KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 03 May 2025, 01:09

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 125 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2006, 08:25 
Materialforvalter

hm ja dette er egentlig bare trist. Alt er forsåvidt sagt tidligere så jeg driiter i det. En ting er i hvert fall sikkert slik jeg ser det: Sportslige resultater har ikke hatt noe å si for Skogens skjebne.. Med han ved roret har Kil oppnådd resultater som faktisk er et stykke over forventning i forhold til ressursene.

Hvordan kan vi markere dette? Tja hva med å benytte anledningen på søndag til å overlevere en blomsterkvast eller noe. Vi kan jo anta at kampen på søndag er den som vil bringe flest tilskuere av de som er igjen..
(selv om undertegnede ikke befinner seg på disse breddegrader da)

En annen markering kan være å kun rope på Skogheim under kampen. Ikke noe annet. Gutta skjønner at dette er støtte til laget under kampen også..

Og sist, men ikke minst til styret: Dere skal få en sjanse til å uttale dere, legge frem planer, slik at jeg/vi kan skjønne tankegangen bak dette, MEN det bør skje jævlig kjapt.

Takk Skogheim. Mitt tips er at vi ser deg igjen neste år, da som trener for skamma i 1 div!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2006, 09:28 
Reserve

Man ble i det minste litt klokere av å lese Glåmdalen idag. I denne saken fikk avisen uttalelser fra Skogheim selv, spillerne og sportslig ledelse (Steen). Samtlige trodde og ønsket at Skogheim skulle fortsette. Den eneste parten som ikke kom/tok til orde, var styret. Som også var eneste part som var uenig. Dette kan tolkes som:
1) De har ikke rukket å få sin bedre Plan B på plass ennå
2) De har j. tynne argumenter.

Jeg håper fortsatt på at det er punkt 1 som er riktig, men min frykt for at styret i større grad består av fotball-inkompetente enn rakettforskere ble ikke mindre etter dagens avislesing.

PROVE ME WRONG!!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2006, 09:55 
Forumlegende

Er nok en del stahet som ligger bak dette. Skogheim har stått fast på at han gjerne vil ha lengre kontrakt siden hans standpunkt er å tenke langsiktig, styret har ikke ønsket å gi ham det gudene vet hvorfor, det kan være p.g.a gnissninger i spillergruppa eller internt i KIL apparatet, men uansett årsak så er dette en uverdig måte å avslutte samarbeidet med en trener som har gitt oss så mange gleder de siste 4 årene.

Uansett Skogheim går som en hedersmann og forlanger ikk eå få med seg noen kompensasjon fra den bunnskrapte kassa i klubben, han får seg nok ny jobb relativt fort.

Last edited by mikeb on 27 Sep 2006, 10:10, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2006, 10:06 
Reserve

Hadde det vært gnisninger i spillegruppa, ville vel neppe spillernes representant uttalt seg som han gjorde?

At det kan ha vært gnisninger ift. styret/ledelse av klubben, er en annen sak. Men er det treneren eller er det styrets aktiviteter de siste årene som har brakt oss dit vi har?

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2006, 10:09 
Forumlegende

TaigerVudds wrote:
Hadde det vært gnisninger i spillegruppa, ville vel neppe spillernes representant uttalt seg som han gjorde?

At det kan ha vært gnisninger ift. styret/ledelse av klubben, er en annen sak. Men er det treneren eller er det styrets aktiviteter de siste årene som har brakt oss dit vi har?

det var kun løse spekulasjoner rundt årsaken fra min side

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2006, 10:24 
Reserve

Blir fort løse spekulasjoner når en suksessfull trener må gå, uten at de ansvarlige kommer med noen forklaring på hvorfor de gjør som de gjør. Bortsett fra denne 5-sesongers greia da, men hadde andre klubber fulgt dette prinsippet hadde Eggen vært ferdig i Rosenborg etter seriemesterskapet i 1992 og Sir Alex vært ute av ManU siden 1990. Som sagt må man gå ut fra at styret vet at det ikke er Hattrick de spiller.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2006, 10:59 
Kaptein

Det er ingen overdrivelse at jeg ble til de grader APATISK da jeg hørte denne nyheten.

Trodde det var en dårlig drøm, at når KIL, for første gang på adskillige år har vært så heldige å ha en trener som Vegard, ikke vil fortsette samarbeidet. (her er burde det stått 1426 utropstegn) Hvis ikke det er mer til denne saken enn det hittil er fremkommet, er jeg redd for at lysta til å pendle til Gjemselund, og diverse bortekamper blir merkbart mindre. Styret har for lengst oversteget feilkvota. Til de grader man ikke skulle tro var menneskelig mulig.

Aldri vil jeg glemme opprykkssesongen. Aldri vil jeg glemme kvalifiseringen i Bodø. Aldri vil jeg glemme den uforbeholdne feiringen, sammen med Skogen på Vinger Hotell samme kveld. Aldri vil jeg glemme engasjementet..

Får tårer i øya.

- Edit -

Dersom noen av dere med tilhold i vinger hadde hatt anledning, og eller mulighet til å markere frustrasjon, misnøye osv. kommende søndag, så håper jeg det kan være gjennomførbart. Få underskrifter fra SAMTLIGE på stadion. Lever til styret etter kampen. Skriv et banner. Hva som helst.. Ville vært trist å la dette passere uten å gi uttrykk for til de grader berettiget emosjon..

faen faen og faen.

Hvis styret har litt åndsliv igjen kan de omgjøre en avgjørelse. Innrøm en feil. Det er modigere enn å stå for en uholdbar en. Dog er vel Skogen kontaktet av store navn allerede. I så fall gratulere.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2006, 11:19 
Materialforvalter

Enig med hNk*. Det er mulig en underskriftskampanje ikke har noen effekt med tanke på skifte av trener, men det gjør ikke noe om både styret og Skogen får vite hva publikum mener!

Det er helt tragisk! Her får styret servert indrefilet på sølvfat, så rynker de på nesa og foretrekker tydeligvis Grandiosa fra fryseren istedet ... hvis de i det hele tatt har noe i fryseren da. :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2006, 11:24 
Kaptein

Nettopp. Handler ikke om å snu på en avgjørelse. Det handler om å vise AKKURAT hvor tragisk og trist vi supportere av KIL føler at dette er. Man er jo blitt snytt for en storhet. Vi kan jo hverken forstå, eller godta dette.

Det må vises, selvom feilen er gjort.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2006, 11:55 
Materialforvalter

Det er så godt å ha rett! Dette har jeg sagt hele tiden.. Er en grunn til at Skogen blir sparka. For det er faktisk det han blir.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2006, 11:56 
Forumlegende

KilGutt wrote:
Det er så godt å ha rett! Dette har jeg sagt hele tiden.. Er en grunn til at Skogen blir sparka. For det er faktisk det han blir.

måtte vel komme noen med oppgulp, men denne tråden vitner heldigvis om at de aller, aller fleste synes dette var en hårreisende avgjøresle

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2006, 12:07 
Klubbdirektør

KilGutt wrote:

Sånn en inkompetent tulling som du er, så må vel du nesten være styremedlem eller noe.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2006, 13:50 

Spørsmålet jeg stiller etter gårsdagen der Skogen slutter er hva er alternativet? Man skal etter det Glåmdalen skriver i dag ha en "Skogheim kopi". Vel jeg har ikke noe problem med originalen..

At Skogheim ikke får fortsette sett ut fra de sportslige resultatene blir uforstålig for meg. Ingen kan forvente noe mer enn det han har fått til. Forventer ledelsen i KIL at man skal være gode nok for eliteseriespill? Da bør man først kanskje begynne med å få en stadion som tilfredsstiller kravene.

Stiller også spørsmålstegn ved at det ser ut som spillerne ikke ble tatt med på råd før avgjørelsen ble tatt. For meg virker det som det ligger uenigheter mellom Skogheim og styret som ikke kommer fram. Da forventer jeg at styret kommer med en forklaring. Argumentet med at 5 år er nok er så latterlig at jeg gidder ikke å kommentere det en gang.

Ønsker Skogheim lykke til videre. Håper du får muligheten i en større klubb med mer ressurser til rådighet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2006, 14:20 
Klubbdirektør

Da vet vel alle hvorfor Kil ikke har penger også da. Bare å se på hvordan styret jobber i denne saken det. Vet om et par bedrifter\butikker som enda ikke har fått regning på reklamen de har på gjemslund. Det dreier seg om ca 50 000.-kr. Det kan godt hende det er fler også. Men for ønske Skogheim lykke til videre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: 27 Sep 2006, 16:26 
Spiller

Huff for en uke. Jeg skjønner like lite av dette som alle andre her inne, men det må jo som noen nevner ligge noe annet enn sportslige resultater bak. Og da MÅ styret ut å fortelle hva grunnen er!

Noen her inne burde kanskje også sjekke litt hva folk i en organisasjon har ansvaret for. Styret/daglig leder (Nøsen) har vel ikke ansvaret for alt det som folk klager på her. Feks kontrakter, nye spillere osv er det vel trener og sportslig ledelse som har ansvaret for? Man kan vel ikke skylde på styret fordi spillere ikke får ny kontrakt?
Og det er vel heller ikke styrets jobb å sende ut regninger? det må vel markedssjefen ta seg av.
Og det var vel styret som ansatte Skogen så da har de vel gjort noe bra.

Vet hvem noen av de i styret er og det er da vettu folk, så da regner jeg med at de har en god grunn. Og den bør vi få vite! NÅ!!!

Og nesten til slutt: SKogen kan vel ikke kreve kompensasjon fra KIL når han selv har bedt om å få slutte fordi han ikke får lang kontrakt.

Kom igjen styret: Nå bør det komme noen velvalgte ord som forklarer dette fra ende til annen. Spekulasjoner tjener ingen på!!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 125 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]