KIL Supporterklubb

Kongsvinger Supporterklubb Forum
It is currently 05 May 2025, 00:56

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 77 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Author Message
PostPosted: 15 Oct 2009, 21:41 
Kaptein

ivo wrote:
Et spørsmål er vel hva man definerer som målsjanse...
Jeg vet ikke hvordan man teller disse på kil.no

Et stolpeskudd kan jo aldri gå inn...
Ethvert skudd på mål kan gå inn...

Men nå er det vel filosofi...

Det samme har jeg tenkt på før. Et godt skudd fra 20 meter like utenfor krysset kan telles som en målsjanse. Et skudd fra samme posisjon som er tre meter over telles ikke, men egentlig er målsjansen like stor.

Vi kan ikke grave oss ned etter kampen mot Skeid. Nå er det viktig å brette opp ermene. Jeg tror oppdykket vårt avhenger av om Roger klarer å heve seg eller ei. Det er han som har mest å gå på av midtbanespillerene våre. Vi har fortsatt skjebnen i våre egne hender.

Profile  

PostPosted: 15 Oct 2009, 21:53 
Grævling

Saturnus wrote:
ivo wrote:
Et spørsmål er vel hva man definerer som målsjanse...
Jeg vet ikke hvordan man teller disse på kil.no

Et stolpeskudd kan jo aldri gå inn...
Ethvert skudd på mål kan gå inn...

Men nå er det vel filosofi...

Det samme har jeg tenkt på før. Et godt skudd fra 20 meter like utenfor krysset kan telles som en målsjanse. Et skudd fra samme posisjon som er tre meter over telles ikke, men egentlig er målsjansen like stor.

Vi kan ikke grave oss ned etter kampen mot Skeid. Nå er det viktig å brette opp ermene. Jeg tror oppdykket vårt avhenger av om Roger klarer å heve seg eller ei. Det er han som har mest å gå på av midtbanespillerene våre. Vi har fortsatt skjebnen i våre egne hender.

Mye som kan vurderes rundt dette ja, og speielt når synet gjerne er lite objektivt fra forskjellige hold. I Hockey blir vel faktisk ikke skudd i stanga regnet som "skudd på mål" en gang ;-)

Jeg stod som kjent godt plassert for å telle KIL-sjanser i 2. omgang, det var jo et og annet skudd som gikk metern utenfor. Sylling sin på tampen var stor hvis han hadde fått et bedre mottak, men når det ble heller dårlig ble jo ikke sjansen så stor som den kunne. Sjanes til Skeid på tampen når gigantklyvene til Frejd hindret mål var derimot MEGASTOR, kan nesten telles dobbelt ;-)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 77 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6

All times are UTC + 1 hour [ DST ]