Korslund wrote:
Der bodde jeg bare i ti måneder Mikeb!
Helt enig med Janko. Akkurat det jeg snakker om.
1) Ivo, det du sier høres ut som firkantet fotballtenkning. "Alle som kan score mål spiller spiss, og de som kan takle spiller forsvar"
Fotball er stadig under utvikling. De mest intressante spillerne er de som kan takle flere situasjoner i løpet av en kamp. Linnes er en slik spiller. Han er klok, han er god med ball. Veldig god til å utfordre. Slår fine gjennombruddspasninger, både lange og korte. Beste innleggsfoten på KIL i fjor. (Kanskje Fazlagic sin er bedre i år?) Vet når han skal komme på løp/ikke komme. Perfekt til å spille back. Og når han spiller back, vil han bli satt på de prøvene han trenger for å lære.
3) Og en ting til. Tror ikke Stabæk kommer etter EN god kamp. Kan kanskje ha noe med å gjøre at en 19åring som kun har spilt 3 div, spiller 14 av KILs 30 tippeligakamper. Minst 10 av dem som back, en uvant posisjon, og gjorde seg ikke bort i en eneste kamp.
.
1) Nei, men her er det snakk om mest å kunne bruke en ekstremferdighet man ellers går glipp av, og som jeg mener laget taper mye på. Dessuten har han ikke vært bra som back i år heller.
2) Dette innførte Nederland i første halvdel av 1970-tallet, så dette er ikke noe nytt.
3) Selvsagt kunne man det dersom man har følelsen for en riktig juvel, men den har jo ikke alle.
Videre så spilte hjan jo før for Sander mot Stabæk i cupen, forover på banen, og herjet vilt med dem ifølge enkelte rapporter.