KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 00:59

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
PostPosted: 08 Aug 2006, 19:44 
Klubbdirektør

Nå har noe av skuffelsen lagt seg etter helgens kamp. Mye av det jeg skriver nå burde jeg nok aldri skrevet. Men jeg er fortsatt så jævla skuffet. Ikke over en dårlig dommer, heller ikke over en god spiss på Sparta eller all drøyingen av tid. Men utrolig skuffet over et KIL-lag som ikke forsøkte å gjøre noe, særlig ikke i 1.omg.

Alle kan tape kamper, og ha dager da ting ikke fungerer. Jeg forlanger ikke mye, men litt innsats. Det kan ikke være mye for langt.

Det virket nesten som at så og si samtlige spillere hadde ligget på stranda timene før kampen, og i 2x45 minutter, mentalt fortsatt var der.

Jeg har tenkt ut hvem som skal få hva av poeng. Jeg velger og gi 4 poeng til Eriksen, Berg-Hansen, Pelu og Lindau. De andre får to. Og da snakker vi ikke om VGs terningkast, eller Dagbladets 1-10 ranking. Men en ranking der skalaet går fra 1-100. Eriksen får poeng fordi han reddet oss for flere baklengs, Lindau Pelu og Berg-Hansen får fordi de faktisk prøvde.
Men hva hjelper det når det er tversoverpasninger i forsvar, 2 meters pasninger som ikke går frem, tafatthet og skudd i tverligger fra 3 meter.

Når et lag presterer så dårlig synes jeg det er litt feigt av Skogheim å ikke bytte allerede etter 30 min av første omgang. Hva Pat gjorde utpå der er fortsatt et stort spørsmålstegn for meg,hva Gundersen gjøre utpå der skjønner jeg heller ikke. Solan, greit nok har han vært skadet mye det siste året, men som KILs beste spiller de siste årene, burde han hevet seg og hvertfall vært på nivå med Lindau, Palu og Berg-Hansen. Egentlig skulle vi brukt alle byttene før pause.

Men jeg skylder ikke på Skogheim for tapet. Selv om det er han som skal motivere spillerne. Selv om han ikke klarte det burde man forlange noe mer av de som drar på seg KIL-trøya. Greit nok tjener spillerne dårlig, men etter sist kamp vil jeg forsvare en hver som påstar at de er overbetalte spillere.

Utrolig er det også at Gundersen banker baller i tverligger fra 3 meter på slutten. Det er ikke uflaks, det handler om fravær av konsentrasjon, og udyktighet. Å prestere å bomme fra 3 meter kvalifiserer til spill på B-laget. For spisser som presterer dette, har ikke noe i Adeccoligaen å gjøre.

Noen vil kanskje hevde at det var ufortjent at vi tapte. Nei, det hadde vært ufortjent om 11 latsabber hadde tilrøvet seg poeng. All ære til Sparta som faktisk gikk på banen for å spille fotball og satse.

Jeg vurderte en periode å reise til Bergen til helgen, men nå er dette så uaktuelt som det går an å bli. Jeg er skuffa, jævlig skuffa over mangel på innsats. Beklager: fravær av innsats.

Dette var flaut. Jeg ønsker meg neste gang et Gjemselundpublikum som buer laget av bana etter en slik kamp.

Jeg er skuffet!!!!!!!!!!!

Beklager denne utblåsingen, men det måtte bare ut.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 19:59 
Forumlegende

Skal ikke si imot deg her akkurat. Det med konsentrasjon så man også et godt eksempel på når en spiller på KIL skulle motta en enkel pasning upresset hvorpå han presterte å la den ballen gå mellom beina og ut til innkast. Konsentrasjon og fokus helt mangelvare.

Men sjøl om jeg er 100% enig med deg Lennon så gidder ikke jeg å mase mer om dette ihvertfall. Jeg har lest Skogens innlegg på trenerforumet og utfra det tolker det dit hen at han ser det samme som oss og akter å gjøre noe med det.

Jeg stoler derfor på at Skogheim og co sørger for at ingen som får æren av å trekke på seg KIL drakt noensinne tør å levere så svak innsats igjen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 20:46 
www.kilsk.com

Veldig mye riktig du sier, men vi er tross alt supportere, og selv om vi forventer ne av gutta er nok ikke buing den beste løsningen.. vi må backe opp gutta, fordi de er nok minst like skuffa over dem selv og laget... skogheim er skuffa over seg selv.. ok supporterne gjorde en grei jobb på tribunen, det var mer liv enn på lenge, og da er det kjedelig at laget gjør 5 % innsats

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 20:52 
Forumlegende

tror det var bra jeg gikk glipp av denne kampen, men enig med keepern å bue på eget lag er aldri noen løsning, er du kil supporter så støtter du laget uansett hvor misfornøyd du var med forrige kamp, laget trenger din støtte og de har vist at de kan prestere

siden sparta har tatt oss to ganger så er det ikke umulig at de spiller en type fotball som vi ikke er så gode til å finne mottrekk til

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 22:05 
Klubbdirektør

Når man først også er inne på dette med supporterne.
I helga satt det en liten gjeng like ved siden av det rød/hvite feltet. De satt å klagde og klagde over alt mulig. Absolutt alt. Ironiske kommentarer om Pelu, osv. Det jeg vil fram til er at sitter du såpass nære supporterne, så hver en supporter iaffal. For når man sitter så nære der supporterklubben står og skriker negative ting kan det likesågodt høres ut for spillerne at det kommer fra oss. Og jeg vil neppe at det skal skje noe slikt som skjedde da Espen klikka på oss i fjor ang. Birken. For det kan skje nok en gang.

De negative kommentarene hører hjemme på sittetribunen spør du meg. (ikke det at jeg mener de bør ha noe hjem på Gjemselund i det hele tatt)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 22:13 
Klubbdirektør

Korslundinho wrote:
De negative kommentarene hører hjemme på sittetribunen spør du meg. (ikke det at jeg mener de bør ha noe hjem på Gjemselund i det hele tatt)

Nå er det vel INGEN som er på Gjemselund, om man oppholder seg på ståtribunen eller sittetribunen, som bør slenge dritt til egne spillere.. :shock:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 22:20 
Klubbdirektør

Det er det jeg skriver i parentes, men har sitti norn ganger på sittetribuna og der blir det slengt mye dritt innimellom.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 22:28 
Forumlegende

ManUtd wrote:
Korslundinho wrote:

Nå er det vel INGEN som er på Gjemselund, om man oppholder seg på ståtribunen eller sittetribunen, som bør slenge dritt til egne spillere.. :shock:

enig, det bør ikke forekomme

selv hender det ofte jeg sitter på sittetribunene, siden jeg er litt kresen når det gjelder regnvær og fotball og det er ikke så mye negative kommentarer, men det er som bekjent en del pessimister i Hedemark så en del pesimistiske kommentarer kommer det jo fra tid til annen, men det er ikke på langt nær så ille som på Hamar (har ikke vært der siden kil spilte der da ;) )

opplevde en litt annen verden i dag, var og så på 4. div avd 1 Oslo i dag. Oppgjøret mellom Høybråten Stovner mot Lommedalen. Siden jeg bor 200 meter unna stadion på Høybråten tenkte jeg det var på tide at jeg tok en titt på laget. 4. div er en helt annen hverdag enn den KIL lever i, var vel ca. 10 tilskuere der, gratis å komme inn og Høybråten gikk på sitt 13 tap for sessongen, likevl var det ganske god stemning i laget og innsatsen var det ingen ting å klage på, laget hadde ganske bra forsvars og keeper som valgte enkle løsninger i forsvar, men angrepsspillet var ganske fraværende og teknikken var sånn at jeg lurte på om jeg selv hadde en fremtid i 4. div (andre vil nok ikke være enig i det ;) )
bare for å sette ting litt i perspektiv etter at vi har hatt en dårlig kamp :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 22:58 
Klubbdirektør

Ok, kanskje ikke riktig å bue, men poenget er at viser man at man ikke er fornøyd så kan det i seg selv være en motivasjonfaktor og gi spillerne en faenivolsk innstilling til å skjerpe seg.

Jeg har vært på en del kamper i andre land hvor man rett og slett har vist sin misnøye i pausen, og det har fått spillerne til å våkne.

Uansett er dette det dårligste jeg har sett av KIL på lenge. Jeg har fulgt KIL hjemme som borte i snart 20 år, og jeg husker ikke en kamp som var dårligere. Greit nok, var jeg ikke å så stortapet i Tromsø, men jeg var i Drammen og så det nærmet seg tosifret. Ikke da en gang var vi så dårlig.

Og forresten: Jeg har full tiltro til at Skogen gjør noe.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 23:00 
Forumlegende

Neil Lennon wrote:
Ok, kanskje ikke riktig å bue, men poenget er at viser man at man ikke er fornøyd så kan det i seg selv være en motivasjonfaktor og gi spillerne en faenivolsk innstilling til å skjerpe seg.

Jeg har vært på en del kamper i andre land hvor man rett og slett har vist sin misnøye i pausen, og det har fått spillerne til å våkne.

Uansett er dette det dårligste jeg har sett av KIL på lenge. Jeg har fulgt KIL hjemme som borte i snart 20 år, og jeg husker ikke en kamp som var dårligere. Greit nok, var jeg ikke å så stortapet i Tromsø, men jeg var i Drammen og så det nærmet seg tosifret. Ikke da en gang var vi så dårlig.

Og forresten: Jeg har full tiltro til at Skogen gjør noe.

var også i Drammen og da begynte vi ganske bra. Var det dårligere enn kampen mot Lyn 2 på en grusbane på Grorud også? 2. omgangen der er det dårligste jeg har sett, men jeg var jo som sagt ikke på Gjemselund på Søndag

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 23:25 
Klubbdirektør

Jeg var også i Drammen og da kunne det vel stått 3-3 den første halvtimen såvidt jeg husker? Men vi scoret ikke på sjansene da heller (hørtes det kjent ut ? :) Kampen på Grorud gikk vel på kunstgress? Jeg bodde et par hundre meter unna, og mente de fikk kunstgress der det året. Men tilbake til tema, så får vi håpe at Skogen tar tak i dette og at vi reiser kjerringa mot Løv-Ham til helga. Det kan fortsatt bli spennende framover (i riktig enda av tabellen) og KIL er jo kjent som et høstlag.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 23:39 
Forumlegende

Freddien wrote:
Jeg var også i Drammen og da kunne det vel stått 3-3 den første halvtimen såvidt jeg husker? Men vi scoret ikke på sjansene da heller (hørtes det kjent ut ? :) Kampen på Grorud gikk vel på kunstgress? Jeg bodde et par hundre meter unna, og mente de fikk kunstgress der det året. Men tilbake til tema, så får vi håpe at Skogen tar tak i dette og at vi reiser kjerringa mot Løv-Ham til helga. Det kan fortsatt bli spennende framover (i riktig enda av tabellen) og KIL er jo kjent som et høstlag.

er hellig overbevist om at det var grus når jeg var å så dem, men jeg har tatt feil før

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Aug 2006, 09:38 
Klubbdirektør

Kampen mot Lyn 2 gikk på grus på grunn av regnværet tror jeg. Kampen mot Sparta var utvilsomt dårligere.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Aug 2006, 10:05 
Grævling

Kampen mot Lyn 2 gikk på krøllgress.....det er jeg rimelig sikker på gitt. Den kampen er vond å få ut av minnet...fortsatt :(

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Aug 2006, 10:07 
Forumlegende

Jeg også var tilstede mot Lyn 2 og mener å huske det var på kunstgress ja. Men det er klart, man prøver jo å fortrenge sånne kamper så det kan hende jeg tar feil.

Last edited by Karlsen on 09 Aug 2006, 10:19, edited 1 time in total.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]