KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 07 May 2025, 17:34

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 1106 posts ]  Go to page Previous  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 74  Next
Author Message
 Post subject: Re: Sesongen 2011
PostPosted: 15 Feb 2011, 12:22 
Klubbdirektør

threep wrote:
Jeg vil tro grunnen til at det skrives kontrakter er at man da kan tjene noen kroner ved evt. salg...(?)

Kontrakter?? Er vel maange år siden Kil har klart å tjene penger på spiller salg eller eventuelt videre fra klubbene de er hos. Er vel bare med Bjørneby de tjente penger.

Profile  

PostPosted: 15 Feb 2011, 18:44 
Klubbdirektør

Er ikke ofte jeg skriver her lenger, men en ting som irriterer meg.

Linnes ødelagt på back? Hvorfor?

Linnes har glimrende kvaliteter til å gjøre det en moderne offensiv back skal gjøre.

Fart - Yes
Dribleferdigheter - Absolutt
Innleggsfot - Absolutt
Fysisk form - Absolutt
Spilleforståelse - Yes
Pasningsfot (Kort og lang) - Absolutt

Synes ikke han gjorde seg bort defensivt heller i fjor. Det han evt mangler på posisjonering (som jeg synes han er brukbare på) er lett å lære fra rett trener.) Som back kan han komme dypere fra banen, få bedre tid med ball og få mere rom å løpe i, bedre oversikt for pasningene han skal slå. Få bedre selvtillit.
Som kant vil han som regel bli feilvendt. Det blir mer 50/50 om han klarer å få med seg ballen, og om han feiler en gang er det veldig lett å miste den neste gang. Og neste etter der, og neste etter der.
Såklart kunne Linnes blitt en glitrende kantspiller. Kanskje også indreløper. Jeg mener ikke han skal være back resten av livet. Men tenker man på utviklingen til Linnes kan back være det perfekte. Vilken del av spillet lærer han ikke? Hvor ofte ser man ikke kanter blir helt borte? Hvor mye spill i adeccoligaen i går hovedsaklig gjennom midten? I barnefotball er det vanlig å sette de dårligste på back. Det blir helt feil. Backene er et veldig viktig angrepsvåpen.

Skulle man gå så langt og sammenligne KIL med Barcelona, så er det ikke så dumt å si at Linnes kan være Barcas Dani Alves? Ødelegges Alves på back bare fordi han er god offensivt.

Nei. Å si at han blir ødelagt på back, tyder bare på en puttefotballtreners fotballtaktikk. Putt de dårligste på back. Latterlig.

Det var vel tross alt som back han slo gjennom i fjor? Det var vel som back alle begynte å få øynene opp for han? Det er vel en grunn til at han er jaktet av Stabæk. I fjor spilte vi tippeliga og han hadde kjempefin utvikling. Er det noe osm kan ødelegge Linnes så er det vel at han har dårligere medspillere enn i fjor.....

Profile  

PostPosted: 15 Feb 2011, 18:52 
Forumlegende

Korslund wrote:
Er ikke ofte jeg skriver her lenger, men en ting som irriterer meg.

Linnes ødelagt på back? Hvorfor?

Linnes har glimrende kvaliteter til å gjøre det en moderne offensiv back skal gjøre.

Fart - Yes
Dribleferdigheter - Absolutt
Innleggsfot - Absolutt
Fysisk form - Absolutt
Spilleforståelse - Yes
Pasningsfot (Kort og lang) - Absolutt

Synes ikke han gjorde seg bort defensivt heller i fjor. Det han evt mangler på posisjonering (som jeg synes han er brukbare på) er lett å lære fra rett trener.) Som back kan han komme dypere fra banen, få bedre tid med ball og få mere rom å løpe i, bedre oversikt for pasningene han skal slå. Få bedre selvtillit.
Som kant vil han som regel bli feilvendt. Det blir mer 50/50 om han klarer å få med seg ballen, og om han feiler en gang er det veldig lett å miste den neste gang. Og neste etter der, og neste etter der.
Såklart kunne Linnes blitt en glitrende kantspiller. Kanskje også indreløper. Jeg mener ikke han skal være back resten av livet. Men tenker man på utviklingen til Linnes kan back være det perfekte. Vilken del av spillet lærer han ikke? Hvor ofte ser man ikke kanter blir helt borte? Hvor mye spill i adeccoligaen i går hovedsaklig gjennom midten? I barnefotball er det vanlig å sette de dårligste på back. Det blir helt feil. Backene er et veldig viktig angrepsvåpen.

Skulle man gå så langt og sammenligne KIL med Barcelona, så er det ikke så dumt å si at Linnes kan være Barcas Dani Alves? Ødelegges Alves på back bare fordi han er god offensivt.

Nei. Å si at han blir ødelagt på back, tyder bare på en puttefotballtreners fotballtaktikk. Putt de dårligste på back. Latterlig.

Det var vel tross alt som back han slo gjennom i fjor? Det var vel som back alle begynte å få øynene opp for han? Det er vel en grunn til at han er jaktet av Stabæk. I fjor spilte vi tippeliga og han hadde kjempefin utvikling. Er det noe osm kan ødelegge Linnes så er det vel at han har dårligere medspillere enn i fjor.....

Fordi det er offensivt han vil og kan være ekstrem for KIL.
Dessuten har ikke KIL ferdigheter til noen Barcelona-type-spill, så sammenlikningen blir rar.
Man setter rett og slett ikke sitt muligens beste forovervåpen i forsvar.
Med hans egenskaper til å passere motstandere sier det seg selv når han har vært forover før.

Han spilte vel ikke back mot Stabæk her hjemme...
Har man følelse for offensive særkvaliteter, så plasserer man han meget forover.

Profile  

PostPosted: 15 Feb 2011, 19:03 
Klubbdirektør

Linnes kommer mer med i spillet som back. Da for han brukt hurtigheten sin enda mer. Bare å følge med de gangene han spiller ving det, da er han helt anonym. Og spille ving på Kil er ikke enkelt, de bruker knapt vingene sine. Se på Gerson når han er ving, helt borte. Nei behold han som back så vi har noen til å overlappe de gangene han er med oppover.

Profile  

PostPosted: 15 Feb 2011, 19:56 
Forumlegende

Syns det høres ut som om Korslund har lært mye fotball i Trysil ;)

Profile  

PostPosted: 15 Feb 2011, 22:42 
Materialforvalter

Kunne ikke vært mer enig Korslund. Meget bra.

Offensive backer er fantastisk farlig, komme på kant og doble. Og da er Linnes med sin fart helt perfekt.

Og han gjorde sine beste kamper på backplass i fjor.

Profile  

PostPosted: 15 Feb 2011, 23:02 
Trener

Korslund wrote:
Det er vel en grunn til at han er jaktet av Stabæk.

That reminds me!
Nå må klubben se å få ræva i gir å gi den gutten en ny kontrakt FØR den han har nå går ut! Samme med Gerson

Samme feilen gjorde de i fjor med Calle! Alle som så treningskamper på vinteren i fjor så at Calle & Tuelo var 2stk som mest sannsynlig kom til å gå ett fint år i møte sportslig! Tuelo hadde kontrakt, men Torp sin gikk ut. Hvorfor ikke prøve å få de til å signere på ett nytt papirark med en liten lønnsøkning før det er for sent? Carl Erik Torp hadde garantert forsvunnet fra klubben i år uansett, men da hadde det kommet en grei slump med penger inn..

Football Manager 101

Profile  

PostPosted: 15 Feb 2011, 23:04 
Klubbdirektør

Der bodde jeg bare i ti måneder Mikeb!
Helt enig med Janko. Akkurat det jeg snakker om.

Ivo, det du sier høres ut som firkantet fotballtenkning. "Alle som kan score mål spiller spiss, og de som kan takle spiller forsvar"

Fotball er stadig under utvikling. De mest intressante spillerne er de som kan takle flere situasjoner i løpet av en kamp. Linnes er en slik spiller. Han er klok, han er god med ball. Veldig god til å utfordre. Slår fine gjennombruddspasninger, både lange og korte. Beste innleggsfoten på KIL i fjor. (Kanskje Fazlagic sin er bedre i år?) Vet når han skal komme på løp/ikke komme. Perfekt til å spille back. Og når han spiller back, vil han bli satt på de prøvene han trenger for å lære.

Og en ting til. Tror ikke Stabæk kommer etter EN god kamp. Kan kanskje ha noe med å gjøre at en 19åring som kun har spilt 3 div, spiller 14 av KILs 30 tippeligakamper. Minst 10 av dem som back, en uvant posisjon, og gjorde seg ikke bort i en eneste kamp.

Si at KIL signerer Gundersen. Hvis vi ikke blir farlige med Fazlagic Tuelo Holmen på venstre og Linnes Güven Holmen på høyre så vet jeg ikke? Kaster man inn Berg Hansen og Krogh i midten blir det ikke dårlig. Førsund og Joseph i midten bak er ikke dumt det heller. Og Tobias i mål er bra.

Det som bekymrer meg er bredden.

10 rutinerte spillere + 1 trener (som jeg ikke var veldig begeistret for) er erstattet med 3 stk som nesten rykket ned til 4 div i år (Dixon, Solum, Wiggum). 3 som rykket ned til tredje, Hvorav en nesten ikke spilte (Aas, Pireu, Brogeland). En som rykket ned til fjerde, som har vist dårlig spill i 4 kamper på rad (Rønningen). En som slet benk på Nybergsund i fjor (Fazlagic) og en som jeg ser på den eneste virkelige gode signeringen (Førsund).

Det med at KIL 2 nesten rykket ned til fjerde div argumenterer jeg for med at hadde ikke Niang, Risholt x2, Holmen, Sturød, Dalen, blitt med på høsten, hadde ikke KIL 2 greid seg. Bare å se hvordan de lå ann før man begynte og ta med bedre spillere. Til og med Tuelo og Torp så jeg spille et par kamper i fjor for KIL 2.

Profile  

PostPosted: 15 Feb 2011, 23:33 
Klubbdirektør

De nye som har kommet til Kil i år trenger minst hele sesongen for å klare nivået. Det har vi sett i noen kamper allerede. Angående Linnes er noen av sponsorene i dialog med en hvis far. Stabekk har holdt et øye med Linnes da han spilte for Sander også. Så de hatt et godt øye til ham lenge. Hvis det ikke skjer noe nå kommer de til å hente han i neste overgangsvindu i sommer.

Profile  

PostPosted: 15 Feb 2011, 23:37 
Saftblander

Sjekk fakta! Fazlagic spilte 27 kamper fra start i fjor.

Profile  

PostPosted: 15 Feb 2011, 23:45 
Kaptein

Erik wrote:
Sjekk fakta! Fazlagic spilte 27 kamper fra start i fjor.

la merke til det jeg også, hehe :)

Profile  

PostPosted: 15 Feb 2011, 23:47 
Klubbdirektør

Mente jeg hadde lest ett sted at han var andrevalg, men der tok jeg tydeligvis feil. Beklager!
Derimot har han ikke imponert med noe annet enn dødballfot hittil.

Profile  

PostPosted: 16 Feb 2011, 02:55 
Forumlegende

Korslund wrote:
Mente jeg hadde lest ett sted at han var andrevalg, men der tok jeg tydeligvis feil. Beklager!
Derimot har han ikke imponert med noe annet enn dødballfot hittil.

Mangla en god døballfor i fjor så det er da noe.

Du har vel plukka opp ett og annet om fotball andre steder også, min kommentar var ment som at jeg var enig i analysen din. ;)

Profile  

PostPosted: 16 Feb 2011, 14:23 
Forumlegende

Korslund wrote:
Der bodde jeg bare i ti måneder Mikeb!
Helt enig med Janko. Akkurat det jeg snakker om.

1) Ivo, det du sier høres ut som firkantet fotballtenkning. "Alle som kan score mål spiller spiss, og de som kan takle spiller forsvar"

Fotball er stadig under utvikling. De mest intressante spillerne er de som kan takle flere situasjoner i løpet av en kamp. Linnes er en slik spiller. Han er klok, han er god med ball. Veldig god til å utfordre. Slår fine gjennombruddspasninger, både lange og korte. Beste innleggsfoten på KIL i fjor. (Kanskje Fazlagic sin er bedre i år?) Vet når han skal komme på løp/ikke komme. Perfekt til å spille back. Og når han spiller back, vil han bli satt på de prøvene han trenger for å lære.

3) Og en ting til. Tror ikke Stabæk kommer etter EN god kamp. Kan kanskje ha noe med å gjøre at en 19åring som kun har spilt 3 div, spiller 14 av KILs 30 tippeligakamper. Minst 10 av dem som back, en uvant posisjon, og gjorde seg ikke bort i en eneste kamp.
.

1) Nei, men her er det snakk om mest å kunne bruke en ekstremferdighet man ellers går glipp av, og som jeg mener laget taper mye på. Dessuten har han ikke vært bra som back i år heller.

2) Dette innførte Nederland i første halvdel av 1970-tallet, så dette er ikke noe nytt.

3) Selvsagt kunne man det dersom man har følelsen for en riktig juvel, men den har jo ikke alle.
Videre så spilte hjan jo før for Sander mot Stabæk i cupen, forover på banen, og herjet vilt med dem ifølge enkelte rapporter.

Profile  

PostPosted: 16 Feb 2011, 15:05 
Reserve

Men hvorfor har Pierau blitt henta inn???

Forsterker ikke en dritt!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 1106 posts ]  Go to page Previous  1 ... 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57 ... 74  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]