nystuen savnes.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Aug 2006, 09:19 
Forumlegende

Karlsen wrote:
Leste et eller annet sted at det nærmest uten unntak er slik at de snilleste lagene til en viss grad sliter sportslig. De styggeste lagene plukker som regel med seg pokaler.

Holdningen i et fotballag på høyt nivå bør være at alle midler skal tas i bruk for poeng! Selvfølgelig er det dumt å dra på seg rødt kort. Men noen gule kort er det ingen som har "daua" av.

Rosenborg leda vel fair play statestikken alle de årene de tok seriegull?
(Med unntak av de sessongene Runar Berg spillte der kanskje ;) )

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Aug 2006, 12:15 
Spiller

Jeg skulle like å se den statistikken som viser at de lagene med flest kort vinner pokaler! Hoster du opp den så blir jeg overrasket karlsen:-) Jeg tror heller det er sklik at de mest grisete lagene sliter i nedre halvdel av tabellen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Aug 2006, 12:57 
Forumlegende

Hoster ikke opp den nei. "Mener å ha lest det"..det er min dokumentasjon på dette :P Men vitenskapelige statistikker klarer jeg ikke å hoste opp, og moderer derfor mine utsagn noe.

Men en ting er sikkert: Grisespill trenger ikke de beste lagene å drive med. Men at de må ha en tøffing eller tre som går gjennom murvegg for laget er det ingen tvil om. Keane, Vieira, Gatusso, Ince, Bryan Robson, Souness, McMahon, David Batty... Dette er noen bøller som spilte på gode lag som vært nærmest uerstattelige for sine klubber i bølle rollen. Disse har en del kortstokker på samvittigheten. Klubber som mangler denne typen spillere mangler noe veldig vesentlig. En eller to sånne bøller savner jeg i KIL. Espen Nystuen var en sånn en som ga det lille ekstra for laget, og fikk da også en del suspensjoner.

Derfor bør KIL se etter gjerne litt rutinerte typer som gjerne tar en krig eller ti på banen og drar med seg de andre.

Mitt ideelle lag ville bestått av en monsterstopper på linje med Jaap Stam, Steve Bruce, Terry Butcher eller Panzer-Hagen for den saks skyld. Så en sentral midtbanespiller som en av de nevnt over. Og en spiss som gjerne ofrer et par fortenner for å få satt ballen i mål.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Aug 2006, 13:34 
Forumlegende

Karlsen wrote:
Hoster ikke opp den nei. "Mener å ha lest det"..det er min dokumentasjon på dette :P Men vitenskapelige statistikker klarer jeg ikke å hoste opp, og moderer derfor mine utsagn noe.

Men en ting er sikkert: Grisespill trenger ikke de beste lagene å drive med. Men at de må ha en tøffing eller tre som går gjennom murvegg for laget er det ingen tvil om. Keane, Vieira, Gatusso, Ince, Bryan Robson, Souness, McMahon, David Batty... Dette er noen bøller som spilte på gode lag som vært nærmest uerstattelige for sine klubber i bølle rollen. Disse har en del kortstokker på samvittigheten. Klubber som mangler denne typen spillere mangler noe veldig vesentlig. En eller to sånne bøller savner jeg i KIL. Espen Nystuen var en sånn en som ga det lille ekstra for laget, og fikk da også en del suspensjoner.

Derfor bør KIL se etter gjerne litt rutinerte typer som gjerne tar en krig eller ti på banen og drar med seg de andre.

Mitt ideelle lag ville bestått av en monsterstopper på linje med Jaap Stam, Steve Bruce, Terry Butcher eller Panzer-Hagen for den saks skyld. Så en sentral midtbanespiller som en av de nevnt over. Og en spiss som gjerne ofrer et par fortenner for å få satt ballen i mål.

ikke rart du holder med det laget du gjør i England når dette er favorittspillerne dine ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Aug 2006, 14:03 
Forumlegende

Det var tungt, men så meg nødt til å inkludere også Liverpool spillere på den lista. Souness hadde litt mer å fare med som spiller enn manager for å si det sånn...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Aug 2006, 15:16 
Forumlegende

greit å ha en eller to spillere på midten, samt midtstoppere som trøkker til litt ekstra i dueller og setter seg i respekt, men vet ikke om jeg ville ha hatt spillere som Keane og Butcher som spillte direkte stygt

Fremming er vel det nærmeste vi kommer en slik spiller i dag og jeg syns han kler den rollen bra, ikke helt Nystuen, men har ihvertfall viljen og innsatsen, men kan forbedre seg noe på evnen

savner egentlig mer en playmaker og kreativ midtbanespiller enn den typen som du etterlyser her. Det er vel Stormoen sin rolle, og til dels Lindau, men noen som når opp til Riisnes og Karlsrud i presise gjennomspill og overblikk på midten skulle jeg gjerne sett i KIL drakt igjen

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Aug 2006, 16:17 
Klubbdirektør

Fy skam deg Karlsen. Souness har jo også vært innom rangers (huns). Verdens største møkkaklubb. Fyren burde aldri vært nevnt før.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Aug 2006, 17:23 
Forumlegende

Neil Lennon wrote:
Fy skam deg Karlsen. Souness har jo også vært innom rangers (huns). Verdens største møkkaklubb. Fyren burde aldri vært nevnt før.

Hvem bryr seg om skotsk bakgårdsfotball?

Neida, han har ikke spilt i noen klubber jeg har sympati med heller. Forresten, han var vel i Middlesbrough også som spiller? De har litt sympati nå etter gårsdagen hvor Mourinho forhåpentlig ble enda litt gråere i håret.

Og som moderator her på forumet sender jeg meg selv en advarsel for å skli ut av debatten veldig :oops:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Aug 2006, 20:47 
Spiller

Små enig med Karlsen etterhvert selv om jeg tror det handler like mye om løpskraft som antall kort. Bare tenk hvilen jobb Dala og engerbakk gjorde på midten for KIL uten å være spesielt tøffe i spillestilen. Det ga mange fine muligheter for Riisnæs og Karlsrud til å være kreative.... å tenk om de to hadde vært 15 år yngre....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Aug 2006, 21:52 
Klubbdirektør

Karlsen, de siste ukene er jeg blitt mer og mer sikker på at det er breddefotball vi går rundt og ser på Gjemselund annenhver helg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 24 Aug 2006, 22:21 
Forumlegende

Haraball wrote:
Små enig med Karlsen etterhvert selv om jeg tror det handler like mye om løpskraft som antall kort. Bare tenk hvilen jobb Dala og engerbakk gjorde på midten for KIL uten å være spesielt tøffe i spillestilen. Det ga mange fine muligheter for Riisnæs og Karlsrud til å være kreative.... å tenk om de to hadde vært 15 år yngre....

er vel enig i at Dalløkken og Engerbakk gjorde gjengs jobb på midtbanen ja

Profile  

Post subject:
PostPosted: 25 Aug 2006, 08:06 
Forumlegende

Neil Lennon wrote:
Karlsen, de siste ukene er jeg blitt mer og mer sikker på at det er breddefotball vi går rundt og ser på Gjemselund annenhver helg.

Neida. Vi rykker ikke ned. For skams skyld kan ikke det skje. Å spille i 2. divisjon er sidestilt med å pisse på klubblogoen. Vi trenger kun 4-5 poeng til. Vi klarer det!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Aug 2006, 11:19 
Kaptein

Karlsen wrote:

Molde har flest gule kort i Tippeligaen. Vi vet alle hvor de ligger plassert på tabellen

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]