KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 16:07

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 125 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2007, 13:18 
Trener

Janko wrote:
Se bare på Rødfoss. Han fikk det ikke til i adecoen. men i 2 div går det bra om dagen for han. Scora 2 mål på 2 kamper alt. Se på Wibe Lund. er ikke en gang benken der han er. Bare å gå inn å se etter de andre spillerne som har reist fra Kil det. Finner ingen i de øverste div en gang. Er dem ikke gode nok i 2-3 div er dem ikke gode nok i Kil heller. Sånn er livet bare,

Hmm?? Glemmer du plutselig Nystuen, Kalsæg, xxxxxx og Per Verner? Alle de er i øverste divisjon i siner respektive land, selv om det bare er PV som får noe spilletid å snakke om..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2007, 13:23 
Trener

Darth Vader wrote:
det er ikke det at de ikke er gode nok... Ciljan var ikke god nok for RBK da han kom opp, men han fikk sjansen og utviklet seg til en god spiller, det samme vil spillerne i KIL hvis de bare får sjansen :wink:

Nå har vel aldri KIL hatt et talent a la Ciljan, men jeg ser poenget ditt og jeg ser til en viss grad poenget til Nilsen. Har prøvd å dra i gang en diskusjon rundt Kongsvinger NTG tidlligere og det er fint å se at den diskusjonen nå tas opp igjen..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2007, 13:31 
Saftblander

Nå har vel aldri KIL hatt et talent a la Ciljan, men jeg ser poenget ditt og jeg ser til en viss grad poenget til Nilsen. Har prøvd å dra i gang en diskusjon rundt Kongsvinger NTG tidlligere og det er fint å se at den diskusjonen nå tas opp igjen..[/quote]

Det skal vel sies at alle på Juniorlaget er gode nok til å spille 3.div, og noen er også så gode at de ville ikke gjort seg bort i adeccoligaen... grunnen til at lyn får fram så mange er at de får sjansen sammen med de rutinerte gutta, det samme burde KIL gjøre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2007, 13:34 
Trener

Lyn får ikke fram veldig mange, men NTG Bærum, som regnes for å være landets beste NTG får frem mange.. Ettersom Smart Club fyren kjøpte opp NTG, kan Lyn disponere noen av Norges største talenter.. (Selv om det bare er Sokolowski som er fast i 11'ern til Lyn som kommer fra NTG..)

Så at Lyn har fått et slikt rykte er noe feil, vil heller se på Skeid som har flaska opp utrolig mange spillere opp gjennom tida og som har noen helt syke årganger på gang, der mange av spillerne kommer til å prege norsk fotball i framtida..

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2007, 14:04 
Saftblander

De spiller vel strengt tatt på Lyn og de får sjansen i Lyn. Der viser de også at de er gode nok.. Spillere som Kevin Larsen, Magne Simonsen og Kim André Madsen er spillere er flere som har A-kamper for Lyn, blant noen...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2007, 14:31 
Saftblander

Merkelig at det er to helt nye i denne tråden hmmm, har ruben blitt kastet ut tro og blitt Darth?? jeg syntes også det er helt utrolig hvordan dere moderatorer lar dette bli en tulle tråd med 6 sider som ikke hører hjemme på et forum der A laget til KIL skal diskuteres :roll: "ta dere sammen" og utfør handling minst 4 sider før neste gang da dette bare blir pinlig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2007, 14:38 
Forumlegende

Tina wrote:
Merkelig at det er to helt nye i denne tråden hmmm, har ruben blitt kastet ut tro og blitt Darth?? jeg syntes også det er helt utrolig hvordan dere moderatorer lar dette bli en tulle tråd med 6 sider som ikke hører hjemme på et forum der A laget til KIL skal diskuteres :roll: "skjerp dere"

Ganske store forskjeller på hvordan Darth_Vader og ruben argumenterer så det er vel tvilsomt om det er samme person.

Det er en viktig debatt og selv om det er en del useriøst i denne tråden så bør absolutt temaet om utvikling av unge spillere diskuteres. Og KIL fokusere på å bli bedre på området, de søker jo også etter en spillerutvikler som sikkert vil ha oppfølgingsansvar for en del av juniorspillerene også.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2007, 14:38 
Jeg har ikke blitt kastet ut ;) har bare vært på jobb vettu

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2007, 14:39 
Forumlegende

Jeg tror hovedårsaken til at Lyn lykkes med sine NTG spillere er at de får spillere som er gode nok og har potensiale til å bli gode nok.

At KIL Toppfotball ikke får slike servert fra NTG her kan skyldes flere ting:
- De beste søker seg ikke til Kongsvinger, de kommer vel inn på NTG "innafør"
- Med den følgen at NTG her ikke får godt nok "råmateriale" å lage gode nok spillere av.

Det viser seg også at de største nåværende talentene, som Digerud og Krogh, er lokale gutter. De lokale som søker seg til NTG på Vinger har trolig NTG Vinger som sitt 1. valg, mens de som kommer utenfra trolig er de som ikke kommer inn noen andre steder. Dermed skal det litt til for at folk utenfra skal slå gjennom i KIL.

Derfor bør man flytte fokus bort fra de halvgode innflytterne og heller sette inn ressurser i breddefotballen i KIL allerede fra ca G13/G14. Her er det mange uslipte diamanter som har "hobbytrenere" og som ville hatt godt av ekstra oppfølgeing av de ypperste trenerne i distriktet.

Så lenge NTG på Kongsvinger ikke får lov til å ha ungdomsskole i tillegg faller egentlig NTG mellom to stoler, der man mottar lokale gutter som kanskje kunne vært enda bedre utviklet før de når videregående alder og må prøve å gjøre det beste ut av deres talent. Og det blir jo håpløst når NTGs elever utenfra stort sett ikke holder mål. Da får man ikke produsert a-lagspillere uansett hvor hardt man prøver.

Vil avslutte med følgende påstand: NTG er ikke liv laga på Kongsvinger dersom man ikke får lov til å starte ungdomsskole raskt. Eller rett og slett blir veldig mye bedre enn alle de andre toppidretts skolene her i landet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2007, 14:40 
Saftblander

mikeb wrote:
Tina wrote:
Merkelig at det er to helt nye i denne tråden hmmm, har ruben blitt kastet ut tro og blitt Darth?? jeg syntes også det er helt utrolig hvordan dere moderatorer lar dette bli en tulle tråd med 6 sider som ikke hører hjemme på et forum der A laget til KIL skal diskuteres :roll: "skjerp dere"

Ganske store forskjeller på hvordan Darth_Vader og ruben argumenterer så det er vel tvilsomt om det er samme person.

Det er en viktig debatt og selv om det er en del useriøst i denne tråden så bør absolutt temaet om utvikling av unge spillere diskuteres. Og KIL fokusere på å bli bedre på området, de søker jo også etter en spillerutvikler som sikkert vil ha oppfølgingsansvar for en del av juniorspillerene også.

Debatten er viktig ja men hjelper ikke da debatten består kanskje av 2 sider kontra 5 som bare er vås :roll: Vel dere får leke videre men trodde dette skulle være et seriøst forum, og da burde denne tråden i det minste blitt flyttet men helst slettet...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2007, 22:04 
Spiller

For en tulling, men jeg regner med dere som drar til tromsø for og se gutta mot tuil ordner kjeften på Ruben.
Hadde vært gøy og reist og sett laget hans spille her på østlandet, men er ikke sikker på at han vil vi skal komme. Lørdags kamp klokka tre, med litt alkohol i blodet kan fort bli vondt for han!!!
For en idiot.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2007, 23:10 
Saftblander

Karlsen wrote:
Jeg tror hovedårsaken til at Lyn lykkes med sine NTG spillere er at de får spillere som er gode nok og har potensiale til å bli gode nok.

At KIL Toppfotball ikke får slike servert fra NTG her kan skyldes flere ting:
- De beste søker seg ikke til Kongsvinger, de kommer vel inn på NTG "innafør"
- Med den følgen at NTG her ikke får godt nok "råmateriale" å lage gode nok spillere av.

Det viser seg også at de største nåværende talentene, som Digerud og Krogh, er lokale gutter. De lokale som søker seg til NTG på Vinger har trolig NTG Vinger som sitt 1. valg, mens de som kommer utenfra trolig er de som ikke kommer inn noen andre steder. Dermed skal det litt til for at folk utenfra skal slå gjennom i KIL.

Derfor bør man flytte fokus bort fra de halvgode innflytterne og heller sette inn ressurser i breddefotballen i KIL allerede fra ca G13/G14. Her er det mange uslipte diamanter som har "hobbytrenere" og som ville hatt godt av ekstra oppfølgeing av de ypperste trenerne i distriktet.

Så lenge NTG på Kongsvinger ikke får lov til å ha ungdomsskole i tillegg faller egentlig NTG mellom to stoler, der man mottar lokale gutter som kanskje kunne vært enda bedre utviklet før de når videregående alder og må prøve å gjøre det beste ut av deres talent. Og det blir jo håpløst når NTGs elever utenfra stort sett ikke holder mål. Da får man ikke produsert a-lagspillere uansett hvor hardt man prøver.

Vil avslutte med følgende påstand: NTG er ikke liv laga på Kongsvinger dersom man ikke får lov til å starte ungdomsskole raskt. Eller rett og slett blir veldig mye bedre enn alle de andre toppidretts skolene her i landet.

Det skal sies at mange av de som kommer utenfra er mer enn gode nok, men KIL skal på død og liv ha lokale...

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2007, 23:50 
Saftblander

jeg syns faktisk han har ett poeng:
for å sammenligne med NTB bærum hvor de har samarbeid med Lyn..
der kommer det nye spillere igjen hele tiden og det er mange av dem som ikke har vært bedre enn mange av spillerne fra ntgt kongsvinger..den eneeste forskjellen er at de tør å satse....ung gutter trenger tid om det er 18årige rooney i everton eller sokolowski på lyn eller odden i kongsvinger...det mener jeg.....

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Apr 2007, 23:55 
Saftblander

Xvinger wrote:
der kommer det nye spillere igjen hele tiden og det er mange av dem som ikke har vært bedre enn mange av spillerne fra ntgt kongsvinger..den eneeste forskjellen er at de tør å satse....ung gutter trenger tid om det er 18årige rooney i everton eller sokolowski på lyn eller odden i kongsvinger...det mener jeg.....

tusen takk :D akurat dette jeg mener

Profile  

Post subject:
PostPosted: 28 Apr 2007, 01:04 
Grævling

Xvinger wrote:

Ingen ting hadde vært bedre enn om de hadde klart å få frem egne unggutter, så får vi håpe ikke alle har foreldre på tinget som er bestevenner med investorene våre, men nok om det!

Uansett....er det noen av dagens talenter på NTG dere ser som rustet til å klyve inn i startoppstillingen til KIL? Selv er jeg spent på Digerud, Hvis midtspissene våre ikke leverer varene utover så håper jeg de vil gi han sjansen. Men nå ser vel lagets trenere hvordan han gjør det på trening, så de vet vel selv om han er klar for spill eller ikke.

Ellers er det vel ikke helt riktig at NTG på Vinger og NTG på Bæreum er helt på likt nivå, Lyn's unggutter er alltid i toppen av Interkrets, det kan ikke sies om Kongsvingers gutter....men de var satans bra for 2 år siden, og nå er en del av gutta som var med på det laget allerede i stallen, så noe riktig må vi vel gjøre?

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 125 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]