KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 11:50

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 105 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Author Message
PostPosted: 20 Nov 2009, 15:40 

"Jeg tipper du ikke var på en eneste kamp i 2008 før Nordlie kom til klubben?"

Jeg har fulgt KIL hjemme og borte siden 1989 jeg serru :roll:
At Eide/Kristiansen ikke gjorde en god jobb før TomTom kom, må vel Thomas Berntsen ta sin skyld av. Han skakkjørte jo laget totalt og det å skulle redde stumpene på det tidspunktet, hadde ingen klart. Bortsett fra TomTom da :D
Jeg mener bare at Eide hadde fortjent en mulighet som hovedtrener i TL 2010. Om han virkelig er moden for det, er usikkert. Men det er det jammen også med Trond A. Uansett hvem som er trener eller ikke, så håper jeg det er de 11 spillerene utpå matta som ordner poengene for oss :lol:

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2009, 15:43 
Grævling

Knuger'n wrote:
Etter å ha svevd på skyer etter at opprykket ble klart, landet jeg brått og brutalt nå som Trond Amundsen blir trener :evil:
TROND AMUNDSEN! FOR EN VITS!! Kan ikke fatte og begripe hvordan enkelte kan mene at TA har fått utrettet mye i Løv/Ham.... På 3 sesonger har det blitt 12. plass to ganger og en 10. plass! WOW! De resultatene gir ikke akkurat respekt hos meg. Han er kanskje bra på å utvikle talenter, men som hovedtrener i Tippeligaen har han ingenting å gjøre! Har ikke styret ønske om at vi skal klare oss blant de "store" i mer enn en sesong? Greit nok at Kil skal være gode på å utvikle talenter, men hvis vi skal ha noe som helst håp om å være i TL i mer enn en sesong, så kan ikke hovedfokuset være på utvikling av talenter første året vi skal spise kirsebær med de store gutta! TA er TALENTUTVIKLER. IKKE HOVEDTRENER! Vi trenger rutine/erfaring i sesongen 2010!! Selv om også Eide mangler det, så hadde ihverfall han fortjent jobben MYE mer enn en person som har skaffet "lillebror" i Bergen to 12. plasser og en 10. plass på 3 sesonger!!!!!!!

"Jeg er ikke sinna, bare veeeeldig, veeeeldig skuffet....."

Gud bedre...... Du får høre litt med de som har vært under Amundsens vinger tidligere, hver eneste en mener det er den beste treneren de har vært borti, og den vanlioge kommentaren er at han er utrolig sterk rent fotballfaglig. Nei, nå har vi jaggu fått den optimale løsningen ut fra det jeg ønsket meg. Også innenfor økonomiske rammer vi kan leve med. I tillegg har vi en trener som vet hva han har å jobbe med, ikke en som kommer til å skrike etter penger for spillerkjøp med en gang det butter litt i mot. Noen garanti for å overleve hadde vi uansett ikke hatt hvem enn vi hadde ansatt.

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2009, 15:44 
Kaptein

Denne løsningen var mitt førstevalg.

Til Øyvind Eide: Virkelig bra at du fortsetter i teamet og "går gradene"!
Det er bra for både KIL og for din karriere. Nå lærer du maks av Trond et par år før du overtar som vår hovedtrener!
Husk at klubben har stor tro på deg! De lot deg lede laget i innspurten selv om både opprykk og økonomi krevde suksess.
Du innfridde og kommer til å få mye ansvar i årene fremover selv om du ikke er hovedtrener.
Skulle Amundsen for eksempel bli sykemeldt tror jeg ikke man kommer til å diskutere erstattere i det hele tatt!

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2009, 15:50 
Kaptein

Knuger'n wrote:
At Eide/Kristiansen ikke gjorde en god jobb før TomTom kom, må vel Thomas Berntsen ta sin skyld av. Han skakkjørte jo laget totalt og det å skulle redde stumpene på det tidspunktet, hadde ingen klart. Bortsett fra TomTom da :D

Skylda for det som skjedde i 2008 vil jeg faktisk gi det gamle styret. De sparket Berntsen uten å ha en plan. Eide og Kristiansen skulle bare lede skuta noen kamper, men ble sittende nesten hele sesongen. Likevel mener jeg at Eide med noen års mer erfaring hadde hatt bedre forutsetninger for å klare å snu skuta. Tom viste at det bare var mentalt gutta svikta, gode nok var de jo. Eide greide å lede gutta til opprykk, men han bør fortsatt lære mer før han står alene med ansvaret en hel sesong.

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2009, 15:54 
Reserve

Me happy :D

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2009, 16:12 
Saftblander

Lykke til til det nye trenerteamet! Veldig godt valg av styret, ikke minst nøkternt og ærlig. All ære til trenerteamet, men styret med Mohn i spissen skal jaggu ha for en god jobb de og!

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2009, 16:13 
Saftblander

Amundsen + Eide = Perfekt på alle områder. ikke misforstå :)

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2009, 16:53 

http://www.glomdalen.no/kil/article4716479.ece

Nå fikk jeg mer troen på Amundsen!! Godt å høre hvordan han tenker!! Planen hans var akkurat det jeg ville høre. En langsiktig plan med å utvikle talenter og en kortsiktig plan for 2010. Det jeg var redd for med Amundsen som trener, som assosieres så sterkt med talentutvikling, var at han skulle kjøre med for mange "talenter" i en sesong der pri 1 må være å klore seg fast i TL. Og da trenger vi spillere med rutine og erfaring, så får unggutta få en sjanse i ny og ne. Jeg er glad KIL vil være en klubb som satser på talenter, men som nyopprykket burde vi bruke det første året med erfarne spillere, så unggutta kan se og lære sånn at de kan være med og leke de resterende 100 årene vi skal spille i TL :D
Planen hans, sånn som jeg tolker den, høres meget bra ut! Så får tiden vise om han er fotballfaglig sterk nok til å lede oss til suksess.

Seriestart kan ihvertfall ikke komme fort nok.....

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2009, 18:23 
Forumlegende

Knallgod løsning på trenerkabalen. Flott at Eide blir med videre.

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2009, 19:23 
Spiller

Får bare melde meg inn i klubben med fornøyde KIL-fans. Bedre løsning enn dette var det ikke lett å forestille seg. Grattis med ny jobb begge to. :D

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2009, 20:02 
Klubbdirektør

Da har vi altså fått på plass en ny trener og et nytt trenerteam. Trond Amundsen skal trene KIL i tre år (forhåpentligvis), med Øyvind Eide som sin assistent.
Jeg må si at jeg er meget spent på denne løsningen.
Det er ikke veldig mye jeg vet om Amundsen fra før, men en kjapp titt på statistikken viser hvordan han har gjort det i sine fire(?) år som Løv-Ham trener:

2009:
10.plass 40 poeng 11 7 12 44-50 -6
2 poeng opp til Alta på 6.plass og 3 poeng ned til Ham-Kam og nedrykksplass. 7 poeng opp til Sarpsborg.

2008:
12.plass 34 poeng 9 7 14 37-45 -8
4 poeng ned til Kongsvinger og det som hadde vært nedrykksplass. 20 poeng opp til kvalikkplass.

2007:
12.plass 33 poeng 9 6 15 39-44 -5
1 poeng fra nedrykk. 22 poeng opp til kvalikk.

2006:
11.plass 35 poeng 8 11 11 38-40 -2
3 poeng fra nedrykk. 20 poeng opp til kvalikk.

Hvordan drar man så konklusjoner utifra dette?
Jeg vil anta at det i år ikke var noen klubber som hadde like lite å rutte med som Løv-Ham, kanskje bortsett fra Stavanger. De tidligere årene vil jeg også tro at bare lag som Sandnes Ulf (2008) og Manglerud Star (2006) hadde mindre. På bakgrunn av dette er det jo en stor prestasjon å ha ”berget” laget år etter år, selv om det hvert år har vært farlig nært. Det viser at han får noe ut av et lag med lite midler i forhold til sin divisjon, akkurat slik KIL vil være neste år.

Når det gjelder lønning og følelser for KIL, blir vel dette også bare spekulasjoner, men jeg tror ikke at Amundsen kommer til å kreve særlig mye for sin jobb. Vi vet også at han går gratis fra Løv-Ham. Ved tidligere uttalelser viser det seg også at han er svært glad i KIL og føler en sterk tilknytning hit. Han har dessutten vært her før og kjenner til litt av ”systemet”.

Til slutt er det jo meget meget gledelig at Øyvind også blir med/fortsetter i denne kabalen. Amundsen sier selv at noe annet var helt uaktuelt, og Øyvind selv sier at han stiller seg 100% bak dette og er veldig fornøyd med hvordan det blir. Det skal bli veldig spennende å følge de tos sammarbeid, og det mange kaller det mest lovende trenerteamet på lang lang tid.

Jeg må innrømme at jeg var litt skeptisk i starten, men jeg tror dette kan bli veldig bra. Dette var en løsning som passet KIL ypperlig på alle måter. Det endte med en langsiktig, økonomisk og ”lokal” tankegang, noe som passet meg som supporter å se, samt etter min mening var nødvendig for KIL å følge.

Jeg gleder meg til Tippeligaen 2010 :D

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2009, 21:30 
Klubbdirektør

For en klubb som KIL, med begrensede ressurser, tror jeg dette var den beste løsningen vi kunne håpe på.
Eide styrte oss til opprykk og fortjente å bli med videre. Samtidig har vi fått inn en hovedtrener som virker som en solid trener.

Tror dette blir bra!

Never red - Alltid rød!
-------
http://www.haga-if.no

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2009, 21:37 
Forumlegende

Leser det Amundsen sier på kil.no. Det han sier der er søt musikk. God organisering/struktur og god innsats kombinert med talentutvikling treffer mitt fotballhjerte midt i!

Profile  

PostPosted: 20 Nov 2009, 23:49 
Klubbdirektør

Som eneste (?) kvinne her inne på dette manneforumet, så vil jeg innrømme at jeg ikke kjenner noe særlig til Trond Amundsen fra før. Men jeg likte måten han snakket på og den gemyttelige stemningen under pressekonferansen i dag :) Noe sier meg at han passer perfekt inn i vårt miljø.

Minnes med gru stemingen som var på pressekonferansen da Tom N. ble ansatt. Ingen turde å åpne kjeften, og slik fortsatte det vel :roll:

Profile  

PostPosted: 21 Nov 2009, 11:53 
Reserve

Velkommen, Trond Amundsen!! Dette blir bra!

Jeg likte også å høre visjonen og tankene hans om jobben framover med KIL. Det er utvilsomt nøkternt og realistisk, og passer veldig bra med KILs "profil" og rolle som liten klubb med begrensede midler. Nå blir det spennende å følge prosessen med gjennomgang av spillerstallen.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 105 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7

All times are UTC + 1 hour [ DST ]