KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 11 May 2025, 12:20

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 296 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 20  Next
Author Message
PostPosted: 26 Aug 2009, 10:25 
Reserve

Glåmdalen idag hadde en ganske pro-Nordlie vinkling, noe som kanskje er like greit om journalistene skal unngå en bøtte kjeft neste gang de viser seg på feltet.... Og jeg følger Sand & co's holdning et stykke på vei. Fotballen har blitt slik, og andre næringer med den. Enhver er seg selv nærmest, ikke bare Tom Nordlie. Men det er to punkter som ikke henger på greip. For det første ønsket KIL en toårs kontrakt i fjor, mens det var Nordlie selv som krevde et år og klausul. Da synes jeg det blir for dumt at han uimotsagt gjentatte ganger får lov til å hevde at Fredrikstad tilbyr en langsiktighet KIL ikke gjør. (Den langsiktigheten FFK tilbyr er uansett ikke lengre enn Høilis tålmodighet, så argumentet er og blir syltynt).

For det andre hevder FFK-supporterne at det var Nordlie selv som henvendte seg til dem først. Om det stemmer (noe som er et digert forbehold) så ër det til de grader illojalt i forhold til den jobben han er meget godt betalt for å gjøre.

Om Nordlie velger å dra herfra etter endt sesong, skal jeg være den første til å takke for flott utført jobb, og ønske lykke til i neste oppdrag. Jeg forlanger ikke at en trener med hans meritter går ned i lønn og tar nye tak i en klubb som lever fra hånd til munn. Men interessen fra FFK er ikke mer spesiell og unik enn at jeg synes han kan konsentere seg om de som betaler lønnen hans i 2009, for å avslutte den jobben han satt til å gjøre. Men klarer han ikke det, kan han like gjerne dra sin kos. Med det ettermælet han fortjener. (Så får heller Morten Sand og jeg være uenig om hva det bør være).

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2009, 10:46 
Forumlegende

Oppover wrote:
Karlsen wrote:
Ja interessant det med spillergruppa til FFK. De vil nok i stor grad bli hørt i klubben.

Har egentlig hørt lite om hvordan stemningen i spillergruppa i KIL er til at Tom blir/blir borte. Noen som kjenner noen rykter?

Ryktene tilsier noe murring (av folk som benker?) pga en autoritær lederstil fra Nordlie. Min melding er da isåfall: De som ikke takler at trenern er sjef kan finne en klubb med trener(e) som suller og duller med spillerne. Men forvent faen ikke å vinne en dritt da. Trenern er sjef. Sånn må det være. Punktum.

Jeg håper derfor at dersom Nordlie skulle drar at man henter inn en autoritær type som vet hvordan han vil ha ting. Med en krystallklar spillestil og som tør og evner å stille krav til spillerne. Bergersen er i så måte trolig et elendig valg. Har mer trua på Skullerud da faktisk. Bjørnebye er heller ikke riktig valg. Riseth vil jeg tro har rette attitude til å være trener. Halvorsen kan være et ok valg. Erlandsen er ikke-tema. Eller finn en erfaren svenske som har vært ute en vinterdag før.

Men tror Nordlie blir. ihvertfall ut sesongen.

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2009, 11:16 
Reserve

Jeg ser folk er skeptiske til skullerud. Personlig hadde jeg mye heller ville hatt Skullerud som trener, enn Bjørnebye, Halvorsen samt endel andre kandidater som er nevnt her. Han har også mer faglig tyngde enn Karlsrud, selvom jeg ideelt sett ville hatt han i et trenerteam også. Men hvordan Halvorsen i det hele tatt kan bli sett på som en ideel erstatter er beyond me. Har ikke han bevist i Notodden, med de ressursene de har hatt til rådighet der, at han ikke er rett man for jobben?

Tror faktiskt Skullerud kunne vært ideel for KIL. Spørsmålet er heller om Skullerud er KIL er interessant nok for Skullerud, selvom han er lokal.

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2009, 11:18 
Grævling

Takket nei før vi hentet Thomas Berntsen, da var han ikke klar for å flytte ut av byen, men det er klart.... før eller siden må han vel ha seg en ny jobb han også.

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2009, 14:53 
Reserve

Karlsen wrote:
Ryktene tilsier noe murring (av folk som benker?) pga en autoritær lederstil fra Nordlie. Min melding er da isåfall: De som ikke takler at trenern er sjef kan finne en klubb med trener(e) som suller og duller med spillerne. Men forvent faen ikke å vinne en dritt da. Trenern er sjef. Sånn må det være. Punktum.

Såklart en sjef skal være sjef. Men i tilfellet Nordlie har ikke kritikken i andre gått på at han var vært autoritær, men at han sliter ut omgivelsene sine. Ta din egen favoritt Fergie: Ingen betviler på at han er autoritær, ingen er i tvil om hvem som bestemmer. Men samtidig er det få som klager over at han behander spillere utenfor kjernegruppen på en dårlig måte, medtrenere og andre ansatte påpeker ikke at han blander seg inn i alle andres områder - enten det er temperaturen på kaffen, lengden på gresset eller fargen på garderobeveggen.

Med det så påstår jeg IKKE at TN gjør samme tabbe i KIL som i andre klubber, men det har blitt tema i andre klubber han har forlatt.

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2009, 15:31 
Forumlegende

Begge klubber ønsker, naturlig nok, rask avklaring. Dette tror jeg kan tale til fordel for KIL:
http://www.glomdalen.no/kil/article4541860.ece

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2009, 18:27 
Klubbdirektør

Er enig med Henrik Mohn her ja. Hvis Nordli vil Fredrikstad kan han vel si i fra med en gang ikke sitte i flere dager å gnu på det. Det går bare utover spillerne. Skullerud har vel ikke trent VIF etter sine ønsker, er vel Martin som har styrt alt.

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2009, 19:34 
Saftblander

http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/ar ... tid=566761 håper ffk får kalde føtter når dem ser dette...
Uansett hva dem sier om Nordlie så redda han vinger fra 2. divisjonsspill i fjor, i år er vi et topplag.
Jeg håper og tror Tom blir hos oss minst en sesong til. Slik jeg har inntrykk av han er han en veldig stolt person. Da passer det seg ikke å stikke av midt i sesongen fra en klubb som har snudd hver jævla krone for å ha muligheten til å ha en trener som Tom til å styre laget i veien til suksess.

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2009, 20:15 
Materialforvalter

http://f-b.no/article/20090826/FFK/208917946/1252

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2009, 20:34 
Trener

Karlsen wrote:

Ryktene tilsier noe murring

I dag hørte jeg faktiskt noe av det samme. At flere av spillerne ikke har noe imot om han skal forsvinne til FFK.

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2009, 20:38 
Materialforvalter

Quote:
I dag hørte jeg faktiskt noe av det samme. At flere av spillerne ikke har noe imot om han skal forsvinne til FFK.
'

Sannsynligvis de spillerne som sitter på benken?

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2009, 20:54 
Trener

lfc wrote:
Quote:
'

Sannsynligvis de spillerne som sitter på benken?

Tja, vil ikke nevne navn her, men det var en som sitter på benken ja.
Men virket ikke som han var den eneste som mente dette uten at jeg ville spørre hvilke andre spillere det også gjaldt.

Personlig håper jeg Nordlie fortsetter så lenge han vil, men uansett litt bekymringsverdig om det her gjelder "flere"

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2009, 21:18 
Forumlegende

Drublic wrote:
men uansett litt bekymringsverdig om det her gjelder "flere"

Nei!
Det vil alltid være slik.
Tvert imot ville det være rart om de som er benket smilte fra øre til øre for sin situasjon.

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2009, 21:23 
Forumlegende

TaigerVudds wrote:

1) Men samtidig er det få som klager over at han [Fergie] behander spillere utenfor kjernegruppen på en dårlig måte,
2) lengden på gresset

1. Det er sant, men vi kan bare bla oss tilbake inne på forumet til Skogens dager og vi finner diskusjoner om diverse grupper av spillere som var eller mente seg dårlig behandlet. Også under TB hørte vi om slikt.

Ok, det er feil.
Helt enig.
Men hva er det som gjør at vi innbiller oss at dette ikke skulle være relativt vanlig blant fotballtrenere - når du vil finne det på enhver arbeidsplass ellers, en av en viss størrelse?

2. Kan faktisk være viktig nok... :wink:

Profile  

PostPosted: 26 Aug 2009, 21:31 
Forumlegende

TaigerVudds wrote:
1. Men det er to punkter som ikke henger på greip. For det første ønsket KIL en toårs kontrakt i fjor, mens det var Nordlie selv som krevde et år og klausul.

2. Da synes jeg det blir for dumt at han uimotsagt gjentatte ganger får lov til å hevde at Fredrikstad tilbyr en langsiktighet KIL ikke gjør. (Den langsiktigheten FFK tilbyr er uansett ikke lengre enn Høilis tålmodighet, så argumentet er og blir syltynt).

3. For det andre hevder FFK-supporterne at det var Nordlie selv som henvendte seg til dem først. Om det stemmer (noe som er et digert forbehold) så ër det til de grader illojalt i forhold til den jobben han er meget godt betalt for å gjøre.

1. Er du sikker?
Mine ører har erhaltet den opplysningen at TN ønsket 2 år, men at klubben ifjor høst bare ville tilby 1 år.

Dessuten, med den etterhvert så berømmelige klausulen ville jo ikke 2 år vært noe problem, sett fra hans ståsted.
Den ville kunne brukes etter 3 måneder, 11 måneder, 17 måneder - altså når som helst.
Men man ville hatt en kontrakt på mer enn 1 år - selv å falle tilbake på.

2. Jamfør også 1.
Til din parentes er det å si at uansett om man skulle "miste tålmodigheten" i Fredrikstad lenge før kontraktens utgang - ja - så har man jo kontrakten som da brytes av klubben - og da har man en ryggdekning likevel.

3. Enig i din kommentar.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 296 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 20  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]