Noen saker om han fra Liverpool.no:
11.11.2006 Omtales her som angriper.
"Det skal være Astrits Ajdarevics spill for aldersbestemte landslag i Sverige som har imponert Liverpool-ledelsen. Anfield-klubben har hatt speidere på plass under alle kampene hans for landslaget.
(...)
16 år gamle Ajdarevic er allerede tatt opp i Falkenbergs A-lagsstall, med trøye nummer 23. Angriperen står bokført med 6 kamper og 1 mål for klubben i 2006. Fire av disse kampene har kommet i Superettan, går det frem av Falkenbergs offisielle nettside."
27.01.2007 Men debuterte sentralt på midten. Bilder fra denne kampen (tre år siden) kan sees på youtube (
http://www.youtube.com/watch?v=wRShzxRnTwU).
Den 16 år gamle svensken gjorde i går kveld sin debut i kampen mot Reading (juniorkamp). Han erstattet Woodward i pausen, og la seg sentralt på midtbanen. Astrit var god til å holde på ballen, og viste han hadde en god venstrefot.
(...)
Steve Heighway har stor tro på svensken, og mener vi får se mye mer til han i tiden som kommer.
(...)
- Han har mye talent, men han kom til oss ute av form, og har bare vært med oss en uke. Det eneste vi kunne gjøre var å starte med ham på benken, sa Steve Heighway til Liverpoolfc.tv etter gårsdagens kamp.
(...)
- Han har funnet seg godt til rette. Ajdarevic var her på prøvespill like før jul, og vi er veldig fornøyde med signeringen. Jeg tror han vil bli en glimrende spiller, og tror vi kan ha en kommende storspiller her."
29.07.2008 Så ville han plutselig vekk fordi han ville spille A-lagsfotball.
"- Jeg reiste ikke til Liverpool for å spille med reservene, men for å komme med på A-laget. Mange sier at jeg bør bli og gi det en sjanse ett år til. Med det finnes ikke noe mer for meg å utvikle på reservelaget.
- Jeg er moden for å spille i den nederlandske eller tyske ligaen. Det er slik jeg føler det i hvert fall. Det er best for meg å søke meg vekk fra Liverpool for å spille A-lagsfotball.
Astrit Ajdarevic har fått mange lovvord i løpet av sin tid i klubben. Likevel føler han ikke at han har fått den tilliten han fortjener for å bli der.
(...)
- Jeg klarte meg mentalt og var tilstrekkelig bra fotballmessig. Likevel fikk jeg ikke sjansen. Da må jeg se meg om etter noe annet.
Tiden i Liverpool utviklet ham både på og utenfor banen. Han er fysisk sterkere, har en bedre kondisjon og har blitt bedre defensivt."
På et av prøvespillene i Nederland omtales han som en offensiv midtbanespiller, så det er vel derfor han er på prøve her. Han virker jo som en talentfull kar, men som kanskje er litt full av seg sjøl. Hvis han overbeviser på trening og vi får han på lån (kanksje med opsjon på kjøp), så vil jeg si det er en bra signering. Da har vi muligheten til å bli kvitt han, skulle primadonnanykkene fortsatt være der, og signe han permanent hvis han skulle finne ut hvilken go'klubb KIL er.