KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 07 May 2025, 14:25

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 187 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 28 Jul 2006, 08:21 
Forumlegende

Jeg er ikke helt enig. For eksempel i Sogndal kampen hadde vi sjanser, men satte dem ikke. Sogndal vant pga effektivitet. I Adeccoligaen skaper ingen lag fryktelig mange sjanser fordi det er så tett og jevnt. Da er det effektivitet som teller. Vi er ikke effektive og har ingen naturlig målscorere. Kim Roger Strand er naturlig målscorer.

Vi skaper også for få sjanser, derfor er vi nødt til å sette de få vi får.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Jul 2006, 10:44 
Spiller

Og Rødfoss, Koffelt og Gundersen er også naturlige målscorere. det har de vel bevist i lavere div og i juniorfotball på høyt nivå. :shock:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Jul 2006, 11:27 
Forumlegende

har Karlsen og noen andre sett noe de fleste andre ikke ser vedrørende Strand?

jeg er tilbøyelig til å være enig med ham/dem. de andre som nevnes er ikke "naturlige småskårere" på samme måten. den påstanden mener jeg er riktig.

vi skal ikke diskutere hvem som er best av Henry og Van Nistelroy.
likevel er Nistelroy den naturlige målskåreren av de to. se på dem: Nistelroy inne i boksa er pang og mål. Henry er ofte "tuslegutt" inne i boksen på de samme sjansene, men gjør sine mål på en annen måte.

KIL har ingen Henry-type, men de kan i KRS ha Nistelroy-typen. det er stor forskjell på Strand vs., de andre nevnte i måten å bevege seg på, balansere seg på etc. jeg har ikke sett KRS vå veldig mye, men det jeg har sett er slik jeg beskriver det. det er det som er hans store talent.

de andre er også gode fotballspillere. bevares. likevel er det slik at slik KIL spiller vil ikke midtspissen lage noe særlig mål. KIL skal få inn noen gfryktelig gode kanter dersom de skal oppfylle Skogheims visjon om at ddet er de som skal scor målene. det er jo det han er på utkikk etter.

ingen av oss tror heller at KRS ville ha puttet 15 i adecco i første halvdel av sesongen i et annet system her (les: ham brukt korrekt). da ville en TL-klubb tatt ham sporenstreks. men det kunne vært spennende å se hva han kunne utrettet med en av de andre ved siden av seg.

det som oftest er svakheten hos trenere er å utnytte spisser best. det har alltid vært slik. det finnes det haugevis av eksmepler på.

se på Nederland i VM. i utgangspunktet hadde Nederland et superpar i Nistelroy og Mackay. sistnevnte kom ikke engang i troppen. i stedet brukte Nederland stort sett alene en annen løper som var mer løper en spiss....litt sarkastisk for at her brukte man en som fylte rolle i et system og hvor systemet ble det viktigste. Nederland var ufarlige forover mot gode motstandere.

se også på England. Rooney settes som enslig spiss.......galskap.....
Henry kan spille det grunnet sin fart og teknikk etc, men ikke en person som Rooney --- 2 vidt forskjellige personligheter også........

Skogheim er heller ikke, etter min mening, noe spesielt flink til å utnytte spilleres beste egenskaper forover. i starten av 2004 gikk det meste på skinner, men ifjol og iår synes jeg bruken av spillernes egenskaper ikke vises i særlig grad, i alle fall ikke så langt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Jul 2006, 11:36 
Forumlegende

Jeg har sett det samme som deg ivo. KRS er en boks spiss, som du nevner samme type spiss som van Nisterooy. (Nivåforskjellen er selvfølgelig stor) En sånn en som ikke gjør noe som helst utenom det aller viktigste, nemlig få ballen i mål.

Jeg mener at man kan finne habile backer, stoppere og midtbanespillere overalt. Men målscorere derimot, det er sjelden vare. Svært sjelden. Når en klubb først sitter på en sånn en da må de jaggu meg kunne tilrettelegge for at han skal kunne utføre den isolert sett viktigste jobben på hele fotballbanen, nemlig få ballen i motstanderens mål!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Jul 2006, 11:59 
Trener

Quote:
du kan vel nevne i fleng spillere som har forlatt KIL/fått sparken og slått til i andre klubber??

For å ta noen: Andre Schei Linbæk, Geir Frigård og Vidar Riseth.

Ellers kan det jo nevne at vi solgte Kjell Roar Kaasa da han slo igjennom i KIL.

Må jo heller ikke glemme Olav Nysæter som scorer en del for Vinger FK :lol:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Jul 2006, 14:29 
Grævling

Riseth, Bjørnebye og Frigård må det vel være lov å si at har gjort det rimelig greit etter å ha gått fra KIL. Frigård var jo rå i østerrike i noen sesonger, men etter dette har det gått rake veien ned i undergrunnen....HamKam liksom!!

Levernes er vel den eneste av folka vi har sendt til VIF som kan sies å ha gjort en grei figur.

Andre Schei Linbæk har vel vært en skandale stort sett over alt.....nå er han vel på Island og sparker ball. Fikk seg vel etterhvert noen eksotiske år på på ei Spansk sydenøy....men det eneste han fikk ut av det var vel brunere pels og lysere lugg!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Jul 2006, 20:56 
Trener

Andre Schei Linbæk putta jo litt for Molde ei stønn da...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 Jul 2006, 10:59 
Spiller

Ja, her fikk vi ramsa opp noen spillere som har gjort det brukbart eller bra etter KIL. Ikke så mange etter min mening (vi snakker tross alt om en periode på snaut 25 år), så derfor blir det usaklig og udokumentert å melde at det er typisk om en spiller ikke skulle skrive under for KIL og så slå til i en annen klubb. Jeg vil heller påstå det er typisk at spillere som forlater KIL opplever en nedtur i karrieren.

Og til de som ville at KIL skulle teste Kim mot Øster. KIL har vel testet KIm ca 60 ganger i serien og han trener vel med KIL flere ganger i uka så de vet vel hvor han står. :shock:

Ellers så var det vel en liten sak om dette i Glomdalen i dag for de som har den avisa.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 29 Jul 2006, 22:18 
Spiller

Linbæk putta vel 13 gåller for skeid etter at kil sendte han vekk fordi han ikke var god nok!!!! Økte vel sin markedsverdi betraktelig etter det??? senere spilte han champions leage me molde! så uansett hvor ræva han måtte være nå,så kunne han vært en resurs for kil da! kunne sikkert fått noen slanter for han også!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Jul 2006, 18:58 
Kaptein

Roffa wrote:
Linbæk putta vel 13 gåller for skeid etter at kil sendte han vekk fordi han ikke var god nok!!!! Økte vel sin markedsverdi betraktelig etter det??? senere spilte han champions leage me molde! så uansett hvor ræva han måtte være nå,så kunne han vært en resurs for kil da! kunne sikkert fått noen slanter for han også!

Nå må vi vel holde tunga rett i munnen. Schei Lindbæk ble ikke sendt vekk av KIL fordi han ikke var god nok. Var vel heller slik at KIL ikke kom til enighet med klubben hans (Abildsø). Men det gjorde Skeid, og han ble en hit der før han ble solgt til Molde.
Jeg hadde faktisk glemt gutten helt. Hvorfor ikke sjekke statusen hans. Kanskje han kan være mannen som skyter oss oppover tabellen?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Jul 2006, 19:05 
Kaptein

Er Schei Lindbæk på Island? Han står fortsatt oppført i troppen til Landskrona på klubbens hjemmeside.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Jul 2006, 19:09 
Kaptein

KIL4ever wrote:
Er Schei Lindbæk på Island? Han står fortsatt oppført i troppen til Landskrona på klubbens hjemmeside.

Fant en nyhet om at han ble klar for Hafnafjurdur 14. juli

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Jul 2006, 23:52 
Trener

Da Lindbæk var i KIL hadde han i begynnelsen problemer med å tilpasse seg treningsmengden.. Han kom fra en 3. div klubb som trente 3 ganger i uka, til en eliteserieklubb som trente hver dag, ofte to ganger om dagen.. Overgangen ble for stor akkurat da, men det ser i alle fall ut til at han vendte seg til treningene mens han var i KIL.. Uansett har vel ikke utviklingen hans pekt rette veien etter at han gikk fra Skeid, så han var vel ikke den rette å satse på?? men han er bare en av mange i rekken som har prøvespilt for KIL uten napp, for så å slå igjennom i andre klubber..

Pål Strand og Jo Tessem prøvespilte også for KIL på 90-tallet uten å få kontrakt..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Jul 2006, 23:53 
Forumlegende

Handler ikke denne tråden om Kim Roger Strand?

Noen som vet om han putta noen da Eidsvoll Turn vant 3-1 over Steigne borte i går?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 30 Jul 2006, 23:56 
Grævling

Nei....2 mål av Fri-ttgåendehønse-gård og en annen kar!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 187 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]