KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 18 Jul 2025, 09:00

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1106 posts ]  Go to page Previous  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 74  Next
Author Message
 Post subject: Re: Sesongen 2011
PostPosted: 16 Feb 2011, 15:19 
Klubbdirektør

donald wrote:
Men hvorfor har Pierau blitt henta inn???

Forsterker ikke en dritt!

Kanskje han er naboen til Brogis ?
Var ikke Jørgen Neumann det også i sin tid ? :lol:

Profile  

PostPosted: 16 Feb 2011, 16:57 
Reserve

Han er henta av grunner som etterhvert er blitt et problem; unge spillere som forventes å kunne ta Adecco-nivået på relativt kort tid. Pierau (fra Oslo) er ikke stort mer lokal enn Dixon (Arendal), så dette har ingenting med satsning på lokale talenter å gjøre.

Problemet er at troppen er svært ung nå; er det i det hele tatt igjen spillere over 28 år? Jeg krysser fingrene for at det dukker opp 2-3 forsterkninger til, fortrinnsvis i de bakre leddene, men nå begynner jeg snart å tvile på om noe skjer her. 1,5 måned fra seriestart har vi ikke spilt inn noen bakre firer, og slik jeg har forstått det er den eneste nykomlingen som har markert seg (positivt) - Korbøl - enda ikke signert.

Med Mame ute og midler til lønning frigjort kan det vel ikke være penga det står på, så da lurer jeg veldig på hva som egentlig foregår. Og siste tapene i treningskampene inngir ikke akkurat tillit, heller.

Profile  

PostPosted: 16 Feb 2011, 17:13 
Saftblander

Kunne vært morro om noen fra KIL snart kunne si litt om hva de tenker videre.Mener selv at etter Nybergsund kampen bør det settes en første elver som bør spilles inn.

Profile  

PostPosted: 16 Feb 2011, 19:28 
Klubbdirektør

Ender vel opp med at Kil henter et par til fra Sander og 2-3 til fra Flisa for å få en stall på 20 stk. Eller fra noen andre lokale klubber.

Profile  

PostPosted: 17 Feb 2011, 00:39 
Materialforvalter

Åbogen :D

Profile  

PostPosted: 18 Feb 2011, 07:02 
Klubbdirektør

I dagens avis sier Brogeland at det begynner å haste med å få tak i spillere. Godt å høre. Men det må han vel ha sett for lenge siden da de har en tropp på 16 stk. Han sier at det ikke er så mange ledige om dagen, men det er slik når man skal vente til siste uka med å få tak i noen. Som jeg har sagt før skulle troppen ha hvert klar føste uka i januar. Han er enig med meg og Korslund at Linnes bra når han kommer på overlapping. For det er hvist ikke så mange gode backer av hans kaliber. :)

Profile  

PostPosted: 18 Feb 2011, 10:09 
Forumlegende

Det bør jo ikke komme som noen overraskelse at fleste gode har fått kontrakter så sent i februar.
At man fortsatt er i kontakt med / jobber mot Gundersen er positivt.

Men dette bli alltid et spøsmål om hvor lenge man kan vente og hvor kritiske man er når noen er prøvespill langt ut på nyåret, i klubber som ikke har særlig kjøpekraft, slik som KIL.

Profile  

PostPosted: 18 Feb 2011, 12:53 
Trener

Positivt at Brogeland innser alvoret og at det er laget generelt som er tynt besatt og ikke nødvendigvis kun forsvaret. Dog, merkelig at han er overrasket over at markedet er vanskelig nå i midten av februar ja. Man kunne jo også kanskje prøvd hardere å få noen av Bosman spillerne til å bli? F.eks. Frejd, Håkonsen, Dalen? Jeg mener KIL også bør prioritere en ny ekstra keeper.

Profile  

PostPosted: 18 Feb 2011, 14:40 
Forumlegende

David Justice wrote:
Positivt at Brogeland innser alvoret og at det er laget generelt som er tynt besatt og ikke nødvendigvis kun forsvaret. Dog, merkelig at han er overrasket over at markedet er vanskelig nå i midten av februar ja. Man kunne jo også kanskje prøvd hardere å få noen av Bosman spillerne til å bli? F.eks. Frejd, Håkonsen, Dalen? Jeg mener KIL også bør prioritere en ny ekstra keeper.

Frejd tror jeg ikke vi hadde fått beholde uten å pumpe opp lønna hans. Håkonsen virka jo klar for å trappe ned, sikkert en del p.g.a rotet med økonomien i fjor. Dalen hadde vi nok fått beholde og jeg hadde gjerne ville hatt ham med videre. Vi må ikke glemme at økonomien i KIL neppe tilater at vi henter noen stjernespillere eller spillere som skal ha så høy lønn fordi de selv tror at de er stjerner. Vi er nødt til å bruke tid på å finne de spillerne som passer klubbens lommebok, den lokale profilen er ikke jeg like opptatt av, viktigere at de er gode nok enn at de er født 30. min fra Gjemselund.

Profile  

PostPosted: 18 Feb 2011, 21:42 
Saftblander

84 Snittalderen på KIL-laget som spiller for øyeblikket begynner å snike seg ned mot 20 år.

Jau da ungt skal det vist nok være og bra noen unge får prøve seg, men hadde vært fint med 2-3 spillere til med litt rutine i alle fulla fall, meiner nå jæ.

Profile  

PostPosted: 18 Feb 2011, 23:00 
Trener

Dagens kamp var 100 skritt i riktig retning! 4-0 var muligens 6 mål for lite. Total utklassing.

Profile  

PostPosted: 18 Feb 2011, 23:16 
Saftblander

mikeb wrote:
Frejd tror jeg ikke vi hadde fått beholde uten å pumpe opp lønna hans. Håkonsen virka jo klar for å trappe ned, sikkert en del p.g.a rotet med økonomien i fjor. Dalen hadde vi nok fått beholde og jeg hadde gjerne ville hatt ham med videre. Vi må ikke glemme at økonomien i KIL neppe tilater at vi henter noen stjernespillere eller spillere som skal ha så høy lønn fordi de selv tror at de er stjerner. Vi er nødt til å bruke tid på å finne de spillerne som passer klubbens lommebok, den lokale profilen er ikke jeg like opptatt av, viktigere at de er gode nok enn at de er født 30. min fra Gjemselund.

I tillegg til KILs svake økonomi er vel ikke arbeidsmarkedet det beste i området heller. I sum tror jeg at dette gjør at vi sliter med å fange nye spilleres interesse.

Profile  

PostPosted: 19 Feb 2011, 01:01 
Klubbdirektør

Hønefoss har fått tak i 2 meget gode spillere, så hvorfor klarer ikke Kil det http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/1- ... d=10014245

Profile  

PostPosted: 19 Feb 2011, 01:16 
Reserve

Ganske enkelt svar: Økonomi! :)

Profile  

PostPosted: 19 Feb 2011, 08:47 
Klubbdirektør

Njøsen sier i dagens avis at Kil har frie tøyler til å hente 2-3 etableterte spillere. Det er det sportslige utvalget som ser et disse hvist. Han sier at de kommer til å prate med Linnes og Krogh angående forlengelse av sine kontrakter og at Kil ikke skal stoppe hvis de har lyst på en annen klubb. De er meget attraktive. Men det er jo bare å skrive kontrakt og få med at de kan bli solgt hvis det kommer et bra tilbud det. Verre er det jo ikke.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1106 posts ]  Go to page Previous  1 ... 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58 ... 74  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]