Her var det mange innlegg jeg gjerne skulle sitert..... Men jeg gidder ikke, så jeg tar bare litt referering fra hukommelsen.
Nå syns jeg etter hvert (og særlig i lys av det som har kommet fra spillerne) at det er godt at vi har blitt kvitt Berntsen. Etter at det tross alt gikk bra i fjor, så har jeg på treningskamper kun hørt Berntsens uttalelser som "makan, er det mulig" mot dommeren uten at han har tatt grep ovenfor egne spillere. Det synes som om de som hevder å ha snakket med Lindau/vært på treninger m.m. har helt rett i at han ikke er noen god trener, og til tider har de gode analyser av hvorfor.
Selv har jeg blitt ganske irritert over at Berntsen har noen favoritter som Moen m.fl som definitivt ikke duger i adecco, og derfor har jeg landet på at det er godt å bli kvitt karen. Selv før jeg fikk vite om misnøyen fra spillerne, og at det hadde vært misnøye også i fjor.
Når vi nå skriver om denne misnøyen, så er det opptil flere som slenger ut det jeg vil kalle for "gørr" i forbindelse med at styret burde ha sparket berntsen i vinter, hvis de visste om denne misnøyen fra spillerne, og noen av de samme kritiserer det nye styret +++++
Jeg vil faktisk gi all mulig honnør til det vårt nye styre nå har gjort. Jeg antar at Nysæter m.fl. har helt rett i sine uttalelser om at i fjor gikk alt FOR BRA. Derfor reagerte ikke det daværende styret på bekymringsmeldingene fra spillerne om at T.B. var en elendig trener. (Jeg antar dette, da jeg helst ikke vil skrive noe stygt om det daværende styret... Og at de ikke kommuniserte med spillerne.)
Enhver som har vært i et styre/tatt over ledelsen av en organisasjon, det være seg et borettslag eller en fotballklubb eller et aksjeselskap, vet at man ikke sparker noen første uken. I starten benytter man tiden til (hvis det er ting som må endres) å samle dokumentasjon. Når man har samlet nok dokumentasjon, så tar man evt. den fighten med å si opp en ansatt. Og vår kjære Elle m.fl. har tross alt ikke fungert SÅ mange ukene, og det ser ut som om de har benyttet disse til å gjøre akkurat det jeg nettopp har skrevet.
Det ironiske med dette er at akkurat i det øyeblikket jeg begynte å ta denne "Emil Svensson" alvorlig og som en seriøs bidragsyter her på forumet, så kaster vedkommende ut av seg noe dritt om at kvinner og toppfotball ikke passer sammen pga at han ikke er 100% fornøyd med det Torunn Elle gjør i den aktuelle situasjonen med Berntsen, og drar også noen rimelig "far off" sammenligninger.
Personlig så vil jeg trekke den motsatte konklusjonen.
Vi har hatt mannlige styreledere som ikke har hatt "stake" (for å bruke Åge Hareide sine ord) til å ta opp problemer med Berntsen. Nå har vi fått inn en kvinne med "baller" (mitt uttrykk

) som faktisk tør å ta grep.
Det opplegget med Glomdalen og Jørn Karlsrud antar jeg kun er en situasjon hvor Jørn har sagt ja til å lede en trening i ny og ne etter å ha snakket med Nysæter, mens Glomdalen.no har ringt ham og sagt at han er ny KIL-trener, altså en misforståelse pga at media overdriver. Ser at noen her inne overdriver dette og Elles uttalelse hvor hun sier hun må snakke med Nysæter. Men for meg tyder dette på at det ikke er vår styreleder som gjør noe galt, men at det evt. er litt overdrevent fra Nysæter i hans referat av samtalen med J.K.
Ser forøvrig at Ivo trekker inn Maggie i dette, er enig i at det er upassende. Særlig når man så lettvint kritiserer henne. Dama er ikke som noen skrev det beste som har skjedd de britiske øyer siden Cantona. Hun er bedre enn Cantona. (og ja, jeg er United-supporter, men innrømmer at bedre ting har skjedd Storbritannia enn Cantona....) Det M.T: derimot skal ha all ære for er at hun turte å rydde opp, litt som Elle gjør nå hos oss. Og å ta upopulære/kontroversielle beslutninger som dessverre er helt nødvendige.
SÅ TIL SLUTT: TAKK, TORUNN. JEG ER GLAD VI HAR DEG HER. DU HAR VIST AT DU HAR "BALLER" OG STØRRE BESLUTNINGSVILLIGHET ENN ALLE VÅRE MANNLIGE STYRELEDERE HITTIL. SELV OM JEG IKKE LIKER KVOTERING, SÅ VIL JEG SI AT OM ALLE KVINNER HADDE VÆRT SOM DEG SÅ BURDE VI HATT MINST 95% KVINNER I ALLE STYRER