[quote="Daggers
1) Du vil ha en spiss på høyreback, en høyrekant på venstreback og en sentral midtbanespiller som stopper?!
2) Hvorfor maser du etter hver jævla kamp (nesten overraska over at du ikke maste etter denna også faktisk) om å flytte Linnes opp i banen? Fordi du syns han er mer ving enn back, ikke sant? Klosser i firkanta høl, sylindre i runde høl.
3) Jeg syns ikke vi skal krisemaksimere etter kampen mot Ranheim.
4) Før den hadde vi 7 poeng på tre kamper, og spilte årsbeste i 1.omgang mot Nybergsund. Mot Ranheim mangla vi Martin og Ørjan - to av våre viktigste defensive (!) spillere.
5) Nå så jeg ikke kampen mot Ranheim, men jeg har skjønt det sånn at Holmen gjorde det ok på backen. Satt han mange taklinger? Kom han på mange Linnesraid med tilhørende innlegg langs sida?
6) Generelt ville jeg gjetta at de øvrige i forsvarsfirern blir litt mer usikre (og dekker litt opp for) av å spille med en spiss på høyreback. Jeg var overraska over at ikke Førsund/Joseph/Wigum ble dytta ut på backen. Eventuelt Hæstad (selvom jeg trodde han kun var ving) som i Glåmdalen ble omtalt som å kunne spille langs hele sida.
.[/quote]
1. Holmen ble altså plassert som høyreback og klarte seg like godt som 2 som rullerer som kapteiner, 2 i forsvaret.
Hæstad kan spille back og venstre back er like greit.
Gerson har tidligere fungert som midtstopper.
2. Fordi han som ving eller indreløper ville gitt laget en ny dimensjon. Dessuten har han ikke vært god på backen i år, gjennomsnittlig sett. Dette har vært en nødløsning som kunne vært erstattet av en annen nødløsning.
Mens du e r inne på parabler: det er flere porter i slalåm enn i storslalåm .
3. Ingen som krisemaksimerer, men forsvaret har vært rufsete hele sesongen. Over 30 kamper og like rufsete så ofte.
4. Ja, heldigvis har man slått de lagene man skulle slå. Men om du er fornøyd med å klare plassen, så er vi da ulike i våre ønsker. Verken du eller styret bestemmer hva jeg ønsker å forvente, og forventer.
5. Men tenk hvor mange muligheter Linnes kunne raidet på med sin evne til å utnytte rom som ving eller midtbane, hvor f.eks Guven eller Aas søker mot motspillere...
6. der ser du selv. også du ville foretatt en del andre prioriteringer enn Brogeland.
hva klager du egentlig over?