KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 23:59

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 370 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 25  Next
Author Message
PostPosted: 27 Jul 2010, 20:01 
Klubbdirektør

Man er vel ikke sagt opp når firmaet man jobber i går konkurs? Det er vel mer det at jobben ikke finnes lenger fordi arbeidsplassen har forsvunnet.

Profile  

PostPosted: 27 Jul 2010, 21:23 
Trener

Neil Lennon wrote:
Er vel samme krangelen som LSK har med bobestyrer, og forbundet er inne og ser på saken der. Kommer vel en løsning på det. Spilleren er jo sagt opp

Nei.

Det kan faktisk ikke sammenlignes en gang. For LSK og Dahms vedkommende er det utdanningskompensasjon de diskuterer. Denne har noen finurlige bestemmelser som jeg ikke har oversikt over og som av bisarre grunner kan rettferdiggjøre kravet, selv om det ikke er fornuftig og kan medføre arbeidsnekt.

For Tamandi er saken en helt annen. Overgangssummer i fotball kreves for at en spiller bryter kontrakten. I dette tilfellet har Lyn brutt kontrakten for lenge siden, og kan ikke kreve vederlag for at Tamandi "bryter kontrakten". Om bobestyreren i dette tilfellet krever overgangssum så kan jeg ikke se annet enn at Tamandi kan gå til sak mot vedkommende/hans firma pga at et ulegitimert krav gir ham tapte inntekter (kontrakt med oss). Boet har ingen hjemmel for å kreve overgangssum for at Tamandi bryter en kontrakt med dem så lenge kontrakten ikke eksisterer pga at de ikke betaler ham lønn og overholder sine forpliktelser.

Evt krav for Tamandi måtte ha kommet fra hans tidligere klubb(er) i Sverige i form av utdanningskompensasjon, men om bobestyrer krever overgangssum for en spiller på 30+ så tilsier det kun at vedkommende bobestyrer er udugelig/tilbakestående. Enkelt og greit. Juridisk har bobestyrer alt å tape.

Det eneste legitime kravet boet kunne tenkes å ha er en time eller to i arbeidsfakturering for å prioritere å sende korrekte papirer for å frigi lisensen til NFF fremfor annet papirarbeide. Maks 2000 kroner. Dette kan jeg gladelig dekke om Tamandi blir spilleklar 1. august....

Profile  

PostPosted: 27 Jul 2010, 21:53 
Klubbdirektør

Hvorfor henter ikke KIL Steinar Strømnes da. Syns han var meget god jeg.

Profile  

PostPosted: 27 Jul 2010, 22:00 
Klubbdirektør

DV wrote:
Neil Lennon wrote:
Er vel samme krangelen som LSK har med bobestyrer, og forbundet er inne og ser på saken der. Kommer vel en løsning på det. Spilleren er jo sagt opp

Nei.

Det kan faktisk ikke sammenlignes en gang. For LSK og Dahms vedkommende er det utdanningskompensasjon de diskuterer. Denne har noen finurlige bestemmelser som jeg ikke har oversikt over og som av bisarre grunner kan rettferdiggjøre kravet, selv om det ikke er fornuftig og kan medføre arbeidsnekt.

For Tamandi er saken en helt annen. Overgangssummer i fotball kreves for at en spiller bryter kontrakten. I dette tilfellet har Lyn brutt kontrakten for lenge siden, og kan ikke kreve vederlag for at Tamandi "bryter kontrakten". Om bobestyreren i dette tilfellet krever overgangssum så kan jeg ikke se annet enn at Tamandi kan gå til sak mot vedkommende/hans firma pga at et ulegitimert krav gir ham tapte inntekter (kontrakt med oss). Boet har ingen hjemmel for å kreve overgangssum for at Tamandi bryter en kontrakt med dem så lenge kontrakten ikke eksisterer pga at de ikke betaler ham lønn og overholder sine forpliktelser.

Evt krav for Tamandi måtte ha kommet fra hans tidligere klubb(er) i Sverige i form av utdanningskompensasjon, men om bobestyrer krever overgangssum for en spiller på 30+ så tilsier det kun at vedkommende bobestyrer er udugelig/tilbakestående. Enkelt og greit. Juridisk har bobestyrer alt å tape.

Det eneste legitime kravet boet kunne tenkes å ha er en time eller to i arbeidsfakturering for å prioritere å sende korrekte papirer for å frigi lisensen til NFF fremfor annet papirarbeide. Maks 2000 kroner. Dette kan jeg gladelig dekke om Tamandi blir spilleklar 1. august....

Ok, takk for god info

Profile  

PostPosted: 28 Jul 2010, 11:22 
Forumlegende

Janko wrote:
Hvorfor henter ikke KIL Steinar Strømnes da. Syns han var meget god jeg.

Han har fått kontrakt i Åtvidaberg i Allsvenskan.

Profile  

PostPosted: 28 Jul 2010, 13:11 
Spiller

Noen som vet om det har vært noen prøvespillere på trening denne uka?
Da van Burght, svensken og dansken var der tolket jeg Amundsens uttalelser dithen at det skulle komme nye "grupper" på prøvespill utover sommeren...

Profile  

PostPosted: 28 Jul 2010, 13:29 
Klubbdirektør

Bland ikke Amundsen bort i dette. Da blir det bare værre.

Men jeg fortso også MK dit hen at det skulle komme flere. Og jeg er utålmodig med tanke på nye spillere inn. Urovekkende stille på kil.no i dag, eller generellt etter at den mest aktive skribenten gikk over i stillingen som daglig leder, og dermed fikk nye oppgaver.

Profile  

PostPosted: 28 Jul 2010, 13:34 
Klubbdirektør

Ellers er Kristian Flittie Onstad fristilt i Stabæk. Sikkert god nok for KIL

Profile  

PostPosted: 28 Jul 2010, 15:01 
Spiller

Neil Lennon wrote:
Ellers er Kristian Flittie Onstad fristilt i Stabæk. Sikkert god nok for KIL

tror det hadde vært bra og fått han inn i de bakre rekker. Billig overgang, men har sikkert hatt en bra lønn i Danmark, Brann? og Stabæk.

Profile  

PostPosted: 28 Jul 2010, 15:13 
Spiller

Neil Lennon wrote:
Bland ikke Amundsen bort i dette. Da blir det bare værre.

Beklager, menet selvfølgelig Kristiansen. Gikk bare litt kjapt...

Da det er sagt ville Flittie Onstad vært en kjempe deal slik jeg ser det. MEN hvorfor er han fristillt defra? Skader??

Profile  

PostPosted: 28 Jul 2010, 15:51 
Klubbdirektør

Nå har da i hvert fall Molde sikret seg en Lyn-spiller.

http://msn.tv2sporten.no/fotball/tippel ... 55929.html

Og hvis de forhenværende Lyn-spillerene er fristilt, så kan det da ikke være snakk om å måtte betale overgangssummer. Hva er det KIL somler med?

Profile  

PostPosted: 28 Jul 2010, 17:43 
Reserve

Ja hva driver KIL egentlig med :roll:

http://www.glomdalen.no/sport/article5205178.ece

Profile  

PostPosted: 28 Jul 2010, 17:46 
Klubbdirektør

Ja, jeg så den også, Camilla...Det skjer jo ingen verdens ting :( Som vi får vite, i hvert fall :?

Profile  

PostPosted: 28 Jul 2010, 18:01 
Klubbdirektør

Tørr vell rett og slett ikke å hente han. Nå må de ha spillere som forsterker laget.
Det gjør vell ikke han, mer spiller for fremtiden...

Profile  

PostPosted: 28 Jul 2010, 18:10 
Klubbdirektør

Men de har jo "luktet på" andre spillere den siste tiden, som skulle være for framtida. Han fra Sogndal som jeg ikke husker navnet på :roll: Så hvorfor ikke dette lokale talentet?

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 370 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 25  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]