DV wrote:
Selv jeg, Ivo (du husker vel de diskusjonene

) var i ferd med å hylle Moens tilbakekomst etter de 3 første kampene. Etter gårsdagens kamp er jeg veldig fristet til å gå tilbake til samme kritikken som sist han var i KIL med at han mangler tempo, plasseringsevne etc og er en fantastisk spiller på et lag som kjemper om en plass på midten av tabellen, men ikke over.
Jeg skal di deg delvis rett, men av prinsipp ikke mer enn delvis

.
Nå ligger da Strømmen foran KIL da og vant 1-0 mot KIL.
Men du selv om du var sportssjef for laget til Alberto Contador, så ville du ikke hyre inn Cavendish som en støttespiller for ham i fjellene...
Litt slik med Moen også.
Bruk av spiller og egenskaper.
I Strømmen hadde han nok en mer sentral rolle hvor han nok var en hovedpunkt for å sette opp til avslutninger.
Hans styrke er avslutninger når han får ballen i beina og kan kontrollere derifra.
I KIL blir han flankeplassert, men havner ofte langt inn, men får da veldig ofte noen rare stikkballer som kommer på skrå utover, og da verken fart eller duellstyrke er hans varemerke, så blir han ofte borte vekk.
Ved hans 3 mål i år + hans annullerte mot Sandefjord + hans skudd mot HK (hans var vel det eneste som HKs keeper måtte slenge seg på), så får han / kommer han til ballen uten å måtte fly beina av seg.
Da er han farlig.
Konklusjon:
KIL utnytter ikke hans sterke sider slik de har spilt.