KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 00:58

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
PostPosted: 08 Aug 2006, 12:32 

mikeb skrev bl.a.
Quote:
Skogen er på ingen måter noen gud som skal fredes for all kritikk

Det vil jeg også skrive under på. Personlig synes jeg Vegard Skogheim gjør svært mye rart. For det første kler det han dårlig å fremstå som en hissigpropp som har en språkbruk som hører tenåringsalderen til. Jeg vet ikke hvilken pedagogisk retning Skogheim sverger til, men ingen veldig kjent retning innen ped understøtter drittkjeft og flåsete kommentarer som oppbyggelige teknikker for individets psyke.
Hvordan det hadde gått med Wigene på mandagens 10000 meter hvis hun underveis hatt fått drittkjeft av treneren....
Nå skal jeg ikke påstå at Skogheim er i en særstilling når det gjelder å mangle antenner innen positiv psykologi. Her syndes det nemlig mye innen fotball generelt.
Det Skogheim bør gjøre mer av - han har jo tross alt dette som en godt betalt jobb - er å gå rundt å føle mer på atmosfæren i gruppa. Er alle fornøyd? Er det noe murring? Sliter noen psykisk?
Det er jo blant annet slike ting han er ansatt for å håndtere. Jeg har jo sett på en del treninger, og i det store og hele virker det som om alle utenfor førsteelleveren går for lut og kaldt vann. Dette er elendig personalpolitikk Skogheim!

En annen ting han virker å ikke meste er å investere i de riktige spillertypene. Jeg antar at det er Skogheim som langt på vei har det siste ordet når nye spillere skal ansettes - så fremt pengene finnes selvsagt. Det han altså gjør er å forvalte pengene til en klubb. I slike tilfeller må da klubben forvente at det kommer noe ut av investeringene.
I år er det brukt en del penger på blant andre Ulrik Thomsen, Mads Kristian Skjærvold og Bjørn Inge Rødfoss. Hvor mange av disse har vist seg å være en god investering? De sitter jo stort sett på benken alle tre!
Hadde jeg hatt en egen bedrift, og en av mine ansatte hadde hatt et investeringsansvar på vegne av min bedrift, så hadde jeg jaggu meg forlangt at investeringene var både gjennomtenkt og ikke minst gode! Og vedkommende skulle også ha rapportert til meg om investeringsobjektene hadde slått til.
Er det noen i klubben som setter spørsmålstegn om Vegard Skogheim faktisk er den rette typen til å lede KIL mot toppen av norsk fotball igjen? Greit nok; det er et nåløye å komme seg opp fra 2. divisjon, men hva har KIL vist på neste øverste nivå med Skogheim ved roret? Og hva med det som skjer bak resultatene? Har han klart å skape en stabil spillergruppe? Klarer han å utvikle nye spillere?
Jeg stiller også spørsmålstegn ved det faktum at det ofte er snakk om spillere som KIL har kvittet seg med er gode nok for 1. divisjon. Kim Roger Strand er det mest relevante eksemplet. Selvsagt er en spiller som scorer så mye i 2. divisjon god nok for 1. divisjon. Poenget vil alltid være om klubben har en spillestil som gjør at spillertypen passer inn.
Det kan da ikke være tvil i verden om at Kim Roger Strand er en notorisk måltyv. Hadde det da ikke vært en ide å se om spillet på en eller annen måte kan bygges rundt en slik spisskompetanse?
Slik det er nå virker det som Skogheim er på jakt etter typer som passer inn i hans drømmesystem. Det er ikke rent lite som minner om tiden da Drillo herjet som verst dette.
Jeg synes også Bjørn Inge Rødfoss er et godt eksempel. Han er en relativt ung spiller som har åpenbare kvaliteter - og mangler. Jeg vil tro at Rødfoss ble hentet til KIL på grunn av sine åpenbare styrker. Det lille jeg har sett av han borger for at han er en type som er sterk i kroppen og god i lufta. Jeg har også sett at han er god til å holde på ballen. Det jeg ikke kan si at jeg har sett er at KIL på noen som helst måte har utnyttet dette. Mannen har jo stort sett varmet benken!
Hvorfor det om jeg tør spørre? Har Skogheim plutselig funnet ut at en slik spiller trenger vi ikke likevel? I januar trengte vi en slik spillertype. Da serien begynner kun får måneder senere trenger vi ikke en slik spiller!
Det må da være flere enn meg som ser at dette tyder på dårlig ledelse.

Mitt råd er at ledelsen i KIL tar en prat med sin ansatte trener og spør hva han vil og hvor han vil. Spør også om han er fornøyd med sine investeringsobjekter. Ta også en prat med spillergruppa. Spør om de er fornøyd. Dette er vanlig i alle bedrifter. Treneren er ansatt i klubben. Spillerne er ansatt i klubben. Ingen er større enn klubben!

Gadd vite hvordan KIL hadde gjort det med Espen Nystuen, Foday Scattred og Kim Roger Strand på laget.......

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 12:39 
Forumlegende

meget tabloide metoder du bruker når du siterer meg, poenget i mitt inlegg var at jeg er fornøyd med det Skogheim har utrettet med KIL, men at han som alle andre ikke er feilfrie og kan utvikle seg til å bli en bedre trener

syns også set er litt merkelig at hver gang det kommer innlegg av denne "kotroversielle" typen så skjer det med ett nyregistrert nick, merkelig at noen som har så mye å si om kil ikke har lagt inn innlegg på forumet tidligere

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 12:54 

Jeg nyttiggjør meg kun av et fragment i ditt innlegg. Ikke på noe sted i mitt innlegg forsøker jeg å henge deg på mine meninger. Men du skriver da nettopp det jeg siterer, og du kan ikke mene at disse ordene ikke tåler å bli brukt utenfor sin opprinnelige sammenheng?
"Skogen er på ingen måter noen gud som skal fredes for all kritikk". Ja, det er fullt mulig å tolke det som om du oppfatter Skogheim som en Gud :wink: - så jeg forstår at du har stor respekt for Skogheim. Det må du få lov til å ha.
Men du skriver jo også at denne guden ikke skal fredes for all kritikk. Det var nettopp dette jeg tenkte jeg skulle gripe fatt i.

Jeg er dermed totalt uenig at jeg har brukt tabloide metoder da jeg siterte deg. Jeg mener nemlig også at Skogheim ikke skal fredes for all kritikk :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 13:00 

mikeb skrev:
Quote:
syns også set er litt merkelig at hver gang det kommer innlegg av denne "kotroversielle" typen så skjer det med ett nyregistrert nick, merkelig at noen som har så mye å si om kil ikke har lagt inn innlegg på forumet tidligere

Det er ikke merkelig i det hele tatt. Noen ganger kommer noen av de anonyme besøkende ut av skapet og føler at de har noe å si. Det må være lov. Og jeg må ikke føle meg forpliktet til å bli med på alle typer tråder her?
Og hvis mitt innlegg var kontroversielt (med eller uten anførselstegn) så blir jeg nesten litt redd på vegne av KIL.
Kanskje det er flere slike drøftinger KIL skulle hatt? Vi har jo alle et felles mål, ikke sant?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 13:13 
Forumlegende

grunnen til at jeg mente det var tabloid var fordi det var redigert slik at det ikke kom frem at jeg faktisk er fornøyd med den jobben Skogheim gjør som trener

du står fritt til å skrive hva du vil på lik linje med meg og alle andre på forumet, "kontroversielt" brukte jeg kun for å fremheve at du bruker en litt skarpere linje enn de fleste andre på forumet

diskusjonen du ønsker å starte må du for all del få lov til å ta på forumet og du vil helt sikkert få reaksjoner både med og mot dine sysnpunkter, men jeg ønsker ikke å bli frontet som en som forsøkte å dra i gang denne tråden siden poenget i mitt innlegg var stikk motsatt av det du forsøker å få det til å se ut som her

poenget var ikke å fremstille Skogheim som en gud, men å fremheve at han er et menneske av kjøtt og blod som alle oss andre som både har styrker og svakheter i sin rolle som KIL trener, og at jeg total sett er fornøyd med den jobben han gjør for KIL fra mitt ståsted som supporter

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 13:36 
www.kilsk.com

skjønner ikke helt vitsen med å lage et så stort nummer ut av en liten ledertabbe.. alle gjør sine feil, og det er lett å være etterpåklok... syns ikke vi skal rise skogen no særlig mer nå, det kommer alltid en drittkamp i ny og ne, og skogen veit sjøl at han har gjort en feil, så det ække noe vits å dra dette noe mer opp.. nå ser vi frem mot neste søndag da løv/ham skal bli grisa!!!

Profile  

PostPosted: 08 Aug 2006, 14:00 
Grævling

Galterud4ever wrote:
...skrev om språkbruken!

Språkbruken: Sitter du på en fasit om hvordan denne skal benyttes? Vi har en haug av forskjellige trenertyper her i landet, fra Nordlie på den ene kanten til Høgmo på den andre......dette er trenere som med forskjellig stil har levert varene i en årrekke. Skogheim har sin stil, og jeg har virkelig ikke hørt at denne skulle by på noen problemer før du kommer med dette innlegget.....mulig du vet noe vi andre ikke har hørt om!
Ellers....hva faen har Wigene med dette å gjøre? Og hvorfor skulle Skogheim kjefte på noen som gjør sitt livs prestasjon? Hvis KIL hadde ledet 3-0 halvveis (eller passer det bedre om jeg sier "etter 5000 meter?) mot Sparta i helgen.....hadde han da kjeftet i pausen mener du? Skogheim jobber med voksne folk......det er ikke et lag i klasse D i Norway Cup han leder!

Galterud4ever wrote:
.....skrev om "Skogheims investeringer"!

"Skogheims investeringer": Du antar at Skogheim har siste ordet når nye spillere skal hentes. Ja...mulig du har rett. I fjor fikk jeg inntrykk av at Ystnes var den som tok avgjørelsene om dette. Nå som han er borte har nok Skogen mer han skulle ha sagt......og som for resten av verdens fotballklubber.....det finns ingen garanti for at en ny spiller vil fungere i ny klubb. Du drar frem de som så langt ikke har fungert......hva med å nevne Rønning? Han er en utrolig bra investering...vi har ikke savnet Jaakko i det hele tatt......en ganske fantastisk bra "investering av Skogen"....syns du ikke? Kamark har spilt en del og levert bra......også en grei investering, eller? Og hva med Ørjan Berg Hansen?....årts beste midtbanespiller på KIL etter min mening, hentet inn til veldig lav kostnad ut året, grei investering?
Nei....ta en titt på andre klubber, det er ikke noen selvfølge at alle nye spillere slår til, fotball er en litt mer usikker bransje en det denne "private bedriften" du raller om befinner seg i!!

Galterud4ever wrote:
.....lurer på om Skogheim er rett mann!

Ja/Nei/Tja......rett mann til hva? Han har snudd hele jævelskapen vi slet med etter nedrykkene i 1999 og 2001. Han har tatt oss opp til landets nest øverste divisjon og også levert en sykt bra åpningssesong i 2004. Men det er klart....hvis kvalifiseringsplass ikke er godt nok for deg så er det vel egentlig ingen poeng i å diskutere videre!
Om han er rett mann eller ikke til å ta oss videre vil vel tiden vise. Sett i forhold til hva han har å råde over av ressurser, så vil jeg si at både han og resten av klubben har gjort det over all forventning....både i 2004, 2005 og så langt i år.

Galterud4ever wrote:
.....Om Kim Roger: Selvsagt er en spiller som scorer så mye i 2. divisjon god nok for 1. divisjon....

......og selvsagt tar du feil med en slik kommentar!!! Merkelig at ingen andre klubber fra Adecco har forhørt seg om gutten hvis dette skulle vært en selvfølge!!! Skogheim har faktisk gått over til å benytte seg av 4-4-2 i en god del kamper dette året, men det er selvfølgelig trenerens rett å benytte seg av det systemet han selv ønsker å benytte! KIL kan ikke bytte trener for å få et system som passer bedre for Kim Roger....Det er liksom ikke Henry vi snakker om her!!!

Galterud4ever wrote:
...Slik det er nå virker det som Skogheim er på jakt etter typer som passer inn i hans drømmesystem. Det er ikke rent lite som minner om tiden da Drillo herjet som verst dette.

Gud bedre....hva er galt i at en trener ønsker å skaffe seg spillere som passer inn i systemet han ønsker å benytte? Er det dumt med visjoner? Hva i all verden er det du egentlig vil fram til her?

Galterud4ever wrote:
Skriver...."en halv bok" om Rødfoss

Igjen....han ble hentet i vinter, har vel på ingen måte slått til.....som tidligere nevnt, du har ingen garanti når du henter nye spillere. Rødfoss har vært en del skadet, både før sesongen og i løpet av sesongen....det har vel preget hans "situasjon" skulle jeg tro. Ellers så bruker vel Skogheim de 11 han til enhver tid mener er lagets beste spillere.....Ville vært jævlig merkelig om han brukte Rødfoss fra start men egentlig mente at Gundersen hadde vært et bedre alternativ. Det ville i såfall ha vært merkelig, for ikke å si DÅRLIG LEDELSE!! Hva du ønsker å få frem ang. dårlig ledelse kommer på så ufattelig tynt grunnlag at jeg rett og slett må glise her jeg sitter :lol:

Galterud4ever wrote:
....gir diverse råd til ledelsen!

Du påstår altså at folk ikke snakker sammen i Klubben? Ledelse, spillere, trenere......ingen dialog? Ingen evalueringer underveis? Ingen målsettinger oppsatt på forhånd? Hvem er du som "vet alt dette"?

Galterud4ever wrote:
...ingen er større en klubben!

Ai Ai......faktisk noe vi kan enes om :shock:

Galterud4ever wrote:
....Gadd vite hvordan, med osv...

Nystuen......Spiller i Stabæk.....hvordan skulle vi klart å beholde denne gutten på KIL mener du?

Kim Roger har fått sine muligheter, får kanskje fler etterhvert..... Foday, fikk sine sjanser...bra som innhopper, elendig de gangene han fikk starte! Kunne nok også tenkt meg at han fikk flere sjanser....men herregud, ikke en gang han er noen gud i 2. divisjon!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 14:11 
www.kilsk.com

lurer på hvor mye historie om kil og kunnskaper generelt om fotall denne galterud4ever har?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 14:19 
Spiller

Til Raggen: Amen!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 14:28 
Forumlegende

Når man ser på en dårlig fjorårssesong, der vi mistet de eneste spillerne omtrent som kan kalles for gode til andre klubber, mye bråk internt i fjor og mye surr i klubben, så synes jeg faktisk denne sesongen har gått over all forventning!! Jeg var livredd for nedrykkstrid. Men i stedet får man i år et lag som framstår på alle måter som bedre enn ifjor. Hvem skal ha æren for det? Jo den/de som har hatt ansvar for å hente nye spillere, og den/de som hadde vett på å bli kvitt uromomenter i spillergruppa.

Det vil si at vi her snakker om den sportslige ledelsen i klubben. Og Vegard Skogheim er en stor del av den.

KIL 2006 er på det sportslige plan et ungt lag med en bra spillergruppe som kun kan utvikle seg. Javisst har det svingt, med første omgang mot Sparta som et lavmål. Men oppturene har vært flere. Og lavmålene kom tettere i fjor. Ung spillergruppe, ung trener..klart det svinger litt da, men etter fjorårets utbytting av spillere peker egentlig pila bare oppover. Og hovedansvarlig for dette heter Vegard Skogheim. Så lenge klubben utvikler seg og blir bedre kan vi ikke klage. Man kan sette spørsmålstegn ved lederskap når både private bedrifter og fotballag går feil vei, altså blir dårligere og dårligere.

En bedrift som er på opptur er en god bedrift. Og det er et lederansvar. Som i KIL Toppfotball, der den sportslige biten av klubben blir bedre og bedre.

Så får den administrative biten og lederskapet utenom det sportlige være en helt annen debatt...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 15:01 
Klubbdirektør

Veldig veldig enig med Karlsen og Raggen her.

Etter den skremmende 05 sesongen, da vi mistet Jaakko, Einar, Fritz, Birken(Ikke det at savnet av han var så stort, men bredden ble mindre og mindre), og ikke minst Espen dro, var jeg helt sikker på at; Dette går til hæl..... Spesielt når alle disse erstatterene som vart hentet inn nesten kun hadde erfaring fra andre divisjon. Og spilleren som ble leid inn for å fylle luftrrommet etter Espen Nystuen var litt over 1.70 høy. Ulrik Thomsen, en danske som ingen visste hva sto for ble hentet inn for å gjøre keepersituasjonen mere behagelig.

Men hva har skjedd? Jo jeg kan begynne bakerst på banen. Eriksen har hatt kanskje sin beste sesong for KIL. Blemmene har blitt mindre og han har blit en mye bedre keeper. Endelig har vi en Eriksen med god selvtillit igjen.

De fleste trudde vi skulle slite mye bakover etter at en av de beste keepertalentene jeg har sett i min tid som KIL supporter, altså Fritz og publikumsfavoritten Jaakko tok en annen retning. Eriksen har greid å minske savnet etter Fritz som sagt, og Per Verner Rønning har ikke akkurat gjort savnet etter Jaakko noe større. Er det en grunn til at det er skrevet 11 sider om KIM ROGER STRAND denne sesongen og 0 om Jaakko?
Ja det sier litt! For Per Verner Rønning har vært uten tvil KILs beste spiller hittil denne sesongen og FY som han har storspilt.

En annen som ble hentet inn er Kamark. Han var kanskje den spilleren av de som ble hentet inn som jeg hadde minst forventninger til. Mne han har overrasket meg veldig. Enda en offensiv back som glir rett inn i KILs 4-3-3 system. Og han gir god konkurranse til Wibe. dermed har vi to veldig gode høyrebacker og om de blir i klubben neste år også kan jeg ikke se at det skal komme inn en ny back på høyresia.

Så til midtbana. Ørjan Berg Hansen og Mads Kristian Skjærvold. Førstnevnte har imponert meg mest men sistnevnte vel har vært mye skadet og syk i oppkjøringa til sesongen og dermed fikk de andre mye forsprang. Indreløperplassen har vel neppe vært bedre befolket. Vi har Fremming, Lindau, Ørjan og Skjærvold. Såklart hadde det vært best med Nystuen her, men nå har det seg slik at han ikke er det og slik som Lindau har tatt tak i den offensive delen av spillet til KIL, er sykt. Sorry Raggen, Berg Hansen har vært glimrende denne sesongen og vært en av de beste på midten. Men ingen tvil om at Lindau har rocket der til tider. Etter den sesongen han hadde i fjor trodde jeg han bare var en middelmådig spiller, men fortsetter han slik kommer han til å bli en publikumsfavoritt. Den spilleren som er morsomst å se på på KIL, uten tvil.

På topp har vi vel aldri helt greid å erstatte målene til Kalsæg men vi ligger da ann til å få en bedre plassering enn i fjor. Rødfoss var kanskje ikke helt den vi trodde da han ble hentet inn. paul er jo som vanlig mye skadet og Pat har vært mye opp og ned. Men med spillere som Gundersen og Koffeld, at de får mye kamper, det synes jeg er herlig. Tenk deg disse om 1-2 år når de har litt flere kamper under beltet. Herlige talenter osm kan glede KILsupporterne i mange år framover. Se heller på det som at vi er i ett lite "generasjonsskifte" på topp.

Så å si at Skogheim ikke bør kjefte er jo også latterlig. Som Raggen sier; han leder ikke ett lag i Klasse D i Norway Cup. Tåler ikke spillerene litt kjeft, får de faen i meg gi seg med fotball.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 16:15 
Klubbdirektør

Alt er ikke fryd og glede i spillergruppa til Kil, Er mye turbolens der om dagen. Er et par spillere som gir seg i Kil etter denne sesongen p.g.a. Skogheim. Sier ikke hvilken, men dere for nok høre det snart. Skogheim er ikke så enkel å prate med som dere vil ha det til. Når noen av de mest rutinerte spillerne kommer med noen forslag og han ikke er villig til å høre på er det noe galt. Kanskje han reiser etter denne sesongen?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 16:24 
Spiller

Og det vil du at vi skal tro fra en KIL-kjenner som ikke en gang så hvem som putta målene for B-laget i går :D

Og hvis det Janko skriver er sant så er det vel greit. De som ikke klare å forholde seg til en sjef/trener og innordne seg spillesystemet kan vel finne seg en ny klubb!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 16:33 
Trener

Dessuten spiller ikke Nystuen fast på Stabæk, så kanskje han kan komme tilbake en tur? Hadde vært fint med et utlån neste sesong..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 08 Aug 2006, 17:10 
Grævling

For all del.......men KIL har ikke råd til å betale hele lønna hans skulle jeg tro!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]