Dette stod i avisa i dag:
HVA FEILER DET KIL ?
Spørsmålet er blitt stilt hundretall ganger etter 0-5 tapet mot Ålesund på Gjemselund i slutten av juli.
Ryktene i byen har begynt å gå om at Kil-gjengen ikke er så homogen gruppe som den burde være.
Jeg har fulgt de fleste Kil-treningene de siste ukene for å se om jeg kan se om jeg kan se antydninger til gnisninger. Men jeg kan med hånda på hjertet si at jeg ikke ser noe skummelt i den forstand.
Det er andre grunner til at Kil nå plutselig må begynne å se nedover mot nedrykksstreken.
Mer skremmende er det nemlig å se at det smilet og den susende taklinga du kan se på torsdag, ikke er der når det gjelder som mest tre dager senere.
Selvsagt kunne og burde Kil ha avgjort mot Hødd fær bortelaget fikk straffe i det 87. minutt.
Men når du ikke legger sjela di i hver eneste duell, hver eneste pasning, hver eneste avslutning- da fortjener du ikke å vinne fotballkamper.
Det er ingen vits å legge skylda på enkeltspillere.På søndag var stort sett samtlige mann under pari.
Og det er det som er mest skremmende. Ingen tar ansvar, ingen dundrer inn i ei takling for å vise at KIL bestemmer på Gjemselund.
Jeg husker den første seriekampen som Vegard Skogheim hadde ansvaret for KIL. Motstander var Gjøvik/Lyn inne i Kongsvingerhallen i april 2003. Kampen var åpen og jevn, og Gjøvik/Lyn yppet seg stadig vekk foran Fredrik Eriksen i Kil-buret.
Da tok Lars Erik Fremming rennafart over halve banen og taklet Gjøviks/Lyns kaptein omtrent opp på tribunen. Til stormende jubel fra tribunen. Der og da endret kampbildet seg fullstendig.
Kil-gutta fikk tenning og inspirasjon av en lagkamerat som satte skapet på plass med følgende melding: "Ingen kødder med KIL"
Den gnisten har det ikke vært på de tre siste hjemmekampene.
For meg er det ikke noe problem at en spiller er misfornøyd fordi han ikke får spille. Du skal aldri være happy om du ikke er blandt de 11 utvalgte.
Men jeg roper et varsku til de spillerne som ikke snur det til noe positivt.
Tjener du penger på å spille fotball, bør du krumme nakkenog bevise at treneren tar feil.
Den gutsen har jeg ikke sett noe særlig til den siste tida. Det virker faktisk som en del spillere gir blaffen i sin egen utvikling.
Da er stallen i ferd med å rotne på rot.
Fortsetter det slik kan det fort ende med 2. divisjonsspill i 2007
(Srevet av Henning Danielsen i Glåmdalen 23.08.)
Håper det ikke er for mange skrivefeil her da, var litt mye å skrive