KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 04 May 2025, 21:35

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 293 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 20  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 16 Dec 2007, 22:17 
Reserve

Jeg synes utrolig synd på de i sportslig utvalg som gjorde en fantastisk jobb med å få på plass stallen for 2007. Må være helt håpløst og se på at en etter en forsvinner uten at noen i ledelsen ser ut til å bry seg. Kil hadde ett fantastisk utgangspunkt etter denne gode sesongen men det ser ut som om ingen har vært villige til å ta tak og bygge videre. Tragisk.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Dec 2007, 00:48 
Trener

wangern wrote:
Til Kongsvinger toppfotball

Tenk dere om før dere selger Pelu, for første gang på mange år har klubben noe som kan bli en stor profil i Adeccoligaen. Ja jeg vet mange vil si at Stormoen og flere var profiler i klubben men her har vi en virkelig juvel.
Tenk hvor mye enklere det er å få sponsorer når Kil oftere havner i media med en slik spiller i stallen. Det har dere ikke tenkt på, skal dere selge noen så velg en annen. Ikke vår beste spiller

Nå er det jo ikke slik at de bare kan velge og vrake i hvem de skal selge, det må jo være noen som har lyst til å kjøpe spilleren.. Og vil vi heller beholde Pelu for så å ikke ha penger til lønn til sommeren? Da rykker vi jo ned til 2.div pga dårlig økonomi..

Nei, selg heller til en klubb som er villig til å betale over 3 mill!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Dec 2007, 08:51 
Klubbdirektør

Haugesund kommer aldri til å betale over 3 mill for Pelu. Han blir den dyreste spilleren de kjøper uansett pris. For Kil 2 mill så er de sikkert kjempefornøyd. Som vanlig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Dec 2007, 10:25 
Reserve

Sikkert flere andre som har påpekt det i løpet av tråden, men:
Hvorfor går ansatte i KIL ut og forteller om det største budsjettet noensinne, og bedre økonomiske tider enn i fjor, når de må selge vår beste spiller for å "overleve økonomisk"?

Jeg kan ikke forstå at klubben skal måtte være blant de fattigste i 1. divisjon hvert år. Greit med økonomisk ansvarlighet, men spørsmålet er om det jobbes godt nok på inntektssida i klubben.

Vi har alt for få spillere i stallen fra før. Tror salg av John Pelu er et forferdelig dårlig signal utad.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Dec 2007, 12:48 
Forumlegende

Finnes jo noen måter å markere dette på. Man kan f.eks bokiotte seriestarten, eller møte opp på kamp, men stå med ryggen mot banen hele kampen. Masse eksempler på hvordan man kan markere sitt synspunkt som supportergruppe, er jo de som har revet ned målene og det som verre er også, men som nevnt tidligere i tråden så er nok vi for snille til det ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Dec 2007, 12:54 
Grævling

Bør vel i det minste ikke bidra til aksjoner som fører til at klubben får enda dårligere råd ;-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Dec 2007, 13:16 
Klubbdirektør

Raggen wrote:
Bør vel i det minste ikke bidra til aksjoner som fører til at klubben får enda dårligere råd ;-)

Nei det bør man ikke men la vær å utale seg blir for dumt.

Man bør gå ut i media og utrykke hva vi suportere mener om styr og stell i klubben for det er ikke mer en 2-3 uker siden ledelsen presterer å si at vi skal har det høyeste budsjettet noen sinne på rundt 15 mil for nå brekke ryggen økonomisk. Hvordan i svarte er dette mulig?

Vi har pokker ikke et lag engang og skal nå begynne å selge vår beste spiller? Hvordan tenker styret? hvordan tenker den sportslige ledelsen? hva tenker vår trener Berntsen om fremtiden nå?

Alle økonomiske ledere sier at man må tenke langsiktig og Pelu vil være mer verdt etter neste sesong og fortsatt være bundet til KIL et år til...

Det er på tide å får hue ut av ræva og kreve noen svar for dette holder ikke.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Dec 2007, 13:31 
Forumlegende

Raggen wrote:

Enig i det, men på den andre siden er det ikke sikkert at det er så mange andre metoder som hjelper, svir det på pungen så reagerer de nok fortere enn om man roper litt høyt på forumet.

Vi får heller kjøpe to biletter på neste hjemmekamp for å veie opp ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Dec 2007, 18:02 
Forumlegende

Jeg har nå fått en nyhet fra en svært troverdig kilde:

John Pelu er i dag solgt for 1,5 millioner. Klubb ukjent, antagelig Haugesund.

Understreker at dette ikke er offentliggjort. Det mest skremmende med dette er påliteligheten til den kilden. Måtte han ta feil...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Dec 2007, 18:27 
Klubbdirektør

1.5 ja. Billig. Kil hadde satt en pris på 4 mill. Dette kaller jeg å gi bort noen hundre tusen. Kan ikke skjønne at dem ikke klarer å stå på sine krav når dem skal selge. Er en klubb innteresert så kjøper man etter litt om og men. Skal bli morro å se på de 4-5 spillerne de skulle kjøpe for disse penga.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Dec 2007, 18:37 
Grævling

Har Pelu gått for 1,5 mill så tror jeg rett og slett jeg drar inn årene og gir faen, enkelt og greit!

En annen mulighet er vel at vi da har fått Petter Larsen til KIL. En helt grei spiller det, bevares, men på langt nær noen Pelu :-(

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Dec 2007, 18:39 
Forumlegende

Jeg venter med å kappe hoder og invitere til kontor-ryddings-dugnad på Gjemselund til dette evt er bekreftet offentlig. Men nå er vi to stk som har fått det samme bekreftet. Skal fiske litt til jeg på dette.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Dec 2007, 18:40 
Klubbdirektør

Er dette sant så bør man begynne å skjønne hvorfor denne klubben er ræva på økonomi. Vel en ting er sikkert neste år er det ingen å selge lenger :roll: Jeg flyttet fra Oslo til Nes i 1984 og falt for klubben grunnet de hadde lokale gutter som virkelig blødde for klubben samt de gjorde det bra. En nær venn spilte også for de i en deres beste periode men nå er lysten faktsik nesten borte. Fordelen med å bo i Nes er at man kan velge mellom KIL og Lillestrøm men det blir å vri hjertet opp ned men hvem gidder å se på dårlig fotball uten tilskuere kontra Eliten med rå stemmning og suportere som gir alt for laget. Jeg skal selv gå i tenkeboksen samt mine venner for å tenke på om dette laget og suporterklubben trenger vår støtte. Jeg er drit lei av det meste fra økonomi til en suporterklubb som bare smiler og ALDRI viser tenner men en ting er klart og det er vi ikke gidder å reise til Gjemselund neste sesong "vår protest".

Last edited by Jada-jada on 17 Dec 2007, 19:02, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Dec 2007, 19:00 
Klubbdirektør

Karlsen wrote:

Understreker at dette ikke er offentliggjort. Det mest skremmende med dette er påliteligheten til den kilden. Måtte han ta feil...

Det kan umulig være sant. Så dumme kan de umulig være. Er jo ikke mer enn 2 dager siden 1 mill var et skambud. Pelu er vel verdt mer enn 1,5 mill i publikum og sponsorinntekter alene i løpet av en sesong. Har han gått til Haugesund for 1,5 mill er det bare å gi opp hele laget.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 17 Dec 2007, 19:01 
Forumlegende

Rød Jævel wrote:
Karlsen wrote:

Det kan umulig være sant. Så dumme kan de umulig være. Er jo ikke mer enn 2 dager siden 1 mill var et skambud. Pelu er vel verdt mer enn 1,5 mill i publikum og sponsorinntekter alene i løpet av en sesong. Har han gått til Haugesund for 1,5 mill er det bare å gi opp hele laget.

Nei det kan ikke være sant. Helt enig. Det er et vannvittig rykte. Helt absurd.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 293 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 20  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]