KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 01:08

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 08 Aug 2006, 16:29 
Trener

Nå har NTG Kongsvinger snart eksistert i fem år og da er på tide med en liten evaluering av denne geskjeften. Det er skremmende å se at de ikke har klart å få frem flere talenter på de fem årene enn det de har. En skole som NTG burde produsere landslagsaktuelle spillere og gode 1.div spillere på rekke og rad. Det er vel det som er grunntanken med et "toppidretts" gymnas. Toppfotballen omfatter som kjent Tippeliga og Adeccoliga og da burde dette være målgruppen. Slik jeg ser det er det bare to spillere som har blitt produsert i NTG som har fått til noe i 1.div, nemlig Gundersen og Koffeld. Hvis vi ser på antallet elever som har gått på NTG( ca 30 i hver klasse= 150 ¨på fem år) utgjør dette i overkant av 1(!) % av alle som har gått der. Det er i mine øyne alt for dårlig for en skole som skal utvikle toppspillere til TOPPIDRETT.. Det burde være krav om at minst 5% av elevene kom seg til en eller annen toppfotballklubb i løpet av skoletiden. Det er ca 6-7 stk, noe som burde være overkommelig. Allikevel skjer ikke dette og jeg spør meg hvorfor?

Er det ikke gode nok trenere? Er holdningene blant elevene for dårlige? Klarer ikke NTG Kongsvinger tiltrekke seg de beste spillerne, slik at det blir en slags "b-skole" for de som ikke kom inn på Wang eller i Bærum? Venter fortsatt på den store stjerna, som kan bli et fremtidig salgsobjekt for KIL og som kan være med på å prege laget og kampene. Dette burde være i KILs og NTGs interesse, da det gagner begge. Slik situasjonen er nå, burde det kanskje skifte navn til NBG, Norges BreddeidrettsGymnas, siden de forer lokale og nasjonale tredjediv. klubber med spillere?? Håper at de kan få produsert noen gode spillere snart, hvis ikke er jeg redd skolen ikke har så mye framtid på Kongsvinger..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 16:39 
Spiller

Gundersen har vel ikke gått på NTG??

det er vel blitt en del 2. div spillere også, men alt kan jo gjøres bedre :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 16:51 
Trener

Gundersen gikk i klasse med Koffeld & co, om jeg ikke tar helt feil.. men om ikke er det enda dårligere, da er det under 1 % i så fall.. 2.div er heller ikke toppfotball/toppidrett så NBG definisjonen kan fortsatt forsvares.. Se bare på NTG Bærum hvor mange gode spillere de har produsert gjennom årene.. Har ikke tid til å nevne alle, men kan dra frem Sokolowski, Larsen, Kortgaard Ingebrigtsen, Henning Hauger, Håkon Wibe lund, John Reidar Jensen, Karl Erik Rimfeldt..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 18:52 
Klubbdirektør

Jeg er rimelig sikker på at Gundersen ikke går, eller har gått på NTG..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 19:07 
Grævling

Sigurd wrote:
Gundersen gikk i klasse med Koffeld & co, om jeg ikke tar helt feil.. men om ikke er det enda dårligere, da er det under 1 % i så fall.. 2.div er heller ikke toppfotball/toppidrett så NBG definisjonen kan fortsatt forsvares.. Se bare på NTG Bærum hvor mange gode spillere de har produsert gjennom årene.. Har ikke tid til å nevne alle, men kan dra frem Sokolowski, Larsen, Kortgaard Ingebrigtsen, Henning Hauger, Håkon Wibe lund, John Reidar Jensen, Karl Erik Rimfeldt..

Altså.....det kommer vel en og annen "Rimfeldt" også fra NTG på Kongsvinger vil jeg påstå!!!

......ellers så er det vel neppe like "svææært" å gå på NTG i Kongsvinger som i Bærum, så de beste av de beste har vel helst andre steder de først ønsker seg......skulle jeg tro!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 19:14 
Kaptein

Gundersen gikk på Øvrebyen, ikke NTG!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 19:31 
Trener

Ok, da er det enda dårligere at man bare har klart å produsere en spiller til toppfotball de siste årene. Synd at det ikke er like svært på Vinger, da mister jo skolen helt sin mening.. Det betyr at de har en jobb å gjøre, men spill i 1. div burde være et attraktivt lokkemiddel??

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 20:40 
Grævling

Ja....det skulle jeg tro!

Men....det er nå en gang slik at det også er noen "lokkemiddel" i nabolaget til Bærum!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 20:40 
Klubbdirektør

Gundersen gikk på allmennfag på øvrebyen!!
Koffeld brødrene gikk på NTG om jeg ikke tar feil, og andre som har vært innom A-laget som jeg kommer på i farta er Molnberg, Odden, Dinko(?), Tran, Linstad, Severeide(?) og Gerhardsen.

Og man ser jo hvor langt de er kommet.. :roll:
R.Koffeld har jeg store forhåpninger til, og jeg synes at også Linstad virker meget lovende. Kjetil Gerhardsen har også til tider imponert meg, og hva hadde vel vært bedre om han slo til skikkelig. En skikkelig ekte Kongsvinger gutt fra langelands blokker.

Utenom at jeg er noen fotballekspert synes jeg kanskje at de på ntg kjører ett litt hardt opplegg. Greit skal du satse må du trene mye. Men herregud. Du har trening grytidlig på morgenen. Så er det skole på Videregående nivå. Og etter det er det jaggu i meg trening igjen. Jeg blir sliten bare av skolen jeg :P

Nei slike program går kanskje fint i en uke. Men etter en måned blir man kanskje litt lei, og etter 3 år, så vet du kanskje ikke om du gidder å fortsette slik. Kanskje er du utbrent, kanskje har du rett og slett mista lysta på fotball etter så mye trening over så lang tid. De må huske på at det fortsatt er unggutter de trener, ikke fullvoksne atleter.

Så kan man jo sitlle spørsmål på utdanningen til trenerene der og, uten om at jeg skal blande meg så særlig opp i det. Bare det å spille på KIL gjør deg ikke til noen trener.

Dette er iaffal slik jeg har sett på det.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 20:48 
Trener

Enig med Korslund i det siste. Trenerne burde ha minst C-trener utdanning, helst D-trener. Dessuten burde de byttes ut hvert femte år, for å få nye impulser..Og det er nok noe i d du sier om treninger.. Mange trener også m a-laget og får derfor mange økter i uka.. Hadde og vært en ide om Skogen tok seg en tur innom en dag i måneden, holdt en trening og snakk litt m dem, for å vise at de følger med og for å vise hva de forventer..

Til Raggen: Det kan kanskje være mer forlokkende å se at d er mulig å komme inn på a-laget til KIL via NTG enn f.eks. 2. laget til Stabæk, eller Bærum i 3.div..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 21:28 
www.kilsk.com

søstra mi på ntg og hu gikk rett og slett lei.. ikke får man tid til å så mye venner, her er det trening, skole, trening, lekser, trening, skole osv.. men på NTG går det ikke an å kombinere skole og trening, i og med at det blir mye lekser.. du får nesten ikke tid til å spise middag en gang.. så man bør kutte litt ned i trening, og heller kjøre noen skikkelig harde uker en gang i blant, uten skole, for det blir for mye å kombinere det.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 21:38 
Grævling

Sigurd wrote:
Til Raggen: Det kan kanskje være mer forlokkende å se at d er mulig å komme inn på a-laget til KIL via NTG enn f.eks. 2. laget til Stabæk, eller Bærum i 3.div..

Ja da......har ingen problem med å se det. Men....for gutter i denne alderen så er det nok også trolig mer spennende å flytte inn til hovedstaden enn å labbe rundt i Vinger. Jeg er da jaggu oppvokst i byen...så jeg vet hva som er av tilbud. Bortsett fra fotball og gjeddefiske så er det faen meg ikke stort å finne på.....dessverre :-(

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 23:19 
Trener

Så sant som det er sagt.. Og at de som gikk på NTG helt i begynnelsen ofte ble banka opp på vei hjem gjør vel ikke saken bedre.. Men argumentet med for lite tid kjøper jeg ikke helt.. Skal man bli god, må man prioritere og da er det ikke alltid man har tid til å være med venne hver eneste dag..Dessuten vet man hva man går til når man søker på NTG, så det skulle ikke være det store problemet.. Takler man ikke en hverdag m to treninger, har man ikke noe i KIL å gjøre.. ( der trener de to ganger om dagen, i tillegg til jobb..)

Jeg tror at ledelsen i NTG ikke stiller store nok krav, men bare tenker penger og mindre utvikling.. Derfor faller NTG Kongsvinger snart av lasset og jeg tviler på om den skolen består om fem år.. Håper at jeg tar feil!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Aug 2006, 08:23 
Forumlegende

Dessverre har vi noen prinsippfaste ideologisk forankrede politikere her i kommunen som nekter NTG å starte ungdomsskole på Kongsvinger. Fryktelig synd. Her kunne NTG virkelig hatt en fin utvikling og yngre talenter hadde fått bedre oppfølging. Det hadde vært et spennende alternativ for ungdom i Kongsvinger og omegn.

Dersom NTG etterhvert klarer å få opprettet ungdomsskole vil de jo virkelig etablere seg for fullt her på Vinger. Og får de fulgt spillerne fra de er 12-13 år gamle så ser jeg ikke bort fra at det kan bli en talentfabrikk med årene.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 09 Aug 2006, 15:50 
Trener

Nå er jo ikke NTG ungdomskole en skole der de driver med bare en idrett, de har allsidighet som tema, men selvsagt kommer man til å utvikle seg i fotball ved å bedrive andre idretter også. Det jeg ville fokusere på i starten av tråden er at satsingen på NTG ikke har båret frukter enda, kanskje fordi vi hverken klarer å lokke til oss de beste spillerne og de beste trenerne..

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]