KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 06 May 2025, 05:19

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 112 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Next
Author Message
PostPosted: 29 Aug 2011, 15:06 
Reserve

TaigerVudds wrote:
Nei, vi trenger ikke Tom Nordlie. Jeg nekter å tro at det står så dårlig til internt (og eksternt innen rimelige midler) at vi må blåse en million for å holde plassen. Skulle Nordlie være interessert i å jobbe på dugnad er det selvsagt greit nok, men han har bevist i klubb etter klubb at han ikke jobber for knapper og glansbilder. Det hjelper selvsagt ikke om en ekstern betaler lønna hans heller. Isåfall kan denne eksterne heller bruke disse pengene på utvikling og foredling av unge talenter.

Som mikeb skrev i en annen tråd: Dette er en mellomsesong hvor vi skal legge et grunnlag for videre suksess gjennom klubb- og økonomibygging. Da splasher vi ikke syvsifrede beløp på en kortsiktig trenerløsning slik at vi blir nr. 7 og ikke 9.

Sist Nordlie var her måtte vi ha kunstig åndedrett halvveis, og vi lå økonomisk med brukket rygg da han dro. Så har jeg selvsagt ikke glemt at vi lå an til Tippeligaopprykk også, men det hadde en svært høy pris.

Om det bare koster 1 mill for Tom Nordli, vil dette betale seg tilbake i form av økt publikumstall alene. Hvis vi i tillegg kan få litt positiv blest om Kil, sponsorer, beholde eksisterende spillere og til og med se ett lag som kjemper og kanskje vinner så bruk den millionen ASAP

Last edited by borgen on 29 Aug 2011, 15:07, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2011, 15:43 
Reserve

Han skapte liv, røre og oppmerksomhet sist gang han var her, og hvordan gikk det økonomisk? Det var redningsaksjoner og kommunal inngripen oftere enn vi har rotet bort ledelser hjemme i år. Den butikken KIL klarte å få til på Nordlie var ikke i nærheten av å dekke kostnadene ved å ha ham i klubben - både de som gikk til Nordlie selv og de han brukte.

Jeg gir fullstendig blanke om vi blir nr. 7 eller 11 denne sesongen, og etter min mening er det helt bortkastet å søle bort penger på kortsiktige trenerløsninger. Om vi ikke er i stand til å holde plassen i årets Adeccoliga (kvaliteten på ligaen har ikke vært dårligere på mange år) uten å svi av et 7sifret beløp for 10 serierunder, da er det ikke liv laga for Adeccofotball i Kongsvinger. Da blir det uanset som å kjøpe og bære havre til en død hest!

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2011, 15:55 
Klubbdirektør

Skjønner ikke at du kan tro at Tom N. den gangen, er den samme som nå. Han er ikke i nærheten av og kunne forlange den lønna han hadde den gangen, i dag. I fjor var han jo villig til og overta for den samme lønna som Trond Amundsen hadde, og kanskje han nå er villig til og ta den samme lønna som Brogeland har? Det er vel ingen i KIL som ønsker en runde til med økonomiske problemer.

Målet er uansett og unngå nedrykk. Og da trenger vi hjelp fra nye krefter..

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2011, 16:07 
Reserve

Ta over Brogelands lønn? Sist jeg sjekket hadde Brogeland 2års kontrakt, så uansett om Nordlie eller noen annen kommer inn på dugnad så mottar Per B. lønn ut november 2012. Dobbel trenerlønn i 15 måneder blir dyrt, uansett hvordan man ser det.

Skulle Nordlie jobbe for knapper og glansbilder kommer han uansett til å medføre kostnader. Treningstider, spillere, matchballer, reiser, lunsj og annen mat, etc. Nordlie = høyt kostnadsnivå, han gidder ikke risikere ryktet sitt ved å operere under noe sparebluss.

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2011, 16:13 
Klubbdirektør

Hvis ikke Brogeland trekker seg da. Det bør han i anstendighetens navn gjøre..

Tom N. har for lengst mistet sitt gode navn og rykte i fotball-Norge. Jeg tror nok heller at han kan tenke seg og begynne på bunnen igjen, for og bygge opp igjen navnet sitt, og vise at han har lagt av seg mye av det negative. Hvis han savner livet som fotball-trener og ikke er fullt så glad i den jobben han har nå, så er det en mulighet.

Men det er nå bare min teori, da :)

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2011, 17:17 
Forumlegende

Etter å ha sett video fra kampen så er det umulig å se om Strømmen var i offside på sin scoring, men bortefeltet er omtrent på linje og slik jeg så det lå Strømmen spilleren som scora nesten en meter i offside når passningen går. Det kan se ut som på bildene som om Krogh ligger i off side når han scorer, så den situasjonen kan være riktig, jeg så ikke hele forspillet i forkant av den situasjonen, men fikk ikke inntrykk av at det var off side under kampen i går. Kortet til Linnes ser veldig strengt ut. Ellers var dommern meget god i store deler av kampen, men kunne delt ut flere gule kort til Strømmen spillerene som spilte meget tøft til tider og særlig Güven fikk merke dette.

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2011, 17:29 
Trener

David Justice wrote:
Dommere, linjemenn og linjedamer bør nok ha meget tykk hud, særlig etter at de har grepet inn i helt avgjørende situasjoner i viktige kamper.

Skulle gjerne ha sett reprise på begge målene, men jeg har vel en mistanke om at linjedamen hadde rett.

Generelt sett synes jeg det er irriterende med selvhøytydelige dommere som deler ut kort etc. fordi de ikke ser ut til å tåle det minste kritikk og ikke klarer å vise forståelse for naturlig frustrasjon hos spillere i pressede situajoner. De beste dommerne (ref. Champions League o.l.) har naturlig autoritet gjennom gode prestasjoner og ikke det store markeringsbehovet som enkelte NFF dommere synes å ha.

Uansett, det som er mye mer interessant er hva ledelsen i KIL gjør med den sportslige situasjonen etter den siste tapsrekken?

Har sett reprisen og mener bestemmt at linjedama tar feil. KIL's utligning skulle vært godkjent. Når vedkommende presterer å ta feil på en så viktig avgjørelse til tross for å være riktig plassert på linja får hun faktisk tåle å høre noen gloser fra supporterne. Jeg er rimelig sikker på at om det vært en linjemann som gjorde samme feil så hadde han også fått passet påskrevet så dette har overhodet ingenting med kjønnsdiskrimering å gjøre. Det er en kar fra Strømmen som ikke burde sittet sammen med KIL supporterne som står bak disse skriveriene i Glomdalen.no og andre steder.

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2011, 17:42 
Klubbdirektør

Det kjønnsdiskriminerende går jo på at hun ble kalt det hun ble kalt. Og det har jeg også hørt på Gjemselund når det er kvinnelige linjedommere. For de mannlige linjedommerene som gjør feil blir ikke kalt "en kukk" o.l. synonymer for kjønnsorgan, så vidt jeg har hørt :wink:

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2011, 17:54 
Trener

Libra wrote:
Det kjønnsdiskriminerende går jo på at hun ble kalt det hun ble kalt. Og det har jeg også hørt på Gjemselund når det er kvinnelige linjedommere. For de mannlige linjedommerene som gjør feil blir ikke kalt "en kukk" o.l. synonymer for kjønnsorgan, så vidt jeg har hørt :wink:

Der mener jeg at du tar feil, linjemenn mottar skjellsord og utpsykningsforsøk både på Gjemselund og andre steder. Kvinnelige assistentdommere får tåle samme behandling, det er en del av gamet.

Dessuten sitter jeg med en følelse at hun vinket for å straffe oss for glosene hun mottok i annen omgang. Dette kan naturligvis ingen bevise, og det forteller litt om den makten disse personene har.

Min holdning er ihvertfall at maktpersoner får tåle kritikk enten de er i politikk, idrett eller andre områder. Selvsagt bør kritikken foregå i nogenlund dannede former, men det er tross alt fotball vi snakker om og ikke klassisk ballett.

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2011, 18:01 
Klubbdirektør

Ja, skjellsord kan være greit, men en bør kanskje holde seg unna de skjellsordene som har med hvilket kjønn man tilhører og gjøre. Og spesielt i en idrett (eller hva som helst annet) som er tradisjonelt mannsdominert. Ellers vil det fort komme inn under begrepet "kjønnsdiskriminering".

Det er mye mulig at du har rett i at hun skulle hevne seg. Men så mye makt har de, dessverre. Og det er jo i så fall utrolig uproffesjonelt. Jeg synes for øvrig at kvinnelige linjedommere er modige. Ikke søren om jeg hadde turt og utsette meg for det der 8)

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2011, 18:10 
Klubbdirektør

David Justice wrote:
Har sett reprisen og mener bestemmt at linjedama tar feil. KIL's utligning skulle vært godkjent. Når vedkommende presterer å ta feil på en så viktig avgjørelse til tross for å være riktig plassert på linja får hun faktisk tåle å høre noen gloser fra supporterne. Jeg er rimelig sikker på at om det vært en linjemann som gjorde samme feil så hadde han også fått passet påskrevet så dette har overhodet ingenting med kjønnsdiskrimering å gjøre. Det er en kar fra Strømmen som ikke burde sittet sammen med KIL supporterne som står bak disse skriveriene i Glomdalen.no og andre steder.

Jeg også syns det ser feil ut. Han er vel ikke i offside når pasningen kommer ? Og jeg sitter også med en følelse av at det er en slags "hevn" fra linjedommeren etter å ha fått mye dritt gjennom kampen å dømme en sånn tvilsavgjørelse mot "KIL-bermen". Kanskje vi skal slutte å skjelle ut de i svart ? :twisted:

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2011, 18:24 
Reserve

Freddien wrote:
Han er vel ikke i offside når pasningen kommer ? Og jeg sitter også med en følelse av at det er en slags "hevn" fra linjedommeren etter å ha fått mye dritt gjennom kampen å dømme en sånn tvilsavgjørelse mot "KIL-bermen". Kanskje vi skal slutte å skjelle ut de i svart ? :twisted:

INGEN er i offside når frisparket slåes. Gerson er vel et par meter onside tilogmed. Skandaledømming, dessverre. Spesielt stor forskjell på ett og tre poeng i denne kampen. Mye mer komfortabelt med tre poeng ned til et rævaspillende Strømmen, enn to poeng ned til Alta.

Slutte å skjelle ut de i svart? Definitivt enig. Fører ikkeno godt med seg. Mye bedre med "konstruktiv kritikk" - det vil si å få fram at dommern har tatt feil (og dermed kanskje få han/henne til å kompensasjonsdømme seinere) uten nødvendigvis å disse dommern eksplisitt. Noen NEEEEEIIII og endel piping holder lenge.

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2011, 18:42 
Klubbdirektør

Libra wrote:

De blir kalt jævla homo. Er vel ikke noe bedre det. Men da kommer det ikke et ord i media om det. :)

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2011, 18:58 
Klubbdirektør

Janko wrote:
Libra wrote:

De blir kalt jævla homo. Er vel ikke noe bedre det. Men da kommer det ikke et ord i media om det. :)

Sant det. He..he...saklig :mrgreen: Om det er verre eller bedre er ikke lett og si, men det er noe med disse kjønnsorgan-ordene som kan treffe veldig hardt. Det kommer vel an på ørene som hører, vil jeg tro :)

Profile  

PostPosted: 29 Aug 2011, 19:25 
Klubbdirektør

Det er jo diskriminerende samme hva man gjør eller roper uannsett. En eller annen roper noe stygt på en fotball kamp. Samme om man er ung eller gammel. Så jeg vet ikke helt hva man skal gjøre for å få vekk det. Man kan jo si fra til vedkommende uten å trekke media inn i bilde. Kan vel ikke være så fælt da han orker å sitte der nesten hele kampen uten å si noe.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 112 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]